supermajku Napisano 23 Styczeń 2019 Share Napisano 23 Styczeń 2019 Dzień dobry. Czy samochody, które maja tył z nakładką jak np opel frontera sport(3D), rav4, freelander, vitara, itp po zamontowaniu wymaganej dla VAT 1 przegrody za przednimi fotelami i usunięciem tylnego rzędu spełnią wymagania dla VAT i w konsekwencji ciężarowego? Będzie to vanem, wielozadaniowym, czy może „otwarta przestrzeń ładunkowa”? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 23 Styczeń 2019 Share Napisano 23 Styczeń 2019 Niczym nie będzie. W dyrektywie są podane wymagania jakie ma spełnić pojazd aby uznać go za ciężarowy. Nasze przepisy pozwalają na wprowadzenie zmian w nadwoziach AB, AC, AF dostosowując je właśnie do wymagań ciężarówek opisanych we wspomnianej na początku dyrektywie. A na foto, to co to? Pytam o rodzaj pojazdu i podrodzaj. A po unijnemu o typ nadwozia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
IVVO Napisano 23 Styczeń 2019 Share Napisano 23 Styczeń 2019 Z osobowego w obecnej chwili ciężarowego nie zrobisz - chyba że PIMOT ale to boli Nie przez zmiany konstrukcyjne przez OSKP Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
supermajku Napisano 23 Styczeń 2019 Autor Share Napisano 23 Styczeń 2019 47 minut temu, IVVO napisał: Z osobowego w obecnej chwili ciężarowego nie zrobisz - chyba że PIMOT ale to boli Nie przez zmiany konstrukcyjne przez OSKP W innych wątkach stoi odwrotnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 23 Styczeń 2019 Share Napisano 23 Styczeń 2019 No, lecz w myśl przysłowia „kto bogatemu zabroni” i ten bogaty przebrnie przez dyrektywy wraz z pimotami, to takiej bryce do VAT-1b będzie najbliżej. ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
supermajku Napisano 23 Styczeń 2019 Autor Share Napisano 23 Styczeń 2019 To czym jest pojazd z obrazka? Czy jest AF? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wrc69 Napisano 23 Styczeń 2019 Share Napisano 23 Styczeń 2019 (edytowane) Przecież to ty go zamieściłeś. To MNIE pytasz co TY zamieściłeś? Ok 1.6. AF Pojazd wielozadaniowy pojazd inny niż o kodzie AG i inny niż pojazdy wymienione w AA-AE, przeznaczony do przewozu osób i ich bagaży lub ewentualnie ładunków w tym samym przedziale nadwozia. Edytowane 23 Styczeń 2019 przez wrc69 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 23 Styczeń 2019 Share Napisano 23 Styczeń 2019 Na obrazku jest Opel Frontiera o typie nadwozia bez dachu, więc...? ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wrc69 Napisano 23 Styczeń 2019 Share Napisano 23 Styczeń 2019 Więc jak stoi w DR: osobowy czy ciężarowy? Moje typy to AF lub BB. Osobiście mam JEEP-a Grand Cherokee: ciężarowy, podrodzaj: terenowy, więc (prawdopodobnie) BB. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 23 Styczeń 2019 Share Napisano 23 Styczeń 2019 Z tego najszybciej wyjdzie Pick-Up, jak już . A taki podrodzaj wykasowali z polskiej klasyfikacji. ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aboz Napisano 23 Styczeń 2019 Share Napisano 23 Styczeń 2019 2 godziny temu, IVVO napisał: Z osobowego w obecnej chwili ciężarowego nie zrobisz - chyba że PIMOT ale to boli A coś więcej? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 23 Styczeń 2019 Share Napisano 23 Styczeń 2019 5 godzin temu, IVVO napisał: Nie przez zmiany konstrukcyjne przez OSKP Jedyną możliwością zmiany rodzaju pojazdu już rejestrowanego są zmiany na OSKP. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
supermajku Napisano 23 Styczeń 2019 Autor Share Napisano 23 Styczeń 2019 4 godziny temu, Paprock napisał: Na obrazku jest Opel Frontiera o typie nadwozia bez dachu, więc...? ? Czy fakt że nad kierowcą dach jest pełny coś zmienia? Czy jest szansa aby takie konstrukcje mogły być pod VAT? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 23 Styczeń 2019 Share Napisano 23 Styczeń 2019 Szansa jest zawsze. Tak jak nadzieja jest zawsze. Przepisy do analizy: § 1. 2a.4) Pojazd, o którym mowa w art. 66 ust. 4 pkt 6 lit. b ustawy, powinien spełniać wymagania i warunki techniczne w zakresie dokonanych zmian konstrukcyjnych lub wymiany elementów, obowiązujące w dniu dokonania zmiany rodzaju pojazdu. § 8. 1. Kabina kierowcy oraz pomieszczenie przeznaczone do przewozu osób wyposaża się w: 7)23) w samochodzie ciężarowym powinno być oddzielone od przestrzeni ładunkowej trwałą przegrodą o odpowiedniej wytrzymałości; przepis stosuje się do samochodu ciężarowego zarejestrowanego po raz pierwszy w okresie od dnia 30 maja 1999 r. do dnia 31 grudnia 2016 r.; § 9a.31) W samochodzie osobowym (kategorii M1) o rodzaju nadwozia AB, AC, AF mogą być wprowadzone zmiany konstrukcyjne polegające na dostosowaniu do wymagań jak dla samochodów ciężarowych, jeżeli pojazd spełnia wymagania, o których mowa w pkt 3.5., pkt 3.6. oraz pkt 3.8. części A załącznika II do dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady 2007/46/WE z dnia 5 września 2007 r. ustanawiającej ramy dla homologacji pojazdów silnikowych i ich przyczep oraz układów, części i oddzielnych zespołów technicznych przeznaczonych do tych pojazdów, powodujące zmianę rodzaju pojazdu na samochód ciężarowy o podrodzaju van, o którym mowa w przepisach o rejestracji pojazdów. 9. Do pojazdów samochodowych, o których mowa w ust. 4 pkt 2, należą: 1) pojazdy samochodowe, inne niż samochody osobowe, mające jeden rząd siedzeń, który oddzielony jest od części przeznaczonej do przewozu ładunków ścianą lub trwałą przegrodą: a) klasyfikowane na podstawie przepisów o ruchu drogowym do podrodzaju: wielozadaniowy, van lub b) z otwartą częścią przeznaczoną do przewozu ładunków; 2) pojazdy samochodowe, inne niż samochody osobowe, które posiadają kabinę kierowcy z jednym rzędem siedzeń i nadwozie przeznaczone do przewozu ładunków jako konstrukcyjnie oddzielne elementy pojazdu; 3) pojazdy specjalne, które spełniają również warunki zawarte w odrębnych przepisach, określone dla następujących przeznaczeń: Powyższe i tak nie wyczerpuje całej analizy. O rachunku ekonomicznym nie ma co mówić, bo to wykracza poza zakres tematu. Wpierwej należałoby zrobić z tej Frontiery ciężarówkę po wytycznych z dyrektywy. Samemu czytać, bo nie ma co paragrafów wycinać! A jest w nich mowa o długości paki, wymiarach otworu załadunkowego i takie tam różne sprawy. Potem należałoby określić podrodzaj tego pojazdu co do nadwozia. Po mojemu ani to hatchback, ani kombi, ani... No może wielozadaniowy. Następnie w kolejce ustawia się krata/przegroda. Warunek konieczny dla VATU, co widać po przepisach. A dalej to sprawa prosta. Przedsiębiorca prowadzący działalność gospodarczą w danym zakresie dokonuje zmiany rodzaju pojazdu. Upoważniona jednostka badawcza zajmie się przegrodą/kratą co do jej wytrzymałości i ogólnej zgodności. Następnie badanie na okręgowej stacji kontroli pojazdów. Z wynikiem pozytywnym z badania azymut na właściwy urząd do spraw rejestracji celem wklepania w dowód VAT-adnotacji i na deser naczelnik rodzimego urzędu skarbowego. A na koniec księgowa w siódmym niebie powinna wylądować. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
IVVO Napisano 23 Styczeń 2019 Share Napisano 23 Styczeń 2019 4 godziny temu, aboz napisał: A coś więcej? 13 minut temu, Paprock napisał: AB, AC, AF Jak kolega z tej Frontiery uzyska od producenta To co wyżej zapodane - to pogadamy na temat przebudowy - a że to zabytek klasy zero to wątpię - luknąc trza do CEP jak go tam sklasyfikowali przy rejestracji No i jeszcze przegroda - jakoś w frontierach takiej co by mi pasowała nie widziałem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aboz Napisano 23 Styczeń 2019 Share Napisano 23 Styczeń 2019 W CEP-ie mogą być bajki z badania przed pierwszą rejestracją. Ale ja nie widzę problemu, żeby to ustalić.Wysłane z mojego Moto G (5S) Plus przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 23 Styczeń 2019 Share Napisano 23 Styczeń 2019 Auto w pierwszej kolejności trzeba zmienić na CIĘŻAROWY. A przy okazji zmiany Diagnosta ustali nowy rodzaj nadwozia. Nie widzę problemów żeby ustalił go jako AF lub BB. Wszystko jest do obronienia Kłopotów bardziej dopatrywał bym się w możliwości samej przeróbki na ciężarówkę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 23 Styczeń 2019 Share Napisano 23 Styczeń 2019 Spokojnie, bo AB, AC, AF dotyczy VATU w jednej wspólnej budzie dla pasażerów i towarów rozdzielonych przegrodą/kratą. Nikt nie broni pick-upa z tego zrobić, czy tam pseudo skrzynię krytą hard-topem. ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 23 Styczeń 2019 Share Napisano 23 Styczeń 2019 29 minut temu, IVVO napisał: Jak kolega z tej Frontiery uzyska od producenta To co wyżej zapodane - to pogadamy na temat przebudowy A jak to jest np. kabriolet? Który przepis zabrania przeróbki takowego na ciężarowy? Jeśli to nie jest AB, AC ani AF to po prostu par. 9a go nie dotyczy. 7 godzin temu, supermajku napisał: czy może „otwarta przestrzeń ładunkowa”? Tak bym obstawiał, że po zmianie na ciężarowy będzie to otwarta przestrzeń ładunkowa (podrodzaj według ITS-u to pickup, a zgodnie z przepisami skrzynia). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 23 Styczeń 2019 Share Napisano 23 Styczeń 2019 No nie wiem czy nie dotyczy. Jakoś nigdy nie trafiłem ciężarowego kabrioletu ani sedana/limuzyny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 23 Styczeń 2019 Share Napisano 23 Styczeń 2019 No błagam... Końcówka lat 90-tych jeszcze. Sedany ciężarowe z homo latały na potęgę!! Dopiero ok. 2000 roku definitywnie stwierdzono, że nie mogą być. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mirek_handlarz Napisano 24 Styczeń 2019 Share Napisano 24 Styczeń 2019 Jak tak tylko spytam - chodzi o sztukę dla sztuki ? Wysłane z mojego Redmi Note 5 przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mecher Napisano 24 Styczeń 2019 Share Napisano 24 Styczeń 2019 Nie inaczej ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 24 Styczeń 2019 Share Napisano 24 Styczeń 2019 14 godzin temu, Paprock napisał: Jakoś nigdy nie trafiłem ciężarowego kabrioletu Np. UAZ 469B. Były osobowe i ciężarowe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
IVVO Napisano 24 Styczeń 2019 Share Napisano 24 Styczeń 2019 16 godzin temu, Paprock napisał: W samochodzie osobowym (kategorii M1) o rodzaju nadwozia AB, AC, AF mogą być wprowadzone zmiany konstrukcyjne polegające na dostosowaniu do wymagań jak dla samochodów ciężarowych 15 godzin temu, michal_k napisał: Jeśli to nie jest AB, AC ani AF to po prostu par. 9a go nie dotyczy. Widzisz Michał - i to jest właśnie interpretacja - w/g mnie tylko pojazdy wymienione przez ustawodawcę mogą podlegać zmianie na ciężarowe - przy reszcie - zabronione. I teoretycznie pojazd nie ma M1 w DR - lipa, podrodzaj niezgodny -lipa - ale to takie moje własne przemyślenie Można się zgadzać lub nie Nie znalazłem jak do tej pory żadnego sensownego wytłumaczenia /interpretacji. wyroku NSA/ na ten temat Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.