krecik Napisano 30 Styczeń 2019 Share Napisano 30 Styczeń 2019 Witam. Panowie potrzebuje na szybko podstawy prawnej dotyczącej niewłaściwej naprawy lub wymiany wprasowanego sworznia wahacza zabezpieczonego przed wysunięciem spawem z mig-matu. Potrzebuję jakiekolwiek informacji że zabronione jest spawanie jakichkolwiek elementów zawieszenia. Sytuacja dotyczy także nowego wahacza w załączeniu fotki oraz zdjęcie auta z badania proszę o wasze opinie w sprawie. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cezary Napisano 30 Styczeń 2019 Share Napisano 30 Styczeń 2019 (edytowane) 5.2.2.1.d - z tabeli usterek, dz.u.776, dotyczy oczywiście napraw warsztatowych. Edytowane 30 Styczeń 2019 przez cezary Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krecik Napisano 30 Styczeń 2019 Autor Share Napisano 30 Styczeń 2019 Tyle to i ja wiem chodzi o nowo zakupiony wahacz.Bo moim zdaniem a może się mylę w fabrycznie nowym wahaczu nie powinno byś nic spawane zwłaszcza sworzeń wymienny. chyba ze teraz tak wygląda proces wykonania takiego wahacza. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
biker100 Napisano 30 Styczeń 2019 Share Napisano 30 Styczeń 2019 22 minuty temu, krecik napisał: Tyle to i ja wiem chodzi o nowo zakupiony wahacz to właśnie zamienniki, sworzeń od wujka Piotrka wahacz klepał wujek Stasiu i prasy nie potrzeba żeby wprasować nowy sworzeń w nowy wahacz bo na wylot niemalże przelatuje... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 30 Styczeń 2019 Share Napisano 30 Styczeń 2019 (edytowane) Ta ostatnia fotka, to masakra! Pierwsze zdjęcia, to jakby na wyrost zabezpieczka coby z gniazda nie wypadł. Po mojemu lipa, bo albo gniazdo jest na tyle ciasne, że to się samo pewnie trzyma, albo na obudowie sworznia jest tyle naddatku, że powoduje to samo - czyli siedzi pewnie. Edytowane 30 Styczeń 2019 przez Paprock Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
biker100 Napisano 30 Styczeń 2019 Share Napisano 30 Styczeń 2019 5.3.3 C bym przypisał i przy poddaniu sworznia takiej obróbce cieplnej panewka sworznia długo nie będzie trzymała trzon sworznia. Katastrofa - zdjęcia do działu DRUCIARSTWO. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kurant2000 Napisano 30 Styczeń 2019 Share Napisano 30 Styczeń 2019 (edytowane) Śmiało można powiedzieć , że nasi tam byli. Jak takie roboty wykonał warsztat to dożywotnie zakaz wykonywania zawodu mechanik Edytowane 30 Styczeń 2019 przez kurant2000 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 30 Styczeń 2019 Share Napisano 30 Styczeń 2019 Jeżeli jest to produkt "kupny" to znaczy, że dostawca tego produktu posiada stosowną dokumentację na swoją technologię i nie kwestionowałbym tego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
biker100 Napisano 30 Styczeń 2019 Share Napisano 30 Styczeń 2019 6 minut temu, adam1501 napisał: Jeżeli jest to produkt "kupny" ale mowa o kpl. sworzeń-wahacz? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 30 Styczeń 2019 Share Napisano 30 Styczeń 2019 W pełni zgadzam się z @adam1501. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krecik Napisano 30 Styczeń 2019 Autor Share Napisano 30 Styczeń 2019 Ale za rok na przeglądzie nie będzie świadomości że był to wahacz nowy zamontowany kupiony w sklepie.Dopuścisz taki pojazd do ruchu świadomie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 30 Styczeń 2019 Share Napisano 30 Styczeń 2019 1 minutę temu, biker100 napisał: ale mowa o kpl. sworzeń-wahacz? Wahacz bez sworznia nie jest do kupienia a sam sworzeń jak najbardziej można kupić. Ci koledzy diagności co w swym życiu mieli przyjemność naprawiać samochody to zapewne wiedzą, że sworznie wprasowywane w blaszane wahacze lubią się wysuwać, gdyż wyprasowanie skorodowanego sworznia powoduje deformację otworu wahacza i siła wcisku znacząco spada. Dotyczy to zwłaszcza aut pochodzenia japońskiego. Dlatego punktowe spawanie sworzni jest powszechnie stosowane - czy to zgodne z regułami sztuki odpowiedzcie sobie sami, ale mądrze wykonany spaw w mojej ocenie ma pozytywny wpływ na bezpieczeństwo. Następna kwestią jest, to czy legalnie można wymieniać sworznie w wahaczach w których producent pojazdu nie przewidział takiej możliwości a sworznie jako zamienniki są dostępne. Chodzi tu np. o Mitsubishi Carismę, czy Suzuki Swuft. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mirek_handlarz Napisano 30 Styczeń 2019 Share Napisano 30 Styczeń 2019 A może u źródła zapytać o ten wahacz na pierwszym zdjęciu: Adres: Ekonomiczna 20, 43-150 Bieruń, Telefon: 32 325 15 00 MaxGear Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krecik Napisano 30 Styczeń 2019 Autor Share Napisano 30 Styczeń 2019 Masz racje kolego zgodzę się z twoja opinią ale sprawa dotyczy kompletnego wahacza ze sworzniem sprzedanego klientowi. Nowego fabrycznie zapakowanego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mirek_handlarz Napisano 30 Styczeń 2019 Share Napisano 30 Styczeń 2019 Ale wydaje się być "oryginalnym" rozwiązaniem. Mimo, że tam pasowanie winno występować. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
biker100 Napisano 30 Styczeń 2019 Share Napisano 30 Styczeń 2019 7 minut temu, danielg539 napisał: gdyż wyprasowanie skorodowanego sworznia powoduje deformację otworu wahacza i siła wcisku znacząco spada. dokładnie znane z autopsji, ale również znane tak jak napisałem powyżej: 50 minut temu, biker100 napisał: poddaniu sworznia takiej obróbce cieplnej panewka sworznia długo nie będzie trzymała trzon sworznia. 4 minuty temu, mirek_handlarz napisał: Mimo, że tam pasowanie winno występować. no chyba, że jest to taki "nówelas" regenerowany... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 30 Styczeń 2019 Share Napisano 30 Styczeń 2019 2 minuty temu, biker100 napisał: poddaniu sworznia takiej obróbce cieplnej panewka sworznia długo nie będzie trzymała trzon sworznia. To zależy od ilości dostarczonego ciepła. Trzy punkty wykonane migomatem katastrofy nie spowodują ale obspawanie sworznia po obwodzie z pewnością obniży jego trwałość lub nawet może go zniszczyć jak dojdzie do wytopienia teflonowej panewki łożyskującej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
biker100 Napisano 30 Styczeń 2019 Share Napisano 30 Styczeń 2019 Przed chwilą, danielg539 napisał: Trzy punkty wykonane migomatem katastrofy nie spowodują ale obspawanie sworznia po obwodzie z pewnością obniży jego trwałość lub nawet może go zniszczyć jak dojdzie do wytopienia teflonowej panewki łożyskującej. dokładnie Danielu o tym pisałem i spójrz teraz proszę na ostatnią fotkę wrzuconą przez @krecik-a. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krecik Napisano 30 Styczeń 2019 Autor Share Napisano 30 Styczeń 2019 Panowie pytanie jest proste, przyjeżdża auto na przegląd widzicie spawy na końcówce klepiecie czy negatyw. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
biker100 Napisano 30 Styczeń 2019 Share Napisano 30 Styczeń 2019 3 minuty temu, krecik napisał: widzicie spawy 6 minut temu, danielg539 napisał: Trzy punkty wykonane migomatem nie czepiam się, 7 minut temu, danielg539 napisał: obspawanie sworznia po obwodzie lub tak jak na ostatniej Twojej fotce u mnie "N". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mirek_handlarz Napisano 30 Styczeń 2019 Share Napisano 30 Styczeń 2019 9 minut temu, danielg539 napisał: dojdzie do wytopienia teflonowej panewki łożyskującej. oraz osłabienia zakończenia wahacza i dużo większą podatność na korozję tego fragmentu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 30 Styczeń 2019 Share Napisano 30 Styczeń 2019 2 minuty temu, biker100 napisał: spójrz teraz proszę Tak widziałem. 1 minutę temu, krecik napisał: Panowie pytanie jest proste, Ale odpowiedź się komplikuje. Taki spaw jak na fabrycznych wahaczach nawet jak jest wykonany w warsztacie można uznać, że jest ok, ale takie posmarkanie jak na zdięciu to N. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krecik Napisano 30 Styczeń 2019 Autor Share Napisano 30 Styczeń 2019 A co opisze biegły sądowy po zdarzeniu drogowym takim pojazdem gdy ktoś zginie i kto poniesie konsekwencje diagnosta czy producent części czy może mechanik który naprawiał auto. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 30 Styczeń 2019 Share Napisano 30 Styczeń 2019 Przed chwilą, krecik napisał: A co opisze biegły sądowy po zdarzeniu drogowym To zależy akie biegły, jaki sąd i jaki diagnosta... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
biker100 Napisano 30 Styczeń 2019 Share Napisano 30 Styczeń 2019 (edytowane) 4 minuty temu, krecik napisał: A co opisze biegły sądowy po zdarzeniu drogowym to musisz zadać to pytanie na forum biegłych... (jeżeli takowe jest) lub poczekać na markes30 jako rzeczoznawca może coś więcej Ci powie Edytowane 30 Styczeń 2019 przez biker100 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.