Skocz do zawartości

Pytanie opsiowe Poznań 06.02.2018r. 8:00 oraz 13:00


sebeklca

Rekomendowane odpowiedzi

Witam :) Podzielę się informacją dla przygotowujących się do egzaminu jako ,że sam korzystałem z forum i dużo mi pomogło. Udało się zaliczyć teorie ,czas na praktykę.
Pierwsza grupa z godziny 8:00 miała pytanie :
Pojazd z instalacją gazową LPG.Nie znam więcej danych ,może ktoś dopisze.
a) Jakie pobierzemy dokumenty
b) Jak wykonamy badanie analizatorem spalin
c) Przebieg badania technicznego

d) Jakie wystawimy dokumenty 

 

 

Druga grupa z godziny 13:00 miała pytanie:
Opisz jak na badaniu okresowym dokonasz sprawdzenia układu hamulcowego na urządzeniu rolkowym do oceny skuteczności i równomierności sił hamowania dla autobusu tempo 100, klasy III kategorii M3 z pneumatycznym układem hamulcowym oraz ABS.

Opisz (?) Obliczeniowy wskaźnik siły hamowania.

Ja osobiście napisałem o wyrównaniu i sprawdzeniu ciśnienia w oponach do wartości +/- 0.2 bara.
Sprawdzeniu organoleptycznym wycieków powietrza, lampki sygnalizacyjnej.
Zakładamy zegar ciśnieniowy na sprężarkę ,zbiornik powietrza oraz badaną oś.

Po uzyskaniu wyniku ,przekładamy zegar ciśnieniowy na kolejną z badanych osi.

Hamujemy na granicy zablokowania koła kiedy mamy największą siłę hamowania.
Napisałem o metodzie badania hamulca roboczego ,hamulca awaryjnego/postojowego.

 

O obliczeniowym wskaźniku siły hamowania - kiedy go stosujemy ,w jakim przypadku ,podałem przykład jak go obliczamy oraz :

(Dz.u 776 ,par.3 pkt.3)Jeżeli zmierzona siła hamowania hamulca roboczego lub obliczony na tej podstawie wskaźnik skuteczności hamowania nie osiąga wymaganej wartości, należy ustalić obliczeniową maksymalną wartość siły hamowania (lub obliczeniowy wskaźnik skuteczności hamowania), mnożąc zmierzone siły hamowania poszczególnych kół przez stosunek maksymalnego dopuszczalnego nacisku na pedał (dźwignię) hamulca do nacisku wywieranego w czasie pomiaru lub przez stosunek ciśnienia obliczeniowego w układzie hamulcowym do ciśnienia w siłownikach hamulcowych, zmierzonego w czasie pomiaru, na tej osi, według wzoru. 

Powodzenia dla wszystkich zdających.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiedz kolego gdzie w ustawie można było znaleść informacje o montowaniu zegara cisnieniowego na sprężarkę ? Kurcze mi tego zabrakło niestety do pozytywnego zdania ;/
Szkoda bo temat nie był zbyt trudny no ale może nastepnym razem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, GrzegorzM napisał:

informacje o montowaniu zegara cisnieniowego na sprężarkę ?

Nigdzie, ba nawet tam nie da się go zastosować.

3 minuty temu, GrzegorzM napisał:

Kurcze mi tego zabrakło niestety do pozytywnego zdania

Z pewnością nie tego, ale sam zwrot:

4 minuty temu, GrzegorzM napisał:

Powiedz kolego gdzie w ustawie można było znaleść informacje o montowaniu zegara cisnieniowego na sprężarkę

Świadczy, że masz spore braki bo ustawę trzeba odróżniać od rozporządzenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To może zamiast "gonić" i oceniać pomógł byś coś nakierować ale chyba widzę, że to forum nie od tego.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bez urazy ale nie wiem jak odpowiedziałeś na pytanie na egzaminie to jak mam Ci pomóc. Czasami gra słów ma kolosalne znaczenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

43 minuty temu, GrzegorzM napisał:

coś nakierować

właśnie w poprzednim poście napisanym przez @danielg539  zostałeś "nakierowany" 

 

 

 

 

37 minut temu, danielg539 napisał:

Czasami gra słów ma kolosalne znaczenie

Dla ciekawych - gra półsłówek 

 

Ma dyrektor sekretarkę 

(wyróżniona sylaba jako pierwsza w zdaniu ... )     :D  

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do badania hamulców w tym przypadku potrzebujemy znać :

1.Dolne ciśnienie regulowane czym jest napewno miałeś na szkoleniu , jak nie to było na forum.

2.Ciśnienie zmierzone na siłowniku hamulcowym pneumatycznym przy max sile hamowania .

3.DMC pojazdu 

4.Zmierzone siły hamowania 

 

Podstawiasz pod wzór i tyle .

 

Wystarczy że nie napisałeś ze sprawdzasz czy są słyszalne jakieś ubytki powietrza i tu oblałeś , choć tutaj możemy tylko gdybać co poszło nie tak.

A po co kolega wyżej napisał o montażu czujnika na sprężarkę to sam nie wiem .

Edytowane przez metor9
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może inaczej ,napisałem o wydatku sprężarki ;) Przymroczyło przy pisaniu posta. Na egzaminie na szczęście było trzeźwo :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, sebeklca napisał:

napisałem o wydatku sprężarki

I co z tego wydatku wyszło? 

Szanowni adepci nie kombinujcie tylko stosujcie suche zapisy prawa. 

  • Piwo 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na egzaminie powiedzmy "nie fachowe" określenia eliminują - pamiętajcie- to sprawdzają inżynierowie po kierunkach motoryzacyjnych.C do tego "wydatku sprężarki" to "wiecie że dzwoni tylko nie za bardzo w którym kościele" W warunkach jest że po trzykrotnym naciśnięciu .............................................. spadek .... bla bla bla

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O wydatku sprężarki kierowałem się w tym ,że kiedy całe powietrze zejdzie z układu i sprężarka zaczyna nabijać to nie robi tego "trzy dni i trzy noce":P A występuje tego typu zjawisko w autach ciężarowych poruszających się chociażby po kraju.

 

"stanąłem na pauze 15 minut ,powietrze biłem przez 20"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 7.02.2019 o 15:06, sebeklca napisał:

Hamujemy na granicy zablokowania koła kiedy mamy największą siłę hamowania.

Dodał bym że zakładamy czujnik siły hamowania na pedał......

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W M3 - ? - nie żartuj - przy pneumatycznym układzie hamulcowym - poczytaj trochę kiedy stosuje się

11 minut temu, keymil7 napisał:

czujnik siły hamowania na pedał

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a mógłby ktoś szczegółowo opisać przebieg takiego badania byłbym wdzięczny 

i prosiłbym o linka

Dnia 7.02.2019 o 19:47, metor9 napisał:

Do badania hamulców w tym przypadku potrzebujemy znać :

1.Dolne ciśnienie regulowane czym jest napewno miałeś na szkoleniu , jak nie to było na forum.

 

nie mogę znaleźć

Edytowane przez tombron
błąd
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.