robote11 Napisano 7 Luty 2019 Share Napisano 7 Luty 2019 (edytowane) Na skp przyjeżdża sam. os.o zapłonie ZI zarejestrowany po raz pierwszy w 2013 roku wyposażony w instalacje paliwa alternatywnego LPG. Opisać sposób pomiaru analizy spalin i przedstawić czynności wstępne przed badaniem. Edytowane 7 Luty 2019 przez robote11 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wawok Napisano 9 Wrzesień 2019 Share Napisano 9 Wrzesień 2019 (edytowane) Pomiar powinien odbywać się przy zachowaniu następujących warunków: 1) układ wydechowy powinien być całkowicie szczelny aż do miejsca poboru spalin (sprawdzanie wizualne i słuchowe); w przypadku utrudnionego dostępu do końcówki rury wydechowej lub gdy końcowy odcinek rury wydechowej nie jest prosty na długości niezbędnej do przeprowadzania prawidłowego pomiaru, dopuszcza się szczelne przedłużenie układu wydechowego; należy wówczas dokładnie odwzorować średnicę rury wydechowej; 2) dźwignia zmiany biegów powinna być ustawiona w pozycji neutralnej; 3) hamulec postojowy powinien być włączony; 4) silnik powinien być nagrzany do normalnej temperatury pracy (min. 70°C dla oleju silnikowego, min. 80°C dla płynu chłodzącego); . Warunki pomiaru § 5. Pomiar emisji zanieczyszczeń gazowych powinien być dokonany przyrządem przeznaczonym do pomiaru zawartości w spalinach: tlenku węgla (CO) zgodnie z § 1, dwutlenku węgla (CO2), węglowodorów (CH-heksan), tlenu (O2) oraz do określania współczynnika nadmiaru powietrza (lambda). § 6. Pomiar zawartości tlenku węgla (CO) i węglowodorów (CH) w spalinach oraz określenie współczynnika nadmiaru powietrza (lambda) powinny się odbywać przy zachowaniu warunków określonych w § 2, z tym że temperatura otoczenia podczas pomiarów powinna być wyższa niż 5°C. Wykonanie pomiaru § 7. 1. Pomiar zawartości tlenku węgla (CO) i węglowodorów (CH) w spalinach powinien być dokonany najpierw przy podwyższonej prędkości obrotowej silnika (2000–3000 min-1), a następnie przy prędkości obrotowej biegu jałowego, zgodnej z zaleceniami producenta. Pomiary powinny być dokonane bezpośrednio po sobie, przy czym odczyt wyników pomiaru przy prędkości obrotowej biegu jałowego powinien być dokonany po ustabilizowaniu się wskazań miernika tlenku węgla (CO) i węglowodorów (CH), w czasie pomiędzy około 30. a 60. sekundą od momentu ustabilizowania się prędkości biegu jałowego. 2. Jeżeli nie jest znana prędkość obrotowa biegu jałowego, zalecana przez producenta, należy przyjmować prędkość zapewniającą równomierną i stabilną pracę silnika o wartości stosowanej dla silników o zbliżonych danych technicznych. 3. Pomiar współczynnika nadmiaru powietrza (lambda) powinien być dokonany przy podwyższonej prędkości obrotowej silnika (2000÷3000 min-1); dotyczy to pojazdu wyposażonego w sondę lambda. Z wyjątkiem pojazdów, dla których pomiar współczynnika nadmiaru powietrza (lambda) powinien być dokonany zgodnie z zaleceniami producenta, zatwierdzonymi podczas badań homologacyjnych. 4. Przepisy § 3 ust. 3–5 stosuje się odpowiednio. 5. Dla pojazdów silnikowych wyposażonych w pokładowe systemy diagnostyczne do kontroli emisji zanieczyszczeń gazowych OBDII/EOBD konieczne jest sprawdzenie, czy w badanym pojeździe prawidłowo działa kontrolka MIL, wszystkie procedury (monitory) diagnostyczne są wykonane oraz czy nie występują zarejestrowane kody usterek. Jeżeli wynik jest pozytywny, możliwe jest odstąpienie od wykonania pomiarów wieloskładnikowym analizatorem spalin. Przy negatywnym wyniku dopuszczalne jest wykonanie testu czujników tlenu za pomocą czytnika OBDII/EOBD lub wykonanie tradycyjnego pomiaru zanieczyszczeń gazowych wieloskładnikowym analizatorem spalin i ich wynik uznać za wiążący. !!!! dala kazdego paliwa osobny pomiar!!!!!!!!!!!! ja tak napisałem i wynik negatywny Edytowane 9 Wrzesień 2019 przez wawok Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
leski66 Napisano 9 Wrzesień 2019 Share Napisano 9 Wrzesień 2019 Godzinę temu, wawok napisał: ja tak napisałem i wynik negatywny Myślę, że zabrakło : W dniu 7.02.2019 o 21:21, robote11 napisał: przedstawić czynności wstępne przed badaniem Osobiści zacząłbym od - ( jak przy " gazie "): 1. Jakiekolwiek badania techniczne pojazdu na stanowisku kontrolnym z nieszczelną instalacją zasilania gazem są zabronione.( czyli trzeba to sprawdzić - ręcznym detektorem gazu ) 2 .Przed przystąpieniem do właściwego sprawdzenia należy skontrolować: - ważność protokołu oraz decyzji wydanej przez Dyrektora Transportowego Dozoru Technicznego, zwanego dalej "Dyrektorem TDT", dotyczącej sprawności zbiornika lub butli do magazynowania gazu na pojeździe; 3. Pojazd zasilany gazem może być używany po uzyskaniu odpowiedniej adnotacji w dowodzie rejestracyjnym przewidzianej odrębnymi przepisami.( w DR wpis " Gaz" ) I to tyle do czynności wstępnych " przed badaniem " A co do samego pomiaru to : W dniu 7.02.2019 o 21:21, robote11 napisał: zarejestrowany po raz pierwszy w 2013 roku " Tabelka " mówi o wartościach, które nie mogą być przekroczone : CO 0,3 % - bieg jałowy; 0,2 % przy 2000-3000 min-1 i λ przy 2000-3000 min-1 0,97-1,03 [ CH - nas nie interesuje ] Dodatkowo do Twojego opisu można by dołożyć : 1. W silnikach wyposażonych w dwudrożny układ wydechowy pomiar powinien być dokonany w obu wylotach, a za wynik przyjmuje się uzyskaną wartość większą. 2. Sonda analizatora spalin powinna być wprowadzona do rury wydechowej silnika bezpośrednio przed pomiarem na głębokość nie mniejszą niż: - a) 30 cm dla silnika czterosuwowego, Wydaje mi się, że głównie skupiłeś się na samym pomiarze i jego warunkach ( OK ), a zapomniałeś o czynnościach wstępnych przed badaniem ( no bo wóz z gazem jest ) . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wawok Napisano 9 Wrzesień 2019 Share Napisano 9 Wrzesień 2019 (edytowane) zapomniałem dodac jako pierwszy punkt - sprawdzamy ważność protokołu i decyzje tdt na zbiornik - przed wiazdem na stanowisko szczelnosc instalacji w moim pytaniu było dodatkowo jakie czynnosci wykonuje przed pomiarem z tąd ta regułka tak zaczołem!!! całom opisówke punkt a) 30 cm dla silników czterosuwowego tez napisałwm Edytowane 9 Wrzesień 2019 przez wawok Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 9 Wrzesień 2019 Share Napisano 9 Wrzesień 2019 6 minut temu, wawok napisał: z tąd 7 minut temu, wawok napisał: zaczołem 7 minut temu, wawok napisał: całom Spróbuj następnym razem poprosić żebyś mógł zaliczyć opisówkę ustnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wawok Napisano 9 Wrzesień 2019 Share Napisano 9 Wrzesień 2019 ha ha blakop masz jeszcze jakieś konkretne uwagi czy tylko tyle potrafisz z tego tematu leski 66 . W silnikach wyposażonych w dwudrożny układ wydechowy pomiar powinien być dokonany w obu wylotach, a za wynik przyjmuje się uzyskaną wartość większą. Tego nie napisałem czyż by to było słowo klucz? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
leski66 Napisano 9 Wrzesień 2019 Share Napisano 9 Wrzesień 2019 57 minut temu, wawok napisał: Tego nie napisałem (...) Informacja dość istotna, ale raczej ( takie moje zdanie ) nie " przesądzająca " o wyniku egzaminu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 9 Wrzesień 2019 Share Napisano 9 Wrzesień 2019 Natomiast uwierz - że każda osoba czytająca Twoje pisemne wypowiedzi takie jak powyżej (w takiej formie) a będąca chociażby absolwentem gimnazjum choćby dla zasady byłaby skłonna ulać Twoje wypociny W każdej branży... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
GrzegorzM Napisano 11 Wrzesień 2019 Share Napisano 11 Wrzesień 2019 W dniu 9.09.2019 o 18:25, wawok napisał: zapomniałem dodac jako pierwszy punkt - sprawdzamy ważność protokołu i decyzje tdt na zbiornik - przed wiazdem na stanowisko szczelnosc instalacji w moim pytaniu było dodatkowo jakie czynnosci wykonuje przed pomiarem z tąd ta regułka tak zaczołem!!! całom opisówke punkt a) 30 cm dla silników czterosuwowego tez napisałwm wawok właśnie w tym problem, że tak jak opisałeś to ty opisało 90% egzaminowanych i oblało, między innymi i ja. Kolega z kursu, który był razem ze mną opisał to tak "łopatologicznie" jak by był na miejscu i przeprowadzał te czynności na stacji. Nie pisał bzdur o dokumentach na ważnośc butli itp. W pytaniu było wymienić czynności przed analizą spalin, czyli między innymi nie świeci się "czek" na desce rozdzielczej, który już daje nam jakieś informacje, ze coś nie dobrego dzieje się z samochdem, wydech, kontrolka MIL o tym, że maszyna do analiza ma być ciągle włączona itp. Szczecze zajeło mu to około 10 zdań. Nawet nie zaglądał do dziennika tylko prostymi słowami opisał wszystko. Chyba tu jest problem większości, że przepisują z dzienników, a to na egzaminatorów niestety nie działa. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aboz Napisano 19 Wrzesień 2019 Share Napisano 19 Wrzesień 2019 W dniu 11.09.2019 o 08:50, GrzegorzM napisał: Nie pisał bzdur o dokumentach na ważnośc butli itp Skoro uważasz to za bzdury, to jednak polecam wybrać inny zawód. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
GrzegorzM Napisano 19 Wrzesień 2019 Share Napisano 19 Wrzesień 2019 (edytowane) 7 godzin temu, aboz napisał: Skoro uważasz to za bzdury, to jednak polecam wybrać inny zawód. @aboz, piszemy w kontekście pytania z egzaminu, a nie czy w rzeczywistości jest to "bzdurą" czy nie. Często na egzaminie pisze się zbyt wiele nie czytając dokładnie pytania i robi się z odpowiedzi "misz, masz" . W tym dniu na egzaminie egzaminatorąom konkretnie chodziło o czynności związane z analizą. Ten kto jasno napisał "po ludzku" jak się sprawdza i na czym to polega zdał. Pisanie akurat w tym dniu o dokumentacji, ważności butli dla potrzeb egzaminu było to nie potrzebne. Edytowane 19 Wrzesień 2019 przez Jacdiag pisownia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
leski66 Napisano 19 Wrzesień 2019 Share Napisano 19 Wrzesień 2019 Tak sobie myślę, że jakby egzaminatorom chodziło o samą ( czystą ) analizę spalin, bo tak wnioskuje z wypowiedzi, to po jaką " cho.... robę " w pytaniu stoi. Pytam się ? : W dniu 7.02.2019 o 21:21, robote11 napisał: (...) wyposażony w instalacje paliwa alternatywnego LPG. A ta instalacja posiada urządzenie ( zbiornik gazu ) : " poddozorowe ", które czy to się komuś podoba czy nie, ma mieć odpowiednie " tożsame z urządzeniem " i przede wszystkim ważne dokumenty. O wszystkich innych aspektach co do tematu napisałem parę postów wyżej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
GrzegorzM Napisano 19 Wrzesień 2019 Share Napisano 19 Wrzesień 2019 (edytowane) Bo z stresu lub niewiedzy ktoś nie napisze, że analize robimy dla zasilania podstawowego (benzyna) oraz gaz ? W czynnościach przed analizą z LPG sprawdzamy szczelność. Takie smaczki egzaminatorzy wychwytują ale czy dla niego bedzie istote czy ty napiszesz o tym dokumencie z TDT czy nie, zależeć bedzię tylko i wyłącznie od egzaminatora. Podałem informacje jakie zdajacy w Krakowie tego dnia napisali informacje (jednym z nich moj kolega) zdał, i żadnych informacji o dokumentacji nie pisał. Wydaje mi się, że jeden egzaminator popatrzy na to z "górki", a drugi poprostu nie zaliczy. Nigdy się nie dowiemy Edytowane 19 Wrzesień 2019 przez Jacdiag cytat całego poprzedniego posta Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
leski66 Napisano 19 Wrzesień 2019 Share Napisano 19 Wrzesień 2019 6 minut temu, GrzegorzM napisał: W czynnościach przed analizą z LPG sprawdzamy szczelność. Warning ! Warning ! Rembere ! Rembere ! : Szczelność instalacji gazowej sprawdzamy przed wjazdem na stanowisko pomiarowe/kontrolne, ( czyli przed wjazdem do " budynku SKP " ). : Jakiekolwiek badania techniczne pojazdu na stanowisku kontrolnym z nieszczelną instalacją zasilania gazem są zabronione. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
GrzegorzM Napisano 19 Wrzesień 2019 Share Napisano 19 Wrzesień 2019 (edytowane) Tak masz racje. Dzięki za poprawke ,lepiej niwelować nie sprecyzowane odpowiedzi Edytowane 19 Wrzesień 2019 przez Jacdiag cytat całego poprzedniego posta Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 19 Wrzesień 2019 Share Napisano 19 Wrzesień 2019 Po co cytujesz ostatnie posty po całości? Masz zamiar moderatora do łez, wścieczki, szewskiej pasji doprowadzić? Nikt tu nie jest przygłupi! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
leski66 Napisano 19 Wrzesień 2019 Share Napisano 19 Wrzesień 2019 Kolego @GrzegorzM dla utrwalenia - obrazowego mojego czepialstwa zachęcam Cię do artykułu : Cytat Prawdopodobnie, podczas wykonywanych prac, ze zbiornika samochodu ulatniał się gaz i dlatego doszło do wybuchu. https://kontakt24.tvn24.pl/mieszkancy-ugasili-jednego-z-mezczyzn-eksplozja-na-stacji-kontroli-pojazdow,151829.html 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 19 Wrzesień 2019 Share Napisano 19 Wrzesień 2019 Odnośnie egzaminów to podstawową zasadą jest czytanie pytania ze zrozumieniem i odpowiadanie na temat a nie lanie wody! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
yogi1984 Napisano 19 Wrzesień 2019 Share Napisano 19 Wrzesień 2019 (edytowane) 2 godziny temu, leski66 napisał: Tak sobie myślę, że jakby egzaminatorom chodziło o samą ( czystą ) analizę spalin, bo tak wnioskuje z wypowiedzi, to po jaką " cho.... robę " w pytaniu stoi. Pytam się ? : W dniu 7.02.2019 o 21:21, robote11 napisał: (...) wyposażony w instalacje paliwa alternatywnego LPG. Ja to rozumiem tak że szanowna komisja napisała o LPG tylko po czy napiszą o tym że Analizę wykonujemy dla każdego paliwa z osobna!! i tyle w temacie. Edytowane 19 Wrzesień 2019 przez yogi1984 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fly Napisano 3 Czerwiec 2020 Share Napisano 3 Czerwiec 2020 podłącze się do tematu, jak to jest według was z tym CH po 01.maja 2004?? bo są różne zdania, jedni że stówka inni że nas to nie interesuję. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.