Skocz do zawartości

Czy takie nadwozie spełni Vat1 terenowe 3D rav4, freelander, vitara, frontera


supermajku

Rekomendowane odpowiedzi

8 minut temu, Paprock napisał:

 

 

- jak to co? ?

- azymut na PIMOT! ?

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

 

- no też mi... Max FOCH i do wrogów! :foch:

 

:evil:

A jeżeli przegroda była używana w innym egzemplarzu / modelu i pierwotnie miała papier? W innym wątku było napisane że nie ma podstaw oczekiwania pimotu. 

 

Jak sprawdzić czy jest furgon uniwersalny. I jak czy to jest van/ wielozadaniowy 

Edytowane przez supermajku
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

5 minut temu, supermajku napisał:

A jeżeli przegroda była używana w innym egzemplarzu / modelu i pierwotnie miała papier? W innym wątku było napisane że nie ma podstaw oczekiwania pimotu. 

 

Nie bardzo wiem o jaki konkretnie wątek się rozchodzi, ale wiem, że jak ktoś osobowego będzie przerabiał na ciężarowego, a więc wprowadzi zmiany powodujące zmianę rodzaju pojazdu z samochodu osobowego na samochód ciężarowy, no to wtedy kłaniają się rodzaje nadwozi takie jak wielozadaniowy lub van, a nich jak wiadomo przepisy wymagają potwierdzenia co do przegrody/kraty. Nawet używanej przegrody/kraty.

Bazuję na poniższym przepisie, a jest on zakręcony jak baranie rogi:

9)24) w samochodzie ciężarowym o podrodzaju VAN, o maksymalnej masie całkowitej do 7,5 tony, powinno być oddzielone od przestrzeni ładunkowej trwałą przegrodą o wytrzymałości określonej w § 1 załącznika nr 14 do rozporządzenia, z zastrzeżeniem pkt 10;

spełnienie tych wymagań powinno być potwierdzone przez jednostkę uprawnioną do prowadzenia badań homologacyjnych typu WE pojazdu/typu pojazdu kategorii N;

stosuje się do pojazdu zarejestrowanego po raz pierwszy po dniu 31 grudnia 2016 r., w którym dokonano zmian konstrukcyjnych lub wymiany elementów powodujących zmianę danych w dowodzie rejestracyjnym;

Szczerze powiem, że za pioruna tego "stosuje się" nie rozumiem! :?

Przylgnęła łatka "PIMOT na wszystko", a tu zagwozdka taka, że stosuję się jak mówi pierwsza rejestracja. No nie wiem, no nie wiem. Spątałem się!  8/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ta przypominajka to po co? 

Bo podstawy to w ustawie mamy, a tu pomalowane piktogramy dla ułatwienia sprawy. Ale OK. Konkretnie, jak to się do tematu ma?

 

Padła teoria, że zmiany tylko w AB, AC, AF. Padła teoria, że UAZ to cabrio. Pada teoria o PIMOCIE na kratę. Pozostaje pytanie co dalej w tej sprawie.

  • Lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 minut temu, Paprock napisał:

A ta przypominajka to po co? 

Poczytaj posty autora tematu od początku, to zrozumiesz po co ...

 

15 minut temu, Paprock napisał:

 Ale OK. Konkretnie, jak to się do tematu ma?

A jak do zadanego tematu ma się uaz, cabrio, zdjecia holowników ?  

Ale OK... :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Przykład:

Z siedmiomiejscowego osobowego Sharana rejestrowanego w 2010 roku demontuje siedzenia zostawiając tylko przedni rząd. Za oparciami wstawiam używaną przegrodę/kratę. Jednocześnie piszę oświadczenie o zmianie na ciężarowy, bo ma słuszne PKD ku temu. Auto wędruje na okręgówkę celem badania. Jaki wynik przysolić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do montażu przegrody trzeba by podejść tak jak do montażu foteli, czyli zadać pytanie czy pojazd fabrycznie był przystosowany do montażu przegrody? Co komu po oryginalnej i mocnej przegrodzie, jak może nie dać się jej zamontować zgodnie z regułami sztuki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Paprock napisał:

Padła teoria, że UAZ to cabrio

 

A pojazd bez dachu to co? Kabriolet. Chociaż różnie jest klasyfikowany (np. jako terenowy).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

57 minut temu, danielg539 napisał:

Do montażu przegrody trzeba by podejść tak jak do montażu foteli, czyli zadać pytanie czy pojazd fabrycznie był przystosowany do montażu przegrody? Co komu po oryginalnej i mocnej przegrodzie, jak może nie dać się jej zamontować zgodnie z regułami sztuki.

 

OK, tylko gdzie są wytyczne, gdzie reguły tej sztuki? Bo to, co pokazuje codzienność na stacji, to zwykłe śrubunki. Czasem łepek urwany się zdarzy. Poza tym, co to znaczy "fabryczne przystosowany"? Przepisy nie zabraniają zmian nawet w pojazdach fabrycznie nieprzystosowanych. No po to są między innymi te zmiany, żeby zmienić coś na coś. Zmienić na swoje to, co nie było zamysłem wytworzonym przez fabrykę.

 

Podałem przykład Sharana i pytam co jest nie tak w tych zmianach, żeby odmówić pozytywa?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Paprock napisał:

Jaki wynik przysolić?

Muszę się powtórzyć! Wynik jest uzależniony od sposobu montażu przegrody a sposób jej montażu powinien ocenić ośrodek badawczy, bo niby jak ja mam określić czy wytrzyma ona siłę wynoszącą dwukrotność ładowności pojazdu?

Fabryczne zastawy do montażu przegrody (w latach 1996-1998 trochę ich zamontowałem) zawierały śruby i nitonakrętki w ilości ok. 30 kpl. na przegrodę. Takie mocowanie zapewne spełni wymogi zawarte w przepisach, a jak ktoś przykręci taką przegrodę na 8 blachowkrętów to zapewne wytrzymałość nie będzie odpowiednia.  Zatem bez oświadczenia jednostki badawczej bym się tego nie tykał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No OK. Jest jak jest i też potrafię odmówić na zasadzie "nie bo nie". Ale tu, oprócz zdrowego rozsądku, to bardziej o wskazanie przepisów się rozchodzi, że coś jest na bakier z tą lub tamtą zmianą rodzaju pojazdu/przebudową pojazdu.

 

Poza tym:
2. Przepisy § 8 ust. 4 pkt 8 stosuje się do pojazdów zarejestrowanych po raz pierwszy na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej po dniu 13 marca 2003 r.

 

A przepis mówi:
§ 8. 4. Wnętrze kabiny kierowcy oraz pomieszczenia przeznaczonego do przewozu osób powinno odpowiadać następującym warunkom:
8 ) przegroda, o której mowa w pkt 7, w samochodzie ciężarowym o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 2,5 t powinna odpowiadać następującym warunkom:
a) powinna być pełna na całym poprzecznym przekroju wnętrza pojazdu, co najmniej do wysokości odpowiadającej 80% wysokości oparć siedzeń znajdujących się przed nią,
b) powyżej wysokości, o której mowa w lit. a, dopuszcza się, aby odległość między elementami przegrody wynosiła nie więcej niż 100 mm w dowolnych wzajemnie prostopadłych kierunkach,
c) odległość od przegrody do ścian wewnętrznych bocznych oraz sufitu pojazdu nie powinna przekraczać 50 mm,
d) powinna wytrzymać równomiernie przyłożone na całej powierzchni równoległe do osi podłużnej pojazdu obciążenie odpowiadające dwukrotnej masie ładunku przewidzianego do umieszczenia w przestrzeni ładunkowej;

 

Pytanie nadal pozostaje otwarte, co z Sharanem lub Frontierą sprzed 13 marca 2003 roku?

 

http://www.pozytywniej.pl/25857/bledy_lekarzy_i_nauczycieli.html

d98685e9d4f4e864abfb76f906a613af2140.jpg

Pasuje jak nic do tworzących jasne proste i czytelne przepisy!

Edytowane przez Paprock
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panie diagnosto. Prosić to pan może. O podstawę prawną poproszę. Moje auto jest z 2002 roku.

Do każdej kraty/przegrody zaświadczenia pan wymaga, czy tylko przy zmianach?

Krata/przegroda pod dozór nie podpada, żeby kwitów pan wymagał.

Wyżej było o zasadzie "nie bo nie". Teraz pora na konkrety.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pojazd ma spełniać zmieniane parametry na dzień wprowadzonych zmian a zatem tylko jednostka badawcza!

Edytowane przez danielg539
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powoli. A można poprosić tak po nitce do kłębka gdzie to w przepisach stoi?

Bo jednostka badawcza jest przewidziana dla VANA. Przepis o jednostce badawczej wyraźnie mówi, że: stosuje się do pojazdu zarejestrowanego po raz pierwszy po dniu 31 grudnia 2016 r., w którym dokonano zmian konstrukcyjnych lub wymiany elementów powodujących zmianę danych w dowodzie rejestracyjnym.

 

Albo ja nie umiem czytać. 8/

Niestety, przyznaję się bez bicia, że ostatnio wystąpiły problemy z tiretami (myślnikami) przy tematach związanych z VATEM. A teraz średnik w zdaniach zaburza mi mój świat w miarę poukładany. :?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

§ 8

4. Wnętrze kabiny kierowcy oraz pomieszczenia przeznaczonego do przewozu osób powinno odpowiadać następującym warunkom:

...

7) w samochodzie ciężarowym powinno być oddzielone od przestrzeni ładunkowej trwałą przegrodą o odpowiedniej wytrzymałości; przepis stosuje się do samochodu ciężarowego zarejestrowanego po raz pierwszy w okresie od dnia 30 maja 1999 r. do dnia 31 grudnia 2016r.;

8) przegroda, o której mowa w pkt 7, w samochodzie ciężarowym o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 2,5 t powinna odpowiadać następującym warunkom:

...

d) powinna wytrzymać równomiernie przyłożone na całej powierzchni równoległe do osi podłużnej pojazdu obciążenie odpowiadające dwukrotnej masie ładunku przewidzianego do umieszczenia w przestrzeni ładunkowej,

Nitka - kłębek

59 minut temu, Paprock napisał:

O podstawę prawną poproszę.

Dz.U. 2016.2022

1 godzinę temu, Paprock napisał:

Do każdej kraty/przegrody zaświadczenia pan wymaga, czy tylko przy zmianach?

Po zmianach. Jeśli przyjeżdża pojazdem fabrycznym (wykonanym przez producenta), to jeśli spełnia warunki formalne - nie ma problem.

1 godzinę temu, Paprock napisał:

Krata/przegroda pod dozór nie podpada, żeby kwitów pan wymagał.

Nie chcę żadnych kwitów na kratę. Chcę mieć pewność że się nie urwie pod obciążeniem i nie zaparkuje w potylicy kierowcy.

Nie upieram się przy jednostce badawczej. Niech jedzie do rzeczoznawcy. Nie chcę takiej odpowiedzialności na SKP. Nie mam możliwości ani oprzyrządowania aby sprawdzić czy krata jest zamontowana tak jak powinna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:evil:

Między nitką a kłębkiem przepaść jest taka, że dla mojego samochodu nie ma żadnych wymagań poza zdawkowym hasłem "o odpowiedniej wytrzymałości".

:evil:

Przepis o przyłożeniu dwukrotnej masy ładunku jest dla pojazdów rejestrowanych po 13 marca 2003 roku.

:evil:

A przepis o PIMOTACH jest dla pojazdów rejestrowanych po 31 grudnia 2016 roku.

:evil:

Ale OK! Można dalej paragrafy wałkować!

:zzz:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I tym sposobem temat się rozwiązał. Owszem, wcale nie ukrywam, że pierwsze co, to PIMOT w takich akcjach cały pomyślunek zaburza.

Sam się często na to łapię, co widać i w tym temacie. Na szczęście wniosek wysunął się prosy, że wprowadzone do zmian jednostki badawcze miały za zadani ograniczyć samowolkę w przebudowach VANÓW. I to taką przebudowę polegającą na dostawianiu miejsc siedzących bez opamiętania. W przypadku pojazdów starszawych sprawa pozostała otwarta. Można rzeźbić co się chce i jak się chce, a jedyny argument którym można się ewentualnie podeprzeć, to wspomniany rzeczoznawca.

:wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Weź przeczytaj jeszcze raz:

30 minut temu, Paprock napisał:

dla mojego samochodu nie ma żadnych wymagań poza zdawkowym hasłem "o odpowiedniej wytrzymałości"

Zgadzamy się co do tego. To jest napisane w pkcie 7.

Teraz punkt 8 głosi:

"8 ) przegroda, o której mowa w pkt 7, w samochodzie ciężarowym o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 2,5 t powinna odpowiadać następującym warunkom:"

 

I tutaj podpunkt d), mówi:

 

"d) powinna wytrzymać równomiernie przyłożone na całej powierzchni równoległe do osi podłużnej pojazdu obciążenie odpowiadające dwukrotnej masie ładunku przewidzianego do umieszczenia w przestrzeni ładunkowej,"

 

Zdawkowe hasło rozwija właśnie 8.d)

 

I w tym momencie rodzi się pytanie: kto ma określić czy krata wytrzyma, czy nie wyrwie się z mocowań po przyłożeniu "...dwukrotnej masy ładunku..."?

Tylko tyle i AŻ tyle.

 

Edit: W moim tekście tam wyżej nie ma żadnego emotikonu w okularach. Jak się napisze 8 ) bez spacji pomiędzy znakami to wychodzi właśnie takie .... 8)

 

Edytowane przez wrc69
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdawkowe hasło bierze swój początek, rozwinięcie i zakończenie w paragrafie 58 ustęp 2, który mówi: 

Przepisy § 8 ust. 4 pkt 8 stosuje się do pojazdów zarejestrowanych po raz pierwszy na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej po dniu 13 marca 2003 r.

I to nie jest "tylko tyle i aż tyle". Tylko to jest wszystko w tym temacie. Temacie, którego podmiotem jest auto pra-dawne przed 13 marca 2003 roku w Polsce zarejestrowane.

No przynajmniej ja o takim właśnie aucie napociłem się tu srodze! ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy dobrze rozumiem? 

Ciężarówka do 2,5t po 30.05.99r musi mieć przegrodę:

1. Do 12.03.03r dowolnie z rzeczoznawcą

2. Między 13.03.03r a 31.12.2016 dwukrotność masy ładunku i rzeczoznawca

3. Od 01.01.17r pimot. 

 

Czy zamiast rzeczoznawcy można zastosować oświadczenie o wymaganej wytrzymałości i/lub opis zmian plus foto?

 

Kiedy można zastosować przepis mówiący o  tym, że zamiast przegrody muszą być punkty kotwiczenia ładunku aby była ciężarówka? 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 minut temu, supermajku napisał:

Czy zamiast rzeczoznawcy można zastosować oświadczenie o wymaganej wytrzymałości i/lub opis zmian plus foto?

Nie można bo nam dzieci na wykarmieniu ?

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, supermajku napisał:

Czy zamiast rzeczoznawcy można zastosować oświadczenie o wymaganej wytrzymałości i/lub opis zmian plus foto?

Kiedy można zastosować przepis mówiący o  tym, że zamiast przegrody muszą być punkty kotwiczenia ładunku aby była ciężarówka? 

 

Powoli, bo się wszystko roz...

W uzasadnionych przypadkach o opinię rzeczoznawcy może poprosić diagnosta jeżeli będzie miał problem z danymi, z parametrami, z konstrukcją/budową, no ogólnie z samochodem.

 

Uchwyty mocujące stosuje się zgodnie z przepisami:

9) w samochodzie ciężarowym o podrodzaju VAN, o maksymalnej masie całkowitej do 7,5 tony, powinno
być oddzielone od przestrzeni ładunkowej trwałą przegrodą o wytrzymałości określonej w § 1 załącznika
nr 14 do rozporządzenia, z zastrzeżeniem pkt 10; spełnienie tych wymagań powinno być potwierdzone przez jednostkę uprawnioną do prowadzenia badań homologacyjnych typu WE pojazdu/typu pojazdu kategorii N; stosuje się do pojazdu zarejestrowanego po raz pierwszy po dniu 31 grudnia 2016 r., w którym dokonano zmian konstrukcyjnych lub wymiany elementów powodujących zmianę danych w dowodzie rejestracyjnym;
10) przestrzeń ładunkowa może być wyposażona tylko w elementy do mocowania ładunku przeznaczone do ochrony przewożonych osób w przypadku przemieszczenia się ładunku w czasie jazdy, w tym przy
gwałtownym hamowaniu lub pokonywaniu zakrętu, o ile elementy te odpowiadają wymaganiom określonym w § 2 załącznika nr 14 do rozporządzenia; spełnienie tych wymagań powinno być potwierdzone przez jednostkę uprawnioną do prowadzenia badań homologacyjnych typu WE pojazdu/typu pojazdu kategorii N; stosuje się do pojazdu zarejestrowanego po raz pierwszy po dniu 31 grudnia 2016 r., w którym dokonano zmian konstrukcyjnych lub wymiany elementów powodujących zmianę danych w dowodzie rejestracyjnym.

 

Warto samemu zapoznać się z załącznikiem, który precyzuje o co w tych uchwytach chodzi.

Warto też zapoznać się z VAT-ustawą i przemyśleć, czy zastosowanie uchwytów nie eliminuje ciężarówki z odliczeń.

To tyle, bo na kawę idę. Jest "wolna sobota", niedziela handlowa, to i znajdzie się czas by samemu powałkować. Nie mnie oceniać kto i jak "rozumie". W każdym razie świetlisty szlak został wyrysowany! ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.