Skocz do zawartości

Czy takie nadwozie spełni Vat1 terenowe 3D rav4, freelander, vitara, frontera


supermajku

Rekomendowane odpowiedzi

Dzień dobry. Czy samochody, które maja tył z nakładką jak np opel frontera sport(3D), rav4, freelander, vitara, itp po zamontowaniu wymaganej dla VAT 1 przegrody za przednimi fotelami i usunięciem tylnego rzędu spełnią wymagania dla VAT i w konsekwencji ciężarowego?  Będzie to vanem, wielozadaniowym, czy może „otwarta przestrzeń ładunkowa”? 

F2BDC36E-9F09-4E34-961E-690EFF9486FF.jpeg

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
  • Odpowiedzi 108
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

  • Paprock

    32

  • michal_k

    14

  • supermajku

    11

  • IVVO

    10

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Zacytuję przepisy, które mówią cokolwiek o kabinie, o przegrodzie i o przestrzeni ładunkowej w samochodzie ciężarowym o podrodzaju innym niż VAN, czyli samochodzie gdzie towary i pasażerowie nie muszą

Jednorzędowo-siedzeniowy samochód ciężarowy z odkrytą przestrzenią na towary rozdzieloną od części pasażerskiej trwałą ścianą/kratą/przegrodą!  

Np w historii pojazdu, homologacji   czyli np.   https://info-car.pl/infocar/vin.html    https://historiapojazdu.gov.pl

Posted Images

Niczym nie będzie.

W dyrektywie są podane wymagania jakie ma spełnić pojazd aby uznać go za ciężarowy. Nasze przepisy pozwalają na wprowadzenie zmian w nadwoziach AB, AC, AF dostosowując je właśnie do wymagań ciężarówek opisanych we wspomnianej na początku dyrektywie.

A na foto, to co to? Pytam o rodzaj pojazdu i podrodzaj. A po unijnemu o typ nadwozia.

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
47 minut temu, IVVO napisał:

Z osobowego w obecnej chwili ciężarowego nie zrobisz - chyba że PIMOT ale to boli

Nie przez zmiany konstrukcyjne przez OSKP

 W innych wątkach stoi odwrotnie. 

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No, lecz w myśl przysłowia „kto bogatemu zabroni” i ten bogaty przebrnie przez dyrektywy wraz z pimotami, to takiej bryce do VAT-1b będzie najbliżej. ?

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przecież to ty go zamieściłeś. To MNIE pytasz co TY zamieściłeś?

Ok

1.6.    AF      Pojazd wielozadaniowy              pojazd inny niż o kodzie AG i inny niż pojazdy wymienione w AA-AE, przeznaczony do przewozu osób i ich bagaży lub ewentualnie ładunków w tym samym przedziale nadwozia.

Edytowane przez wrc69
Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Więc jak stoi w DR: osobowy czy ciężarowy?

Moje typy to AF lub BB.

Osobiście mam JEEP-a Grand Cherokee: ciężarowy, podrodzaj: terenowy, więc (prawdopodobnie) BB.

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, IVVO napisał:

Z osobowego w obecnej chwili ciężarowego nie zrobisz - chyba że PIMOT ale to boli

A coś więcej?

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
5 godzin temu, IVVO napisał:

Nie przez zmiany konstrukcyjne przez OSKP

 

Jedyną możliwością zmiany rodzaju pojazdu już rejestrowanego są zmiany na OSKP.

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
4 godziny temu, Paprock napisał:

Na obrazku jest Opel Frontiera o typie nadwozia bez dachu, więc...? ?

Czy fakt że nad kierowcą dach jest pełny coś zmienia? 

Czy jest szansa aby takie konstrukcje mogły być pod VAT? 

47C3F7C8-C2CD-4205-955F-C43626DBDBA9.jpeg

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Szansa jest zawsze. Tak jak nadzieja jest zawsze.

Przepisy do analizy:

 

§ 1. 2a.4) Pojazd, o którym mowa w art. 66 ust. 4 pkt 6 lit. b ustawy, powinien spełniać wymagania i warunki techniczne w zakresie dokonanych zmian konstrukcyjnych lub wymiany elementów, obowiązujące w dniu dokonania zmiany rodzaju pojazdu.

 

§ 8. 1. Kabina kierowcy oraz pomieszczenie przeznaczone do przewozu osób wyposaża się w:

7)23) w samochodzie ciężarowym powinno być oddzielone od przestrzeni ładunkowej trwałą przegrodą o odpowiedniej wytrzymałości; przepis stosuje się do samochodu ciężarowego zarejestrowanego po raz pierwszy w okresie od dnia 30 maja 1999 r. do dnia 31 grudnia 2016 r.;

 

§ 9a.31) W samochodzie osobowym (kategorii M1) o rodzaju nadwozia AB, AC, AF mogą być wprowadzone zmiany konstrukcyjne polegające na dostosowaniu do wymagań jak dla samochodów ciężarowych, jeżeli pojazd spełnia wymagania, o których mowa w pkt 3.5., pkt 3.6. oraz pkt 3.8. części A załącznika II do dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady 2007/46/WE z dnia 5 września 2007 r. ustanawiającej ramy dla homologacji pojazdów silnikowych i ich przyczep oraz układów, części i oddzielnych zespołów technicznych przeznaczonych do tych pojazdów, powodujące zmianę rodzaju pojazdu na samochód ciężarowy o podrodzaju van, o którym mowa w przepisach o rejestracji pojazdów.

 

9. Do pojazdów samochodowych, o których mowa w ust. 4 pkt 2, należą:
1) pojazdy samochodowe, inne niż samochody osobowe,

mające jeden rząd siedzeń, który oddzielony jest od części przeznaczonej do przewozu ładunków ścianą lub trwałą przegrodą:
a) klasyfikowane na podstawie przepisów o ruchu drogowym do podrodzaju: wielozadaniowy, van lub
b) z otwartą częścią przeznaczoną do przewozu ładunków;
2) pojazdy samochodowe, inne niż samochody osobowe,

które posiadają kabinę kierowcy z jednym rzędem siedzeń i nadwozie przeznaczone do przewozu ładunków jako konstrukcyjnie oddzielne elementy pojazdu;
3) pojazdy specjalne, które spełniają również warunki zawarte w odrębnych przepisach, określone dla następujących przeznaczeń:

 

Powyższe i tak nie wyczerpuje całej analizy. O rachunku ekonomicznym nie ma co mówić, bo to wykracza poza zakres tematu.

Wpierwej należałoby zrobić z tej Frontiery ciężarówkę po wytycznych z dyrektywy. Samemu czytać, bo nie ma co paragrafów wycinać! A jest w nich mowa o długości paki, wymiarach otworu załadunkowego i takie tam różne sprawy. Potem należałoby określić podrodzaj tego pojazdu co do nadwozia. Po mojemu ani to hatchback, ani kombi, ani... No może wielozadaniowy. Następnie w kolejce ustawia się krata/przegroda. Warunek konieczny dla VATU, co widać po przepisach. A dalej to sprawa prosta. Przedsiębiorca prowadzący działalność gospodarczą w danym zakresie dokonuje zmiany rodzaju pojazdu. Upoważniona jednostka badawcza zajmie się przegrodą/kratą co do jej wytrzymałości i ogólnej zgodności. Następnie badanie na okręgowej stacji kontroli pojazdów. Z wynikiem pozytywnym z badania azymut na właściwy urząd do spraw rejestracji celem wklepania w dowód VAT-adnotacji i na deser naczelnik rodzimego urzędu skarbowego. A na koniec księgowa w siódmym niebie powinna wylądować.

 

 

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
4 godziny temu, aboz napisał:

A coś więcej?

 

13 minut temu, Paprock napisał:

AB, AC, AF

 

Jak kolega z tej Frontiery uzyska od producenta To co wyżej zapodane  - to pogadamy na temat przebudowy - a że to zabytek klasy zero to wątpię - luknąc trza do CEP jak go tam sklasyfikowali przy rejestracji 

No i jeszcze przegroda - jakoś w frontierach takiej co by mi pasowała  nie widziałem

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W CEP-ie mogą być bajki z badania przed pierwszą rejestracją. Ale ja nie widzę problemu, żeby to ustalić.

Wysłane z mojego Moto G (5S) Plus przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Auto w pierwszej kolejności trzeba zmienić na CIĘŻAROWY.

A przy okazji zmiany Diagnosta ustali nowy rodzaj nadwozia. Nie widzę problemów żeby ustalił go jako AF lub BB. Wszystko jest do obronienia :)

Kłopotów bardziej dopatrywał bym się w możliwości samej przeróbki na ciężarówkę.

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Spokojnie, bo AB, AC, AF dotyczy VATU w jednej wspólnej budzie dla pasażerów i towarów rozdzielonych przegrodą/kratą.

Nikt nie broni pick-upa z tego zrobić, czy tam pseudo skrzynię krytą hard-topem. ?

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
29 minut temu, IVVO napisał:

Jak kolega z tej Frontiery uzyska od producenta To co wyżej zapodane  - to pogadamy na temat przebudowy

 

A jak to jest np. kabriolet? Który przepis zabrania przeróbki takowego na ciężarowy?

 

Jeśli to nie jest AB, AC ani AF to po prostu par. 9a go nie dotyczy.

7 godzin temu, supermajku napisał:

czy może „otwarta przestrzeń ładunkowa”? 

 

Tak bym obstawiał, że po zmianie na ciężarowy będzie to otwarta przestrzeń ładunkowa (podrodzaj według ITS-u to pickup, a zgodnie z przepisami skrzynia).

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No błagam... Końcówka lat 90-tych jeszcze. Sedany ciężarowe z homo latały na potęgę!! Dopiero ok. 2000 roku definitywnie stwierdzono, że nie mogą być.

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
14 godzin temu, Paprock napisał:

Jakoś nigdy nie trafiłem ciężarowego kabrioletu

 

Np. UAZ 469B. Były osobowe i ciężarowe.

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
16 godzin temu, Paprock napisał:

W samochodzie osobowym (kategorii M1) o rodzaju nadwozia AB, AC, AF mogą być wprowadzone zmiany konstrukcyjne polegające na dostosowaniu do wymagań jak dla samochodów ciężarowych

 

15 godzin temu, michal_k napisał:

Jeśli to nie jest AB, AC ani AF to po prostu par. 9a go nie dotyczy.

 

Widzisz Michał - i to jest właśnie interpretacja - w/g mnie tylko pojazdy wymienione przez ustawodawcę mogą podlegać zmianie na ciężarowe - przy reszcie - zabronione.

I teoretycznie pojazd nie ma M1 w DR - lipa, podrodzaj niezgodny -lipa - ale to takie moje własne przemyślenie 

Można się zgadzać lub nie

Nie znalazłem jak do tej pory żadnego sensownego wytłumaczenia /interpretacji. wyroku NSA/ na ten temat

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.