Greg Napisano 23 Styczeń 2019 Share Napisano 23 Styczeń 2019 Witam. Dzwoniła do mnie dziś Pani z pytaniem, czy z autobusu turystycznego da radę zrobić kampera? Nie znam dokładniejszych danych na temat autobusu bo klientka ma zamiar dopiero taki zakupić i najpierw chce się dowiedzieć czy taka zmiana jest możliwa. Znalazłem firmę która takie coś robi. Jak to wygląda z punktu prawnego? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wrc69 Napisano 23 Styczeń 2019 Share Napisano 23 Styczeń 2019 Masz 4 (bodajże) tematy niżej zamianę ciężarowego na kempingowy. Sądzisz że zamiana autobusu na kempingowy to coś innego? Poczytaj najpierw forum. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 23 Styczeń 2019 Share Napisano 23 Styczeń 2019 Prawo zmian nie zabrania. Po części ogranicza ale pomysl jest do zrealizowania. Szczegół w tematach jak kolega wyżej podpowiada. Wpierwej oczytać się, otrzaskać a na końcu problemy do ogarnięcia zapodawać! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Greg Napisano 23 Styczeń 2019 Autor Share Napisano 23 Styczeń 2019 Tematy czytałem, były podobne przypadki ale nie byłem pewien Z tego co wydumałem : - oświadczenie od przedsiębiorcy o zmianie rodzaju pojzadu - opinia rzeczoznawcy ( niekonieczna, ale według mnie jak najbardziej wskazana) - pojazd musi spełniać warunki pojazdu samochodowego w tym wypadku specjalnego, przeznaczenie kempingowy - najważniejsze długość max 12m, pasy, siedzenia, zagłówki, wyposażenie, równomierny rozkład mas - ustalanie nowych danych - masa własna, liczba miejsc Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 23 Styczeń 2019 Share Napisano 23 Styczeń 2019 (edytowane) Po mojemu, a właściwie po przepisach pojazd musi spełniać warunki na dzień dokonania zmiany rodzaju. Dokładnie przepisu nie pamiętam i na teraz dostępu do aktów prawnych nie mam. Ale słuszny zapis jest wyartykułowany na początku rozporządzenia pod roboczym tytułem "warunki techniczne pojazdów". Edytowane 23 Styczeń 2019 przez Paprock Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Greg Napisano 23 Styczeń 2019 Autor Share Napisano 23 Styczeń 2019 Dokładnie tak jak piszesz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 23 Styczeń 2019 Share Napisano 23 Styczeń 2019 Z grubsza idzie o to, że wszystkie wprowadzone zmiany muszą odpowiadać przepisom obowiązującym na dzień dokonania zmiany rodzaju pojazdu. Także jakby ktoś tam kombinował po nowemu miejsca siedzące, pasy, zagłówki... No to raczej odpadają ppomysły na sprzęty i graty niewiadomego pochodzenia, co nie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
leski66 Napisano 23 Styczeń 2019 Share Napisano 23 Styczeń 2019 29 minut temu, Paprock napisał: Dokładnie przepisu nie pamiętam § 1. 2a. Pojazd, o którym mowa w art. 66 ust. 4 pkt 6 lit. b ustawy - ( pojazdu, w którym zmian konstrukcyjnych dokonał przedsiębiorca prowadzący działalność gospodarczą w tym zakresie ), powinien spełniać wymagania i warunki techniczne w zakresie dokonanych zmian konstrukcyjnych lub wymiany elementów, obowiązujące w dniu dokonania zmiany rodzaju pojazdu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 23 Styczeń 2019 Share Napisano 23 Styczeń 2019 Tak jak piszesz: 1. Przeróbkę musi firmować jakiś warsztat (bo jest to zmiana rodzaju pojazdu) 2. Długość nie może przekroczyć 12m (nawet jeśli jako autobus był dłuższy) 3. Siedzenia w części "mieszkalnej" - w praktyce najlepiej tak to zaprojektować, żeby wykorzystać istniejące fabryczne miejsca ich mocowania. inne rozwiązania będą problematyczne 4. Zwrócić uwagę na to, że pewne części i elementy dot.przeróbki zgodnie z przepisami muszą być NOWE i homologowane, a nie ze szrotu 5. Ogólna zgodność z przepisami Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 24 Styczeń 2019 Share Napisano 24 Styczeń 2019 Problemem mogą być pasy bezpieczeństwa, bo starsze autobusy ich nie posiadały a pojazdy osobowe czy specjalne będą musiały je mieć a fabrycznych miejsc kotwienia może nie być. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 24 Styczeń 2019 Share Napisano 24 Styczeń 2019 Wyjściem byłby wtedy fotel zespolony z pasami. Ale nie ze szrotu - to raz, a dwa niewiadomo czy będzie pasował... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 24 Styczeń 2019 Share Napisano 24 Styczeń 2019 ...a trzy, to czy miejsca kotwienia foteli są w stanie przenieść obciążenia związane z oddziaływaniem pasów podczas zderzenia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piter1973 Napisano 24 Styczeń 2019 Share Napisano 24 Styczeń 2019 22 godziny temu, blakop napisał: najlepiej tak to zaprojektować, żeby wykorzystać istniejące fabryczne miejsca ich mocowania. najczęściej w autobusach turystcznych ( o takim jest mowa ) nie mają stałych punktów mocowania foteli . sa to szyny przymocowane do podłogi i ścian bocznych przez całą długość autobusu , fotele mozna mocować "bezstopniowo " . teoretycznie wszystkie da się zesunąć jeden do drugiego bez żadnej przerwy między fotelami . 22 godziny temu, blakop napisał: 5. Ogólna zgodność z przepisami nie zapomnijmy o ograniczniku prędkości , w autobusie będzie to 100km/h ale w kamperze dmc pow 3,5 t już 90 km/h . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 24 Styczeń 2019 Share Napisano 24 Styczeń 2019 28 minut temu, piter1973 napisał: w kamperze dmc pow 3,5 t już 90 km/h Jakiś szczegół bym poprosił. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piter1973 Napisano 24 Styczeń 2019 Share Napisano 24 Styczeń 2019 Art. 66. [Warunki techniczne pojazdów oraz ich wyposażenie; ogranicznik prędkości; blokada alkoholowa 1a. Autobus, samochód ciężarowy o dopuszczalnej masie całkowitej przekraczającej 3,5 t i ciągnik samochodowy, dla którego określono dopuszczalną masę całkowitą zespołu pojazdów powyżej 3,5 t, powinny być wyposażone w homologowany ogranicznik prędkości montowany przez producenta lub jednostkę przez niego upoważnioną, ograniczający maksymalną prędkość autobusu do 100 km/h, a samochodu ciężarowego i ciągnika samochodowego do 90 km/h. 1b. Przepis ust. 1a nie dotyczy pojazdu: 1) specjalnego lub używanego do celów specjalnych Policji, Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego, Agencji Wywiadu, Służby Kontrwywiadu Wojskowego, Służby Wywiadu Wojskowego, Krajowej Administracji Skarbowej wykorzystywanego przez Służbę Celno-Skarbową, Centralnego Biura Antykorupcyjnego, Straży Granicznej, Służby Więziennej, Sił Zbrojnych Rzeczypospolitej Polskiej, Biura Ochrony Rządu i jednostek ochrony przeciwpożarowej; niby nie ma nic ,że dotyczy samochodu specjalnego ale już wyszczególnione jest ,że nie dotyczy pojazdu specjalnego Policji . trochę absurd ,że pojazd specjalny pow 3,5 może jeździć bez ogranicznika , taka pomoc drogowa np. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
yogi1984 Napisano 24 Styczeń 2019 Share Napisano 24 Styczeń 2019 A kamper to nie specjalny,po co ogranicznik? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piter1973 Napisano 24 Styczeń 2019 Share Napisano 24 Styczeń 2019 no specjalny , bez ogranicznika . troche to dziwne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 24 Styczeń 2019 Share Napisano 24 Styczeń 2019 Ale to jest specjalny "cywilny", a nie należący do wymienionych służb. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 24 Styczeń 2019 Share Napisano 24 Styczeń 2019 Kolegom zaiste się rozchodzi, że w ustępie 1a zabrakło właśnie rodzaju "specjalnego" cywilnego. Przewidziano ogranicznik dla autobusu, dla ciężarówki, dla ciągnika w zespole. Pozostaje pytanie co zrobić z ponad trzy i pół tonowym kamperem jeżeli o ogranicznik prędkości się rozchodzi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
IVVO Napisano 24 Styczeń 2019 Share Napisano 24 Styczeń 2019 Nic - nie jest już autobusem tylko kamperem - gaz do dechy - tylko co na to powiedzą za granicą - życzę powodzenia szczególnie u Austriaków Mam jednego takiego z autobusu fabrycznego za kilka baniek - brak tacha i ogranicznika Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 25 Styczeń 2019 Share Napisano 25 Styczeń 2019 14 godzin temu, IVVO napisał: Mam jednego takiego z autobusu fabrycznego za kilka baniek - brak tacha i ogranicznika W sumie to pojazd do użytku prywatnego i przepisy odnośnie transportu drogowego go nie dotyczą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AnnaEf Napisano 15 Październik 2020 Share Napisano 15 Październik 2020 Witam jestem nowa na grupie i mogę jakąś gafę zrobić tj. nie tu coś napiszę albo taki temat juz był ale wydaje mi sie ze chyba dobrze trafiłam Zatem chciałabym odświeżyć temat a mianowicie kupiliśmy autobus Renault Iliada i zaczynamy przerabiać go na campera 9os. Problem polega na tym że wszystkie stacje te u nas odmawiają nam przeglądu nie bo nie . Dodam że nie naruszyliśmy konstrukcji . Proszę podpowiedzcie mi jak ugryźć temat . Możę jakieś paragrafy są na to żeby diagnostom przedstawić??? z góry serdecznie dziekuje za pomoc Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 15 Październik 2020 Share Napisano 15 Październik 2020 Ciut za mało informacji. W jakim układzie chcecie to zrobić, co z siedzeniami, wyposażeniem...? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AnnaEf Napisano 15 Październik 2020 Share Napisano 15 Październik 2020 (edytowane) siedzenia zostają zamontowane na oryginalnych szynach 8 miejsc + kierowca . 9 miejsc sypialnych siedzących. W części tylnej miejsca sypialne jutro zrobię fotki. Reszta standard to co jest w normalnym camperze .Kuchnia tj kuchenka i zlew . Toaletę mamy w autobusie ( oryginał ) Edytowane 15 Październik 2020 przez Jacdiag Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jacdiag Napisano 15 Październik 2020 Share Napisano 15 Październik 2020 2 godziny temu, AnnaEf napisał: 9 miejsc sypialnych Pisz poprawnie, bo w tej branży największe diabły siedzą w takich szczegółach Ilość miejsc (do spania, przy barku czy w "salonie") które będą używane podczas postoju nie jest uwzględniana w DR Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.