Skocz do zawartości

Nacisk osi - naczepa BUNGE TSA22


Rekomendowane odpowiedzi

Wy dalej swoje ... a pytanie było .....

Cytat

Jest ktoś w stanie pomóc w ustaleniu nacisku osi 

Za chwilę to i nawet autor tematu nie bardzo bedzie wiedział o co pytał :)

Edytowane przez Mecher
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisano (edytowane)

Widziałem DR i zarejestrowana jako naczepa ciężarowa i klient twierdzi, że tak jest w rzeczywistości i ma jedną oś fizycznie. Jak przyjedzie na ustalenie danych to zrobie zdjęcie i wrzuce na forum, bo też mnie ta jedna oś ździwiła, pierwsze co mi przyszło na myśl, to że jest błąd w DR ale ma jedną oś. O ile przyjedzie, bo miał się odezwać i na razie cisza.

Edytowane przez Bartek24
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, Bartek24 napisał:

Widziałem DR i zarejestrowana jako naczepa ciężarowa i klient twierdzi, że tak jest w rzeczywistości i ma jedną oś fizycznie...

Właśnie dlatego drąże temat dalej bo to że w DR pisze 1 to ... Papier przyjmie wszystko, WK też wpisze wszystko, a klient też powie Ci wszystko :icon_lol:

Dość prawdopodobne że jak zacząłeś drążyć to już nie przyjdzie xD

Edytowane przez Rafi90
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 2.02.2019 o 15:22, Bartek24 napisał:

jednoosiowej do przewozu materiałów niebezpiecznych BUNGE TSA22 z 1982r.

Bardzo ostrożnie z tą przyczepą/ naczepą. Teoretycznie to tylko ustalenie danych a praktycznie ADR i 1982r budzi mój niepokój.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

29 minut temu, Bartek24 napisał:

, bo też mnie ta jedna oś ździwiła, pierwsze co mi przyszło na myśl, to że jest błąd w DR ale ma jedną oś. 

Nie rozumiem co w tym dziwnego

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Paproku Ty zapodajesz jakieś nówki - a ta z tematu to jakiś stary grzmot 1982 - o tej z tematy to nawet Google nic nie wie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, markes30 napisał:

a praktycznie ADR i 1982r budzi mój niepokój.

a w tamtych czasach to czym paliwa wożono do CPN ów ?  okresowe to okresowe , dodatkowe ADR to dodatkowe :657:.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 2.02.2019 o 20:40, piter1973 napisał:

proste - 1 oś to 10 ton = 98,00 kN ale  zerknąłbym jeszcze na nośność opon

Nośność opon wynosi 160 - 4500 kg, czyli możemy dać max 9000 kg nacisku na oś. Dla ciągnika z jedną osią napędową mamy 11500 kg, czyli wychodzi nai idealnie 20500 kg, czyli tyle ile wyynosci DMC.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, Bartek24 napisał:

Nośność opon wynosi 160 - 4500 kg, czyli możemy dać max 9000 kg nacisku na oś.

Nośność opon nie uprawnia do określana dopuszczalnych nacisków. Jeżeli przepisy stanowią, że pojedyncza oś może mieć 10 000 kg, to taki pojazd ma niewłaściwe opony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisano (edytowane)

Ale z drugiej strony to, że wg. przepisów pojedyńcza oś nienapedowa może mieć 10 000 kg, to nie znaczy, że ta akurat konkretna oś też może mieć 10 000 kg. Ma założone opony o łącznej nośności 9000 kg, bo może taki nacisk może być na tą oś. Chyba bezpieczniej jest dać mniejszą wartość, czyli 9000 kg, skoro wychodzi nam DMC. Może jeszcze ktoś coś zasugeruje?

Edytowane przez Bartek24
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nośność osi ale z tego rocznika to już żadnej TZ osi ani śladu nie ma . popieram kolegę Adam1501 ,że nośność opon nie uprawnia do określania nacisków. dlatego 'zasugerowałem " spr nośności opon . jeśli okazałoby się ,że  nacisk osi wynosi więcej niż nośność opon to znamy wynik badania . może być tez tak ,że na tzw " pałę " określisz nacisk osi na 10 ton a konstrukcja osi i zawieszenia  jest na 9 ton , opony dobrane prawidłowo.  w tym przypadku i roczniku raczej były mniejsze naciski osiowe niż w teraźniejszych czasach . Królowało 8 ton na oś .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisano (edytowane)

Dlatego sklaniam sie do 9000 kg, bo przy 8000 kg nie osiagnie 20500 kg dmc przy ciagniku z jedna osia napedowa, a przy 9000 kg juz osiagnie. Z kolei 10000 kg to jak napisales na tamte czasy moze byc za duzo. Jak by nie zrobil to i tak bedzie to troche na tzw. pałę, jak to delikatnie okresliles.

Edytowane przez Bartek24
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Osobiście skłaniam się po takim lekkim przeanalizowaniu tej marki w katalogu iż naczepa ma 2-osie z naciskami około 67kN - w katalogu znalazłem ich z 20 /akurat nie ten model bo ich to zero/ i nie znalazłem nic z 1-osią - tylko 2 i 3 osie z tego rocznika - nie wiem czy to nie było związane z technologią w ówczesnych czasów produkcji opon o odpowiedniej nośności

A jak już z jedną to na bliźniaku 

Edytowane przez IVVO
literówka
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.