ivon Napisano 2 Marzec 2019 Share Napisano 2 Marzec 2019 Witam Kolegów, Śledzę Wasze forum, ale rzadko pisze bo szef zabrania jakichkolwiek loginów, poczty i innych normalnych operacji na kompach firmowych. Sprawa wygląda tak: Klient prowadzi firmę "Przewozy Międzynarodowe" , posiada kilka busów 9-cio osobowych (zarejestrowanych oczywiście jako osobówka) i śmiga nimi na stałych trasach PL-D-NL-BE. Wszystkie od nowości w leasingu z Warszawki i badania techniczne na 3-lata. Brak jakiejkolwiek adnotacji o przeznaczeniu pojazdu ( sam bus oklejony reklamą na całej powierzchni tematycznie z działalnością firmy). Po 3 latach mają po około 500 tys km i brak podstaw do badania na rok czasu. Bo niby na jakiej podstawie diagnosta ma stwierdzić przeznaczenie pojazdu i skracać termin. Co o tym sądzicie i jak rozegrać temat. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 2 Marzec 2019 Share Napisano 2 Marzec 2019 (edytowane) A konkretnie to o co chodzi, czyżby o zarobkowy transport osób? Potrafisz taką działalność udowodnić, czy wolisz do skarbówki podpie... donieść? Jak i gdzie miałaby wyglądać ta "jakakolwiek adnotacja o przeznaczeniu pojazdu"? Edytowane 2 Marzec 2019 przez Paprock Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ivon Napisano 3 Marzec 2019 Autor Share Napisano 3 Marzec 2019 Jest wpis TAXI, jest wpis LPG ,to dlaczego nie ma byś wpisu "zarobkowy transport drogowego osób". 6. Okresowe badanie techniczne samochodu osobowego, samochodu ciężarowego o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 3,5 t, motocykla lub przyczepy o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 3,5 t przeprowadza się przed upływem 3 lat od dnia pierwszej rejestracji, następnie przed upływem 5 lat od dnia pierwszej rejestracji i nie później niż 2 lata od dnia przeprowadzenia poprzedniego badania technicznego, a następnie przed upływem kolejnego roku od dnia przeprowadzenia badania. Nie dotyczy to pojazdu przewożącego towary niebezpieczne, taksówki osobowej, pojazdu samochodowego konstrukcyjnie przeznaczonego do przewozu osób w liczbie od 5 do 9, wykorzystywanego do zarobkowego transportu drogowego osób, pojazdu marki "SAM", pojazdu zasilanego gazem, pojazdu uprzywilejowanego oraz pojazdu używanego do nauki jazdy lub egzaminu państwowego, które podlegają corocznym badaniom technicznym. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 3 Marzec 2019 Share Napisano 3 Marzec 2019 38 minut temu, ivon napisał: dlaczego nie ma byś wpisu "zarobkowy transport drogowego osób". Dlatego, że wpisy reguluje rozporządzenie. A w rozporządzeniu takiej adnotacji nie ma. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Amaroc Napisano 3 Marzec 2019 Share Napisano 3 Marzec 2019 Kolego zbyt daleko ingerujesz w tematy nie związane z badaniami technicznymi pojazdów,a to źle wróży twej karierze jako diagnosta. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
yogi1984 Napisano 3 Marzec 2019 Share Napisano 3 Marzec 2019 7 godzin temu, ivon napisał: pojazdu samochodowego konstrukcyjnie przeznaczonego do przewozu osób w liczbie od 5 do 9, wykorzystywanego do zarobkowego transportu drogowego osób Coś w tym jest. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 3 Marzec 2019 Share Napisano 3 Marzec 2019 Swoją drogą w sumie kogo by w tej sprawie zawiadomić? I jakie niby groziłyby za to konsekwencje? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 3 Marzec 2019 Share Napisano 3 Marzec 2019 No u nas specjalistki inspektorki potrafią rozdmuchać finansową aferę z uprzejmej wymiany żarówki przez mechanika po godzinach pracy, to tu zespoły kontrolujące SKP mają bezgraniczne pole do popisu zabrać uprawnienia diagnoście za źle wyznaczony termin badania przecież. Postawa obywatelska za tym przemawia, żeby naginanie prawa skutkujące brakiem odprowadzenia Opłaty Ewidencyjnej za trzy, może cztery badania bezwzględnie naczelnikowi US zgłaszać. W skali kraju to jest przeolbrzymie uszczuplenie skarbca na dowolne pińcyt plus przecież, a wybory tuż tuż i z czego kiełbasę przyobiecać... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 3 Marzec 2019 Share Napisano 3 Marzec 2019 Ale właściciel powiedział na badaniu, że nie używa do zarobkowego transportu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wrc69 Napisano 4 Marzec 2019 Share Napisano 4 Marzec 2019 Wziąć oświadczenie. - Słyszałem od pracownika Pańskiej firmy że przewozicie zarobkowo ludzi w tych waszych busach. Termin NBT ustalam na rok. - Zaraz, zaraz.... Wcale nie wożę. - Proszę mi tu oświadczenie napisać. Termin NBT wtedy będzie na 2 lata (do 5 od daty pierwszej rejestracji - co zapada wcześniej). Robię taki dopisek (lub każę dopisać, jeśli człowiek ma swoje) na Wniosku o przeprowadzenie badanie co do zgodności z warunkami technicznymi pojazdu zabytkowego. To się nazywa: obijanie d.. py blachą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sojer1disco Napisano 4 Marzec 2019 Share Napisano 4 Marzec 2019 Wychodzi na to że trzeba trochę w detektywa się pobawić, a zawinił pewnie WK, no chyba że właściciel pojazdu zataił prawdę . Czasami to nawet słynny Rutkowski nie rozkmini Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
IVVO Napisano 4 Marzec 2019 Share Napisano 4 Marzec 2019 Od tego jest ITD - coraz częściej dostaję zatrzymane z tego powodu - leasing rejestruje jako busa 9-osobowego na 3 lata i nie wie do jakich celów będzie używany - przy pierwszej kontroli wyjdzie iż powinien być na rok i DR zatrzymany za brak badania Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 4 Marzec 2019 Share Napisano 4 Marzec 2019 Panie WRC69 - oswiadczyć to ja się Pańskiej Kobiecie mogę Kim Pan jesteś żeby ode mnie jakichkolwiek oświadczeń wymagać? I jaką one mogą mieć moc prawną, skoro nie opierają się na żadnym przepisie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wadi Napisano 4 Marzec 2019 Share Napisano 4 Marzec 2019 Przedstawia klient pojazd do badania i cóż my możemy jako diagności ? Jednak klient , jako właściciel firmy transportowej powinien wiedzieć ,że aby przewozić osoby musi mieć stosowną koncesję , musi tez wiedzieć jakie są rodzaje koncesji na przewóz osób i jakimi pojazdami się tego dokonuje. I tutaj jest pole działania dla innych służb. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 4 Marzec 2019 Share Napisano 4 Marzec 2019 A co ma do tego koncesja? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
smaug Napisano 4 Marzec 2019 Share Napisano 4 Marzec 2019 Coraz częściej ITD i Policja robią z tym porządek , i ostatnio kierowcy tych busów sami zaznaczaj ze termin tylko na rok Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aboz Napisano 4 Marzec 2019 Share Napisano 4 Marzec 2019 3 godziny temu, blakop napisał: A co ma do tego koncesja? Licencja przewoźnika. Ma tyle, że można ją stracić, jeśli pojazdy nie spełniają warunków jej wykonywania, w tym okresów BT. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 4 Marzec 2019 Share Napisano 4 Marzec 2019 Jeśli ktoś o tym wie. To komu Diagnosta i w jaki sposób ma o tym donieść? No bo umówmy się - tylko donos wchodzi tu w grę... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ivon Napisano 4 Marzec 2019 Autor Share Napisano 4 Marzec 2019 Dzięki Panowie za wszelkie sugestie, wychodzi na to, że najlepszą sugestie zaproponował WRC69. Wystawiamy na rok, a jak klient twierdzi inaczej to niech napisze oświadczenie. Problem jeśli przyjedzie kierowca i nic podpisywać nie ma zamiaru. Poz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 4 Marzec 2019 Share Napisano 4 Marzec 2019 25 minut temu, ivon napisał: Problem jeśli przyjedzie kierowca i nic podpisywać nie ma zamiaru. Właściciel tym bardziej nic nie podpisze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 4 Marzec 2019 Share Napisano 4 Marzec 2019 Nie jesteście funkcjonariuszami publicznymi umocowanymi w prawie do odbierania oświadczeń mogących mieć znaczenie w obrocie prawno-administracyjnym. Choć akurat ten przypadek pokazuje, że niedobrze, że tak właśnie jest. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aboz Napisano 4 Marzec 2019 Share Napisano 4 Marzec 2019 2 godziny temu, blakop napisał: To komu Diagnosta i w jaki sposób ma o tym donieść? W zakresie obowiązków diagnosty wynikających z przepisów nie ma mowy o dochodzeniu czy pojazdowi należy ten czy inny interwał, jeśli nie wynika to wprost (taxi, gaz, L itp.). Przy zarobkowym transporcie osób to na przewoźniku spoczywa obowiązek poinformowania diagnostę o konieczności wyznaczenia odpowiedniego TNBT, a od kontroli faktycznego stanu są służby. Nie jest to ani przestępstwo ani wykroczenie, a przewidziana jest jedynie kara administracyjna. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wadi Napisano 4 Marzec 2019 Share Napisano 4 Marzec 2019 8 godzin temu, blakop napisał: A co ma do tego koncesja? Właściwie to źle się wyraziłem - chodzi o licencję. jak go zwał , tak zwał. Bezpośredniego związku nie ma. Chodziło mi o to , że właściciel firmy transportowej , występujący o licencję na przewóz osób , jest świadomy tego ,że będzie przewoził ludzi zarobkowo ,jednak celowo lub nieświadomie nie przedstawia pojazdu samochodowego ( do 3,5T, o liczbie miejsc do 9 ) do corocznego OBT. Sęk w tym .że jest to łatwe do wychwycenia na drodze , ale nikt się tym za specjalnie nie interesuje, zapewne do czasu jakiegoś nieszczęścia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 4 Marzec 2019 Share Napisano 4 Marzec 2019 No bo właśnie tu jest problem, o którym napisano powyżej. Sam @aboz piszesz, że Diagnosta nie ma obowiązku, @wadi pisze o świadomości właściciela/transportowca - i ja to popieram. Ale wiecie co? Tak jak @Paprock napisał - podejrzewam, że jak by przyszło co do czego to winny na pewno nie będzie ani WK, ani właściciel, bo powie, że nie wiedział, że mówił, ale Diagnosta i tak zrobił inaczej, a świadków i dowodów rzeczowych brak - i suma summarum jedyną karę poniósł by tu Diagnosta - bo źle wyznaczył termin I bardziej pytałem o to, kto w obecnym stanie prawnym powinien tu interweniować i do kogo oraz na podstawie jakich konkretnych przepisów, żeby jednak zrobić to wszystko prawidłowo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piter1973 Napisano 5 Marzec 2019 Share Napisano 5 Marzec 2019 jeśli klient / użytkownik / ktoś kto przyjechał na OBT takim autem złoży ustne oświadczenie ,że to auto używane jest do celów "zarobkowych " i wniesie ustnie o termin badania na rok to taki termin ustalę ( pewnie wpisałbym w uwagach ,że pojazd wykorzystywany do zarobkowego przewozu osób ) . w przeciwnym przypadku ustalę na 2 lata ( dopełnienie do 5 lat ) , ja nie detektyw , nie wróżka i nie wnikam w jakim celu jeździ autem 9 osobowym . żadnych pisemnych oświadczeń . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.