Skocz do zawartości

Przyczepa ciężarowa na rolniczą?


Młody8

Rekomendowane odpowiedzi

....bo takie badanie zwykle sprowadza się do poświadczenia zmian, które zwykle nie miały miejsca.
potwierdza dokonanie zmian czy to że pojazd który do niego przyjechał spełnia wymagania p-py rolniczej?

 

Nie ma takiego skierowania. Klient sam jedzie i wykonuje takie badanie. WK nie ma prawa ani możliwości na nie kierować.
a u mnie i diagności bez tego kwitka nie chcieli zrobić a i WK był przekonany że nikt mi tego badania nie wykona.

Jakież było zdziwienie jednych i drugich.

 

A p-pka jest już rolnicza (robione 2 latka temu więc przepisy się ciut może zmieniły).

Korzystając z okazji mógłby ktoś przypomnieć jak, co i po kolei robić w przypadku chęci zmiany p-py ciężarowej na rolniczą? Punktem wyjścia jest:

1. p-pa ciężarowa już zarejestrowana w PL bez ważnego OBT, TZ/TZZ jest nr ramy jest

2. p-pa ciężarowa na tranzytówkach niemieckich (powiedzmy typu kogel awe18 itp), nie rejestrowana w PL.

Oba przypadki jest gdy jeździ za ciągnikiem i wszystko działa (światła, hamulce, zawieszenie) i ciągnik może to ciągnąć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

potwierdza dokonanie zmian czy to że pojazd który do niego przyjechał spełnia wymagania p-py rolniczej?

Każda przyczepa ciężarowa spełnia kryteria stawiane przyczepie rolniczej, więc co tu potwierdzać???

WK był przekonany że nikt mi tego badania nie wykona.

Wcale mnie to nie dziwi bo bez łamania prawa takich zmian wykonać nie można.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wcale mnie to nie dziwi bo bez łamania prawa takich zmian wykonać nie można.

 

Ja bym tak nie powiedział. Weźmy np. Sanok D-47 - fabrycznie ciężarowa od rolniczej różniła się bodajże kołami i dodatkowym zaczepem. Co zatem stoi na przeszkodzie żeby np. zmiana kół i dołożenie tego zaczepu spowodowało zmianę rodzaju? Skoro sama fabryka określała ją wtedy jako rolniczą to czemu diagnosta złamałby prawo stwierdzając to samo?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

michal_k, ale ta przyczepa to taki ewenement z czasów PRL-u. W tym konkretnym przypadku to faktycznie zmiany można by przeprowadzić ale 99% przyczep występowało w wersji tyko ciężarowej albo tylko rolniczej. Nie mamy się co oszukiwać, że najczęściej zmiany są przeprowadzane w przyczepach, które zostały wycofane z eksploatacji ciężarowej i trafiły do rolników. Ja nie jestem przeciwnikiem dokonywania takich zmian ale uważam, że wizyta na SKP jest zbędna, bo skoro każda przyczepa ciężarowa spełnia kryteria stawiane przyczepie rolniczej, to zmiana powinna być wykonywana na podstawie oświadczenia złożonego w WK.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

... skoro każda przyczepa ciężarowa spełnia kryteria stawiane przyczepie rolniczej, to zmiana powinna być wykonywana na podstawie oświadczenia złożonego w WK.
no i wróciliśmy panowie do sedna tematu przewijającego się w wielu wątkach ;)

Faktem jest też że spełnienie przez rolniczą kryteriów ciężarowej nie zawsze jest możliwe i taka zmiana powinna się obijać o zm.konstr. o ile powinna być zakazana.

 

Podrzuci ktoś odp na moje pytanie z godz 12:55 - pkt 1 i 2.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety ale chyba nie uda się tego zmienić, byłem na dwóch stacjach i żadna nie chce mi wystawić zaświadczenia, powiedziano mi że w zeszłym roku zmieniły się przepisy i do grudnia jeszcze by to przepchnął ale teraz już nie ma szans, dodatkowo na jednej stacji sam szef powiedział mi że HW 8011 w katalogu nie istniała nigdy jako przyczepa rolnicza co jest dla mnie dziwne,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

powiedziano mi że w zeszłym roku zmieniły się przepisy i do grudnia jeszcze by to przepchnął

 

Może tak z ciekawości spytasz go dokładnie co to niby za przepis się w tym grudniu zmienił...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zmiana kół i dołożenie tego zaczepu

michal_k, to jest tylko zmiana kół i dołożenie zaczepu, a co zmienia się w konstrukcji żeby robić badanie po zmianach konstrukcyjnych ::?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a co zmienia się w konstrukcji żeby robić badanie po zmianach konstrukcyjnych ::?

 

No właśnie koła i zaczep. Skoro tym się różniły w fabryce - to zmiany mogą prowadzić do zmiany rodzaju.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

michal_k, to jest tylko zmiana kół i dołożenie zaczepu, a co zmienia się w konstrukcji żeby robić badanie po zmianach konstrukcyjnych ::?

 

A koła i zaczep to nie konstrukcja??

Poza tym w świetle przepisów zmiana konstrukcyjna to taka zmiana, która prowadzi do zmiany danych zamieszczonych w dowodzie. Zakres zmian i techniczny aspekt ingerencji w ogólnie pojęta konstrukcję pojazdu nie ma tu znaczenia. I tak np. montaż szyberdachu w aucie nie podlega żadnemu zgłoszeniu, ani dodatkowemu badaniu na SKP, choć bez wątpienia to poważna ingerencja w konstrukcje pojazdu.

Ale o tym już było dziesiątki razy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A koła i zaczep to nie konstrukcja??

 

Nie, to tylko koła i zaczep które można szybko zdemontować. Dla mnie konstrukcja to rama, burty, osie, dyszel a tu nic nie ulega zmianie wiec nie bardzo rozumiem dlaczego mam robić badanie po zmianach skoro nic się nie zmienia

 

Ale o tym już było dziesiątki razy...

 

No właśnie jedni robią drudzy nie ja należę do tych drugich. Lepiej mieć na OBT przyczepę ciężarową za 163 zł co rok niż rolniczą co dwa lata za 50/70 zł.

 

I :lol::lol: jak widać punkt widzenia zależy od punktu siedzenia :razz:

 

A serio, to ta sprawa powinna mieć rozwiązanie na dodze Rolnik-WK z pominięciem SKP po to by nie wypisywać fikcyjnych badań pozmianowych. Skoro przyczepa służy tylko do celów rolniczych, to jakieś oświadczenie złożone przez rolnika w WK czy coś innego i przekwalifikowanie takiej przyczepy na rolniczą.

 

Wiem że to jest niemożliwe w obecnym stanie prawa, dlatego jak to zwykle bywa ktoś musi pisać głupoty żeby komuś zrobić dobrze :razz:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla mnie konstrukcja to rama, burty, osie, dyszel

 

Jakie to w sumie znaczenie, skoro piszę Ci, że w świetle przepisów i tak inaczej to wygląda?

 

Demontaż kratki ma 4 motylki to jest zmiana - czy Ci się podoba czy nie. Przełożenie układu kierowniczego nie. I o jakich oświadczeniach do WK piszesz? Ty opisujesz własne widzimisie czy życzenia odnośnie tego jak byś chciał żeby było w prawie? Na razie jest jednak tak jak ja piszę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

że w świetle przepisów i tak inaczej to wygląda?

 

Jak wygląda to obaj doskonale wiemy :P

 

Demontaż kratki ma 4 motylki to jest zmiana - czy Ci się podoba czy nie.

 

Nie no czasem jeszcze dołożenie 5 siedzenia i pasów jak ciężarówka była rejestrowana na 4 osoby :D

 

A poważnie to taka sama zmiana jak z p-py ciężarowej na rolniczą :lol:

 

Ja jednak wolę mieć przyczepy ciężarowe co roku na badaniu bo jak pisałem wcześniej punkt widzenia zależy od punktu siedzenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla mnie konstrukcja to rama, burty, osie, dyszel

 

Jakie to w sumie znaczenie, skoro piszę Ci, że w świetle przepisów i tak inaczej to wygląda?

 

A pózniej taka przyczepa zasuwa za wywrotką po drogach....

 

Wiec wolę juz jak Qnick ... mój punkt widzenia ma takie samo miejsce siedzienia ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A pózniej taka przyczepa zasuwa za wywrotką po drogach....

 

A który przepis tego zabrania?

 

Nie pisałem, że jakiś przepis zabrania. Stwierdziłem fakt.

 

A idąc tym torem ... pewnie i taka wywrotka byłaby ciągnikiem rolniczym ... bo jaki przepis tego zabrania ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla mnie konstrukcja to rama, burty, osie, dyszel
Jakie to w sumie znaczenie, skoro piszę Ci, że w świetle przepisów i tak inaczej to wygląda?
A pózniej taka przyczepa zasuwa za wywrotką po drogach....

Wiec wolę juz jak Qnick ... mój punkt widzenia ma takie samo miejsce siedzienia ...

No to policja/ITD/inne formacje wyleczą pana z ciągania takiego zestawu a nie diagnosta ;)

Bo nie on jest od kontroli na drogach ;)

 

A co do pieniążków i ilości OBT - gdzie pójdzie rolnik któremu jedna stacja odmówi zmian a druga je zrobi? Starsi mawiają że lepszy mniejszy grosz ale pewniejszy niż większy ale raz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja mam pomysł jak skończyć z ciąganiem przyczep rolniczych przez inne pojazdy niż ciągniki rolnicze. Wystarczyłoby do rozporządzenia w sprawie rejestracji dodać, że tablice motocyklowe umieszcza się również na przyczepach rolniczych. Wtedy na drodze sprawa jest prosta dla OKRD.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja mam pomysł jak skończyć z ciąganiem przyczep rolniczych przez inne pojazdy niż ciągniki rolnicze.

 

Najpierw to wskaż podstawę prawną, że nie mogę ciągnąć przyczepy rolniczej za pojazdem innym niż ciągnik :cool:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.