Skocz do zawartości

Nysa 522 - jak zidentyfikować?


blakop

Rekomendowane odpowiedzi

No jest sobie taka Nyska i kilka pytań:

1. Gdzie szukać na niej numeru? Tabliczki brak.
2. Jaka jest struktura numeru (ile znaków/cyfr)?
3. Gdzie szukać nr silnika i jaka ma strukturę?
4. Czy macie takie nyski w swoich bazach? Może jako zabytki już?
5. Jak ocenić wiek takiej nyski?? Czy oględziny pasów/szyb w takim aucie da taką informację?

Będę to chciał robić na zabytek oczywiście zatem bardzo dziękuję za wszelkie odpowiedzi i sugestie wg powyższych punktów :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

35 minut temu, blakop napisał:

. Gdzie szukać na niej numeru? Tabliczki brak.

Obstawiam, że numer może mieć takie umiejscowienie jak w Żuku, czyli przednia prawa końcówka ramy od góry. Żuki miały numer ramy na metalowym płaskowniku przyspawanym do ramy.

  • Piwo 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

59 minut temu, blakop napisał:

Gdzie szukać na niej numeru?

 

z przodu gdzieś pośrodku, cyfry około 12 / 15 mm wysokości  

1309231030_nysarama.jpg.60140ca191706cb021082dfca32f4785.jpg 

 

 

 

59 minut temu, blakop napisał:

gdzie szukać nr silnika

 

lewa strona bloku, na występie poniżej 3 i 4 świecy 

 

1938098846_silniknysa.jpg.7f486276e54d466d2562728c9c4c5d4f.jpg 

 

 

 

 

 

 

  • Piwo 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok dzięki Panowie - nr już jest.

Ma postać 292789 i wydaje się prawidłowy.

 

Może macie coś w swoich rejestrach z takich aut to może na początek uda mi się orientacyjny rocznik ustalić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

45 minut temu, blakop napisał:

może na początek uda mi się orientacyjny rocznik ustalić?

Z moich obliczeń wychodzi 1983/1984

 

" Może uda się coś ustalić pzrez analogię.
Nysa towos z 1990r: SUP-KBCG FHGN 374406
Nysa towos z 1992: SUP-KBCG FHLN 388662

http://forum.polskiedostawczaki.pl/viewtopic.php?t=39

I znalazłem jeszcze takie:

Dla nr 341203-  1987r

Dla nr 330848-1986r

Twój jest 292798-.....

Edytowane przez Grzegorz Łódź
  • Piwo 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Grzegorz

 

Właśnie o takie porównania mi chodzi. Tylko np. wychodzi z wiki, że:

Cytat

Dlatego też 3 lutego 1994 roku z taśm zjechała ostatnia Nysa o numerze 380 575

 

A tu ktoś się numerem 388... chwali... Dlatego bardziej liczę na dane z Waszych rejestrów :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tu masz instrukcję z 78 /po Rusku/ 

https://www.dropbox.com/s/yhr7p22vjxjn5po/Мануал NYSA.rar?dl=0&file_subpath=%2FМануал

12 godzin temu, blakop napisał:

A tu ktoś się numerem 388... chwali... Dlatego bardziej liczę na dane z Waszych rejestrów :)

 Coś te wasze dane do du...  Nr 3908.. z 1993 - mam w rejestrze i OBT 12/2018

Data pierwszej 1993-01-18

Przypuszczam iż sam producent nie wie ile ich wyprodukował skoro zapodał 

12 godzin temu, blakop napisał:

Dlatego też 3 lutego 1994 roku z taśm zjechała ostatnia Nysa o numerze 380 575

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 minut temu, wadi napisał:

Nysa z 1992 o nr 390646

 ( ??? )Wg. Wilkipedii cytat :  3 lutego 1994 roku z taśm zjechała ostatnia Nysa o numerze 380 575. :silent:

Upss, Kolega @IVVO już o tym wspomniał;-)

Edytowane przez leski66
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Numer ramy jest tak jak Daniel mówi - bardziej po prawej (czyli od przodu auta podchodząc po lewej) - nie po środku.

Jestem już niemal pewien, że moja nyska będzie z okolic 1984 roku (po numerach patrząc). Ale macie może pomysł jak inaczej ustalić rocznik?

 

Kolego @leski66 - cytat z wikii jest powyżej już ze dwa razy przytoczony... Czytaj uważniej.

IVVO - a z tą instrukcją po rusku to przegiąłeś... ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No przecież jesteś przypuszczam z rocznika co to gawar po ruski? a za polską chcą 69pln

To Mam to zapodam

3492.. 1988

3559.. -1988

3236.. -1985

3908.. 1993

Edytowane przez IVVO
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wystarczy trochę pogrzebać - o 9 nr mniejszy - 1984

nysa.jpg

292785 1988

292784 1984

Edytowane przez IVVO
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 month later...

A powiedzcie mi jeszcze proszę - czy Nyski 522 w ogóle mogły ciągnąć przyczepki, a jeśli tak to czy macie jakieś dane na ten temat (O1 i O2)?

Jeden kolega podał mi coś już na ten temat, ale w danych technicznych nie znajduję póki co informacji o takiej możliwości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 months later...

Pojawił się klient, chce przerobić Nyskę na bar/sklep i na TZ posiada 17 pozycyjny numer identyfikacyjny zaczynający się od SUP...a nr ramy 6 cyfr.

Mam rozumieć, że to standardowe rozwiązanie w tych pojazdach??

Drugie pytanie zbieżne z przedmówcą, co z hakiem? Akuratny pojazd posiada hak...a nawet ustalone masy przyczepek 1000/500.

Na oryginalnej  TZ wudnieje tylko DMC i naciski na osie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W czasach świetności Nysy nie określano DMC zespołu pojazdów. Bywało, że masy przyczep podawane były na TZ.

Co do numeru to VIN-u nie musi posiadać, choć jak na TZ jest pełny numer to i na ramie taki powinien być. Może jest tak, że początek numeru był nabijany fabrycznie a końcówka ręcznie i jest mocniej nabita.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 minut temu, adamos napisał:

w DR też tylko 6 cyfr

Obowiązek wpisywania pełnego numeru powstał w 1995 r a wcześniej nawet jak pojazd miał VIN często wpisywano tylko końcówkę.

20 minut temu, adamos napisał:

Jeśli nie określano mas dla przyczep, to czy w ogóle mogą posiadać hak?

Masy określono, tylko brak tych informacji na TZ. Poszukaj w instrukcji obsługi, lub jakim starym katalogu.

  • Piwo 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Robiłem Nysę na zabytek. Przyczepki zrobiłem 1000/750, chociaż może faktycznie 1000/500 byłoby bezpieczniej.

Dane ustaliłem na podstawie porównania danych z wielu źródeł od kolegów. Instrukcja (oryginalna) tej wartości nie podaje niestety.

Masa zespołu - nie określa się. Ale jak zrobisz DMC + przyczepa to nic złego pewnie się nie stanie. Maksymalnie i tak będzie to 3,5t.

  • Piwo 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.