Skocz do zawartości

Dwa pytania .


metor9

Rekomendowane odpowiedzi

Panowie , takie pytanie co do badania hamulców pneumatycznych .

Jak ustalacie dolne ciśnienie regulowane , jeśli nie ma nigdzie informacji ? Czy wpięcie się manometrem w butlę z powietrzem i spuszczenie powietrza hamulcem i moment załączenia się sprężarki to dolne ciśnienie regulowane , czy to dobra metoda ? 

 

I jeśli mógłbym prosić o nie wygłupianie się jak wyżej , to byłym wdzięczny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego @metor9 dolne ciśnienie regulowane to minimalne ciśnienie w układzie hamulcowym, które pozwala na prawidłową pracę tego układu. Po spadku ciśnienia poniżej tej wartości na desce rozdzielczej zapala się czerwona lampka/kontrolka sygnalizacyjna ( czasami akustyczna ).  Wartość  " ciśnienia dolnego regulowanego " nie jest wartością stałą dla wszystkich pojazdów. Najlepiej korzystać z danych producenta.;-)

  • Piwo 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, metor9 napisał:

i moment załączenia się sprężarki

jesteś w stanie "wychwycić" ten moment ? raczej nie bo już naciśnięcie pedału hamulca , kiedy następuje spadek ciśnienia w układzie , powoduje "załączenie " sprężarki . w starszych samochodach sprężarka pompuje cały czas , w nowoczesnych zaś jest "odłączalna" . to  nie  jest kompresor klimatyzacji ze sprzęgłiełkiem , trochę inny napęd .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, leski66 napisał:

Najlepiej korzystać z danych producenta.;-)

A skąd takie informację brać ? Jest jakaś tabliczka na samochodzie ? Jakieś katalogi ? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 26.01.2019 o 22:37, metor9 napisał:

Jest jakaś tabliczka na samochodzie ? Jakieś katalogi ?

Tabliczek już przeważnie nie ma a katalogi są (owszem) ale tylko w serwisach autoryzowanych. Takimi informacjami producent raczej nie handluje.

Jeśli chcesz się dowiedzieć, dzwoń do serwisu i grzecznie poproś o informację, może ci udzielą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ostrożnie.

Jeśli samochód ciężarowy N3 (lub ciągnik samochodowy) jeżdżą jako "nauka jazdy" i nie dotyczy ich Ustawa o transporcie drogowym (konkretnie obowiązek przestrzegania czasu pracy) i nie jeżdżą na "tacho" (nie mają nawet kart do tachografu) to na "okresowym" nie wymagać sprawności (legalizacji) urządzenia rejestrującego, tachografu?

Drugi przykład - dźwig. Nie wykonują transportu drogowego - tacho nie obowiązuje. A jeśli ma zamontowany tachograf?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 minut temu, wrc69 napisał:

A jeśli ma zamontowany tachograf?

Jeżeli urządzenie jest zamontowane to ma być zalegalizowane. Klient może go nie używać jeżeli nie musi ale sprawnością tego urządzenia jest legalizacja i jeżeli jest w pojeździe to ma być sprawny. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 month later...
Dnia 22.01.2019 o 10:22, metor9 napisał:

Dzięki za pomoc , mam nadzieję że na egzaminie jak już to będą popularne kropeczki z cyfrą :D

 

Witam. Jak juz bedziesz po egzaminie podziel sie pytaniami i uwagami .pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.