Skocz do zawartości

Pytanie opisowe Warszawa 23.01.2019 13.30


GGGregor

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich, 

postaram się przytoczyć pytanie z egzaminu w Warszawie z 23.01.2019 r. o godz 13.30 .

 

Opisać sposób sprawdzenia układu hamulcowego w trakcie badania okresowego samochodu N3 kat III . Samochód posiada pneumatyczny układ hamulcowy.

Podać sposób sprawdzenia owalizacji i oporów toczenia.

 

Napisałem o wyregulowaniu ciśnienia do nominalnego i różnicy +- 0.2 bara oraz o sprawdzeniu stanu opon oraz stanu bieżnika że większy niż 3 mm. 

Następnie o wydatku sprężarki, zakładaniu manometrów na wyjściu sprężarki i na badaną oś.

Po kolei badamy kolejne osie przekładając manometr na badaną oś.

Napisałem o oporach toczenia czyli o odczytaniu wartości po wjechaniu na rolki bez naciskania pedału hamulca. Przy sprawdzeniu owalizacji naciskam delikatnie na pedał hamulca i odczytuje wartości minimalne i maksymalne a różnica mówi nam o wartości owalizacji(biciu).

 

Zdałem :) 

Pozdrawiam wszystkich Grzesiek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

super to samo pytanie bylo w krakowie 23 stycznia opisalem tak samo jak ty i nie zdałem po raz kolejny dziwne chyba sie wybiore do warszawy na otwieranie pracy pisemnej i to nie jednej a trzech ostatnich

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, GGGregor napisał:
9 godzin temu, GGGregor napisał:

sprawdzeniu stanu opon oraz stanu bieżnika że większy niż 3 mm.

A jaki to pojazd ? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 godzin temu, GGGregor napisał:

zakładaniu manometrów na wyjściu sprężarki i na badaną oś.

To nie są manometry a przetworniki ciśnienia. Wysokość rzeźby bieżnika dla pojazdu N3 to 1,6 mm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, markes30 napisał:

Wysokość rzeźby bieżnika dla pojazdu N3 to 1,6 mm.

 

Pod warunkiem, że opona nie posiada wskaźników  minimalnej głębokości bieżnika TWI  


 

Cytat

 

Niektórzy producenci stosują też zimowy odpowiednik wskaźnika TWI, gdzie zaznaczają znaczące pogorszenie się parametrów jezdnych opony zimowej. Ciekawym ułatwieniem dla użytkownika wyróżniają się opony Nokian, które mają wskaźnik poziomu zużycia bieżnika wyrażony w formie cyfr wyżłobionych w bieżniku. Z każdym zużytym milimetrem opony ściera się dana cyfra.

 

Nokian%20TWI.png 

 

 

https://www.sklepopon.com/porady-ekspertow/jak-rozpoznac-zuzycie-opon 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 25.01.2019 o 12:46, GGGregor napisał:

Witam wszystkich, 

postaram się przytoczyć pytanie z egzaminu w Warszawie z 23.01.2019 r. o godz 13.30 .

 

Opisać sposób sprawdzenia układu hamulcowego w trakcie badania okresowego samochodu N3 kat III . Samochód posiada pneumatyczny układ hamulcowy.

Podać sposób sprawdzenia owalizacji i oporów toczenia.

 

Napisałem o wyregulowaniu ciśnienia do nominalnego i różnicy +- 0.2 bara oraz o sprawdzeniu stanu opon oraz stanu bieżnika że większy niż 3 mm. 

Następnie o wydatku sprężarki, zakładaniu manometrów na wyjściu sprężarki i na badaną oś.

Po kolei badamy kolejne osie przekładając manometr na badaną oś.

Napisałem o oporach toczenia czyli o odczytaniu wartości po wjechaniu na rolki bez naciskania pedału hamulca. Przy sprawdzeniu owalizacji naciskam delikatnie na pedał hamulca i odczytuje wartości minimalne i maksymalne a różnica mówi nam o wartości owalizacji(biciu).

 

Zdałem :) 

Pozdrawiam wszystkich Grzesiek

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko fajnie ... ale po co zacytowałeś pierwszy post w tym temacie ?

Nie pasuje, pasuje, chciałeś podziękować autorowi a może coś innego ?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 25.01.2019 o 22:14, kurant2000 napisał:
Dnia 26.01.2019 o 10:46, Jacdiag napisał:

 

Pod warunkiem, że opona nie posiada wskaźników  minimalnej głębokości bieżnika TWI  


 

 

Tak zgadza się więcej niż 3 mm lub do wskaźnika TWI a to co pokazałeś na zdjęciu to informacja dla użytkownika o wysokości bieżnika opony zimowej bo w niej znacząco zmienia się jakość prowadzenia po zużyciu bieżnika.

 

Masz rację nie napisałem a był to samochód ciężarowy.

Dnia 26.01.2019 o 09:26, markes30 napisał:

To nie są manometry a przetworniki ciśnienia. Wysokość rzeźby bieżnika dla pojazdu N3 to 1,6 mm.

W samochodach innych niż osobowe jest więcej niż 3 mm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, GGGregor napisał:

W samochodach innych niż osobowe jest więcej niż 3 mm.

Możesz to potwierdzić stosownym paragrafem? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

50 minut temu, GGGregor napisał:

Masz rację nie napisałem a był to samochód ciężarowy.

zatem wysokość rzeźby bieżnika  to 1,6 mm. autobus 100 wysokość rzeźby bieżnika 3 mm. 

52 minuty temu, GGGregor napisał:

W samochodach innych niż osobowe jest więcej niż 3 mm.

No i tak jak kolega adam1501 po prosze o stosowny paragraf , może sie coś zmieniło a my nic o tym nie wiemy

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.