IVVO Napisano 24 Styczeń 2019 Share Napisano 24 Styczeń 2019 Paproczku jak Tarpan był produkowany to o tej przegrodzie nikt nawet nie wspominał - jak by jej nie było to tez by poszedł do produkcji. Ta jest fabryczna to po co jakieś przepisy do niej, Mówimy o pojeździe który ma być przebudowany z osobówki. Przegroda to jedno ale kto wykona i zbada elementy mocujące ładunek na pace. Pojazd jak w innym temacie ma spełniać warunki ówczesne I obojętne czy przestrzeń ładunkowa otwarta czy zamknięta Mają być Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 24 Styczeń 2019 Share Napisano 24 Styczeń 2019 IVVO! Co tu badać? Jakie elementy mocujące ładunki? Te elementy są wymysłem dla ciężarówek bez kraty/przegrody. Są takie auta przecież pohomologowane jako ciężarowe, w których kraty/przegrody za siedzeniami nie zobaczysz. Wadą tych ciężarówek w zamkniętej budzie jest to, że nie łapią się na VATY. Ale one są i własnym życiem żyją. Jeżeli kolega wnoszący problem wspawa ścianę za siedzeniami tego złoma z pierwszej foty, no to sorry, nic nie zrobisz i VAT-1b jak najbardziej się należy. Pomijam szczególiki co do wymiarów z dyrektywy. Ale nie w każdym aspekcie chronią nas przepisy, co widać po niniejszym pomyśle. Wyrzuci dach na potrzeby przebudowy, wyrzuci tylne fotele, wstawi za oparciami ściankę od żuka/tarpana i sprawa wygrana. Po przebudowie wyjdzie dwuosobowe auto ciężarowe z otwartą przestrzenią na ładunki i towary i diagnosta jest pozamiatany. Trzeba pamiętać, że ustawa wiadomo komu na zmianę rodzaju pojazdu zezwala. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
IVVO Napisano 24 Styczeń 2019 Share Napisano 24 Styczeń 2019 9 minut temu, Paprock napisał: Te elementy są wymysłem dla ciężarówek bez kraty/przegrody. A skąd ta wiedza - w ustawie nie pisze kogo i czego dotyczy 11 minut temu, Paprock napisał: kolega wnoszący problem wspawa ścianę za siedzeniami tego złoma z pierwszej foty, Nie on tylko G45.20Z - kolega jak by przyjechał do mnie z opisem od fachowca że wykonał przegrodę - to chyba dostał bym zajadów Co innego przesunąć fabryczną a co innego ją wykonać Nie lepiej od razu kupić CAMPO Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 24 Styczeń 2019 Share Napisano 24 Styczeń 2019 Kolega @supermajku oświadczył, że prowadzi słuszną działalność - to po pierwsze primo. Warunki techniczne dokładnie precyzują czym, po co i dlaczego stosuję się uchwyty mocujące - to po drugie primo. No przecież nic i nikt nie broni wstawić ściany za fotelami - to po trzecie primo. "Przesunie" fabryczną z Tarpana do Frontiery - to po czwarte primo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
IVVO Napisano 24 Styczeń 2019 Share Napisano 24 Styczeń 2019 To taka Frontera tylko pickup To po czwarte primo - niech jedzie do Ciebie - to klepniesz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 24 Styczeń 2019 Share Napisano 24 Styczeń 2019 No pikapik, pikapik i jak nic łapie się pod vacik. ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
IVVO Napisano 24 Styczeń 2019 Share Napisano 24 Styczeń 2019 Tylko to Campo nie Frontera? I pod Vacik - jak najbardziej - sam robiłem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 24 Styczeń 2019 Share Napisano 24 Styczeń 2019 No ale Frontierę bardzo łatwo przypodobnić do Campo. Nie wiem jakiego haka wynaleźć na taki pomysł aby wynik negatywny przysolić. Robi się z autobusów samochody skrzyniowe, to i można z Frontiery cokolwiek wykombinować. Trudno wyszukać rzeczowe przeciwwskazania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
IVVO Napisano 24 Styczeń 2019 Share Napisano 24 Styczeń 2019 1 minutę temu, Paprock napisał: No ale Frontierę bardzo łatwo przypodobnić do Campo Poloneza na Ferrari też W/g tego co tu czytam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 24 Styczeń 2019 Share Napisano 24 Styczeń 2019 Pamiętasz? Bo holowniki z RTO "ogórka" do dzisiaj na akcjach można spotkać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
supermajku Napisano 24 Styczeń 2019 Autor Share Napisano 24 Styczeń 2019 6 godzin temu, Paprock napisał: Panowie powoli. Te kody nadwozi przytoczyłem tylko w jednym celau, a mianowicie, czy z kabrioletu idzie BB-vana zrobić! Nic nie stoi na przeszkodzie aby ciężarówka miała odkrytą pakę, czy tam krytą zdejmowanym plastikowym dachem. --------------------------------------------------------------------------------------------------- - no wszystko piknie. Krata jak malowana, tylko jest jedno ale..., a mianowicie jak taką kratę/przegrodę zrobić aby PIMOT na niej łapy nie położył. Cały czas mowa o tym, aby wyszedł samochód niezajechany i łapał się bod budżet przewidziany. Sam nie wiem czy takie coś się opłaci. Nie żebym tam zaraz komuś w kieszeń zaglądał, ale to się samo w sobie gryzie. Znaczy samoróbka krata/przegroda i jej montaż w samochodzie bez udziału PIMOTU. Nie wiem, nie wiem, nie wnikam, nie moja kasa. Ok. 100% racji. Lecz: w innych wątkach jest napisane: z osobowego na ciężarowy można. Czy taka kratką może być poprostu przykręcana jak w pandach? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 24 Styczeń 2019 Share Napisano 24 Styczeń 2019 Zacytuję przepisy, które mówią cokolwiek o kabinie, o przegrodzie i o przestrzeni ładunkowej w samochodzie ciężarowym o podrodzaju innym niż VAN, czyli samochodzie gdzie towary i pasażerowie nie muszą siedzieć razem pod jedną budą, ani samochód pod VAT nie musi się łapać. Ogólne wymagania dotyczące rozdzielenie przestrzeni pasażerskiej od towarowej dla każdej ciężarówki. W tym paki, skrzyni, furgona, double-kabiny, pick-up'a: § 8. 4. Wnętrze kabiny kierowcy oraz pomieszczenia przeznaczonego do przewozu osób powinno odpowiadać następującym warunkom: 7 )23) w samochodzie ciężarowym powinno być oddzielone od przestrzeni ładunkowej trwałą przegrodą o odpowiedniej wytrzymałości; przepis stosuje się do samochodu ciężarowego zarejestrowanego po raz pierwszy w okresie od dnia 30 maja 1999 r. do dnia 31 grudnia 2016 r.; 8 ) przegroda, o której mowa w pkt 7, w samochodzie ciężarowym o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 2,5 t powinna odpowiadać następującym warunkom: a) powinna być pełna na całym poprzecznym przekroju wnętrza pojazdu, co najmniej do wysokości odpowiadającej 80% wysokości oparć siedzeń znajdujących się przed nią, b) powyżej wysokości, o której mowa w lit. a, dopuszcza się, aby odległość między elementami przegrody wynosiła nie więcej niż 100 mm w dowolnych wzajemnie prostopadłych kierunkach, c) odległość od przegrody do ścian wewnętrznych bocznych oraz sufitu pojazdu nie powinna przekraczać 50 mm, d) powinna wytrzymać równomiernie przyłożone na całej powierzchni równoległe do osi podłużnej pojazdu obciążenie odpowiadające dwukrotnej masie ładunku przewidzianego do umieszczenia w przestrzeni ładunkowej; Natomiast punkty poniżej opisują wymagania dla VANA: 9)24) w samochodzie ciężarowym o podrodzaju VAN, o [...] W problemie trzeba przeanalizować co się bardziej opłaca. Bo można trafić Frontierę sprzed 30 maja 1999 roku kiedy ta przegroda nie obowiązywała i wstawić tam solidnie blaszanego cokolwiek aby zadość uczynić wymaganiom z cytowanego przepisu powyżej jak i przywołanym wymaganiom z VAT-ustawy poniżej: 9. Do pojazdów samochodowych, o których mowa w ust. 4 pkt 2, należą: 1) pojazdy samochodowe, inne niż samochody osobowe, mające jeden rząd siedzeń, który oddzielony jest od części przeznaczonej do przewozu ładunków ścianą lub trwałą przegrodą: a) klasyfikowane na podstawie przepisów o ruchu drogowym do podrodzaju: wielozadaniowy, van lub b) z otwartą częścią przeznaczoną do przewozu ładunków; 2) pojazdy samochodowe, inne niż samochody osobowe, które posiadają kabinę kierowcy z jednym rzędem siedzeń i nadwozie przeznaczone do przewozu ładunków jako konstrukcyjnie oddzielne elementy pojazdu; 3) pojazdy specjalne, które spełniają również warunki zawarte w odrębnych przepisach, określone dla następujących przeznaczeń: Po mojemu najłatwiej i najszybciej spełnić wymaganie dla VAT spod punktu 1 literka b. Kombinowanie z VANAMI się nie opłaci. No bez PIMOTU nie da rady. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
supermajku Napisano 25 Styczeń 2019 Autor Share Napisano 25 Styczeń 2019 Czy dobrze rozumiem? 1. Z takich frontera, rav4 etc, gdzie hard top jest demontowalny, to można zrobić "pick up" czyli pod -1b, bo gdyby robić van (-1a) to powinien być pimot na przegrodę. Pytania drugie: Czy przerobienie zwykłego hatchbacka np lanos, seicento, panda, golf etc, poprzez usunięcie rzędu siedzeń i zamontowanie przegrody powoduje że można go zrobić ciężarowym z vatem? Czy coś jeszcze trzeba? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mecher Napisano 25 Styczeń 2019 Share Napisano 25 Styczeń 2019 6 godzin temu, supermajku napisał: Czy przerobienie zwykłego hatchbacka np lanos, seicento, panda, golf etc, poprzez usunięcie rzędu siedzeń i zamontowanie przegrody powoduje że można go zrobić ciężarowym z vatem? Czy na te wyżej wymienione obowiązują inne przepisy niż na 6 godzin temu, supermajku napisał: frontera, rav4 etc ??? Ale spokojnie, kombinuj dalej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 25 Styczeń 2019 Share Napisano 25 Styczeń 2019 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 25 Styczeń 2019 Share Napisano 25 Styczeń 2019 No trzeba troszkę pokombinować, w paragrafach polawirować i sprawa robi się jakby jasna. Ustawa Prawo o Ruchu Drogowym mówi, że zmiany rodzaju pojazdu może dokonać przedsiębiorca prowadzący działalność gospodarczą w tym zakresie. Zmiana rodzaju pojazdu, to przechrzszczenie osobowego na ciężarowy, ciężarowego na osobowy i temu podobne kombinacje jak autobus na kampera przerobić lub na odwrót. Pewna grupa samochodów ciężarowych uzależniona jest wymogiem kraty/przegrody/ściany tak jak mówi interwał w przepisie. Nie doczytałem w rozporządzeniu zwanym „Warunkami Technicznymi Pojazdów” jakichś wymyślnych wytycznych dla tylnej ściany kabiny pick-up’a, wywrotki, plandeki, paki, skrzyni. A coś mi się zdaję, że i takie konstrukcje na drodze są spotykane w przedziale masy całkowitej do 3,5 t. Co, nie. Szczegóły o jednostkach badawczych, o potwierdzeniach odpowiedniej wytrzymałości, o jednostkach uprawnionych do takich analiz dotyczą samochodów ciężarowych o podrodzaju VANA. Na dzień dzisiejszy brak jest bliźniaczych wytycznych dla przegródki w przypadku odkrytej skrzyni. Brak jest wytycznych dla ściany/kraty/przegrody w przypadku odkrytej przestrzeni ładunkowej. Brak jest tych bliźniaczych wymagań jak dla VANA. Stosować należy się do tego, co mówi w paragrafie ósmym ustępie czwartym punkt siódmy. Nie zapominając o tym, że samochód w zakresie wprowadzonych zmian powodujących zmianę rodzaju pojazdu ma odpowiadać warunkom obowiązującym na dzień zmiany rodzaju pojazdu. § 1. 2a. Pojazd, o którym mowa w art. 66 ust. 4 pkt 6 lit. b ustawy - ( pojazdu, w którym zmian konstrukcyjnych dokonał przedsiębiorca prowadzący działalność gospodarczą w tym zakresie ), powinien spełniać wymagania i warunki techniczne w zakresie dokonanych zmian konstrukcyjnych lub wymiany elementów, obowiązujące w dniu dokonania zmiany rodzaju pojazdu. No to proszę wykazać jakim wymaganiom ma odpowiadać tylna ściana kabiny w przypadku "pick-up'a" aby na VAT się łapał. Pick-up świadomie w cudzysłowie, bo taki podrodzaj wyparował. Głównie o samochód z odkrytą przestrzeń się rozchodzi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
biker100 Napisano 25 Styczeń 2019 Share Napisano 25 Styczeń 2019 20 godzin temu, michal_k napisał: Np. UAZ 469B. Były osobowe i ciężarowe. no w katalogu brak ciężarowego Cabrio, tak jak pisałem wcześniej tylko osobowe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
supermajku Napisano 25 Styczeń 2019 Autor Share Napisano 25 Styczeń 2019 1 godzinę temu, Mecher napisał: Czy na te wyżej wymienione obowiązują inne przepisy niż na ??? Ale spokojnie, kombinuj dalej proszę podpowiedzieć wprost co zrobić aby było dobrze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 25 Styczeń 2019 Share Napisano 25 Styczeń 2019 Jednorzędowo-siedzeniowy samochód ciężarowy z odkrytą przestrzenią na towary rozdzieloną od części pasażerskiej trwałą ścianą/kratą/przegrodą! 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
supermajku Napisano 25 Styczeń 2019 Autor Share Napisano 25 Styczeń 2019 A co przerabianiem zwykłych aut z zamkniętym nadwoziem. Do VATu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 25 Styczeń 2019 Share Napisano 25 Styczeń 2019 Tak trwała, że aż szklana i nikt nie stęka, że coś nie teges! ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 25 Styczeń 2019 Share Napisano 25 Styczeń 2019 25 minut temu, biker100 napisał: no w katalogu brak ciężarowego Cabrio Nie wiem w ogóle kto wymyślił to Cabrio, bo nie sądzę, żeby producent go tak nazywał. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
biker100 Napisano 25 Styczeń 2019 Share Napisano 25 Styczeń 2019 Przed chwilą, michal_k napisał: nie sądzę, żeby producent go tak nazywał. jestem tego samego zdania Michale. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 25 Styczeń 2019 Share Napisano 25 Styczeń 2019 13 minut temu, supermajku napisał: co zrobić aby było dobrze Kupić Seicento albo Pandę VAN. Przy Seicento trzeba zwrócić uwagę, żeby nie był furgonem uniwersalnym (mimo nazwy VAN). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 25 Styczeń 2019 Share Napisano 25 Styczeń 2019 Przed chwilą, supermajku napisał: A co przerabianiem zwykłych aut z zamkniętym nadwoziem. Do VATu - jak to co? ? - azymut na PIMOT! ? --------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- 3 minuty temu, michal_k napisał: Nie wiem w ogóle kto wymyślił to Cabrio, bo nie sądzę, żeby producent go tak nazywał. 2 minuty temu, biker100 napisał: jestem tego samego zdania Michale. - no też mi... Max FOCH i do wrogów! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.