Skocz do zawartości

Serdecznie witamy w nowej wersji forum!

Pierwsze logowanie wcześniejszych użytkowników do nowego forum, wymaga wygenerowania nowego hasła (jest to czynność jednorazowa). W tym celu możemy skorzystać z linku Nie pamiętasz hasła? lub z tego u dołu okna logowania. Uwaga: Proszę podać e-mail taki sam, jaki jest ustawiony na wcześniejszym forum!

Zaloguj się, aby obserwować  
klosek

Przyczepa 4-osie

Polecane posty

klosek

Witam.

Szykuje mi się rejestracja po raz pierwszy na terenie RP (z Czech) przyczepy 4-osiowej niskopodwoziowej (dwie osie z przodu rozstaw 1400 mm i dwie osie z tyłu 1400 mm), i mam pytanie odnośnie badania co do wyniku.

Półki co posiadam tylko dowód a  w nim :

Marka Schwarzmuller typ: TUV 146

DMC: F1:  40000/ F2: 32000

naciski oś 1: 10000/8000 i każda oś tak samo opisana 

Masa własna: 8460

długość przyczepy według dowodu: 11 830 mm szerokość: 2 550  

Mam pytanie czy daję wynik negatywny gdyż przyczepa 3 i więcej osi nie może przekraczać DMC 24000 kg i klient musi ubiegać się o odstępstwo i czy ewentualnie jeszcze jakieś parametry będą musiały iść na odstępstwo???

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
yogi1984

Równie dobrze możesz dać pozytywny i F2 24000kg.A jeśli klient chce 32000 to po odstępstwo.Tak ja bym zrobił,ale mogę się mylić:icon_e_wink:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
IVVO
Napisano (edytowany)

Panowie -co wy kombinujecie  - jakie 24 tony - tu wyliczacie z nacisków - w ZDR jest wszystko OK

Edytowano przez IVVO

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
klosek

Tak wiem, że ok w ZDR tylko czy polskie przepisy, wymagają odstępstwa na takie DMC przyczepy 4 -osiowej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
IVVO

Nie - żadne odstępstwa -  wyliczasz z nacisków i warunków technicznych

Długość , szerokość i wysokość - OK

Osie pojedyncze czy bliźniacze - od tego zależy nacisk - oraz wyliczenie DMC

Jak masz problem to zadzwoń - wytłumaczę jak to zrobić -600880331 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
klosek

§ 3. 1. Dopuszczalna masa całkowita pojazdu, z zastrzeżeniem ust. 2–20, nie może przekraczać w przypadku:

1) pojazdu składowego zespołu pojazdów: a) przyczepy o jednej osi, z wyjątkiem naczepy – 10 ton,

b) przyczepy o dwóch osiach, z wyjątkiem naczepy – 18 ton,

c) przyczepy o liczbie osi większej niż dwie, z wyjątkiem naczepy – 24 ton;

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
smaug

Jaki rodzaj przyczepy? bo może można sumować

D.2016 poz 2022 par.3.18. Dopuszczalna masa całkowita przyczepy przeznaczonej do łączenia z ciągnikiem rolniczym lub pojazdem
wolnobieżnym nie może przekraczać sumy dopuszczalnej masy wynikającej z dopuszczalnych nacisków osi i masy
przypadającej na urządzenie sprzęgające.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
klosek

Ciężarowa O4

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
michal_k
4 godziny temu, IVVO napisał:

Panowie -co wy kombinujecie  - jakie 24 tony

 

To nie jest naczepa ani przyczepa rolnicza, więc jakim prawem może mieć więcej niż 24 tony?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
IVVO

Michał - wpis O.4 wszystko zmienia - Przyczepy tego typu Z Czech Przychodziły jako R.4 - i takich rejestrowałem wiele - jak widać były rejestrowane dość dawno bo w/g starych przepisów / tak jak kiedyś u Nas/ - kiedy  było określone  / dla dwu i trzy osiowych/ bez tego dodatku "i więcej - Jeśli jest wpis O.4 to niestety tylko 24t - na więcej odstępstwa

Nie mam czasu na śledzenie forum na bieżąco 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
klosek

Przepraszam, bo z tego wynika, że to ja nie doprecyzowałem rodzaju tej przyczepy.

Czyli jeśli klient chce 32 000 to negat i odstępstwo

 

Plus całej rozmowy, że usłyszałem IVVO przez telefon :-D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
michal_k
54 minuty temu, klosek napisał:

Czyli jeśli klient chce 32 000 to negat i odstępstwo

 

Ale dlaczego masz określać DMC niezgodnie z warunkami i dawać wynik negatywny? Moim zdaniem powinieneś określić masę maksymalną 40 ton oraz dopuszczalną 24 tony. A klient niech sobie wnioskuje o podwyższenie DMC w drodze odstępstwa.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
klosek

Klient w końcu przyciągnął przyczepę i temat wygląda tak, że na tabliczce znamionowej tego stwora ma wypisane:

DMC 36000

naciski:

1- 9000

2- 9000

3- 9000

4- 9000

długość od osi zaczepu do końca przyczepy 12730 mm

osie są podwójne ale bez pneumatycznego zawieszenia (same resory)

czyli całkiem co innego niż w dowodzie czeskim i teraz mam dopiero zagwozdkę co zrobić i jak to zrobić. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piter1973

za długa przyczepa . ma regulowaną  długosć dyszla ? można go skrócić  ?

tu decyzja klienta czy chce robić odstępstwo na masy , naciski i długość ( może potrzebuje wozić jakieś maszyny ciężkie ?) . wtedy N z opisem wszystkich przekroczeń mas i wymiarów . bez N nie uzyska odstępstwa. nie uzyska także P za przekroczoną długość .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
michal_k
2 minuty temu, piter1973 napisał:

bez N nie uzyska odstępstwa

 

Widziałem odstępstwo na pojazd, który miał DMC zgodne z warunkami technicznymi, ale masa maksymalna była większa. Po udzieleniu odstępstwa zwiększyło mu się DMC.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piter1973

robiłem raptem 2 razy odstępstwa na nanciski i DMC i klienci sami dopominali się o N bo inaczej się nie odstępstwa załatwić . kolega  z innego oddziału częściej robi odstępstwa i też zawsze daje N ( jego klient sprowadza jakieś specjalistyczne dźwigi itp ) .  być może  z P też się uda , tego nie wiem .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
michal_k

Ale czy jest podstawa do N w sytuacji kiedy naciski czy masę całkowitą można spokojnie ograniczyć do wartości dopuszczalnych?

 

Co innego jeśli masa własna przekracza dopuszczalną określoną w warunkach technicznych (np. dźwigi).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piter1973

zgoda , można ograniczyć bez problemu . uważam ( tak myślę )  ,że klient kupił / sprowadził taką przyczepę bo taka będzie mu potrzebna i to raczej wykorzystywana w "pełni możliwości " . jeśłi mu na tym nie zależy to ograniczamy ale  długość...   Nie po to przyczepy mają 4 czy więcej osi ,że by ograniczać dmc do 24 ton bo tylko pierze mógłby wozić . koparki 40 i więcej tonowe trzeba czymś wozić .

z innej beczki - autobus 4 osiowy ( są takie)

 

   Znalezione obrazy dla zapytania autobus 4 osiowy

 

może być zarej w PL ? kilku diagnostów twierdzi,że nie bo tylko 3 ośki mogą być . wg mnie tak , dmc 32 t , długość 15 m. chętnie bym się takim przewiózł :657:.

§ 2.

1. Długość pojazdu nie może przekraczać w przypadku:

7) autobusu o liczbie osi większej niż dwie - 15,00 m;

§ 3.

1. Dopuszczalna masa całkowita pojazdu, z zastrzeżeniem ust. 2-13, nie może przekraczać w przypadku:

8 ) czteroosiowego pojazdu samochodowego z dwoma osiami kierowanymi - 32 tony, jeżeli oś napędowa jest wyposażona w opony bliźniacze i zawieszenie pneumatyczne lub równoważne, o którym mowa w § 5c, albo jeżeli każda z osi napędowych jest wyposażona w opony bliźniacze, a maksymalny nacisk każdej z tych osi nie przekracza 9,5 tony;

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
klosek

Długość dyszla stała i tak, klient kupił ją bo ma na placu koparkę która sporo wazy a chce ją przewozić.

Co do wyniku to na pewno N za nie spełnieni warunków technicznych na naciski i DMC oraz długość,

tylko zastanawiam się czy jeszcze mu nie dopisać że ma omyłkowo wpisane dane między   dowodem rejestracyjnym a tabliczką, bo podejrzewam, że będzie problem potem z rejestracją. 

DMC na tabliczce 36000 (tabliczka ma tylko jedną kolumnę)

w dowodzie F1: 40000 F2: 32000 ( być może to jakieś czeskie ograniczenie DMC żeby mógł jeździć po drogach- tego nie wiem)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
IVVO

 

Dnia 11.01.2019 o 19:54, klosek napisał:

czyli całkiem co innego niż w dowodzie czeskim i teraz mam dopiero zagwozdkę co zrobić i jak to zrobić. 

 

Kolego - masz ten sam problem co ja - zobacz temat OVRIGA który założyłem chyba w sierpniu.- na odstępstwa czekamy do dzisiaj.

Ministerstwo nie chce dawać odstępstw na długość - i ta Ovriga dostanie prawdopodobnie odmowę 

Jak dla mnie - to jedyną oczywistą oczywistością jest to że to przyczepa do Fas-traka - przy tych masach co chce wozić klient to jeszcze ewentualnie ciągnik balastowy wchodzi w rachubę bo nie znam pojazdu co by mógł ciągnąć przyczepę 32/36 t - więc przed pierwszą przebudować na rolniczą gubiąc z długości te 73 cm - jeśli na osiach są bliźniaki to i 36 t do się uzyskać gdyż 32 to bez problemu   

I wtedy wszystko na legalu - bez odstępstw 

Masa hamowanej przyczepy przy Fas-traku wynosi 36245kg 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piter1973
4 godziny temu, IVVO napisał:

więc przed pierwszą przebudować na rolniczą

tylko wtedy będzie mógł ja ciągnąc ciągnik rolniczy lub pojazd wolnobieżny

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
IVVO

Fas-track - 85km/h lepiej od nie jednej ciężarówki😀 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Paprock

I zero problemów z transportem drogowym! :evil:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
michal_k
2 godziny temu, piter1973 napisał:

tylko wtedy będzie mógł ja ciągnąc ciągnik rolniczy lub pojazd wolnobieżny

 

A gdzie w przepisach to mogę znaleźć?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
yogi1984
23 godziny temu, IVVO napisał:

Jeśli jest wpis O.4 to niestety tylko 24t - na więcej odstępstwa

Nie mam czasu na śledzenie forum na bieżąco 

Czyli jednak miałem racje ze 24t w F2 a już się bałem że coś ze mną nie tak gdy usłyszałem 😉😄

 

Dnia 11.01.2019 o 12:40, IVVO napisał:

Panowie -co wy kombinujecie  - jakie 24 tony - tu wyliczacie z nacisków - w ZDR jest wszystko OK

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

×

Ważne informacje

Umieściliśmy pliki cookie na Twoim urządzeniu, aby pomóc Ci ulepszyć tę witrynę. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym razie zakładamy, że możesz kontynuować.