Skocz do zawartości

Przyczepa ciężarowa na rolniczą?


Młody8

Rekomendowane odpowiedzi

michal_k napisał/a:

Najpierw to wskaż podstawę prawną, że nie mogę ciągnąć przyczepy rolniczej za pojazdem innym niż ciągnik

 

Ograniczeniem może być indeks prędkości opon np.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ograniczeniem może być indeks prędkości opon np.

 

Ale ja nie zamierzam przekraczać tej prędkości. Dostosuję prędkość samochodu do konstrukcji przyczepy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale ja nie zamierzam przekraczać tej prędkości. Dostosuję prędkość samochodu do konstrukcji przyczepy.
Michał, Ty indeks prędkości opony masz dostosować do Vmax pojazdu, a nie ograniczać prędkości do Vmax opon.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wskażnik skuteczności ham. w rolniczych ok. połowę mniejszy.

Michał, Ty indeks prędkości opony masz dostosować do Vmax pojazdu, a nie ograniczać prędkości do Vmax opon.

 

:ok

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Michał, Ty indeks prędkości opony masz dostosować do Vmax pojazdu, a nie ograniczać prędkości do Vmax opon.

 

Ale nie do Vmax pojazdu ciągnącego. Inaczej to każda przyczepa musiałaby mieć opony np. 300 km/h, bo nie wiadomo z czym będzie łączona.

 

Dlatego zapinając przyczepę znam jej dopuszczalną prędkość i jej przestrzegam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

każda przyczepa musiałaby mieć opony np. 300 km/h, bo nie wiadomo z czym będzie łączona.

w PL wystarczy indeks G dla opon przyczep :D

 

Art. 20.

3. Prędkość dopuszczalna poza obszarem zabudowanym, z zastrzeżeniem ust. 4 i 5, wynosi w przypadku:

2) zespołu pojazdów lub pojazdu niewymienionego w pkt 1:

a) na autostradzie, drodze ekspresowej lub drodze dwujezdniowej co najmniej o dwóch pasach przeznaczonych dla każdego kierunku ruchu – 80 km/h, :!:

b) na pozostałych drogach – 70 km/h. :!:

 

6. Prędkość dopuszczalna niektórych pojazdów, z zastrzeżeniem ust. 2, wynosi:

1) ciągnika rolniczego (również z przyczepą) – 30 km/h;

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale opony rolnicze zwykle występują z indeksem A5-A8 (25-40 km/h).

 

Więc podpinając przyczepę z takimi oponami będę przestrzegał tej prędkości.

 

Nadal pytam - jaki przepis zabrania mi poruszania się zestawem złożonym z pojazdu samochodowego i przyczepy rolniczej? Jeśli tylko indeks prędkości opon to dla ułatwienia załóżmy, że przyczepa ma zamontowane opony "samochodowe".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie rozumiem nad czym tu dyskutować. Zmiana rodzaju jest dopuszczalna, ustawa puki co się nie zmieniła. Rozporządzenie dla SKP jest. Rozporządzenie dla WK też jest. To że te zmiany tak małe że nie ma co napisać w opisie zmian to nawet lepiej bo ryzyko mniejsze dla diagnosty. Wolicie jak ktoś robi zmiany z osobówki na ciągnik siodłowy? Skoro nie chce jakaś SKP wykonać badania po zmianach to niech wskaże przepis ewentualnie są inne SKP.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro nie chce jakaś SKP wykonać badania po zmianach to niech wskaże przepis

To bardzo proste, bo fizyczny brak przeprowadzonych zmian oznacza brak możliwości wykonania opisu zmian.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Więc podpinając przyczepę z takimi oponami będę przestrzegał tej prędkości.

 

Akurat w przypadku p-py rolniczej indeks ma być co najmniej do prędkości maksymalnej pojazdu ciągnącego par 46 ust 2 odnośnik do par 11 ust. 5.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro żadne żadne zmiany nie zostały wprowadzone wynik N. Mam wrażenie że wszyscy założyli że zmiany konstrukcyjne to tylko przyczepa ciężarowa- skrzynia a może to izoterma była i będzie rolnicza-cysterna teraz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Akurat w przypadku p-py rolniczej indeks ma być co najmniej do prędkości maksymalnej pojazdu ciągnącego par 46 ust 2 odnośnik do par 11 ust. 5.

 

Gdzie tam widzisz, że do pojazdu ciągnącego? Mają być dostosowane do prędkości pojazdu (w więc tego pojazdu, czyli przyczepy, bo o niej mowa) - a taką prędkość określił zapewne producent.

 

Ale mniejsza z tym, zakładamy, że opony są "samochodowe". Czemu więc nie mogę ciągnąć tej przyczepy samochodem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Akurat w przypadku p-py rolniczej indeks ma być co najmniej do prędkości maksymalnej pojazdu ciągnącego par 46 ust 2 odnośnik do par 11 ust. 5.
Do maksymalnej prędkości pojazdu na którym są zamontowane. Nie ma mowy o pojeździe ciągnącym.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro żadne żadne zmiany nie zostały wprowadzone wynik N. Mam wrażenie że wszyscy założyli że zmiany konstrukcyjne to tylko przyczepa ciężarowa- skrzynia a może to izoterma była i będzie rolnicza-cysterna teraz.
A skąd wiesz czy wcześniej nie była inna niż ciężarowa, skrzynia?

Mi wydając DR kobitka w WK pytała dokładnie czy skrzynia czy wywrotka itp przy zmianach.

Nikt nie wnikał czym była przed zmianami, ważne było czym teraz jest (jak ją zakwalifikować).

Czasem oglądam przyczepy na alledrogo i są tam same ramy z kołami + papiery więc tym bardziej zmiany są zasadne gdy zostanie zrobiona zabudowa (czy cysterka na wodę czy skrzynia czy coś innego).

 

Więc podpinając przyczepę z takimi oponami będę przestrzegał tej prędkości.
Akurat w przypadku p-py rolniczej indeks ma być co najmniej do prędkości maksymalnej pojazdu ciągnącego par 46 ust 2 odnośnik do par 11 ust. 5.
Czyli indeks może być wyższy (zamiast mało przydatnych rolniczych balonówek mogę mieć typowe samochodowe marki kama w rozmiarze 9,00-20 lub większe). Tak więc potwierdzasz że opony nie decydują o zmianie ciężarowa->rolnicza ;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak więc potwierdzasz że opony nie decydują o zmianie ciężarowa->rolnicza ;)
Po części decydują, bo ciężarowa nie powinna mieć opon o tak niskim indeksie prędkości :P
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ojj ;)

Chodziło mi o rozpatrywanie opon w kategorii zmiany ciężarowej na rolniczą (rolnicza może być na tych o wyższych indeksach czyli typowych 385r22,5)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do Michała,jak tak bardzo chcesz to ciągaj sobie tę przyczepę sam. :)

 

Dzięki :P

Tylko żeby później nie wyszło jak z tą naczepą która nie pasowała do ciągnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dyrektywie 2003/37/WE znalazłem taki zapis:

 

k) "przyczepa" oznacza holowaną przyczepę rolniczą lub leśną przeznaczoną głównie do przewożenia ładunków i zaprojektowaną do holowania przez ciągnik do celów rolniczych lub leśnych; do tej kategorii należą także przyczepy, w których część ładunku jest podtrzymywana przez ciągnący pojazd; każdy pojazd sprzężony z ciągnikiem i trwale wyposażony w narzędzie uważa się za rolną lub leśną przyczepę, jeśli stosunek technicznie dopuszczalnej masy całkowitej do masy własnej tego pojazdu jest równy lub większy od 3,0 i jeśli pojazd nie jest przeznaczony do obróbki materiałów;

 

I zastanawia mnie to co pogrubiłem :?

Ciekawe czy w homologowanych spełniony jest ten warunek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

każdy pojazd sprzężony z ciągnikiem i trwale wyposażony w narzędzie uważa się za rolną lub leśną przyczepę, jeśli stosunek technicznie dopuszczalnej masy całkowitej do masy własnej tego pojazdu jest równy lub większy od 3,0 i jeśli pojazd nie jest przeznaczony do obróbki materiałów;

 

Czytajmy całościowo. Chodzi tylko o przyczepę "z narzędziem".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.