IVVO Napisano 12 Styczeń 2019 Share Napisano 12 Styczeń 2019 Kolego - O. 4 pojawiło się dopiero nie dawno jak właściciel przedstawił przyczepę - ale jak opisałem wcześniej - wszystko pod kontrolą Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piter1973 Napisano 13 Styczeń 2019 Share Napisano 13 Styczeń 2019 19 godzin temu, michal_k napisał: A gdzie w przepisach to mogę znaleźć? może i formalnego zakazu nie ma ale ... większość przyczep rolniczych ma konstrukcyjnie ograniczoną prędkość i do tej prędkości dostosowane opony , łożyska itd ( czemu niektóre przyczepy , no oko takie same , maja homo tylko jako rolnicze , niektóre jako ciężarowe ? ). sam rodzaj - przyczepa ciężarowa ROLNICZA . często też ,zwłaszcza starsze przyczepy rolncze , nie są przystosowane do pneumatycznie do połączenia z samochodem ciężarowym ( jednoobwodowy układ hamulcowy , hydraulicznyy układ hamulcowy ). . po co są kategorie przyczep O , czy R ? 22 godziny temu, IVVO napisał: Fas-track - 85km/h lepiej od nie jednej ciężarówki? w PL i tak Vmax to 30 km/h , nawet kategorii T5 44) ciągnik rolniczy - pojazd silnikowy, którego konstrukcja umożliwia rozwijanie prędkości nie mniejszej niż 6 km/h, skonstruowany do używania łącznie ze sprzętem do prac rolnych, leśnych lub ogrodniczych; ciągnik taki może być również przystosowany do ciągnięcia przyczep oraz do prac ziemnych; 6. Prędkość dopuszczalna niektórych pojazdów, z zastrzeżeniem ust. 2, wynosi: 1) ciągnika rolniczego (również z przyczepą) - 30 km/h; Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 13 Styczeń 2019 Share Napisano 13 Styczeń 2019 1 godzinę temu, piter1973 napisał: może i formalnego zakazu nie ma ale ... Czyli jednak mogę używać przyczepy rolniczej w zestawie z pojazdem samochodowym, oczywiście przy dostosowaniu się do jej ograniczeń (prędkość, odpowiednie połączenie układów hamulcowych). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piter1973 Napisano 13 Styczeń 2019 Share Napisano 13 Styczeń 2019 ja obobiście bym takim "zestawem " nie jechał . w omawianym przypadku pojazd ciągnącyy musiałby mieć max 6 m długości żeby nie przekroczyć dopuszczalnych 18,75 m . ciągniki siodłowe mają ponad 6 m długości .sytuacja trochę patowa .legalnie bez odstępstwa na warunki i zezwolania na "gabaryt " jeździć nie będzie mogła , jako rolnicza bez odstępstwa i bez zezwolenia tylko z ciągnikiem rolniczym . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 13 Styczeń 2019 Share Napisano 13 Styczeń 2019 4 godziny temu, piter1973 napisał: w PL i tak Vmax to 30 km/h , nawet kategorii T5 Już to przerabialiśmy. Rozporządzenia unijne przewidują szybkie ciągniki więc mogą sobie takowe być Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piter1973 Napisano 13 Styczeń 2019 Share Napisano 13 Styczeń 2019 36 minut temu, blakop napisał: Rozporządzenia unijne przewidują szybkie ciągniki więc mogą sobie takowe być mogą i są co nie zmienia faktu ,że nasze przepisy są "100 lat za murzynami " i ciągnik kat T5 legalnie w PL mże jechać 30 km/h , tyle wg ustawy PoRD . przykładów przepisów " 100lat za murzynami " możemy mnożyć ale nie o tym ten wątek 4 godziny temu, michal_k napisał: Czyli jednak mogę używać przyczepy rolniczej w zestawie z pojazdem samochodowym, nie namawiam , nie odmawiam , żeby nie było, że Ja kazałem używać Art. 3. 1. Uczestnik ruchu i inna osoba znajdująca się na drodze są obowiązani zachować ostrożność albo gdy ustawa tego wymaga - szczególną ostrożność, unikać wszelkiego działania, które mogłoby spowodować zagrożenie bezpieczeństwa lub porządku ruchu drogowego, ruch ten utrudnić albo w związku z ruchem zakłócić spokój lub porządek publiczny oraz narazić kogokolwiek na szkodę. Przez działanie rozumie się również zaniechanie. Jak powinien być oznakowany pojazd wchodzący w skład zespołu pojazdów ciągnący przez ciągnik rolniczy ? trójkątem . wtedy inni uczestnicy wiedzą ,że pojazdy jadą wolniej i są do tego przygotowani . widząc ciężarówkę z przyczepą możemy sie spodziewać iż jadą szybciej niż 30 km/h . takie jest moje wyobrażenie w tym temacie ale ja mam zbyt wybujałą wyobraźnię i wypaczoną psychikę przez to ,że mam ciut praktyki w kierowaniu każdym rodzajem pojazdów ( od roweru , motoroweru , moto , przez osobowe , "dostawcze " , tiry , autobusy , traktory , gabaryty ). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
duchu Napisano 14 Styczeń 2019 Share Napisano 14 Styczeń 2019 Dnia 13.01.2019 o 12:03, michal_k napisał: Czyli jednak mogę używać przyczepy rolniczej w zestawie z pojazdem samochodowym, oczywiście przy dostosowaniu się do jej ograniczeń No to teraz pytanie jak z oznakowaniem tak eksploatowanej przyczepy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piter1973 Napisano 14 Styczeń 2019 Share Napisano 14 Styczeń 2019 dokładnie - przyczepa jako rolnicza nie będzie miała tablic wyróżniających pojazd długi i ciężki , będzie musiała mieć trójkąt ( dla wolnobieżnych ) . Jak Michał chce to niech ciągnie przyczepy rolnicze samochodem ciężarowym pomimo braku formalnego zakazu . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
klosek Napisano 16 Styczeń 2019 Autor Share Napisano 16 Styczeń 2019 Ja tego nie chce ciągać, bo osobiście mnie to nie interesuje czym klient bezie to ciągnął. Ja to chce wypisać badanie techniczne w sposób poprawny, legalny, bez udziwnień na rolniczą i żeby nikt się mi nie doczepił ani w MT (odnośnie odstępstwa) ani w WK (odnośnie różnicy mas dowód -tabliczka) Na chwile obecną klient będzie konsultował temat z rzeczoznawcą, który będzie pomagał mu w wypełnieniu wniosku o odstępstwo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piter1973 Napisano 16 Styczeń 2019 Share Napisano 16 Styczeń 2019 2 godziny temu, klosek napisał: Na chwile obecną klient będzie konsultował temat z rzeczoznawcą, który będzie pomagał mu w wypełnieniu wniosku o odstępstwo. wg mnie bardzo dobre rozwiązanie . dać na 1 okresowym N i odstępstwo na naciski . DMC , długość Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 16 Styczeń 2019 Share Napisano 16 Styczeń 2019 43 minuty temu, piter1973 napisał: dać na 1 okresowym N i odstępstwo na naciski . DMC Ale czy jest podstawa do N skoro można określić dopuszczone rozporządzeniem, niższe wartości DMC i nacisków? Chodzi mi o to, czy o wyniku badania ma decydować "decyzja" klienta - panie, dać panu N czy dać P z ograniczeniem DMC? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piter1973 Napisano 16 Styczeń 2019 Share Napisano 16 Styczeń 2019 12 minut temu, michal_k napisał: ma decydować "decyzja" klienta gdyby klient nie mógł zadecydować to wiekszość naczep gabarytowych byłaby ograniczona przepisami administracyjnymi . klient wnosi / prosi o odstepstwo a czy je uzyska to już nie problem diagnosty. ciągnik siodłowy także może uzyskać odstępstwo do MMc ale z Badania ma wynikać N i podajemy czego dotyczy . Miałem 2 takie przypadki ( wożenie koparek , spychów ) , ciągnik dostał odstępstwo na DMC = 21000 kg , naciski 8 i 13 ton , naczepa chyba na DMC 41 ton ( chyba bo osie po 9 ton a siodło chyba 14 ). na tyle pozwalało MMC . Realizacja wniosku o odstępstwo w Ministerstwie trwa ponad 6 mies. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
duchu Napisano 16 Styczeń 2019 Share Napisano 16 Styczeń 2019 2 godziny temu, piter1973 napisał: , naczepa chyba na DMC 41 ton ( chyba bo osie po 9 ton a siodło chyba 14 ). na tyle pozwalało MMC . po za konkursem , jakie jest max DMC naczepy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 16 Styczeń 2019 Share Napisano 16 Styczeń 2019 No jakie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
IVVO Napisano 16 Styczeń 2019 Share Napisano 16 Styczeń 2019 Duże lub małe ? Ostatnio chciałem pomóc ale - brak zainteresowania Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piter1973 Napisano 16 Styczeń 2019 Share Napisano 16 Styczeń 2019 po za konkursem , jakie jest max DMC naczepy? jakiej ? takie , na ile pozwala nacisk osi i siodła , najczęściej 3 osiowa ma dmc 36 ton ( 8+8+8+12 ) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
duchu Napisano 16 Styczeń 2019 Share Napisano 16 Styczeń 2019 (edytowane) No własnie jakiej? bo zadanie nie jest kompletne, liczby osi można sie domyślić rozstaw trzeba zgadywać , a może być róznie. I dalej , ten CS miał wg tabliczki mc 21000 kg ? Edytowane 16 Styczeń 2019 przez duchu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 17 Styczeń 2019 Share Napisano 17 Styczeń 2019 Wiele niby standardowych naczep ma w katalogu its ma DMC rzędu 38-39 ton. I co? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
duchu Napisano 17 Styczeń 2019 Share Napisano 17 Styczeń 2019 (edytowane) Blakop i nic, pytam się tylko kolegi piter1973 o dmc naczepy , bo o odstępstwo występował . I nie chodzi mi o jak napisał "najczęściej". Edytowane 17 Styczeń 2019 przez duchu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piter1973 Napisano 17 Styczeń 2019 Share Napisano 17 Styczeń 2019 3 godziny temu, duchu napisał: piter1973 o dmc naczepy , bo o odstępstwo występował o odstępstwo występował klient , ja wypisywałem parametry , wszystko przepisane z TZ , max nacisków na osie i max nacisku na siodło ( bez ograniczania do wartości administracyjnych w PL ) . po ograniczeniu byłoby na oś po 8 ton i siodło 12 ton czyli DMC 36 ton , bez ograniczeń 41 ton ( 9 +9+9+14 wg TZ ). daje nam 5 ton ładowności więcej a to już dużo dla kogoś kto wozi maszyny budowlane . 8 godzin temu, blakop napisał: naczep ma w katalogu its ma DMC rzędu 38-39 ton. I co? trochę dużo , bardziej pasuje na MMC. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
duchu Napisano 17 Styczeń 2019 Share Napisano 17 Styczeń 2019 a gdzie znalazłeś max dopuszczalny nacisk na siodło? 2 minuty temu, piter1973 napisał: trochę dużo , bardziej pasuje na MMC. nie koniecznie, zwróć uwagę ze Blakop nie podał rozstawu osi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piter1973 Napisano 17 Styczeń 2019 Share Napisano 17 Styczeń 2019 14 minut temu, duchu napisał: a gdzie znalazłeś max dopuszczalny nacisk na siodło? a na TZ 15 minut temu, duchu napisał: zwróć uwagę ze Blakop nie podał rozstawu osi. wiem , ale użyto słowa "standardowych " , uznałem to za rozstaw osi 1, 3 - 1,4 m przy liczbie osi 3 i nacisk siodła 12 t ( sa 11 t ). wcześniej napisałem ,że nie da się jednym zdaniem określić jakie DMC powinna mieć naczepa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
duchu Napisano 17 Styczeń 2019 Share Napisano 17 Styczeń 2019 Widzę niejasność w zeznaniach, to w końcu ile było na tej tabliczce 14 ton czy 12 ton? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Logen Napisano 18 Styczeń 2019 Share Napisano 18 Styczeń 2019 Mam pytanie odnośnie uzupełniania DIPu. Jeżeli robicie badanie ciągnika siodłowego który ma na 2 osi bliźniaki co wpisujecie w liczbie kół ?? 2 osie 6 kół, czy 2 osie 4 koła ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
IVVO Napisano 18 Styczeń 2019 Share Napisano 18 Styczeń 2019 2 minuty temu, Logen napisał: 2 osie 6 kół Dnia 17.01.2019 o 15:50, piter1973 napisał: że nie da się jednym zdaniem określić jakie DMC powinna mieć naczepa. Jak najbardziej da - jest na TZ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.