Skocz do zawartości

Przyczepa ciężarowa na rolniczą?


Młody8

Rekomendowane odpowiedzi

Opony nie muszą być zmieniane, zasadniczą kwestią jest to: co zostało zmienione aby musiały nastąpić zmiany konstrukcyjne na rolniczą? Tylko proszę bez cudacznych wymian opon i założeniu tablicy wyróżniającej...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak na prawdę, to jest zmiana, która powinna być dokonywana przez WK na podstawie oświadczenia klienta, ale ustawodawca nie przewidział takiej możliwości ;(

  • Polub 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 13.03.2023 o 09:40, dawid1987 napisał:

pytanie jak podejść do tematu jeśli chodzi o możliwość zmiany rodzaju pojazdu. Czy każdą przyczepę ciężarową można zmienić na rolniczą?? 

Moje osobiste podejście do zmiany przyczepy ciężarowej na rolnicze jest takie.

Główną / zasadniczą różnicą między przyczepą ciężarową a rolniczą jest możliwość zaczepienia i ciągnięcia drugiej przyczepy. (Ciągnik rolniczy może ciągnąć 2 przyczepy). Montaż zaczepu, instalacji elektrycznej i pneumatycznej to wymóg minimum. Jeśli ktoś podwyższy burty do wożenia zboża lub zamontuje ograniczniki do bel słomy .......to już super. Jeśli zachodzi zmiana masy własnej to z opinią rzeczoznawcy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, markes30 napisał:

jest możliwość

Możliwość nie oznacza konieczności - zaczep nie jest wyznacznikiem przyczepy rolniczej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 godzin temu, adamos napisał:

wyznacznikiem dla przyczepy ciężarowej

A np prędkość, układ hamulcowy - to określa producent - ogólnie każda przyczepa ciężarowa może być rolniczą  ale w drugą stronę to nie działa. nie wiem za bardzo w czym jest problem - stacja potwierdza przebudowę a wykonuje ją odpowiedni przedsiębiorca. Co do zaczepu - działa to odwrotnie niż niektórzy tutaj zapodają - pierwsze pytanie - czy tylna belka była testowana w zakresie możliwości montażu zaczepu, a nawet jak jest takie miejsce to czy tam ma być zaczep sprzęgowy czy manewrowy - dla tego wpis "montaż zaczepu" działa jak płachta ba byka - sami pchacie się do prokuratora

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 godzin temu, IVVO napisał:

Co do zaczepu - działa to odwrotnie niż niektórzy tutaj zapodają - pierwsze pytanie - czy tylna belka była testowana w zakresie możliwości montażu zaczepu, a nawet jak jest takie miejsce to czy tam ma być zaczep sprzęgowy czy manewrowy - dla tego wpis "montaż zaczepu" działa jak płachta ba byka - sami pchacie się do prokuratora

Od tego jest właśnie rzeczoznawca, sprawdzi, potwierdzi to robimy. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

32 minuty temu, markes30 napisał:

właśnie rzeczoznawca, sprawdzi, potwierdzi to robimy

W przypadku montażu zaczepu tak ewentualnie oświadczenie producenta - ale jeśli nie ma  zaczepu to wystarczy przebudowa do przedsiębiorcy 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

35 minut temu, markes30 napisał:

Od tego jest właśnie rzeczoznawca, sprawdzi, potwierdzi to robimy. 

potwierdzi że przyczepa spełnia warunki przyczepy ciężarowej-rolniczej czy że coś w niej zmieniono?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 minut temu, Nikita_Bennet napisał:

potwierdzi że przyczepa spełnia warunki

A po co Tobie ta wiedza -to określił przedsiębiorca przebudowujący przyczepą a biegły ewentualnie zaczep

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale my już oceniamy przyczepę po zmianach, więc jeśli według WT jest przyczepą rolniczą, i spełnia wymagania rolniczej to P i nara

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sledze ten temat i zastanawiam się dlaczego wcinamy się przedsiębiorcy w przebudowę przyczepy - on ją przebudował i nas nie interesuje jaka była podstawa tej przebudowy - jeśli wpisał "oznakowanie rolnicze" i nic więcej to ja to przyjmuję jeśli warunki dla przyczepy są spełnione- a jeśli urząd ma wątpliwości to do niego pytania nie do mnie 

  • Polub 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, IVVO napisał:

Sledze ten temat i zastanawiam się dlaczego wcinamy się przedsiębiorcy w przebudowę przyczepy

Bo diagnosta ma ocenić zakres i prawidłowość zmian. Umieszczenie oznakowania przewidzianego dla rolniczej na przyczepie ciężarowej nie zmienia jej rodzaju. Podobnie się ma sytuacja ze zmianą opon. Zastosowanie niewłaściwego ogumienia również nie zmienia rodzaju. I tu dochodzimy do sedna. W Polsce brak jest elastyczności w klasyfikowaniu pojazdów. Bierze się to w głównej mierze z naszego narodowego kombinowania. Za naszą zachodnią granicą już dawno doszli do wniosku, że obywatelowi trzeba umożliwić zmiany w pojeździe ze względu na dostosowanie do jego potrzeb.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i jeśli np w takiej przyczepie ktoś wymieni instalację z 24V na 12V, założy trójkąt i wymieni koła na te "rolnicze, wolnobieżne" czy co tam jeszcze to robię z P jeśli wszystko gra. Jest faktura na której podmiot opisuje zmiany , jak są ok to zmiana rodzaju pojazdu i do WK.

Edytowane przez Rafi90
  • Polub 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, Rafi90 napisał:

No i jeśli np w takiej przyczepie ktoś wymieni

Założyć trójkąt  - przedsiębiorcy to wystarczy i stacji też - przyczepa ciężarowa jest "nadmiarowa" w stosunku do rolniczej więc o WT nie ma co się martwić 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 godzin temu, aboz napisał:

Umieszczenie oznakowania przewidzianego dla rolniczej na przyczepie ciężarowej nie zmienia jej rodzaju. Podobnie się ma sytuacja ze zmianą opon

Zmiana opon może nie wpływa na rodzaj pojazdu ale wymiana kół na te o mniejszej średnicy spowoduje zmniejszenie prędkości maksymalnej a to już może być przyczyną zmiany w klasyfikacji. Można jeszcze coś pomajstrować w układzie hamulcowym aby zmniejszyć współczynnik hamowania a wówczas wymogi dla przyczepy ciężarowej nie będą spełnione.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A można było zrobić prosto i jasno. Ciężarową może ciągnąć i ciągnik rolniczy i pojazd samochodowy a rolniczą tylko ciągnik rolniczy. Każda ciężarowa spełnia wymagania dla rolniczej ale nie każda rolnicza spełnia warunki dla ciężarowej. Rolnik używający taki pojazd w rolnictwie ma z urzędu zapis o rolniczej a jak na drodze pojawi się rolnicza za pojazdem samochodowym to kierowcę pod pręgierz. Nie trzeba tworzyć jakiś sztucznych zmian, omijania podatków itp.

  • Polub 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a czy tylny zaczep w przyczepie rolniczej jest koniecznością?? bo np przyczepa którą klient chce przerobić na rolniczą to mniej więcej taka jak na zdjęciu. Mimo ze u niego rama pozwala na montaż zaczepu i spokojne ciągnięcie przyczepy nigdy z tego rozwiązania korzystał nie będzie bo nie ma to sensu. 

przyczepa.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie -dostajecie kwit od przedsiębiorcy który zgodnie z przepisami może ją przebudować - dlaczego wnikacie co on zrobił przy tej przyczepie - nazwał ją rolniczą bo ma takie prawo i mógł kompletnie nic w niej nie zmienić oprócz założenia trójkąta - nas interesują tylko warunki techniczne i nie wymyślamy w "opisie zmian" nic więcej niż gość zapodał w oświadczeniu - to nie nasza broszka 

  • Polub 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.