Skocz do zawartości

Motocykl zmiana mocy na 35kW


IVVO

Rekomendowane odpowiedzi

Z niezgodności danych katalogowych - ta GSX-R - w/g katalogu ma 85kW - przy wypisywaniu DIP nie zaczął byś drążyć - skąd na raz się wzięło 35? 

Jakoś brakuje 50kW

To jest tylko pierwsza strona - w całej tej książeczce jest dokładny opis co zostało zrobione - zięcia oraz miejsca założenia plomb 

O wykresie z hamowni nie wspomnę 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

- co innego drążyć, a co innego powinność, więc pytam skąd powinność na homo i tabliczkę wynika?

Pytam o przepisy, o paragrafy, a nie o to, jakie papiery klient mi zapodał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A o to to spytaj Niemca - nie mnie

Daję gotowy materiał "jeszcze gorący" prosto z za zachodniej granicy

Jak widać - tam do zmiany mocy podchodzą poważnie a u Nas - Jaś w warsztacie zakłada blaszkę i jest - OK

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

37 minut temu, IVVO napisał:

Jak widać - tam do zmiany mocy podchodzą poważnie a u Nas - Jaś w warsztacie zakłada blaszkę i jest - OK

Ale się uśmiałem. No to po kolei. Taki motocykl nie spełnia naszych wymagań stawianych kategorii A2 PJ. "Poważne podejście" firmy Alpha Technik to w zdecydowanej większości przypadków ogranicznik rolgazu, który demontuje się w 15 minut. U Nas warsztat robi to poprzez ingerencję w gaźniki lub przepustnicę, czego demontaż zajmuje sporo więcej czasu i wiąże się z konieczności wysterowania tego na nowo. Do tego hamownia i opinia rzeczoznawcy. I nie blokują motocykli, których moc przekracza 70 kW.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, IVVO napisał:

To jest tylko pierwsza strona - w całej tej książeczce jest dokładny opis co zostało zrobione - zięcia oraz miejsca założenia plomb 

O wykresie z hamowni nie wspomnę 

 

więc stwierdzenie 

5 minut temu, aboz napisał:

"Poważne podejście" firmy Alpha Technik to w zdecydowanej większości przypadków ogranicznik rolgazu, który demontuje się w 15 minut. 

 

niekoniecznie musi się w tym przypadku potwierdzać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlatego napisałem

58 minut temu, aboz napisał:

w zdecydowanej większości przypadków

Miałem kilka takich przypadków ich autorstwa i powiem szczerze słabo to wyglądało. Tyle tylko, że wszystkie były po zmianach, ale przed wymianą ichniego DR. Jak klienci się dowiedzieli jakie mam wymagania dotyczące ZK, to już więcej ich nie widziałem.

Zmian mocy w motocyklach robiłem około 10-20 rocznie, więc temat mam opanowany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szczerze nie rozumiem całych tych ZK polegających na zmniejszeniu mocy .Wiem ,że to w celu  by można było na kat A2 jeździć ale przecież  taniej wyjdzie zrobić pełne A ( wiem wiek 24 lata ) . niech se taki delikwent kupi 125 ccm i do 24 lat pojeździ . nauczy się ogłady . Trochę mi to smrodkiem zalatuje ,po zalegalizowaniu ZK większość moto i tak wróci do pierwotnej mocy ale w papierach będzie miał 35 kW . na badaniuu nikt tego nie wykryje niestety . sam zaczynałem jazdę na moto w wieku 17 lat ale wtedy do MZ , jawy i CZ były .:biggrin:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No dobra! Było tu o drążeniu, o sprawdzaniu, o powinności i o pytaniach do Niemca.

Ale się Niemca nie będę pytał. Natomiast spytam jak ten "materiał jeszcze gorący" co do badania się zakończył?

A więc jaka była jego moc przed ograniczeniem? Czy taka jak @aboz napisał. Bo wychodzi, że co do polskich wytycznych, to te homo i tabliczki można se w du... jak tam było pierwotnie ponad 70 kawu!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, danielg539 napisał:

W jakim akcie prawnym był zapis, że zdławienie mocy może być nie większe niż o 50%?

 

- o to pytasz:

 

Art. 6. 1. Prawo jazdy stwierdza posiadanie uprawnienia do kierowania:

1) kategorii AM: a) motorowerem, b) czterokołowcem lekkim;

2) kategorii A1: a) motocyklem o pojemności skokowej silnika nieprzekraczającej 125 cm3 , mocy nieprzekraczającej 11 kW i stosunku mocy do masy własnej nieprzekraczającym 0,1 kW/kg, b) motocyklem trójkołowym o mocy nieprzekraczającej 15 kW, c) pojazdami określonymi dla prawa jazdy kategorii AM;

3) kategorii A2:

a) motocyklem o mocy nieprzekraczającej 35 kW i stosunku mocy do masy własnej nieprzekraczającym 0,2 kW/kg, przy czym nie może on powstać w wyniku wprowadzenia zmian w pojeździe o mocy przekraczającej dwukrotność mocy tego motocykla,

b) motocyklem trójkołowym o mocy nieprzekraczającej 15 kW,

c) pojazdami określonymi dla prawa jazdy kategorii AM;

4) kategorii A:  

a) motocyklem,

b) pojazdami określonymi dla prawa jazdy kategorii AM;

 

 

  • Super 1
  • Piwo 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego - co Ciebie interesuje moc pierwotna przy potwierdzeniu prawidłowości przez producenta - te 50% to dla domorosłych "przebudowywaczy"

I tak do końca nie wiadomo - czy to nasz krajowy wymysł czy Unijny 

Przez chwilę widziałem o tym 50% - gdzie zaginęło

To jest ustaw o kierujących - a warunki techniczne - jest tam coś na ten temat

34 minuty temu, Paprock napisał:

a) motocyklem o mocy nieprzekraczającej 35 kW i stosunku mocy do masy własnej nieprzekraczającym 0,2 kW/kg, przy czym nie może on powstać w wyniku wprowadzenia zmian w pojeździe o mocy przekraczającej dwukrotność mocy tego motocykla,

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ustawa o kierujących i co dalej?

Bo z ustawy o kierujących jasno wynika, że w Polsce nie można zdławić stu konnego motocykla! Ale jak widać, tak zdławiony motocykl spokojnie badanie techniczne przechodzi. Nie ukrywam, że to dla mnie troszkę dziwne.:?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, Paprock napisał:

że w Polsce nie można zdławić stu konnego motocykla

 

Nie kolego - Ta ustawa mówi czym delikwent może jeździć na A2 - a mnie jako diagnostę interesują przepisy mnie dotyczące - a warunki techniczne nie zabraniają zrobić z niego np 20kW - i nie wnikam czy to ma sens czy nie

Ma to być rzetelnie potwierdzone 

Edytowane przez IVVO
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, Paprock napisał:

Bo z ustawy o kierujących jasno wynika, że w Polsce nie można zdławić stu konnego motocykla!

Właśnie, że można tylko nie będzie on odpowiadał kategorii A2.

Jest jakiś przepis z warunków technicznych zabraniający wykonywania takich zmian?

Wygląda na to, że mamy kolejny bubel prawny, bo w DR motocykla brak będzie informacji o jego mocy pierwotnej i z PJ A2 będzie można nim jeździć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

od tego czy kierujący może prowadzić dany pojazd jest kategoria PJ, a od tego czy te uprawnienia w danym momencie uprawniają do kierowania jest okrd, a diagnosta jest od oceny spełnienia warunków tech. podczas badania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.