krecik Napisano 30 Styczeń 2019 Autor Share Napisano 30 Styczeń 2019 To diagnosta dopuszcza ostatecznie pojazd do ruchu. Czy jest gdzieś napisane że elementy zawieszenia mogą być spawane? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 30 Styczeń 2019 Share Napisano 30 Styczeń 2019 Przynajmniej połowa samochodów ma fabrycznie spawane wahacze więc nie jest to jakaś egzotyczna technologia produkcji więc nie za bardzo rozumiem skąd pytanie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wadi Napisano 30 Styczeń 2019 Share Napisano 30 Styczeń 2019 Taki oto inny przykład, co prawda spawy w innym miejscu , gdy jest nowy to wiadomo -spawy fabryczne , a po jakimś czasie ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 30 Styczeń 2019 Share Napisano 30 Styczeń 2019 Przypadek jak przypadek... Bardzo mnie ciekawi czy ten, co przewidział tu mocowanie nitowane założył również zastępcze sposoby warsztatowe z wykorzystaniem śruby M8? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
biker100 Napisano 30 Styczeń 2019 Share Napisano 30 Styczeń 2019 23 minuty temu, Paprock napisał: Bardzo mnie ciekawi czy ten, co przewidział tu mocowanie nitowane założył również zastępcze sposoby warsztatowe z wykorzystaniem śruby M8? jeżeli jest dostawca sworzni to raczej tak bo w większości przepadków te śruby występują w kpl. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 30 Styczeń 2019 Share Napisano 30 Styczeń 2019 1 godzinę temu, krecik napisał: To diagnosta dopuszcza ostatecznie pojazd do ruchu. Tu jest pies pogrzebany. Po to wymaga się od diagnosty doświadczenia zawodowego aby móc zadecydować jaki wynik zapodać. Jeżeli diagnosta stwierdza, że jest to rzeźba ale bezpieczna to P, jak ma wątpliwości to ... 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Qnick Napisano 30 Styczeń 2019 Share Napisano 30 Styczeń 2019 MAXGEAR i wszystko jasne najtańsze zamienniki z Autopartnera. Osobiście widziałem wahacz nowy świecący tej firmy w Audi A4 który miał taki luz że na poprawce też otrzymał N (bo odpadł na okresowym) a wahacz nawet nie zdążył się jeszcze zakurzyć prosto od mechanika na poprawkę przyjechał i już się posypał Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 30 Styczeń 2019 Share Napisano 30 Styczeń 2019 Jakość zamienników to osobny temat, ale skoro w ciągu 10 lat ceny części spadły i to czasami nawet więcej niż o 50% to oczywiste jest, że jakość też pozostawia wiele do życzenia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sojer1disco Napisano 30 Styczeń 2019 Share Napisano 30 Styczeń 2019 Miałem przypadek 1 godzinę temu, Qnick napisał: a wahacz nawet nie zdążył się jeszcze zakurzyć prosto od mechanika na poprawkę przyjechał i już się posypał Ale jak przyjrzałem dokładniej to okazało się że wahacz na sworzniu ma luz lecz nie w kulce tylko w zwrotnicy w gnieździe sworznia. Na początku sądziłem że mekanik słabo dokręcił ale jak sprawdziłem to się okazało. No i z powrotem na warsztat Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mirek_handlarz Napisano 30 Styczeń 2019 Share Napisano 30 Styczeń 2019 Starzy mechanicy się nie raz złapią na sworznie z za małą średnicą - szczególnie w Peugeotach to się często zdarza zamiast 18 [mm] - montują 16-tki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jacdiag Napisano 30 Styczeń 2019 Share Napisano 30 Styczeń 2019 7 godzin temu, danielg539 napisał: Chodzi tu np. o Mitsubishi Carismę, czy Suzuki Swuft. Polska motoryzacja też takie wciskane sworznie stosowała FSO Polonez Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wrc69 Napisano 31 Styczeń 2019 Share Napisano 31 Styczeń 2019 Mój JEEP. Wymiana sworzni zwrotnic. Góra: Dół. Bardzo ciężko idzie wyjęcie i włożenie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
markes30 Napisano 31 Styczeń 2019 Share Napisano 31 Styczeń 2019 19 godzin temu, krecik napisał: A co opisze biegły sądowy po zdarzeniu drogowym takim pojazdem gdy ktoś zginie Biegły zada pytanie przedstawicielowi producenta danej marki czy technologia naprawy dopuszcza punktowe "spawanie " sworznia do wahacza. Co może zrobić diagnosta? Najprostsze rozwiązania są najlepsze. Wchodzisz na allegro /olx .. i sprawdzasz jak wygląda nowy zamiennik. Czy są dostępne same sworznie. Czy w nowym zamienniku wahacza, sworzeń jest punktowo spawany. Ja preferuję internetowy katalog części Inter-Cars ( za darmo dla każdej firmy + 100% pewności, że zamienniki są homologowane). 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rafi90 Napisano 31 Styczeń 2019 Share Napisano 31 Styczeń 2019 Myśle że osoba która naprawiała samochody przez dłuższy czas raczej rozróżni "fabryczny" spaw od tego garażowego. Przynajmniej nie mam z tym problemu ja. markes30 też tu dobry pomysł podsuwa. Sprawdzić można w necie jak to "ma wyglądać" jeśli jest coś kombinowane poza fabryką to ja dla świętego spokoju dał bym N i tyle. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 31 Styczeń 2019 Share Napisano 31 Styczeń 2019 W praktyce to takie spawy można zauważyć z reguły tylko gdy pojazd zjawia się na OBT tuż po naprawie. Trochę korozji, błota a jak dojdzie jeszcze odrobina smaru z rozerwanej osłony półosi to takie spawy staja się niewidoczne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
simple Napisano 4 Marzec 2019 Share Napisano 4 Marzec 2019 a co powiecie na rzeźbę zrobioną w ten sposób: https://dobrymechanik.pl/encyklopedia-napraw/bmw-3-e46-wymiana-sworznia-wahacza.html ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 4 Marzec 2019 Share Napisano 4 Marzec 2019 Wymiana sworzni w aluminiowych wahaczach jest mocno ryzykowna i nie bez powodu producent nie przewidział takiej możliwości. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aboz Napisano 4 Marzec 2019 Share Napisano 4 Marzec 2019 5 godzin temu, danielg539 napisał: nie bez powodu producent nie przewidział takiej możliwości. Mam wątpliwości co do pobudek, którymi kierują się producenci pojazdów. Ale to temat na inną bajkę... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 5 Marzec 2019 Share Napisano 5 Marzec 2019 Ja natomiast chcę zapytać, czy znany jest choć jeden przypadek, że producent pojazdu dopuszcza w technologi napraw wymianę sworznia wahacza w przypadku wahacza aluminiowego i wciskanego sworznia? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wrc69 Napisano 6 Marzec 2019 Share Napisano 6 Marzec 2019 "dobrymechanik.pl" - pogratulować.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.