IVVO Napisano 14 Styczeń 2019 Share Napisano 14 Styczeń 2019 Jeśli w Niemczech została przeprowadzona zmiana mocy na 35kW razem z ZDR i KP powinna być homologacja oraz nowa TZ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 14 Styczeń 2019 Share Napisano 14 Styczeń 2019 - a z czego ta powinność niby wynika? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
IVVO Napisano 14 Styczeń 2019 Autor Share Napisano 14 Styczeń 2019 Z niezgodności danych katalogowych - ta GSX-R - w/g katalogu ma 85kW - przy wypisywaniu DIP nie zaczął byś drążyć - skąd na raz się wzięło 35? Jakoś brakuje 50kW To jest tylko pierwsza strona - w całej tej książeczce jest dokładny opis co zostało zrobione - zięcia oraz miejsca założenia plomb O wykresie z hamowni nie wspomnę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 14 Styczeń 2019 Share Napisano 14 Styczeń 2019 - co innego drążyć, a co innego powinność, więc pytam skąd powinność na homo i tabliczkę wynika? Pytam o przepisy, o paragrafy, a nie o to, jakie papiery klient mi zapodał. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
IVVO Napisano 14 Styczeń 2019 Autor Share Napisano 14 Styczeń 2019 A o to to spytaj Niemca - nie mnie Daję gotowy materiał "jeszcze gorący" prosto z za zachodniej granicy Jak widać - tam do zmiany mocy podchodzą poważnie a u Nas - Jaś w warsztacie zakłada blaszkę i jest - OK Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
leski66 Napisano 14 Styczeń 2019 Share Napisano 14 Styczeń 2019 Miałem podobny przypadek tylko u mnie tabliczka była naklejona i opisane z tą mocą w DR.: https://forum.norcom.pl/index.php?/topic/13346-zaduszone-suzuki-gsx-600f/&tab=comments#comment-255219 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aboz Napisano 14 Styczeń 2019 Share Napisano 14 Styczeń 2019 37 minut temu, IVVO napisał: Jak widać - tam do zmiany mocy podchodzą poważnie a u Nas - Jaś w warsztacie zakłada blaszkę i jest - OK Ale się uśmiałem. No to po kolei. Taki motocykl nie spełnia naszych wymagań stawianych kategorii A2 PJ. "Poważne podejście" firmy Alpha Technik to w zdecydowanej większości przypadków ogranicznik rolgazu, który demontuje się w 15 minut. U Nas warsztat robi to poprzez ingerencję w gaźniki lub przepustnicę, czego demontaż zajmuje sporo więcej czasu i wiąże się z konieczności wysterowania tego na nowo. Do tego hamownia i opinia rzeczoznawcy. I nie blokują motocykli, których moc przekracza 70 kW. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cezary Napisano 14 Styczeń 2019 Share Napisano 14 Styczeń 2019 1 godzinę temu, IVVO napisał: To jest tylko pierwsza strona - w całej tej książeczce jest dokładny opis co zostało zrobione - zięcia oraz miejsca założenia plomb O wykresie z hamowni nie wspomnę więc stwierdzenie 5 minut temu, aboz napisał: "Poważne podejście" firmy Alpha Technik to w zdecydowanej większości przypadków ogranicznik rolgazu, który demontuje się w 15 minut. niekoniecznie musi się w tym przypadku potwierdzać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
IVVO Napisano 14 Styczeń 2019 Autor Share Napisano 14 Styczeń 2019 Nie tak do końca - jeśli różnica w prędkości max obrotowej silnika wynosi 800 odr/min - to raczej nie spowoduje spadku mocy o 50kW Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aboz Napisano 14 Styczeń 2019 Share Napisano 14 Styczeń 2019 Dlatego napisałem 58 minut temu, aboz napisał: w zdecydowanej większości przypadków Miałem kilka takich przypadków ich autorstwa i powiem szczerze słabo to wyglądało. Tyle tylko, że wszystkie były po zmianach, ale przed wymianą ichniego DR. Jak klienci się dowiedzieli jakie mam wymagania dotyczące ZK, to już więcej ich nie widziałem. Zmian mocy w motocyklach robiłem około 10-20 rocznie, więc temat mam opanowany. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piter1973 Napisano 14 Styczeń 2019 Share Napisano 14 Styczeń 2019 Szczerze nie rozumiem całych tych ZK polegających na zmniejszeniu mocy .Wiem ,że to w celu by można było na kat A2 jeździć ale przecież taniej wyjdzie zrobić pełne A ( wiem wiek 24 lata ) . niech se taki delikwent kupi 125 ccm i do 24 lat pojeździ . nauczy się ogłady . Trochę mi to smrodkiem zalatuje ,po zalegalizowaniu ZK większość moto i tak wróci do pierwotnej mocy ale w papierach będzie miał 35 kW . na badaniuu nikt tego nie wykryje niestety . sam zaczynałem jazdę na moto w wieku 17 lat ale wtedy do MZ , jawy i CZ były . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 14 Styczeń 2019 Share Napisano 14 Styczeń 2019 No dobra! Było tu o drążeniu, o sprawdzaniu, o powinności i o pytaniach do Niemca. Ale się Niemca nie będę pytał. Natomiast spytam jak ten "materiał jeszcze gorący" co do badania się zakończył? A więc jaka była jego moc przed ograniczeniem? Czy taka jak @aboz napisał. Bo wychodzi, że co do polskich wytycznych, to te homo i tabliczki można se w du... jak tam było pierwotnie ponad 70 kawu! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 14 Styczeń 2019 Share Napisano 14 Styczeń 2019 W jakim akcie prawnym był zapis, że zdławienie mocy może być nie większe niż o 50%? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
IVVO Napisano 14 Styczeń 2019 Autor Share Napisano 14 Styczeń 2019 A jak się miało skończyć - P - dane zgodne z TZ i ZDR Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 14 Styczeń 2019 Share Napisano 14 Styczeń 2019 4 minuty temu, danielg539 napisał: W jakim akcie prawnym był zapis, że zdławienie mocy może być nie większe niż o 50%? - o to pytasz: Art. 6. 1. Prawo jazdy stwierdza posiadanie uprawnienia do kierowania: 1) kategorii AM: a) motorowerem, b) czterokołowcem lekkim; 2) kategorii A1: a) motocyklem o pojemności skokowej silnika nieprzekraczającej 125 cm3 , mocy nieprzekraczającej 11 kW i stosunku mocy do masy własnej nieprzekraczającym 0,1 kW/kg, b) motocyklem trójkołowym o mocy nieprzekraczającej 15 kW, c) pojazdami określonymi dla prawa jazdy kategorii AM; 3) kategorii A2: a) motocyklem o mocy nieprzekraczającej 35 kW i stosunku mocy do masy własnej nieprzekraczającym 0,2 kW/kg, przy czym nie może on powstać w wyniku wprowadzenia zmian w pojeździe o mocy przekraczającej dwukrotność mocy tego motocykla, b) motocyklem trójkołowym o mocy nieprzekraczającej 15 kW, c) pojazdami określonymi dla prawa jazdy kategorii AM; 4) kategorii A: a) motocyklem, b) pojazdami określonymi dla prawa jazdy kategorii AM; 1 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 14 Styczeń 2019 Share Napisano 14 Styczeń 2019 Dokładnie o ten zapis mi chodziło. Coś mi świtało, że było to przy kategoriach PJ ale pewności nie miałem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 14 Styczeń 2019 Share Napisano 14 Styczeń 2019 IVVO! Podobno temat drążyłeś. Moc katalogową nawet zapodałeś. No to dopytuję jak to wszystko się ma do kategorii prawka A2. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
IVVO Napisano 14 Styczeń 2019 Autor Share Napisano 14 Styczeń 2019 Paproczku - spojrzyj na TZ z pierwszego postu - nie jest to "jakaś" zastępcza - wydana przez Suzuki dla tego VIN - więc w czym problem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 14 Styczeń 2019 Share Napisano 14 Styczeń 2019 Ja nie widzę problemu. Pod warunkiem, że pierwotna moc tego moto nie przekraczała 70 kW. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
IVVO Napisano 14 Styczeń 2019 Autor Share Napisano 14 Styczeń 2019 Kolego - co Ciebie interesuje moc pierwotna przy potwierdzeniu prawidłowości przez producenta - te 50% to dla domorosłych "przebudowywaczy" I tak do końca nie wiadomo - czy to nasz krajowy wymysł czy Unijny Przez chwilę widziałem o tym 50% - gdzie zaginęło To jest ustaw o kierujących - a warunki techniczne - jest tam coś na ten temat 34 minuty temu, Paprock napisał: a) motocyklem o mocy nieprzekraczającej 35 kW i stosunku mocy do masy własnej nieprzekraczającym 0,2 kW/kg, przy czym nie może on powstać w wyniku wprowadzenia zmian w pojeździe o mocy przekraczającej dwukrotność mocy tego motocykla, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 14 Styczeń 2019 Share Napisano 14 Styczeń 2019 No ustawa o kierujących i co dalej? Bo z ustawy o kierujących jasno wynika, że w Polsce nie można zdławić stu konnego motocykla! Ale jak widać, tak zdławiony motocykl spokojnie badanie techniczne przechodzi. Nie ukrywam, że to dla mnie troszkę dziwne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
IVVO Napisano 14 Styczeń 2019 Autor Share Napisano 14 Styczeń 2019 (edytowane) 6 minut temu, Paprock napisał: że w Polsce nie można zdławić stu konnego motocykla Nie kolego - Ta ustawa mówi czym delikwent może jeździć na A2 - a mnie jako diagnostę interesują przepisy mnie dotyczące - a warunki techniczne nie zabraniają zrobić z niego np 20kW - i nie wnikam czy to ma sens czy nie Ma to być rzetelnie potwierdzone Edytowane 14 Styczeń 2019 przez IVVO Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 14 Styczeń 2019 Share Napisano 14 Styczeń 2019 5 minut temu, Paprock napisał: Bo z ustawy o kierujących jasno wynika, że w Polsce nie można zdławić stu konnego motocykla! Właśnie, że można tylko nie będzie on odpowiadał kategorii A2. Jest jakiś przepis z warunków technicznych zabraniający wykonywania takich zmian? Wygląda na to, że mamy kolejny bubel prawny, bo w DR motocykla brak będzie informacji o jego mocy pierwotnej i z PJ A2 będzie można nim jeździć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cezary Napisano 14 Styczeń 2019 Share Napisano 14 Styczeń 2019 od tego czy kierujący może prowadzić dany pojazd jest kategoria PJ, a od tego czy te uprawnienia w danym momencie uprawniają do kierowania jest okrd, a diagnosta jest od oceny spełnienia warunków tech. podczas badania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
IVVO Napisano 14 Styczeń 2019 Autor Share Napisano 14 Styczeń 2019 To po jaki ptak zapodaliście piwa przy Paproku - jak jakiś młody to przeczyta to namiesza Bo wiecie "co z piwem" to prawo? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.