Skocz do zawartości

Ponowna rejestracja pojazdu już kiedyś zarejestrowanego.


Galaxy_13

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Czy mieliście już taki przypadek?

Samochód osobowy zarejestrowany w Polsce 13.05.2013r.

Wyrejestrowany 11.10.2017r. i to widnieje w CEP

I teraz ze Szwecji klient chce zrobić rejestracje ponownie w Polsce?

System pyta: Nowy/Prejestracja czy wybierz

Jak podejść do tego zagadnienia, po konsultacji z WK oni nie wiedzą co wybrać????

Czy ktoś miał taki przypadek????

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja kiedyś zrobiłem ponowną rejestracje i DIP a data 1 rej w kraju została z tej poprzedniej rejestracji, w uwagach można opisać o co chodzi i do przodu u mnie  nie było kłopotów

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Raczej trzeba zrobić z DIPem, tym bardziej jak nie ma tablic, wtedy nie zrobisz normalnego okresowego. Ale z tego co wiem to pre-rejestracji nie robimy. Wyszukaj pojazd w cepiku, i do niego przypisz badanie. Inaczej będzie ten sam pojazd pod dwoma pozycjami w cepiku.

Edytowane przez Logen
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba trzeba jeszcze raz zrobić pre-rejestracje i DIP tak myślę.

Czy miał ktoś taki przypadek????

 

Jeszcze tak myślę, że może klient pojedzie do WK po PC i wtedy z tablicami mogę zrobić okresowe i ewentualnie ustalenie danych?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wg mnie przy prerejestracji  powinno wyjść info ,że pojazd o danym nr vin już widnieje . przynajmniej podczas prerejestracji  ciągników / przyczep rolniczych  miałem takie info ( np. ciągnik rol innej marki  o takim samym nr ramy ).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 minut temu, Tomek8340 napisał:

ja kiedyś zrobiłem ponowną rejestracje i DIP a data 1 rej w kraju została z tej poprzedniej rejestracji, w uwagach można opisać o co chodzi i do przodu u mnie  nie było kłopotów

 

Miałem podobnie Auto z niemiec które 5 lat wcześniej było zarej. w PL, później w DE, i teraz w PL.  Po zrobieniu prejestracji  zCep a sciągneło dane razem z datą 1 rejestracji w kraju. potem DIP jak normalnie.:D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 minuty temu, Galaxy_13 napisał:

po konsultacji z WK oni nie wiedzą co wybrać????

no to jeżeli wk nie wie to ja zrobiłbym tak:

obt na podstawie  PC i tabl. czerwonych, pojazd sprawny to P,

albo obt bez tablic , wynik N za ich brak (zakładam sprawność pojazdu) 

DIP wystawia się jako załącznik do obt przed pierwszą rejestracją w kraju a to tu nie ma zastosowania ( jak dla mnie ) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, cezary napisał:

no to jeżeli wk nie wie to ja zrobiłbym tak:

obt na podstawie  PC i tabl. czerwonych, pojazd sprawny to P,

albo obt bez tablic , wynik N za ich brak (zakładam sprawność pojazdu) 

DIP wystawia się jako załącznik do obt przed pierwszą rejestracją w kraju a to tu nie ma zastosowania ( jak dla mnie ) 

Też tak czynię. Tytul badania Okresowe badanie po raz pierwszy (ITS-Patronat). DIP-u nie trzeba skoro dane są już w cep-ie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 minut temu, waldorff napisał:

DIP-u nie trzeba skoro dane są już w cep-ie.

Przy pierwszym DIP obowiązkowa

Pojazd został wyrejestrowany podchodzisz jak by nigdy nie był z tą różnicą iż będzie data I w kraju bo to z CEP 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrobione: Pierwsza rejestracja z DIP

Po wpisaniu VIN pojazd istnieje w CEP wybieram opcję "wybierz" i potem w badaniu rodzaj badania: Okresowe (po raz pierwszy) i do tego DIP

A teraz zobaczymy co zrobi WK.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem kilka takich przypadków. Prerejestracji nie robisz, bo pojazd jest w CEP. Jest to OBT przed pierwszą rejestracją w RP, bo nasz ustawodawca nie przewidział innych przypadków dla pojazdów zarejestrowanych za granicą. To , że ten pojazd widnieje w CEP jest efektem tego, że danych z ewidencji się nie usuwa (nawet o pojazdach zezłomowanych). Ma to swoje uzasadnienie, ale to nie ten wątek.

  • Polub 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, IVVO napisał:

Po rodzaju badania Cep i tak zakwalifikuje jako pre-rejestrację

Nie wiem jak w Stacji, ale w Patronacie można sprawdzić istnienie pojazdu w CEP przed wykonaniem właściwej prerejestracji, a i tak wykonuje się ją ręcznie tzn program podpowiada, ale to diagnosta decyduje w którym kierunku iść.

  • Polub 1
  • Lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, IVVO napisał:

Przy pierwszym DIP obowiązkowa

Pojazd został wyrejestrowany podchodzisz jak by nigdy nie był z tą różnicą iż będzie data I w kraju bo to z CEP 

Faktycznie nie doczytałem, że wyrejestrowany. Tak jak napisałem dotyczy przypadku, gdy badanie przed pierwszą rejestracją już wcześniej dokonano. Mieliśmy juz takie przypadki, zwłaszcza jeśli chodzi auta z komisów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To nie jest pierwsza rejestracja na terenie RP!!! I żaden wymóg dotyczacy takiej rejestracji go nie dotyczy. Nie jedziesz do UC płacić akcyzy i nie robisz badania z dipem. Jak nie ma tablic to oczywiście najpierw po PC. Chyba że badanie ważne w DR to w ogóle nie odwiedza SKP, bo nawet ustalenia danych nie trzeba. 

  • Polub 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co pan zrobisz skoro

2 godziny temu, Galaxy_13 napisał:

po konsultacji z WK oni nie wiedzą co wybrać????

A jak wiedzą to okaże się, że coś podobnie jak do tej przyczepki lekkiej, niedawno przerabiany temat. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak nie wiedzą to niech zapytaja na forum systemu POJAZD. Temat ten wisi tam świeży. W zeszłym tygodniu to konsultowalismy. 

 

Zresztą co to dla klienta jakie będzie miał badanie, czy z dipem czy bez. Ważne żeby miał jakiekolwiek. A jak to w systemie rozegracie to już kompletnie trzeciorzedna sprawa :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest jeszcze problem ciągłości danych. Pojazd zarejestrowany w Polsce jako skrzyniowy. Sprzedany do Niemiec , a po kilku latach wraca do Polski jako laweta. Taka zmiana co prawda nie zmienia rodzaju pojazdu ale chyba nie trudno sobie wyobrazić sytuacji, że wyrejestrowuje się z Polski np. ciężarowego vana-a a po jakimś czasie wraca do nas autobus. Myślę, że bez DIP-u trudno będzie dopasować dane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, abcs napisał:

Myślę, że bez DIP-u trudno będzie dopasować dane.

W takim wypadku wykonał bym ustalenie danych a nie DIP.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.