Skocz do zawartości

Citroen C2 zmiana miejsc z 2 na 4 oraz z ciężarowego na osobowy


michal_kubek

Rekomendowane odpowiedzi

3 minuty temu, IVVO napisał:

nie wiem dla czego na tych pojazdach jest jeszcze oryginalna TZ z homo

 

A dlaczego ma nie być? II etap dostał kolejną tabliczkę, zgodnie z przepisami.

 

4 minuty temu, IVVO napisał:

co zrobić z TZ II etapu - jeśli II etap zostawił oryginał to czy po zmianie powinna zostać albo być usunięta

 

Nie ma żadnej podstawy do usuwania. To będzie pojazd z II etapu po zmianach konstrukcyjnych, a nie "powrót do I etapu".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, IVVO napisał:

teoretycznie powinna być - trzecia TZ

 

Nie, bo nikt tego pojazdu nie homologuje. Dokonuje wyłącznie zmian konstrukcyjnych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sorry - ale to wszystko jest trochę dziwne - tam na dzikim zachodzie za grubą kasę homologują II etapy - a u nas za 100 taki G45.20Z zrobi to od ręki - jako "zmiany konstrukcyjne"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Taki mamy klimat - wszystkie zmiany są dozwolone, byle były spełnione warunki techniczne. Dla pojazdu zarejestrowanego "homologacja nie ma już znaczenia".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na zachodzie też funkcjonują zmiany konstrukcyjne. TZ się przy tym nie wymienia. Akurat jako diagnosci powinniście to wiedzieć. I skąd w was to przeświadczenie, że na zachodzie wszystko jest inaczej, lepiej? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie twierdzę że lepiej czy gorzej - często mam "złomy" po świeżutkim przeglądzie - tylko nie wiem czy jest to takie proste jak u nas - wpis do działalności to farsa - piekarz może mieć to sławne G - i przebudowa Cife na wywrotkę  - nikt nad tym nie panuje

I przypuszczam iż nie kosztuje to 100PLN tylko z 500oiro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, IVVO napisał:

nikt nad tym nie panuje

o Kolego @IVVO z tym się zdecydowanie nie zgodzę, a nawet nieco się bulwersuję :wink: takim stwierdzeniem, przecież pojazd po przebudowaniu przyjeżdża na skp w celu potwierdzenia prawidłowości dokonanych zk i uprawniony diagnosta np. @IVVO to swoją wiedzą i majestatem ocenia i decyduje czy jest ok, czy może lipa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A gdyby z homo wyszło że nie miał pkt kotwiczenia a w aucie są? To co ?przedsiębiorca G45.20Z je wspawał? W życiu bym się nie klepnął pod czymś takim. Bez urazy ofkors. Dyskutujemy grzecznie i rzeczowo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja nie piszę o tym - na końcu tego łańcuszka jesteśmy MY - chodzi o to jak łatwo zostać przedsiębiorcą wykonującym ZK. Dla tego nie wymagam żadnych homologacji, sracji dupacji przy ZK - bo jak się da D... to nic nie pomoże, oprócz dokumentacji fotograficznej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, Rafi90 napisał:

Dyskutujemy grzecznie i rzeczowo

 

- to prosiłbym w tym tonie rozwikłać, co to są miejsca przewidziane konstrukcyjnie dla danego typu pojazdu.

O takich miejscach mówią opisy usterek chociażby:

"Mocowanie siedzeń w miejscach nieprzewidzianych do tego konstrukcyjnie dla danego typu pojazdu."

O ile opis usterki związanej z punktami dla pasów bezpieczeństwa sprawę ułatwia, to tu, w przypadku punktów pod siedzenia coś się gmatwa.

Dla pasów jest odwołanie do producenta przynajmniej:

"Punkty kotwiczenia w miejscach nieprzewidzianych przez producenta pojazdu."

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Paprock napisał:

"Mocowanie siedzeń w miejscach nieprzewidzianych do tego konstrukcyjnie dla danego typu pojazdu."

To na przykład Van z jednym rzędem siedzeń - a fotele zamontowano za przegrodą - bo były fabryczne punkty mocowania - takich też miałem kilka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, blakop napisał:

TZ się przy tym nie wymienia.

właśnie  , co w przypadku dołożenia osi np. w przyczepie . liczbę osi w DR zmienimy a na TZ nie. będzie niezgodność . pomijamy wszystkie inne aspekty techniczne , os zamontowana super , hiper wzorowo . albo odwrotnie  - demontaż jednej osi . nie wnikamy w jakim celu. chodzi o zapisy na TZ .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, IVVO napisał:

nie wiem dla czego na tych pojazdach jest jeszcze oryginalna TZ z homo - skoro dwa razy pojazd już był przebudowany

Tego wymagają przepisy unijne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.