GGGregor Napisano 25 Styczeń 2019 Share Napisano 25 Styczeń 2019 Witam wszystkich, postaram się przytoczyć pytanie z egzaminu w Warszawie z 23.01.2019 r. o godz 13.30 . Opisać sposób sprawdzenia układu hamulcowego w trakcie badania okresowego samochodu N3 kat III . Samochód posiada pneumatyczny układ hamulcowy. Podać sposób sprawdzenia owalizacji i oporów toczenia. Napisałem o wyregulowaniu ciśnienia do nominalnego i różnicy +- 0.2 bara oraz o sprawdzeniu stanu opon oraz stanu bieżnika że większy niż 3 mm. Następnie o wydatku sprężarki, zakładaniu manometrów na wyjściu sprężarki i na badaną oś. Po kolei badamy kolejne osie przekładając manometr na badaną oś. Napisałem o oporach toczenia czyli o odczytaniu wartości po wjechaniu na rolki bez naciskania pedału hamulca. Przy sprawdzeniu owalizacji naciskam delikatnie na pedał hamulca i odczytuje wartości minimalne i maksymalne a różnica mówi nam o wartości owalizacji(biciu). Zdałem Pozdrawiam wszystkich Grzesiek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
majuA61 Napisano 25 Styczeń 2019 Share Napisano 25 Styczeń 2019 super to samo pytanie bylo w krakowie 23 stycznia opisalem tak samo jak ty i nie zdałem po raz kolejny dziwne chyba sie wybiore do warszawy na otwieranie pracy pisemnej i to nie jednej a trzech ostatnich Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kurant2000 Napisano 25 Styczeń 2019 Share Napisano 25 Styczeń 2019 9 godzin temu, GGGregor napisał: 9 godzin temu, GGGregor napisał: sprawdzeniu stanu opon oraz stanu bieżnika że większy niż 3 mm. A jaki to pojazd ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
markes30 Napisano 26 Styczeń 2019 Share Napisano 26 Styczeń 2019 20 godzin temu, GGGregor napisał: zakładaniu manometrów na wyjściu sprężarki i na badaną oś. To nie są manometry a przetworniki ciśnienia. Wysokość rzeźby bieżnika dla pojazdu N3 to 1,6 mm. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jacdiag Napisano 26 Styczeń 2019 Share Napisano 26 Styczeń 2019 1 godzinę temu, markes30 napisał: Wysokość rzeźby bieżnika dla pojazdu N3 to 1,6 mm. Pod warunkiem, że opona nie posiada wskaźników minimalnej głębokości bieżnika TWI Cytat Niektórzy producenci stosują też zimowy odpowiednik wskaźnika TWI, gdzie zaznaczają znaczące pogorszenie się parametrów jezdnych opony zimowej. Ciekawym ułatwieniem dla użytkownika wyróżniają się opony Nokian, które mają wskaźnik poziomu zużycia bieżnika wyrażony w formie cyfr wyżłobionych w bieżniku. Z każdym zużytym milimetrem opony ściera się dana cyfra. https://www.sklepopon.com/porady-ekspertow/jak-rozpoznac-zuzycie-opon Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zalcar Napisano 27 Styczeń 2019 Share Napisano 27 Styczeń 2019 Dnia 25.01.2019 o 12:46, GGGregor napisał: Witam wszystkich, postaram się przytoczyć pytanie z egzaminu w Warszawie z 23.01.2019 r. o godz 13.30 . Opisać sposób sprawdzenia układu hamulcowego w trakcie badania okresowego samochodu N3 kat III . Samochód posiada pneumatyczny układ hamulcowy. Podać sposób sprawdzenia owalizacji i oporów toczenia. Napisałem o wyregulowaniu ciśnienia do nominalnego i różnicy +- 0.2 bara oraz o sprawdzeniu stanu opon oraz stanu bieżnika że większy niż 3 mm. Następnie o wydatku sprężarki, zakładaniu manometrów na wyjściu sprężarki i na badaną oś. Po kolei badamy kolejne osie przekładając manometr na badaną oś. Napisałem o oporach toczenia czyli o odczytaniu wartości po wjechaniu na rolki bez naciskania pedału hamulca. Przy sprawdzeniu owalizacji naciskam delikatnie na pedał hamulca i odczytuje wartości minimalne i maksymalne a różnica mówi nam o wartości owalizacji(biciu). Zdałem Pozdrawiam wszystkich Grzesiek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mecher Napisano 27 Styczeń 2019 Share Napisano 27 Styczeń 2019 Wszystko fajnie ... ale po co zacytowałeś pierwszy post w tym temacie ? Nie pasuje, pasuje, chciałeś podziękować autorowi a może coś innego ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
GGGregor Napisano 28 Styczeń 2019 Autor Share Napisano 28 Styczeń 2019 Dnia 25.01.2019 o 22:14, kurant2000 napisał: Dnia 26.01.2019 o 10:46, Jacdiag napisał: Pod warunkiem, że opona nie posiada wskaźników minimalnej głębokości bieżnika TWI Tak zgadza się więcej niż 3 mm lub do wskaźnika TWI a to co pokazałeś na zdjęciu to informacja dla użytkownika o wysokości bieżnika opony zimowej bo w niej znacząco zmienia się jakość prowadzenia po zużyciu bieżnika. Masz rację nie napisałem a był to samochód ciężarowy. Dnia 26.01.2019 o 09:26, markes30 napisał: To nie są manometry a przetworniki ciśnienia. Wysokość rzeźby bieżnika dla pojazdu N3 to 1,6 mm. W samochodach innych niż osobowe jest więcej niż 3 mm. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 28 Styczeń 2019 Share Napisano 28 Styczeń 2019 6 minut temu, GGGregor napisał: W samochodach innych niż osobowe jest więcej niż 3 mm. Możesz to potwierdzić stosownym paragrafem? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kurant2000 Napisano 28 Styczeń 2019 Share Napisano 28 Styczeń 2019 50 minut temu, GGGregor napisał: Masz rację nie napisałem a był to samochód ciężarowy. zatem wysokość rzeźby bieżnika to 1,6 mm. autobus 100 wysokość rzeźby bieżnika 3 mm. 52 minuty temu, GGGregor napisał: W samochodach innych niż osobowe jest więcej niż 3 mm. No i tak jak kolega adam1501 po prosze o stosowny paragraf , może sie coś zmieniło a my nic o tym nie wiemy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.