Skocz do zawartości
Kamiljanicki3

Przegląd do rejestracji quada z Niemiec

Rekomendowane odpowiedzi

Kamiljanicki3

Witam.

Mam problem z przeglądem quada sprowadzone go z Niemiec. Byłem na kilku stacjach diagnostycznych i wszystkie odmówiły mi zrobienia przeglądu.

Posiadam wszystkie dokumenty tj. Mały i duży brief umowa KS homologacje i wszystkie tłumaczenia z pieczątka tłumacza przysięgłego. Na jednej stacji diagnosta odmówił mi sprawdzenia pojazdu ze względu na to że nie ma go w systemie, na następnej nie wiedzieli jak do tego podejść. Na jeszcze innej odmówili ze względu na to że nie ma wpisanej w niemieckim dowodzie rejestracyjnym danych takich jak np szerokość osi itp itd. Quad 8Kw więc pojazd samochodowy inny homolagacja L7e

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
lato8

Masz homologacje na ten pojazd ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Paprock

Nikt nie zgadnie czego tamci się obawiali dopóki załączniki się nie pojawią. Mam na myśli foto pojazdu jak i skany dokumentacji. Numer rejestracyjny, numer VIN, dane posiadacza można zakamuflować. Na chwilę obecną wychodzi, że pojazdem przewodnim jest żółte Seicento. :wink:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Kamiljanicki3
Napisano (edytowane)

Tak

Wszystkie dokumenty w załączniku 

031618F4-A75A-4FFF-AAD0-40BA6C29CD2A.jpeg

304AB367-616E-42D3-B5FA-DBFBBBB0211C.jpeg

E1CFE053-A65D-4452-8545-2F5EA16AE7AE.jpeg

9C6BD6FA-0C31-4C2E-A56A-2C942DD545D2.jpeg

E20F8972-7124-4E2B-BE90-67B01A155D00.jpeg

506B325E-0AE7-4858-95FF-C5F2B8C85A28.jpeg

Edytowane przez Kamiljanicki3

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
kurant2000

  Ze względu na konstrukcję, zastosowanie i warunki techniczne, duża część quadów nie powinna być dopuszczona do ruchu po drogach publicznych, na stacjach których byłeś diagności przynajmniej widzieli ten pojazd , my niestety nie i tak jak napisał kolega wyżej piszemy o niczym czyli

6 minut temu, Paprock napisał:

żółte Seicento. :wink:

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Kamiljanicki3

Pojazd posiada wszystko co potrzebn czyli światła kierunki klakson lusterka. Pojazd był zarejestrowany w De. Nie widzę przeszkody żadnej. A po za tym czy diagnista nie powinien odmówić zrobienia przeglądu?

0D4B2940-8F27-4288-9459-94182721D553.jpeg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Mecher

Mam pytanie skąd wiesz, że 

2 godziny temu, Kamiljanicki3 napisał:

 pojazd samochodowy inny homolagacja L7e

Ja w tym co powklejałeś jakoś tej kategorii nie widzę...

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Paprock

No OK. Trzeba zacząć zabawę. Po pierwsze primo jaka jest masa nieobciążonego pojazdu? Po drugie primo ile wynosi ładowność użyteczna pojazdu?

Te parametry należałoby rozebrać na podstawie unijnych dyrektyw - jest ktoś chętny?

To, że Gad był zarejestrowany w DE nie oznacza jeszcze rejestracji w PL. Ferrari w DE może robić za Pomoc Drogową a w PL nie!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
michal_k
9 minut temu, Paprock napisał:

To, że Gad był zarejestrowany w DE nie oznacza jeszcze rejestracji w PL.

 

A jakie widzisz przeszkody?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Paprock

W tym przypadku żadnych jak na razie. Tak sobie oglądam załączniki i nie kapuję dlaczego "masy własne" są różne między świadectwem a dowodem.

Ale OK - świadectwa nie trzeba mieć, co nie. :wink:

 

I chyba w świadectwie podano masę na pusto. Tak zwaną suchą.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
michal_k

Obstawiam, że masa własna 290 kg i DMC 470 kg odpowiadają wartościom, które należy określić zgodnie z polskimi przepisami.

 

Nie znajduję nic w dokumentach, co nie pozwalałoby określić tego pojazdu jako samochodowy inny o podrodzaju czterokołowiec.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Paprock

Po mojemu 290 kg masy pojazdu nieobciążonego należy przyjąć jako naszą masę własną pojazdu - wiadomo, że o kierowcę się rozchodzi.

470 kg to będzie dopuszczalną masa całkowita i na koniec zostaje 180 kg ładowności użytecznej. No tak, czy nie.

 

Na deser zostały naciski.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
aboz
10 godzin temu, michal_k napisał:

Obstawiam, że masa własna 290 kg i DMC 470 kg odpowiadają wartościom, które należy określić zgodnie z polskimi przepisami.

I tak też jest w katalogu homologacyjnym ITS, zgodnie z numerem homo. Samochodowy inny/czterokołowiec, kat. L7e.

Nacisk dopuszczalny 2,94 kN.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Paprock

- a że mi trzeba jak krowie na rowie, to bardzo proszę pojaśnić o jakiej kategorii mowa i jakiej homologacji skoro w papierach tych danych nie mogę się dopatrzyć. :nausea:

Czyli klasyka: jak wypełnić zaświadczenie plus dipa?

Ciekawe czy numer homo zawiera chociaż tabliczka znamionowa.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Rafi90

Dużo ciągników się zdarza, a raczej Quado- ciągników. Trzeba uważać

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Paprock

 

Numer homo podany w Certyfikacie dotyczy dyrektywy o prędkościomierzach, która to została dopisana do pra-dawnej dyrektywy o motocyklach i czterokołowcach, która na dzisiaj i tak została zmieniona. No tak przynajmniej kumam te powiązania techniczne. ;-)

 

 

 

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

2 minuty temu, Rafi90 napisał:

Dużo ciągników się zdarza, a raczej Quado- ciągników. Trzeba uważać

 

- a skoro ma papiery na traktor, to na co uważać?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
aboz
1 godzinę temu, Paprock napisał:

- a że mi trzeba jak krowie na rowie, to bardzo proszę pojaśnić o jakiej kategorii mowa i jakiej homologacji skoro w papierach tych danych nie mogę się dopatrzyć. :nausea:

Klient ma CoCka to i numer homo. Ale żeby uświadomić o co biega, to w walentynkowym prezencie masz załącznik

Linhai.pdf

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Paprock

Pół nocy mi zajęło, żeby dojść po tym numerze homo o co chodzi! :evil:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
adamos

Opasanie kół przez błotniki nieprawidłowe, opony wystają poza obrys pojazdu, światełka itp...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
biker100
Napisano (edytowane)
50 minut temu, aboz napisał:

Ale żeby uświadomić o co biega

to wytłumacz mi Jędruś jak MW=masie pojazdu gotowego do jazdy, 290kg w obu przypadkach. Tak wynika z tego co wkleiłeś.

Edytowane przez biker100

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
aboz

Nie ja wystawiałem tą homologację :-)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
biker100

No przecież wiem ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Paprock
52 minuty temu, adamos napisał:

Opasanie kół przez błotniki nieprawidłowe, opony wystają poza obrys pojazdu, światełka itp...

 

- No OK. Niech tam będzie "itp". A konkretnie... a konkretnie pojazd samochodowy inny - tu czterokołowiec - jakim powinien odpowiadać warunkom technicznym?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
yogi1984
11 minut temu, Paprock napisał:

samochodowy inny

Innym, bliżej nieokreślonym;-)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Kamiljanicki3

Ale się mądrzycie... Byłem zrobiłem zarejestrowałem nara 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.