Skocz do zawartości

Badanie płynu Hamulcowego


Wacek

Rekomendowane odpowiedzi

Jest przyrząd do tego co procent wody sprawdza (chodzi o temperaturę wrzenia)ale nie jest on  na obowiązkowym wyposazniu skp,więc ja tylko poziom sprawdzam i ewentualnie kolor. 

Edytowane przez yogi1984
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, yogi1984 napisał:

procent wody sprawdza

są jakieś normy ? skoro jest przyrząd to jakieś normy pewnie też  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja ma taki przyrząd, ale on sam mnie informuje, czy płyn jest dobry czy do wymiany, nie mam podstawy prawnej, by klientowi nakazać wymianę płynu. Dlatego szukam jakiegoś wyjaśnienia dla klienta oparte przepisami. Badam płyn jak klient chce. Jak wspomniałeś sprawdzam 

1 godzinę temu, yogi1984 napisał:

tylko poziom sprawdzam i ewentualnie kolor. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przyrząd nie dopuszczony do użytku na SKP - nie ma żadnej podstawy do jego używania - nas to nie interesuje

Nie ma żadnej podstawy prawnej aby klienta pogonić

Możesz ewentualnie klienta  o tym poinformować

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

34 minuty temu, yogi1984 napisał:

Do 3% jeśli dobrze pamiętam

Chyba 3,,5 % 

28 minut temu, Wacek napisał:

Dlatego szukam jakiegoś wyjaśnienia dla klienta oparte przepisami. 

Tylko zalecenia producenta(ów) a ci co 2 lata lub około 60 tyś km. To tak najczęściej podawane.

Osobiście co 3 lata wymieniam 

Edytowane przez Mecher
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Wacek napisał:

Witam kolegów czy badacie w pojazdach płyn hamulcowy

Macherku - gość pyta  - czy robisz to w czasie przeglądu - to że jako mechanik, użytkownik to robisz - to cześć i chwała

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

25 minut temu, IVVO napisał:

Możesz ewentualnie klienta  o tym poinformować

i tak właśnie robię , osobiście uważam , że powinno to być w zakresie wykonywania badania. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szuka wyjaśnienia dla klienta, czy takowe jest poparte przepisami :)

Na SKP nie sprawdzam bo nie mam przyrządu, jak mi kupią to na prośbę klienta bym sprawdzał 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Idąc tym tropem - to i jakość płynu chłodniczego można sprawdzić - choć to niebezpieczne przy rozgrzanym silniku

2 minuty temu, Wacek napisał:

i tak właśnie robię , osobiście uważam

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzałem wiele razy na życzenie klienta i co się okazało, zdziwienie (jak to do wymiany) mam dopiero 5 lat auto i do wymiany ? tak mnie pytają klienci , a nie ma podstawy prawnej, aby klienta zmusić do wymiany płynu wykonując badanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na razie nie ma. Może kiedyś dopiszą takową podstawę.  Jakby odpowiednio często nagłaśniać o wydłużeniu drogi hamowania, skuteczności, sprawności i o możliwości zamarzania zimą, to nawet myślę dość szybko. :)  

 

Choć zapis o odpowiedzialności właściciela na stan techniczny załatwiał by też sprawę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, Mecher napisał:

zapis o odpowiedzialności właściciela na stan techniczny załatwiał by też sprawę.

wątpię zwłaszcza , że obecnie jest spora liczba kobiet kierowców i z całym szacunkiem do kobiet , niestety nie dbają o auta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, Wacek napisał:

z całym szacunkiem do kobiet

Cytat

Przepraszam, nie mogłem się powstrzymać.

 

Wybacz Wacek, to nic osobistego - ot taka piątkowa głupawka.

Edytowane przez biker100
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, Wacek napisał:

są jakieś normy ? skoro jest przyrząd to jakieś normy pewnie też  

Ostatni przyrząd jaki miałem w pracy mierzył temperaturę wrzenia płynu hamulcowego,

a normy wyglądały tak poniżej 160 stopni -usterka istotna,od 160 do 220-drobna i powyżej 220 

płyn dobry.

Jako ciekawostkę podam,ze płyn w chińskich skuterach pomimo,ze miał kolor ciemny(czarny)i 

wyglądał jakiś

 brudny miał temp. wrzenia w granicach 400 stopni, a 'nasz" czysty  i jasny ok 280

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

32 minuty temu, Janusz S napisał:

a normy wyglądały tak poniżej 160 stopni -usterka istotna

Kolego @Janusz S ale te normy to z tego urządzenia pochodzą , którym dokonywałeś pomiaru ? A tak wracając do Naszej sprawy odnośnie usterek, to jak by uznać , że poniżej pewnej temperatury  " przysłowiowy płyn hamulcowy  " nie jest płynem hamulcowym bo zatracił swoje właściwości bycia tym płynem to można by uznać taką usterkę za logiczną 1.1.10.i ? Oczywiście jest to gra słów ( płyn hamulcowy czyli powyżej pewnej temp. wrzenia, a płyn nijaki ( inny niż hamulcowy )poniżej pewnej temp. wrzenia. Chciałbym poznać Wasze zdanie ( czy to jest z mojej strony tylko " pitolenie " ).

Dziękuję :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie to były urzedowe normy dla płynu ham. podczas BT.

Wczesniej przed tym urzadzeniem był tester(łatwiejszy w obsłudze),który zanurzało się

w zbiorniczku z płynem i wyswietlał stopien zuzycia płynu kolorem lampki.

Pomiar temp.wrzenia wymagal pobrania kilku kropel plynu do testera i próbie 'gotowania"

po czym wyswietlało dokładny wynik.

Z praktyki powiem,ze płyn hamulcowy spełniał wymagania do ok 4-5 lat.

Co do tego chińskiego płynu to był taki w całkowicie nowych pojazdach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, leski66 napisał:

Oczywiście jest to gra słów

Zgadza się to gra słów i faktycznie można by uznać taką usterkę z pozycji 1.1.10.i,  tylko czy tego nie zakwestionuje klient? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Klientem bym się specjalnie nie martwił ( bo zazwyczaj i tak wszystko kwestionują ), gorzej jak by to poszło wyżej/dalej ( nadzór/sąd ), czy jest to do wybronienia tym moim " dziwnym tokiem myślenia ":icon_wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W jakiś sposób trzeba zbadać płyn , nawet po roku może okazać się, że nie spełnia normy. Zapewne jakieś normy obowiązują na płyn hamulcowy , tylko jak je znaleść w tedy można było by pozycję 1.1.10.i śmiało zastosować bez obaw o nadzór czy sąd. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 godzin temu, Wacek napisał:

Witam kolegów czy badacie w pojazdach płyn hamulcowy ? czy są jakieś oparte przepisami normy ?

Sprawdzaj jeszcze jakość i smak oleju silnikowego ,ewentualnie w skrzyni też....Najlepiej językiem.Nadgorliwość gorsza od faszyzmu..Jak mawiał klasyk.Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

36 minut temu, marion26 napisał:

Sprawdzaj jeszcze jakość i smak oleju silnikowego ,

Zamiast smakowania można sprawdzić go jeszcze na oko,  pomiędzy dwoma opuszkami palców.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.