Skocz do zawartości

Spawane sworznie wahaczy przednich.


krecik

Rekomendowane odpowiedzi

Przynajmniej połowa samochodów ma fabrycznie spawane wahacze więc nie jest to jakaś egzotyczna technologia produkcji więc nie za bardzo rozumiem skąd pytanie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przypadek jak przypadek... Bardzo mnie ciekawi czy ten, co przewidział tu mocowanie nitowane założył również zastępcze sposoby warsztatowe z wykorzystaniem śruby M8? :silent:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 minuty temu, Paprock napisał:

Bardzo mnie ciekawi czy ten, co przewidział tu mocowanie nitowane założył również zastępcze sposoby warsztatowe z wykorzystaniem śruby M8? :silent:

jeżeli jest dostawca sworzni to raczej tak bo w większości przepadków te śruby występują w kpl.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, krecik napisał:

To diagnosta dopuszcza ostatecznie pojazd do ruchu.

Tu jest pies pogrzebany. Po to wymaga się od diagnosty doświadczenia zawodowego aby móc zadecydować jaki wynik zapodać. Jeżeli diagnosta stwierdza, że jest to rzeźba ale bezpieczna to P, jak ma wątpliwości to ...

  • Lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

MAXGEAR i wszystko jasne najtańsze zamienniki z Autopartnera. Osobiście widziałem wahacz nowy świecący tej firmy w Audi A4 który miał taki luz że na poprawce też otrzymał N (bo odpadł na okresowym)  a wahacz nawet nie zdążył się jeszcze zakurzyć prosto od mechanika na poprawkę przyjechał i już się posypał :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakość zamienników to osobny temat, ale skoro w ciągu 10 lat ceny części spadły i to czasami nawet więcej niż o 50% to oczywiste jest, że jakość też pozostawia wiele do życzenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem przypadek 

1 godzinę temu, Qnick napisał:

 a wahacz nawet nie zdążył się jeszcze zakurzyć prosto od mechanika na poprawkę przyjechał i już się posypał :)

 

Ale jak przyjrzałem dokładniej to okazało się że wahacz na sworzniu ma luz lecz nie w kulce tylko w zwrotnicy w gnieździe sworznia. Na początku sądziłem że mekanik słabo dokręcił ale jak sprawdziłem to się okazało. No i z powrotem na warsztat:516: 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Starzy mechanicy się nie raz złapią na sworznie z za małą średnicą - szczególnie w Peugeotach to się często zdarza zamiast 18 [mm] - montują 16-tki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, danielg539 napisał:

Chodzi tu np. o Mitsubishi Carismę, czy Suzuki Swuft.

 

Polska motoryzacja też takie wciskane sworznie stosowała 

 

FSO Polonez 

fso.jpg.e50fea74189d5be87090a9025c1d2939.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 godzin temu, krecik napisał:

A co opisze biegły sądowy po zdarzeniu drogowym  takim pojazdem gdy ktoś zginie

Biegły zada pytanie przedstawicielowi producenta danej marki czy technologia naprawy dopuszcza punktowe "spawanie " sworznia do wahacza.

Co może zrobić diagnosta? Najprostsze rozwiązania są najlepsze. Wchodzisz na allegro /olx .. i sprawdzasz jak wygląda nowy zamiennik. Czy są dostępne same sworznie. Czy w nowym zamienniku wahacza,  sworzeń jest punktowo spawany. Ja preferuję internetowy katalog części Inter-Cars ( za darmo dla każdej firmy + 100% pewności, że zamienniki są homologowane).

  • Polub 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myśle że osoba która naprawiała samochody przez dłuższy czas raczej rozróżni "fabryczny" spaw od tego garażowego. Przynajmniej nie mam z tym problemu ja. markes30 też tu dobry pomysł podsuwa. Sprawdzić można w necie jak to "ma wyglądać" jeśli jest coś kombinowane poza fabryką to ja dla świętego spokoju dał bym N i tyle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W praktyce to takie spawy można zauważyć z reguły tylko gdy pojazd zjawia się na OBT tuż po naprawie. Trochę korozji, błota a jak dojdzie jeszcze odrobina smaru z rozerwanej osłony półosi to takie spawy staja się niewidoczne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 month later...

Wymiana sworzni w aluminiowych wahaczach jest mocno ryzykowna i nie bez powodu producent nie przewidział takiej możliwości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, danielg539 napisał:

nie bez powodu producent nie przewidział takiej możliwości.

Mam wątpliwości co do pobudek, którymi kierują się producenci pojazdów. Ale to temat na inną bajkę...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja natomiast chcę zapytać, czy znany jest choć jeden przypadek, że producent pojazdu dopuszcza w technologi napraw wymianę sworznia wahacza w przypadku wahacza aluminiowego i wciskanego sworznia?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.