Skocz do zawartości

Serdecznie witamy w nowej wersji forum!

Pierwsze logowanie wcześniejszych użytkowników do nowego forum, wymaga wygenerowania nowego hasła (jest to czynność jednorazowa). W tym celu możemy skorzystać z linku Nie pamiętasz hasła? lub z tego u dołu okna logowania. Uwaga: Proszę podać e-mail taki sam, jaki jest ustawiony na wcześniejszym forum!

Zaloguj się, aby obserwować  
sebeklca

Pytanie opsiowe Poznań 06.02.2018r. 8:00 oraz 13:00

Polecane posty

sebeklca

Witam :) Podzielę się informacją dla przygotowujących się do egzaminu jako ,że sam korzystałem z forum i dużo mi pomogło. Udało się zaliczyć teorie ,czas na praktykę.
Pierwsza grupa z godziny 8:00 miała pytanie :
Pojazd z instalacją gazową LPG.Nie znam więcej danych ,może ktoś dopisze.
a) Jakie pobierzemy dokumenty
b) Jak wykonamy badanie analizatorem spalin
c) Przebieg badania technicznego

d) Jakie wystawimy dokumenty 

 

 

Druga grupa z godziny 13:00 miała pytanie:
Opisz jak na badaniu okresowym dokonasz sprawdzenia układu hamulcowego na urządzeniu rolkowym do oceny skuteczności i równomierności sił hamowania dla autobusu tempo 100, klasy III kategorii M3 z pneumatycznym układem hamulcowym oraz ABS.

Opisz (?) Obliczeniowy wskaźnik siły hamowania.

Ja osobiście napisałem o wyrównaniu i sprawdzeniu ciśnienia w oponach do wartości +/- 0.2 bara.
Sprawdzeniu organoleptycznym wycieków powietrza, lampki sygnalizacyjnej.
Zakładamy zegar ciśnieniowy na sprężarkę ,zbiornik powietrza oraz badaną oś.

Po uzyskaniu wyniku ,przekładamy zegar ciśnieniowy na kolejną z badanych osi.

Hamujemy na granicy zablokowania koła kiedy mamy największą siłę hamowania.
Napisałem o metodzie badania hamulca roboczego ,hamulca awaryjnego/postojowego.

 

O obliczeniowym wskaźniku siły hamowania - kiedy go stosujemy ,w jakim przypadku ,podałem przykład jak go obliczamy oraz :

(Dz.u 776 ,par.3 pkt.3)Jeżeli zmierzona siła hamowania hamulca roboczego lub obliczony na tej podstawie wskaźnik skuteczności hamowania nie osiąga wymaganej wartości, należy ustalić obliczeniową maksymalną wartość siły hamowania (lub obliczeniowy wskaźnik skuteczności hamowania), mnożąc zmierzone siły hamowania poszczególnych kół przez stosunek maksymalnego dopuszczalnego nacisku na pedał (dźwignię) hamulca do nacisku wywieranego w czasie pomiaru lub przez stosunek ciśnienia obliczeniowego w układzie hamulcowym do ciśnienia w siłownikach hamulcowych, zmierzonego w czasie pomiaru, na tej osi, według wzoru. 

Powodzenia dla wszystkich zdających.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
GrzegorzM

Powiedz kolego gdzie w ustawie można było znaleść informacje o montowaniu zegara cisnieniowego na sprężarkę ? Kurcze mi tego zabrakło niestety do pozytywnego zdania ;/
Szkoda bo temat nie był zbyt trudny no ale może nastepnym razem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
danielg539
2 minuty temu, GrzegorzM napisał:

informacje o montowaniu zegara cisnieniowego na sprężarkę ?

Nigdzie, ba nawet tam nie da się go zastosować.

3 minuty temu, GrzegorzM napisał:

Kurcze mi tego zabrakło niestety do pozytywnego zdania

Z pewnością nie tego, ale sam zwrot:

4 minuty temu, GrzegorzM napisał:

Powiedz kolego gdzie w ustawie można było znaleść informacje o montowaniu zegara cisnieniowego na sprężarkę

Świadczy, że masz spore braki bo ustawę trzeba odróżniać od rozporządzenia.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
GrzegorzM

To może zamiast "gonić" i oceniać pomógł byś coś nakierować ale chyba widzę, że to forum nie od tego.

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
danielg539

Bez urazy ale nie wiem jak odpowiedziałeś na pytanie na egzaminie to jak mam Ci pomóc. Czasami gra słów ma kolosalne znaczenie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Jacdiag
43 minuty temu, GrzegorzM napisał:

coś nakierować

właśnie w poprzednim poście napisanym przez @danielg539  zostałeś "nakierowany" 

 

 

 

 

37 minut temu, danielg539 napisał:

Czasami gra słów ma kolosalne znaczenie

Dla ciekawych - gra półsłówek 

 

Ma dyrektor sekretarkę 

(wyróżniona sylaba jako pierwsza w zdaniu ... )     :D  

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
metor9
Napisano (edytowany)

Do badania hamulców w tym przypadku potrzebujemy znać :

1.Dolne ciśnienie regulowane czym jest napewno miałeś na szkoleniu , jak nie to było na forum.

2.Ciśnienie zmierzone na siłowniku hamulcowym pneumatycznym przy max sile hamowania .

3.DMC pojazdu 

4.Zmierzone siły hamowania 

 

Podstawiasz pod wzór i tyle .

 

Wystarczy że nie napisałeś ze sprawdzasz czy są słyszalne jakieś ubytki powietrza i tu oblałeś , choć tutaj możemy tylko gdybać co poszło nie tak.

A po co kolega wyżej napisał o montażu czujnika na sprężarkę to sam nie wiem .

Edytowano przez metor9

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sebeklca

Może inaczej ,napisałem o wydatku sprężarki ;) Przymroczyło przy pisaniu posta. Na egzaminie na szczęście było trzeźwo :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adam1501
10 godzin temu, sebeklca napisał:

napisałem o wydatku sprężarki

I co z tego wydatku wyszło? 

Szanowni adepci nie kombinujcie tylko stosujcie suche zapisy prawa. 

  • Piwo 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
IVVO

Na egzaminie powiedzmy "nie fachowe" określenia eliminują - pamiętajcie- to sprawdzają inżynierowie po kierunkach motoryzacyjnych.C do tego "wydatku sprężarki" to "wiecie że dzwoni tylko nie za bardzo w którym kościele" W warunkach jest że po trzykrotnym naciśnięciu .............................................. spadek .... bla bla bla

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sebeklca

O wydatku sprężarki kierowałem się w tym ,że kiedy całe powietrze zejdzie z układu i sprężarka zaczyna nabijać to nie robi tego "trzy dni i trzy noce":P A występuje tego typu zjawisko w autach ciężarowych poruszających się chociażby po kraju.

 

"stanąłem na pauze 15 minut ,powietrze biłem przez 20"

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
keymil7
Dnia 7.02.2019 o 15:06, sebeklca napisał:

Hamujemy na granicy zablokowania koła kiedy mamy największą siłę hamowania.

Dodał bym że zakładamy czujnik siły hamowania na pedał......

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
IVVO

W M3 - 😎 - nie żartuj - przy pneumatycznym układzie hamulcowym - poczytaj trochę kiedy stosuje się

11 minut temu, keymil7 napisał:

czujnik siły hamowania na pedał

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tombron

a mógłby ktoś szczegółowo opisać przebieg takiego badania byłbym wdzięczny 

i prosiłbym o linka

Dnia 7.02.2019 o 19:47, metor9 napisał:

Do badania hamulców w tym przypadku potrzebujemy znać :

1.Dolne ciśnienie regulowane czym jest napewno miałeś na szkoleniu , jak nie to było na forum.

 

nie mogę znaleźć

Edytowano przez tombron
błąd

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
metor9

Druga strona tego tematu , kolega @leski66 wyjaśnił co to 

Edytowano przez metor9

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

×

Ważne informacje

Umieściliśmy pliki cookie na Twoim urządzeniu, aby pomóc Ci ulepszyć tę witrynę. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym razie zakładamy, że możesz kontynuować.