Skocz do zawartości
IVVO

Motocykl zmiana mocy na 35kW

Rekomendowane odpowiedzi

IVVO

Jeśli w Niemczech została przeprowadzona zmiana mocy na 35kW razem z ZDR i KP powinna być  homologacja oraz nowa TZ

Skan_20190114_LI.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Paprock

- a z czego ta powinność niby wynika?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
IVVO

Z niezgodności danych katalogowych - ta GSX-R - w/g katalogu ma 85kW - przy wypisywaniu DIP nie zaczął byś drążyć - skąd na raz się wzięło 35? 

Jakoś brakuje 50kW

To jest tylko pierwsza strona - w całej tej książeczce jest dokładny opis co zostało zrobione - zięcia oraz miejsca założenia plomb 

O wykresie z hamowni nie wspomnę 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Paprock

- co innego drążyć, a co innego powinność, więc pytam skąd powinność na homo i tabliczkę wynika?

Pytam o przepisy, o paragrafy, a nie o to, jakie papiery klient mi zapodał.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
IVVO

A o to to spytaj Niemca - nie mnie

Daję gotowy materiał "jeszcze gorący" prosto z za zachodniej granicy

Jak widać - tam do zmiany mocy podchodzą poważnie a u Nas - Jaś w warsztacie zakłada blaszkę i jest - OK

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
aboz
37 minut temu, IVVO napisał:

Jak widać - tam do zmiany mocy podchodzą poważnie a u Nas - Jaś w warsztacie zakłada blaszkę i jest - OK

Ale się uśmiałem. No to po kolei. Taki motocykl nie spełnia naszych wymagań stawianych kategorii A2 PJ. "Poważne podejście" firmy Alpha Technik to w zdecydowanej większości przypadków ogranicznik rolgazu, który demontuje się w 15 minut. U Nas warsztat robi to poprzez ingerencję w gaźniki lub przepustnicę, czego demontaż zajmuje sporo więcej czasu i wiąże się z konieczności wysterowania tego na nowo. Do tego hamownia i opinia rzeczoznawcy. I nie blokują motocykli, których moc przekracza 70 kW.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
cezary
1 godzinę temu, IVVO napisał:

To jest tylko pierwsza strona - w całej tej książeczce jest dokładny opis co zostało zrobione - zięcia oraz miejsca założenia plomb 

O wykresie z hamowni nie wspomnę 

 

więc stwierdzenie 

5 minut temu, aboz napisał:

"Poważne podejście" firmy Alpha Technik to w zdecydowanej większości przypadków ogranicznik rolgazu, który demontuje się w 15 minut. 

 

niekoniecznie musi się w tym przypadku potwierdzać.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
IVVO

Nie tak do końca - jeśli różnica w prędkości max obrotowej silnika wynosi 800 odr/min - to raczej nie spowoduje spadku mocy o 50kW

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
aboz

Dlatego napisałem

58 minut temu, aboz napisał:

w zdecydowanej większości przypadków

Miałem kilka takich przypadków ich autorstwa i powiem szczerze słabo to wyglądało. Tyle tylko, że wszystkie były po zmianach, ale przed wymianą ichniego DR. Jak klienci się dowiedzieli jakie mam wymagania dotyczące ZK, to już więcej ich nie widziałem.

Zmian mocy w motocyklach robiłem około 10-20 rocznie, więc temat mam opanowany.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
piter1973

Szczerze nie rozumiem całych tych ZK polegających na zmniejszeniu mocy .Wiem ,że to w celu  by można było na kat A2 jeździć ale przecież  taniej wyjdzie zrobić pełne A ( wiem wiek 24 lata ) . niech se taki delikwent kupi 125 ccm i do 24 lat pojeździ . nauczy się ogłady . Trochę mi to smrodkiem zalatuje ,po zalegalizowaniu ZK większość moto i tak wróci do pierwotnej mocy ale w papierach będzie miał 35 kW . na badaniuu nikt tego nie wykryje niestety . sam zaczynałem jazdę na moto w wieku 17 lat ale wtedy do MZ , jawy i CZ były .:biggrin:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Paprock

No dobra! Było tu o drążeniu, o sprawdzaniu, o powinności i o pytaniach do Niemca.

Ale się Niemca nie będę pytał. Natomiast spytam jak ten "materiał jeszcze gorący" co do badania się zakończył?

A więc jaka była jego moc przed ograniczeniem? Czy taka jak @aboz napisał. Bo wychodzi, że co do polskich wytycznych, to te homo i tabliczki można se w du... jak tam było pierwotnie ponad 70 kawu!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
danielg539

W jakim akcie prawnym był zapis, że zdławienie mocy może być nie większe niż o 50%?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
IVVO

A jak się miało skończyć - P - dane zgodne z TZ i ZDR

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Paprock
4 minuty temu, danielg539 napisał:

W jakim akcie prawnym był zapis, że zdławienie mocy może być nie większe niż o 50%?

 

- o to pytasz:

 

Art. 6. 1. Prawo jazdy stwierdza posiadanie uprawnienia do kierowania:

1) kategorii AM: a) motorowerem, b) czterokołowcem lekkim;

2) kategorii A1: a) motocyklem o pojemności skokowej silnika nieprzekraczającej 125 cm3 , mocy nieprzekraczającej 11 kW i stosunku mocy do masy własnej nieprzekraczającym 0,1 kW/kg, b) motocyklem trójkołowym o mocy nieprzekraczającej 15 kW, c) pojazdami określonymi dla prawa jazdy kategorii AM;

3) kategorii A2:

a) motocyklem o mocy nieprzekraczającej 35 kW i stosunku mocy do masy własnej nieprzekraczającym 0,2 kW/kg, przy czym nie może on powstać w wyniku wprowadzenia zmian w pojeździe o mocy przekraczającej dwukrotność mocy tego motocykla,

b) motocyklem trójkołowym o mocy nieprzekraczającej 15 kW,

c) pojazdami określonymi dla prawa jazdy kategorii AM;

4) kategorii A:  

a) motocyklem,

b) pojazdami określonymi dla prawa jazdy kategorii AM;

 

 

  • Super 1
  • Piwo 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
danielg539

Dokładnie o ten zapis mi chodziło. Coś mi świtało, że było to przy kategoriach PJ ale pewności nie miałem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Paprock

 

IVVO! Podobno temat drążyłeś. Moc katalogową nawet zapodałeś. No to dopytuję jak to wszystko się ma do kategorii prawka A2.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
IVVO

Paproczku - spojrzyj na TZ z pierwszego postu  - nie jest to "jakaś" zastępcza - wydana przez Suzuki dla tego VIN - więc w czym problem 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Paprock

Ja nie widzę problemu. Pod warunkiem, że pierwotna moc tego moto nie przekraczała 70 kW.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
IVVO

Kolego - co Ciebie interesuje moc pierwotna przy potwierdzeniu prawidłowości przez producenta - te 50% to dla domorosłych "przebudowywaczy"

I tak do końca nie wiadomo - czy to nasz krajowy wymysł czy Unijny 

Przez chwilę widziałem o tym 50% - gdzie zaginęło

To jest ustaw o kierujących - a warunki techniczne - jest tam coś na ten temat

34 minuty temu, Paprock napisał:

a) motocyklem o mocy nieprzekraczającej 35 kW i stosunku mocy do masy własnej nieprzekraczającym 0,2 kW/kg, przy czym nie może on powstać w wyniku wprowadzenia zmian w pojeździe o mocy przekraczającej dwukrotność mocy tego motocykla,

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Paprock

No ustawa o kierujących i co dalej?

Bo z ustawy o kierujących jasno wynika, że w Polsce nie można zdławić stu konnego motocykla! Ale jak widać, tak zdławiony motocykl spokojnie badanie techniczne przechodzi. Nie ukrywam, że to dla mnie troszkę dziwne.:?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
IVVO
Napisano (edytowane)
6 minut temu, Paprock napisał:

że w Polsce nie można zdławić stu konnego motocykla

 

Nie kolego - Ta ustawa mówi czym delikwent może jeździć na A2 - a mnie jako diagnostę interesują przepisy mnie dotyczące - a warunki techniczne nie zabraniają zrobić z niego np 20kW - i nie wnikam czy to ma sens czy nie

Ma to być rzetelnie potwierdzone 

Edytowane przez IVVO

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
danielg539
5 minut temu, Paprock napisał:

Bo z ustawy o kierujących jasno wynika, że w Polsce nie można zdławić stu konnego motocykla!

Właśnie, że można tylko nie będzie on odpowiadał kategorii A2.

Jest jakiś przepis z warunków technicznych zabraniający wykonywania takich zmian?

Wygląda na to, że mamy kolejny bubel prawny, bo w DR motocykla brak będzie informacji o jego mocy pierwotnej i z PJ A2 będzie można nim jeździć.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
cezary

od tego czy kierujący może prowadzić dany pojazd jest kategoria PJ, a od tego czy te uprawnienia w danym momencie uprawniają do kierowania jest okrd, a diagnosta jest od oceny spełnienia warunków tech. podczas badania.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
IVVO

To po jaki ptak zapodaliście piwa przy Paproku - jak jakiś młody to przeczyta to namiesza

Bo wiecie "co z piwem" to prawo?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.