szymonp Napisano 25 Styczeń 2019 Share Napisano 25 Styczeń 2019 Witam serdecznie, pytanie o podrodzaj do DIPU, samochód tego typu, jest to izoterma. Według mnie jest to furgon,. Teoretycznie też możemy przyjąć że jest to furgon izoterma, tylko czy program pozwala rozbudowywać podrodzaj? Kiedyś przeglądałem podrodzaje przy innym badaniu, bo takiego pojazdu jeszcze nie robiłem i chyba nie widziałem takiej możliwości żeby wpisać podrodzaj furgon izoterma. Jeżeli się mylę to proszę poprawcie mnie. Przy okazji zapytam, jaki podrodzaj wyznaczylibyście w przypadku takiego samego samochodu tylko gdyby on był chłodnią? Z góry dziękuje za odpowiedzi, pozdrawiam! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 25 Styczeń 2019 Share Napisano 25 Styczeń 2019 Podrodzaj Furgon, przeznaczenie izotermiczny. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 25 Styczeń 2019 Share Napisano 25 Styczeń 2019 Tak jak twierdzi @danielg539. Jest to FURGON, a dalej... no organoleptycznie wygląda na izotermę. Ale ja ci tam wiem czym ściany wypchane. Pomaluje na pomarańczowo i pocztowy wyjdzie. ------------------------------------------------------------------------------------------------- 21 minut temu, szymonp napisał: Przy okazji zapytam, jaki podrodzaj wyznaczylibyście w przypadku takiego samego samochodu tylko gdyby on był chłodnią? - a skąd wiedza, że to chłodnia, a nie mroźnia lub lodownia? Mniejsza o wiedzę. Skoro chłodnia to tak samo jak izoterma. rodzaj pojazdu: samochód ciężarowy podrodzaj: furgon przeznaczenie: chłodnia 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szymonp Napisano 25 Styczeń 2019 Autor Share Napisano 25 Styczeń 2019 Dzięki panowie, temat rozwiązany i wszystko jasne, pozdrawiam! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 25 Styczeń 2019 Share Napisano 25 Styczeń 2019 1 godzinę temu, Paprock napisał: - a skąd wiedza, że to chłodnia, a nie mroźnia lub lodownia? Po grubości ścian można dojść. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
smaug Napisano 25 Styczeń 2019 Share Napisano 25 Styczeń 2019 Chłodnia -furgon o termoizolujących ścianach nadwozia , wyposażony w urządzenie chłodnicze ( mechaniczne , aborcyjne ) pozwalające obniżać i utrzymywać temperaturę wewnątrz nadwozia lodownia-furgon o termoizolujących ścianach nadwozia , które za pomocą źródła chłodu innego niż urządzenie mechaniczne , aborcyjne (np. lód naturalny lub suchy , płyty eutektyczne ) pozwala obniżać i utrzymywać temperaturę wewnątrz nadwozia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cezary Napisano 25 Styczeń 2019 Share Napisano 25 Styczeń 2019 @smaug a skąd te objaśnienia? mnie aborcja kojarzy się z zupełnie czym innym, raczej czymś, że tak napiszę nieprzyjemnym, słyszałem w przypadku chłodzenia o absorpcji, pierwsze lodówki wykorzystywały to zjawisko. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 25 Styczeń 2019 Share Napisano 25 Styczeń 2019 (edytowane) Generalnie aborcja jest tematem mrożącym krew w żyłach, zatem... No ale pomijając czarny humor to trochę martwi, że osoba z uprawnieniami nie zna podstawowej zasady klasyfikacji RPP. Mniejsza o to. Gdzieś to już kiedyś opisywałem, ale generalnie różnica, czy tez wyraźna granica pomiędzy izotermą a chłodnią czy mroźnią jest trudna do uchwycenia i w zasadzie każdy producent sam ustala sobie tutaj granicę - podobnie zresztą jak odbiorca, w zależności od branży. Wydaje się jednak, że wyznacznikiem absolutnie nie jest urządzenie wytwarzające określoną temperaturę (taki czy inny agregat), a częściej parametry temperaturowe. To co dla jednego jest tzw. mocną izotermą, dla innego będzie już chłodnią i na odwrót. Do tego dochodzi bardzo istotna kwestia, a mianowicie taka, że część takich zabudów ma za zadanie w związku z realizowanym przewozem nie tylko schładzać, ale bardzo często ogrzewać powietrze (w zależności od temperatury zewnętrznej) i wtedy nazywanie takiej zabudowy chłodnią jest co najmniej dyskusyjne. Edytowane 25 Styczeń 2019 przez blakop Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jacdiag Napisano 25 Styczeń 2019 Share Napisano 25 Styczeń 2019 Pojazdy np. z cateringu mogą mieć wewnątrz temperaturę zdecydowanie podwyższoną, żeby przewożone posiłki nie wystygły. Tłumacząc z polskiego na nasze: izotermiczny to inaczej stałotemperaturowy a to z greckiego gr. ἰσο- < gr. ἴσος (ísos) → równy https://pl.wiktionary.org/wiki/izo- Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 25 Styczeń 2019 Share Napisano 25 Styczeń 2019 No już bez wielkiej greki - o to właśnie mi chodziło, że w wielu branżach i dla wielu firm posiadanie agregatu nie jest wyznacznikiem tego, że pojazd jest chłodnią. Z tym cateringiem to bym nie wpadł. Ale już transport w farmacji jak najbardziej. Innymi słowy izoterma z agregatem to nie jest od razu chłodnia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cezary Napisano 26 Styczeń 2019 Share Napisano 26 Styczeń 2019 dodam do tego tematu takie objaśnienia, w jakimś tam stopniu może i będą pomocne: http://chlodnie.eu/rodzaje-nadwozi-wg-atp/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
smaug Napisano 26 Styczeń 2019 Share Napisano 26 Styczeń 2019 Człowiek zjadł w pospiechu jedna literkę powinno być absorpcyjne, a koledzy skojarzenia od razu nie wiadomo jakie , definicje podobne do tych co podał cezary i takie są w katalogu its Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.