leski66 Napisano 5 Kwiecień 2019 Share Napisano 5 Kwiecień 2019 57 minut temu, smaug napisał: jak by było z 12 stopni to nie trzeba takich kombinacji Dokładnie tak jak piszesz, ale niekiedy jest jak jest, każdy z Nas wie, że słodko ( jest tylko w cukierni ). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wrc69 Napisano 5 Kwiecień 2019 Share Napisano 5 Kwiecień 2019 To nie tak @smaug. Wyobraź sobie wyż wschodni zimą. Piękna, słoneczna pogoda z temperaturą -15 stopni C. Na hali masz +12 stopni, różnica ponad 25. Otwieram wrota, brama otwiera się do góry i mamy wielki kwadrat o wymiarach prawie 4 na 4 metra. Uwierz mi, podczas słonecznej pogody widać granicę między ciepłym a zimnym powietrzem, powietrze drga i nie chce się mieszać (swoją drogą to fascynująca obserwacja) i wtedy wjeżdża ciągnik z plandeką (przykład taki). Miesza powietrze i sam pojazd ma temperaturę zewnętrzną. Wtedy gwałtownie spada temperatura na hali i przechodzi przez punkt rosy. Jeśli masz wszystko pod napięciem, to elektronika wydziela ciepło i nic się nie dzieje. Kiedy wyłączasz sprzęt na noc, to rano masz na płytach drukowanych skroplona rosę zmieszaną z kurzem - to właśnie ten szlam był zabójcą płyty głównej mojego komputera. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 5 Kwiecień 2019 Share Napisano 5 Kwiecień 2019 48 minut temu, wrc69 napisał: Kiedy wyłączasz sprzęt na noc, to rano masz na płytach drukowanych skroplona rosę zmieszaną z kurzem Dlatego dobrym rozwiązaniem jest nie wyłączanie komputera na noc, program można zamknąć ale zasilacz w kompie powinien być pod napięciem i elektronice będzie "ciepło". Co do płyty zbieżności w liniach Mahy to problem polega na tym, że płyta zamocowana jest po środku a jej końce powinny lekko się unosić (powinna być lekko wygięta) i przy najechaniu koła płyta się prostuje i wzbudza czujnik wjazdu (przy zjeżdżaniu jest podobnie). Gdy płyta jest prosta i idealnie przylega do ramy to czujniki nie wiedza kiedy koło najeżdża i zjeżdża z płyty i pomiar nie jest dokonywany. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
smaug Napisano 6 Kwiecień 2019 Share Napisano 6 Kwiecień 2019 Wyłączasz sprzęt i ogrzewanie ? , my zostawiamy ogrzewanie włączane , jak wyłączymy ogrzewanie i rano włączaliśmy to na hali zimno i opału szło więcej , już od paru lat zostawimy włączone i opału idzie mniej , ale co na początku co szefostwo się nagadało to moje , dopiero po miesiącu jak zobaczyło efekt to zobaczyć ich miny bezecne , i stacja też robi pojazdy ciężarowe Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wrc69 Napisano 9 Kwiecień 2019 Share Napisano 9 Kwiecień 2019 Wyłączam sprzęt. Nie wyłączam ogrzewania. Hala ma 7 "dziur" (bram). Za moją (wydzielonego stanowiska SKP) ścianą jest myjnia samochodowa i wyłączenie ogrzewania spowodowałoby katastrofę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
smaug Napisano 10 Kwiecień 2019 Share Napisano 10 Kwiecień 2019 23 godziny temu, wrc69 napisał: ścianą jest myjnia samochodowa To tłumaczy wszystko, wilgoć z myjni przechodzi na skp w poprzedniej pracy tez tak miałem i nie pomagały uszczelnienia ścian działowych Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pieter77 Napisano 10 Kwiecień 2019 Share Napisano 10 Kwiecień 2019 A co 4x4 stałego to przełączamy (f9) na pilocie na 4x4 (Maha) wjeżdżamy na rolki i wtedy włączamy pilotem każde koło osobno (rolki kręcą się przeciwnie), przy napędzie 4x4 dołączanym automatycznie to w trybie "normalnym" daje rady sprawdzić bo tak jak koledzy pisali wcześniej rolki obracają się za wolno żeby napęd dołączyć - przynajmniej tak to u nas na SKP działa. (Audi, VW, Hondy,Suzuki, BMW, itp nie ma problemu). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
smaug Napisano 10 Kwiecień 2019 Share Napisano 10 Kwiecień 2019 T 9 godzin temu, pieter77 napisał: tak jak koledzy pisali wcześniej rolki obracają się za wolno żeby napęd dołączyć - przynajmniej tak to u nas na SKP działa. (Audi, VW, Hondy,Suzuki, BMW, itp nie ma problemu). Tylko czy robisz zgodnie z procedurą osobowe na wyższej prędkości obrotowej rolek , czy jak większość przełączniki od prędkości ustawione 1 ( wolniejsza prędkość) i tylko zmieniasz program w zależności czy osobowy lub ciężarowy albo przyczepa ? Aby uniknąć pytań dlaczego i na jakiej podstawie rożne prędkości rolek hamulcowych Dz.U. z 2006 r., nr 40, poz. 275 zał nr.3 1.2.2. Prędkość obwodowa rolek napędowych powinna wynosić: a) 4—6 km/h — dla urządzeń do kontroli motocykli i pojazdów o dmc do 3,5 t, b) 2—3 km/h — dla urządzeń do kontroli pojazdów o dmc ponad 3,5 t, c) dwie prędkości wg lit. a), b) przełączane — dla urządzeń uniwersalnych do kontroli hamulców. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 11 Kwiecień 2019 Share Napisano 11 Kwiecień 2019 Jak robi, tak robi. Prędkość obwodowa jest ogólna dla samego sprzętu i pewnie wszystkie rolki na stacjach spełniają powyższe wytyczne. A technikę pomiaru i tak warunkuje producent samochodu: 4. Badania skuteczności i równomierności hamowania, z zastrzeżeniem ust. 5, dokonuje się przez pomiar sił hamowania na urządzeniu rolkowym lub płytowym do kontroli hamulców. Pomiar sił hamowania pojazdów z napędem na wszystkie koła na urządzeniu rolkowym dopuszczalny jest, jeżeli zezwala na to producent pojazdu. W takim przypadku należy przestrzegać szczegółowych warunków pomiaru producenta pojazdu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mike_van_mik Napisano 19 Kwiecień 2019 Share Napisano 19 Kwiecień 2019 Witam kolegów, metodą prób i błędów doszedłem do tego że tryb 4x4 stały bada się poprzez opcję BPS Pseudo Allrad (załącza się znaczek w górnym lewym rogu 4x4), wtedy wjezdzamy na rolki (rolki się same nie załączą) uruchamiamy z pilota i ogień :) juz jestem spokojniejszy :) bo testowałem również tryb pomiaru dwukierunkowego - ale koła blokowały rolki.... oczywiście mówimy o sprzęcie Maha W dniu 3.04.2019 o 22:28, mike_van_mik napisał: tryb Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nesiasps Napisano 6 Maj 2019 Share Napisano 6 Maj 2019 (edytowane) A czy 4matic w mercedesie ML rok 2016 ktoś z kolegów przerabiał??? Na opcji 4x4 z przeciwnym kierunkiem niehamowanego koła przy zablokowanym/zahamowanym kole rolka wytarła bieżnik w dwie sekundy- twierdzi tak klient po 12 dniach od badania. Raczej nie ma powodów do kłamstwa. Tak się zastanawiam, czego awaria mogłaby niezahamować rolki przy zahamowanym kole - bieżnik nowy, opona nowa, firma wzorowa, rolka nowa, wszystko suche. Stycznik, program, tensometr? Do tej pory bez problemu na małych i dużych felgach a tu masz... faktycznie jest starty bieżnik na szerokości jak styk rolki. Edytowane 6 Maj 2019 przez nesiasps Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jacdiag Napisano 12 Maj 2019 Share Napisano 12 Maj 2019 Skoro opona już na "złom" to zrób jeszcze raz pomiar hamowania. Gdy będzie taki sam efekt to "jesteś winny" klientowi oponę, a gdy nic się nie stanie to gościa "na drzewo" + próba wyłudzenia ... W dniu 6.05.2019 o 23:47, nesiasps napisał: czego awaria mogłaby niezahamować rolki przy zahamowanym kole Może koła były zahamowane przed uruchomieniem rolek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wadi Napisano 12 Maj 2019 Share Napisano 12 Maj 2019 W dniu 6.05.2019 o 23:47, nesiasps napisał: . faktycznie jest starty bieżnik na szerokości jak styk rolki. Jeżeli faktycznie taka sytuacja miała miejsce to pod rolkami powinna zostać masa gumowych drobinek . Wystarczy zajrzeć na dno komory rolek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 12 Maj 2019 Share Napisano 12 Maj 2019 No są tam te drobinki. I co dalej? Bo pytanie autora brzmi inaczej: W dniu 6.05.2019 o 23:47, nesiasps napisał: czego awaria mogłaby niezahamować rolki przy zahamowanym kole Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wrc69 Napisano 13 Maj 2019 Share Napisano 13 Maj 2019 Niczego, tak mi się wydaje. Teoretycznie - awaria czujnika obrotów rolki prowadzącej. Jednak należy uświadomić sobie jak układ działa. W środku zespołu jest metalowa rolka prowadząca. Po najechaniu kołem, jeden czujnik wykrywa jej naciśnięcie (wepchnięcie do środka zespołu rolek) i uruchamia zespół rolek napędowych. Tu zaznaczyć trzeba że rolki prowadzące muszą być naciśnięte jednocześnie w lewym i prawym zespole, inaczej wywala błąd. Drugi czujnik "widzi" że rolka się obraca i w momencie poślizgu koła na rolkach napędowych "widzi" że koło stanęło, wtedy wyłącza napęd wszystkich rolek. Jakakolwiek usterka systemu sterowanie generuje błąd (będzie go widać na ekranie komputera) i należy ten fakt potwierdzić. Układ będzie wtedy działał, ale tylko w trybie ręcznym. Należy mieć wtedy świadomość, że można z lekka podpiłować klientowi oponę zanim wyłączy rolkę np. wyłącznik przeciążeniowy (wywali termik stycznik w sterowaniu rolkami). Najlepiej wtedy mądrze operować hamulcem podczas pomiaru a nie liczyć na układ automatyczny. Poślizg kół na rolkach napędowych jest słyszalny i można na ten fakt w porę zareagować. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JANUSZ60 Napisano 13 Maj 2019 Share Napisano 13 Maj 2019 W dniu 6.05.2019 o 23:47, nesiasps napisał: bieżnik nowy, opona nowa, firma wzorowa Chyba tylko, gdybyś przy obciążonym na maxa pojeździe trzymał pedał hamulca z zaciśniętymi zębami. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nesiasps Napisano 13 Maj 2019 Share Napisano 13 Maj 2019 Powiem tak, nawet nie czuć było gumy a tym bardziej poślizgu - zwykły pomiar bez historii a obok był kolega - jednak się stało i opona wymieniona na nową:(( -1000 a i tak dobrze że bieżnik starego wzoru i że wszystkie były nówki. Aby wyjaśnić problem skontaktowałem się z serwisem mercedesa i z z serwisem rolek - ten pierwszy dał mi do zrozumienia że na rolki można wjeżdżać tylko po uruchomieniu w menu serwisowym trybu badania rolek który to włącza tryb bezpieczny - wyłączone wszystkie systemy kontroli trakcji w napędzie 4matic potwierdzone zapalonymi kontrolkami tych systemów w momencie działania, natomiast serwis rolek uważa że wypadałoby ponownie skalibrować rolkę środkową z napędową i ewentualnie wymienić czujnik położenia rolki. Podsumowanie jest takie - dobrze że uszkodzeniu nie uległa skrzynia - ryzyko jest ponoć wpisane w zawód Co do info z serwisu mercedesa - tego nie ma nawet w instrukcji pojazdu - nie wiadomo których modeli to dotyczy, których roczników a co dopiero z innymi markami się będzie działo w przyszłości - nie wiem. Nie wiem również jak te rozwiązania są wdrażane i koordynowane z ministerstwem infrastruktury. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tomekkk Napisano 21 Październik 2022 Share Napisano 21 Październik 2022 Witam. Dzisiaj miałem badanie Seata Leona 2016r z napędem 4x4. Po wjechaniu na rolki i kontroli hamulców na przedniej osi, próbowałem wyjechać z rolek ale niestety samochód nie chciał wyjechać. Załączyła mi się kontrolka ,, awaria skrzyni biegów" no i kilkukrotna próba wyjechania zakończyła się fiaskiem. Dopiero po wyłączeniu rolek, zgaszeniu silnika i ponownym jego uruchomieniu samochód normalnie zaczął działać. Pomimo że badań 4x4 zrobiłem już kilka tys. to zdarzenie takie miałem pierwszy raz. Czy ktoś z Was może miał taki przypadek i jak z tego wybrnął. Dziękuję za podpowiedzi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
IVVO Napisano 21 Październik 2022 Share Napisano 21 Październik 2022 A wystarczy wyłączyć silnik i AutoHold Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tomekkk Napisano 21 Październik 2022 Share Napisano 21 Październik 2022 Tylko ciężko wyłączyć silnik podczas badania hamulców przedniej osi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jacdiag Napisano 21 Październik 2022 Share Napisano 21 Październik 2022 2 godziny temu, Tomekkk napisał: Tylko ciężko ... Przeczytać regulamin i się dostosować Cytat 2. Zanim zapytasz...! To chyba podstawowa zasada wszystkich forów. Zanim przedstawisz swój problem, poszukaj w dziale problemów rozwiązanych, czy już ktoś wcześniej nie rozwiązał Twojego problemu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rafi90 Napisano 22 Październik 2022 Share Napisano 22 Październik 2022 Wyłączasz autoholdy jak pisze IVVO, automat na N, start stop na off i musi wszystko działać. Tam jest Haldex 5 gen. nie powinno być żadnych problemów przy badaniu na rolkach. Oczywiście w trybie 4x4 muszą działać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tomekkk Napisano 24 Październik 2022 Share Napisano 24 Październik 2022 W dniu 21.10.2022 o 18:53, Jacdiag napisał: To chyba podstawowa zasada wszystkich forów. Zanim przedstawisz swój problem, poszukaj w dziale problemów rozwiązanych, czy już ktoś wcześniej nie rozwiązał Twojego problemu. Szukałem - NIE ZNALAZŁEM. Daruj sobie takie uwagi a jak nie chcesz pomóc to szkoda twojego czasu. W dniu 22.10.2022 o 08:14, Rafi90 napisał: Wyłączasz autoholdy jak pisze IVVO, automat na N, start stop na off i musi wszystko działać. Tam jest Haldex 5 gen. nie powinno być żadnych problemów przy badaniu na rolkach. Oczywiście w trybie 4x4 muszą działać Wszystko zrobiłem. Zaniepokoiła mnie informacja o uszkodzonej skrzyni biegów. Dopiero po wyłączeniu rolek, wyłączeniu i ponownym włączeniu silnika wszystko zaczęło chodzić normalnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.