Skocz do zawartości

Czy takie nadwozie spełni Vat1 terenowe 3D rav4, freelander, vitara, frontera


supermajku

Rekomendowane odpowiedzi

18 minut temu, IVVO napisał:

w/g mnie tylko pojazdy wymienione przez ustawodawcę mogą podlegać zmianie na ciężarowe

To nie tak. W pojazdach wymienionych w przepisie zmiana na ciężarowy powoduje zmianę podrodzaju na VAN i to jest sednem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, aboz napisał:

To nie tak. W pojazdach wymienionych w przepisie zmiana na ciężarowy powoduje zmianę podrodzaju na VAN i to jest sednem

Tak oczywiście - tylko gość chce zrobić go właśnie na VAT

Druga sprawa to przegroda - Frontery w zależności od silnika mają F od 2300 -2810 

Do 2,5 T łapie się na "kratkę" - powyżej "pełna

Diabeł tkwi w szczegółach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

30 minut temu, biker100 napisał:

Spotykałem tylko osobowo-terenowe

 

Nawet w katalogu ITS jest jako ciężarowy.

 

Inny przykład kabrioletu ciężarowego - Star 66 :)

 

29 minut temu, IVVO napisał:

tylko gość chce zrobić go właśnie na VAT

 

Otwarta część do przewozu ładunku - łapie się. Oczywiście przegroda musi być.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, michal_k napisał:

Nawet w katalogu ITS jest jako ciężarowy.

no właśnie przeleciałem katalog z 2000 roku tam tylko w osobowych UAZ 469B Cabrio w ciężarowych nie ma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie bo z dopiskiem Cabrio występuje tylko  jako osobowy zatem czy uprawnione twierdzenie jest, że wszystkie UAZ 469B to kabriolety wg. katalogu nie jest to oczywiste:

UAZ.jpg

ale to tylko moje zdanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, biker100 napisał:

czy uprawnione twierdzenie jest, że wszystkie UAZ 469B to kabriolety

 

Wszystkie w takim sensie, że mają zdejmowany dach. A klasyfikowane są różnie.

 

Niestety nie jestem w stanie Ci wkleić ekranu z katalogu ITS dostępnego w WK, bo to jest inny system bez dostępu do sieci. Ale poszukam jutro w papierowych katalogach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za odpowiedzi. Doprecyzuję mam odpowiednie pkd co do możliwości dokonywania zmian. Obecnie poszukuje pojazdu który będzie podlegać pod vat1. Gotowe vany są często zajechane w budżecie jakim dysponuję. Pomyślałem o tym aby przerobić samochód wg schematu: na ciężarowy (otwór załadunku plus 40% rozstawu na długość przestrzeni ład.)> następnie na jeden rząd siedzeń > następnie > vat1 ( pełna przegroda do % wysokości oparć + kratką o "ażurowości" max 100mm z zachowaniem odległości max 50mm dookoła nadwozia). Hatchback, kombi, wielozadaniowy. Potrzebuję też auto które jest krótkie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie powoli. Te kody nadwozi przytoczyłem tylko w jednym celau, a mianowicie, czy z kabrioletu idzie BB-vana zrobić! :evil:

Nic nie stoi na przeszkodzie aby ciężarówka miała odkrytą pakę, czy  tam krytą zdejmowanym plastikowym dachem.

---------------------------------------------------------------------------------------------------

13 minut temu, supermajku napisał:

( pełna przegroda do % wysokości oparć + kratką o "ażurowości" max 100mm z zachowaniem odległości max 50mm dookoła nadwozia). Hatchback, kombi, wielozadaniowy.

 

- no wszystko piknie. Krata jak malowana, tylko jest jedno ale..., a mianowicie jak taką kratę/przegrodę zrobić aby PIMOT na niej łapy nie położył. Cały czas mowa o tym, aby wyszedł samochód niezajechany i łapał się bod budżet przewidziany. Sam nie wiem czy takie coś się opłaci. Nie żebym tam zaraz komuś w kieszeń zaglądał, ale to się samo w sobie gryzie. Znaczy samoróbka krata/przegroda i jej montaż w samochodzie bez udziału PIMOTU. Nie wiem, nie wiem, nie wnikam, nie moja kasa.

--------------------------------------------------------------------------------------------------

38 minut temu, michal_k napisał:

Niestety nie jestem w stanie Ci wkleić ekranu z katalogu ITS dostępnego w WK, bo to jest inny system bez dostępu do sieci. 

 

- a print screen? :silent:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 minut temu, Paprock napisał:

czy z kabrioletu idzie BB-vana zrobić

 

A do czego ten VAN potrzebny? Z kabrioletu najłatwiej zrobić ciężarowy z otwartą przestrzenią ładunkową.

 

21 minut temu, Paprock napisał:

- a print screen?

 

Katalog ITS i program pojazd znajdują się na komputerach nie podłączonych do internetu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No, że z kabrio będzie otwarta paka, to się rozumie samo przez się. A do print screena sieć niepotrzebna. Po prostu kopiuje się to, co w danej chwili ekran pokazuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I gdzie sobie to wkleję po skopiowaniu? Nie ma jak tego przenieść w formie cyfrowej.

4 godziny temu, IVVO napisał:

w/g mnie tylko pojazdy wymienione przez ustawodawcę mogą podlegać zmianie na ciężarowe - przy reszcie - zabronione.

I teoretycznie pojazd nie ma M1 w DR - lipa, podrodzaj niezgodny -lipa - ale to takie moje własne przemyślenie 

 

To dalece sięgająca nadinterpretacja. Tak samo można by twierdzić, że na autobus można przebudować jedynie z ciężarowego (a z osobowego nie). Albo że dokładać miejsc można tylko w VAN-ie. Żaden przepis nie zabrania takich zmian. Chodzi jedynie o to, że dla pojazdów wymienionych w przepisie, muszą być spełnione pewne dodatkowe wymagania (analogicznie - przeróbka ciężarowego na autobus to konieczność badań w uprawnionej jednostce, ale zmiana z osobowego już tego nie wymaga).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Michał - możesz to spokojnie wysłać print screen korzystając z konta Paprocka - ostatnio podejrzałem jego dane do logowania! Uważaj:

login: *****

hasło: **********

 :)

 

A wracając do tematu - mam ciężarówkę N1. Przerabiam na osobowy. Po zmianie DR będzie już pusty w polu "J". To co - powrót do ciężarówki będzie niemożliwy, nawet pomimo faktu, że pojazd jest w pełni do tego przygotowany i był tak pierwotnie homologowany?? Już nie wspomnę o autach zza granicy gdzie zwyczajnie pozycji "J" nie ustala się...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, blakop napisał:

Po zmianie DR będzie już pusty w polu "J". To co - powrót do ciężarówki będzie niemożliwy, nawet pomimo faktu, że pojazd jest w pełni do tego przygotowany i był tak pierwotnie homologowany??

Przecież wiesz, że nie, bo nie ma tyle papieru żeby stosowne kwity przygotować...:icon_mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

WARUNKI TECHNICZNE DOTYCZĄCE PRZEGRODY ORAZ ELEMENTÓW DO MOCOWANIA ŁADUNKÓW
§ 1. Przegroda
1.1. Przegroda w pojazdach o nadwoziu zamkniętym powinna w pełni oddzielać kabinę kierowcy i pomieszczenie przeznaczone
do przewozu osób od przestrzeni ładunkowej z uwzględnieniem wysokości i szerokości wewnętrznej pojazdu.
W przypadku, gdy pojazd nie posiada innych miejsc siedzących niż miejsce kierowcy, przegroda może dotyczyć tylko miejsca
kierowcy na wypadek przemieszczenia się ładunku.
1.2. Odległość od przegrody do ścian wewnętrznych bocznych oraz sufitu pojazdu nie powinna przekraczać 40 mm;
dopuszcza się odległość większą niż 40 mm, w przypadku gdy na ścianach bocznych lub suficie występują nierówności albo
w celu zapewnienia właściwego działania poduszek powietrznych.
1.3. Przegroda poddana statycznemu obciążeniu, siłą odpowiadającą 50% maksymalnej ładowności pojazdu na płaskiej
powierzchni czołowej o wymiarach 1000 x 1000 mm oraz siłą odpowiadającą 30% maksymalnej ładowności pojazdu, jednak
nie większą niż 10 kN na płaskiej powierzchni o wymiarach 50 x 50 mm, nie powinna ulec trwałym odkształceniom
większym niż 300 mm. Po deformacji nie powinna posiadać ostrych krawędzi lub innych mogących doprowadzić bezpośrednio
do zranienia osób przebywających wewnątrz pojazdu.
1.4. W przypadku gdy część przegrody wykonana jest z metalowej siatki to powierzchnia czołowa o wymiarach
50 x 50 mm, poruszająca się równoległe do podłużnej osi pojazdu, nie powinna przejść przez oczka siatki w żadnym możliwym
położeniu.
1.5. Dla celów badań wytrzymałościowych dopuszcza się badanie przegrody oraz elementów mocujących ładunek, poza
pojazdem, z wykorzystaniem ramy (konstrukcji zastępczej) pod warunkiem, że ich system mocowań jest identyczny
z rzeczywistym.

§ 2. Wytrzymałość elementów do mocowania ładunku.
1. Obciążenia elementów do mocowania ładunku.
Tabela 1.
Wartość obciążeń
FN [kN]
Maksymalna masa całkowita pojazdu
mMMC [t]
F 1 N = –– mp × g
4
ale 3,5 < FN ≤ 8
5,0< mMMC ≤ 7,5
F 1 N = –– mp × g
3
ale 3,5 <FN ≤ 5
2,5< mMMC ≤ 5
F 1 N = –– mp × g
2
ale 3 <FN ≤ 4
mMMC ≤ 2,5
Gdzie:
mp – maksymalna ładowność pojazdu
g – przyspieszenie ziemskie (9,81 m/s2)
2. Określenie liczby elementów do mocowania ładunku.
2.1. Pojazdy o przestrzeni ładunkowej o długości do 1300 mm powinny posiadać co najmniej dwie pary elementów do
mocowania ładunku (dwa elementy na każdą stronę)

I w dalszym ciągu twierdzicie że Ziutek w garażu może to zrobić? 

Edytowane przez IVVO
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pozostaje kwestia formalna kopiowania i udostępniania części zastrzeżonego bądź co bądź oprogramowania i jego zasobów na komercyjnych stronach tego forum.

Co innego forum OSDS - tam można by wkleić :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

IVVO! Zupełnie niepotrzebnie cytujesz przepisy dla budy zamkniętej. Co prawda nie wiem do końca jaki jest pomysł na samochód vatowski, ale nic nie stoi na przeszkodzie otwartą część na ładunki wymodzić i jak znalazł pod VAT-1b będzie się łapał. Znasz jakieś wymagania dla tylnej ścianki kabiny TARPANA? :?

Ze stron Wikipedii: https://pl.wikipedia.org/wiki/FSR_Tarpan

220px-FSR_Tarpan_237S_during_%E2%80%9EXXX_lat_motoryzacji_PRL%E2%80%9D_exhibition_at_Bonarka_City_Center_in_Krak%C3%B3w_5.JPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.