Skocz do zawartości

Autobus turystyczny na samochód specjalny kempingowy


Greg

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Dzwoniła do mnie dziś Pani z pytaniem, czy z autobusu turystycznego da radę zrobić kampera? Nie znam dokładniejszych danych na temat autobusu bo klientka ma zamiar dopiero taki zakupić i najpierw chce się dowiedzieć czy taka zmiana jest możliwa. Znalazłem firmę która takie coś robi. Jak to wygląda z punktu prawnego? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz 4 (bodajże) tematy niżej zamianę ciężarowego na kempingowy. Sądzisz że zamiana autobusu na kempingowy to coś innego?

Poczytaj najpierw forum.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prawo zmian nie zabrania. Po części ogranicza ale pomysl jest do zrealizowania.

Szczegół w tematach jak kolega wyżej podpowiada. Wpierwej oczytać się, otrzaskać a na końcu problemy do ogarnięcia zapodawać!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tematy czytałem, były podobne przypadki ale nie byłem pewien

 

Z tego co wydumałem

- oświadczenie od przedsiębiorcy o zmianie rodzaju pojzadu

- opinia rzeczoznawcy ( niekonieczna, ale według mnie jak najbardziej wskazana)

- pojazd musi spełniać warunki pojazdu samochodowego w tym wypadku specjalnego, przeznaczenie kempingowy  - najważniejsze długość max 12m,  pasy, siedzenia, zagłówki,  wyposażenie, równomierny rozkład mas

- ustalanie nowych danych - masa własna, liczba miejsc 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po mojemu, a właściwie po przepisach pojazd musi spełniać warunki na dzień dokonania zmiany rodzaju. Dokładnie przepisu nie pamiętam i na teraz dostępu do aktów prawnych nie mam. Ale słuszny zapis jest wyartykułowany  na początku rozporządzenia pod roboczym tytułem "warunki techniczne pojazdów".

Edytowane przez Paprock
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z grubsza idzie o to, że wszystkie wprowadzone zmiany muszą odpowiadać przepisom obowiązującym na dzień dokonania zmiany rodzaju pojazdu. Także jakby ktoś tam kombinował po nowemu miejsca siedzące, pasy, zagłówki... No to raczej odpadają ppomysły na sprzęty i graty niewiadomego pochodzenia, co nie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

29 minut temu, Paprock napisał:

Dokładnie przepisu nie pamiętam

§ 1.

2a. Pojazd, o którym mowa w art. 66 ust. 4 pkt 6 lit. b ustawy - ( pojazdu, w którym zmian konstrukcyjnych dokonał przedsiębiorca prowadzący działalność gospodarczą w tym zakresie ), powinien spełniać wymagania i warunki techniczne w zakresie dokonanych zmian konstrukcyjnych lub wymiany elementów, obowiązujące w dniu dokonania zmiany rodzaju pojazdu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak piszesz:

1. Przeróbkę musi firmować jakiś warsztat (bo jest to zmiana rodzaju pojazdu)

2. Długość nie może przekroczyć 12m (nawet jeśli jako autobus był dłuższy)

3. Siedzenia w części "mieszkalnej" - w praktyce najlepiej tak to zaprojektować, żeby wykorzystać istniejące fabryczne miejsca ich mocowania. inne rozwiązania będą problematyczne

4. Zwrócić uwagę na to, że pewne części i elementy dot.przeróbki zgodnie z przepisami muszą być NOWE i homologowane, a nie ze szrotu

5. Ogólna zgodność z przepisami

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problemem mogą być pasy bezpieczeństwa, bo starsze autobusy ich nie posiadały a pojazdy osobowe czy specjalne będą musiały je mieć a fabrycznych miejsc kotwienia może nie być.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 godziny temu, blakop napisał:

najlepiej tak to zaprojektować, żeby wykorzystać istniejące fabryczne miejsca ich mocowania.

najczęściej w autobusach turystcznych ( o takim jest mowa ) nie mają stałych punktów mocowania foteli . sa to szyny przymocowane do podłogi i ścian bocznych przez całą długość autobusu , fotele mozna mocować "bezstopniowo " . teoretycznie wszystkie da się zesunąć jeden do drugiego bez żadnej przerwy między fotelami .

 

22 godziny temu, blakop napisał:

5. Ogólna zgodność z przepisami

nie zapomnijmy o ograniczniku prędkości , w autobusie będzie to 100km/h ale w kamperze dmc pow 3,5 t już 90 km/h .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Art. 66. [Warunki techniczne pojazdów oraz ich wyposażenie; ogranicznik prędkości; blokada alkoholowa

1a. Autobus, samochód ciężarowy o dopuszczalnej masie całkowitej przekraczającej 3,5 t i ciągnik samochodowy, dla którego określono dopuszczalną masę całkowitą zespołu pojazdów powyżej 3,5 t, powinny być wyposażone w homologowany ogranicznik prędkości montowany przez producenta lub jednostkę przez niego upoważnioną, ograniczający maksymalną prędkość autobusu do 100 km/h, a samochodu ciężarowego i ciągnika samochodowego do 90 km/h.

1b. Przepis ust. 1a nie dotyczy pojazdu:

1) specjalnego lub używanego do celów specjalnych Policji, Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego, Agencji Wywiadu, Służby Kontrwywiadu Wojskowego, Służby Wywiadu Wojskowego, Krajowej Administracji Skarbowej wykorzystywanego przez Służbę Celno-Skarbową, Centralnego Biura Antykorupcyjnego, Straży Granicznej, Służby Więziennej, Sił Zbrojnych Rzeczypospolitej Polskiej, Biura Ochrony Rządu i jednostek ochrony przeciwpożarowej;

niby nie ma nic ,że dotyczy samochodu specjalnego ale już wyszczególnione jest ,że nie dotyczy pojazdu specjalnego Policji . trochę absurd ,że pojazd specjalny pow 3,5 może jeździć bez ogranicznika , taka pomoc drogowa np.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolegom zaiste się rozchodzi, że w ustępie 1a zabrakło właśnie rodzaju "specjalnego" cywilnego.

Przewidziano ogranicznik dla autobusu, dla ciężarówki, dla ciągnika w zespole. Pozostaje pytanie co zrobić z ponad trzy i pół tonowym kamperem jeżeli o ogranicznik prędkości się rozchodzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nic - nie jest już autobusem tylko kamperem - gaz do dechy - tylko co na to powiedzą za granicą - życzę powodzenia szczególnie u Austriaków 

Mam jednego takiego z autobusu fabrycznego za kilka baniek - brak tacha i ogranicznika 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 godzin temu, IVVO napisał:

Mam jednego takiego z autobusu fabrycznego za kilka baniek - brak tacha i ogranicznika 

W sumie to pojazd do użytku prywatnego i przepisy odnośnie transportu drogowego go nie dotyczą.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 year later...

Witam  jestem nowa na grupie i mogę jakąś gafę zrobić tj. nie tu coś napiszę albo taki temat juz był ale wydaje mi sie ze chyba dobrze trafiłam ;) Zatem 

  ;) chciałabym odświeżyć temat ;) a mianowicie kupiliśmy autobus Renault Iliada i  zaczynamy przerabiać go na campera 9os. Problem polega na tym że wszystkie stacje te u nas odmawiają nam przeglądu nie bo nie . Dodam że nie naruszyliśmy konstrukcji .  Proszę podpowiedzcie mi jak ugryźć temat . Możę jakieś paragrafy są na to żeby diagnostom przedstawić???

z góry serdecznie dziekuje za pomoc 

104602613_1376801015837046_5658489506154960652_n.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

siedzenia zostają zamontowane na oryginalnych szynach 8 miejsc + kierowca . 9 miejsc sypialnych siedzących.  W części tylnej miejsca sypialne  jutro zrobię fotki.

 Reszta standard to co jest w normalnym camperze .Kuchnia tj kuchenka i zlew .   Toaletę mamy w  autobusie ( oryginał )    

 

 

Edytowane przez Jacdiag
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, AnnaEf napisał:

9 miejsc sypialnych

Pisz poprawnie, bo w tej branży największe diabły siedzą w takich szczegółach :D 

Ilość miejsc (do spania, przy barku czy w "salonie") które będą używane podczas postoju nie jest uwzględniana w DR

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.