Skocz do zawartości

Przegląd do rejestracji quada z Niemiec


Kamiljanicki3

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Mam problem z przeglądem quada sprowadzone go z Niemiec. Byłem na kilku stacjach diagnostycznych i wszystkie odmówiły mi zrobienia przeglądu.

Posiadam wszystkie dokumenty tj. Mały i duży brief umowa KS homologacje i wszystkie tłumaczenia z pieczątka tłumacza przysięgłego. Na jednej stacji diagnosta odmówił mi sprawdzenia pojazdu ze względu na to że nie ma go w systemie, na następnej nie wiedzieli jak do tego podejść. Na jeszcze innej odmówili ze względu na to że nie ma wpisanej w niemieckim dowodzie rejestracyjnym danych takich jak np szerokość osi itp itd. Quad 8Kw więc pojazd samochodowy inny homolagacja L7e

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nikt nie zgadnie czego tamci się obawiali dopóki załączniki się nie pojawią. Mam na myśli foto pojazdu jak i skany dokumentacji. Numer rejestracyjny, numer VIN, dane posiadacza można zakamuflować. Na chwilę obecną wychodzi, że pojazdem przewodnim jest żółte Seicento. :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  Ze względu na konstrukcję, zastosowanie i warunki techniczne, duża część quadów nie powinna być dopuszczona do ruchu po drogach publicznych, na stacjach których byłeś diagności przynajmniej widzieli ten pojazd , my niestety nie i tak jak napisał kolega wyżej piszemy o niczym czyli

6 minut temu, Paprock napisał:

żółte Seicento. :wink:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pojazd posiada wszystko co potrzebn czyli światła kierunki klakson lusterka. Pojazd był zarejestrowany w De. Nie widzę przeszkody żadnej. A po za tym czy diagnista nie powinien odmówić zrobienia przeglądu?

0D4B2940-8F27-4288-9459-94182721D553.jpeg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanie skąd wiesz, że 

2 godziny temu, Kamiljanicki3 napisał:

 pojazd samochodowy inny homolagacja L7e

Ja w tym co powklejałeś jakoś tej kategorii nie widzę...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No OK. Trzeba zacząć zabawę. Po pierwsze primo jaka jest masa nieobciążonego pojazdu? Po drugie primo ile wynosi ładowność użyteczna pojazdu?

Te parametry należałoby rozebrać na podstawie unijnych dyrektyw - jest ktoś chętny?

To, że Gad był zarejestrowany w DE nie oznacza jeszcze rejestracji w PL. Ferrari w DE może robić za Pomoc Drogową a w PL nie!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, Paprock napisał:

To, że Gad był zarejestrowany w DE nie oznacza jeszcze rejestracji w PL.

 

A jakie widzisz przeszkody?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W tym przypadku żadnych jak na razie. Tak sobie oglądam załączniki i nie kapuję dlaczego "masy własne" są różne między świadectwem a dowodem.

Ale OK - świadectwa nie trzeba mieć, co nie. :wink:

 

I chyba w świadectwie podano masę na pusto. Tak zwaną suchą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obstawiam, że masa własna 290 kg i DMC 470 kg odpowiadają wartościom, które należy określić zgodnie z polskimi przepisami.

 

Nie znajduję nic w dokumentach, co nie pozwalałoby określić tego pojazdu jako samochodowy inny o podrodzaju czterokołowiec.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po mojemu 290 kg masy pojazdu nieobciążonego należy przyjąć jako naszą masę własną pojazdu - wiadomo, że o kierowcę się rozchodzi.

470 kg to będzie dopuszczalną masa całkowita i na koniec zostaje 180 kg ładowności użytecznej. No tak, czy nie.

 

Na deser zostały naciski.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, michal_k napisał:

Obstawiam, że masa własna 290 kg i DMC 470 kg odpowiadają wartościom, które należy określić zgodnie z polskimi przepisami.

I tak też jest w katalogu homologacyjnym ITS, zgodnie z numerem homo. Samochodowy inny/czterokołowiec, kat. L7e.

Nacisk dopuszczalny 2,94 kN.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

- a że mi trzeba jak krowie na rowie, to bardzo proszę pojaśnić o jakiej kategorii mowa i jakiej homologacji skoro w papierach tych danych nie mogę się dopatrzyć. :nausea:

Czyli klasyka: jak wypełnić zaświadczenie plus dipa?

Ciekawe czy numer homo zawiera chociaż tabliczka znamionowa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Numer homo podany w Certyfikacie dotyczy dyrektywy o prędkościomierzach, która to została dopisana do pra-dawnej dyrektywy o motocyklach i czterokołowcach, która na dzisiaj i tak została zmieniona. No tak przynajmniej kumam te powiązania techniczne. ;-)

 

 

 

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

2 minuty temu, Rafi90 napisał:

Dużo ciągników się zdarza, a raczej Quado- ciągników. Trzeba uważać

 

- a skoro ma papiery na traktor, to na co uważać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Paprock napisał:

- a że mi trzeba jak krowie na rowie, to bardzo proszę pojaśnić o jakiej kategorii mowa i jakiej homologacji skoro w papierach tych danych nie mogę się dopatrzyć. :nausea:

Klient ma CoCka to i numer homo. Ale żeby uświadomić o co biega, to w walentynkowym prezencie masz załącznik

Linhai.pdf

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

50 minut temu, aboz napisał:

Ale żeby uświadomić o co biega

to wytłumacz mi Jędruś jak MW=masie pojazdu gotowego do jazdy, 290kg w obu przypadkach. Tak wynika z tego co wkleiłeś.

Edytowane przez biker100
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

52 minuty temu, adamos napisał:

Opasanie kół przez błotniki nieprawidłowe, opony wystają poza obrys pojazdu, światełka itp...

 

- No OK. Niech tam będzie "itp". A konkretnie... a konkretnie pojazd samochodowy inny - tu czterokołowiec - jakim powinien odpowiadać warunkom technicznym?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.