Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

emeryt

Witam Panowie-Koledzy.

Próbowałem znaleźć na forum interesujący mnie temat , lecz nie udało mi się.

Konkretnie chodzi mi o pozycję 0.2.g) Dane zawarte na tabliczce znamionowej są niezgodne ze stanem faktycznym.

Co należy uznać za stan faktyczny, aby można było go porównać z danymi na TZ.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
michal_k

Np. świadectwo zgodności.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
sojer1disco

Może chodzić o niezgodność mas , to częsty przypadek

Miałem przypadek że klient kupił na złomie pas przedni z TZ do golfa III i założył do auta po czym przyjechał na SKP. I jak się okazuje na tabliczce nic się nie zgadzało . czyli była niezgodna ze stanem faktycznym.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
abcs

To jest pytanie. Co to jest stan faktyczny?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Paprock

W tym konkretnym przypadku założyli, że wszystko jest stanem faktycznym oprócz rzeczonej tabliczki. Tabliczki, która z założenia kombinowane dane zawiera.

Jaki przepis takie jego rozumowanie. Przeze mnie przynajmniej. :evil:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
danielg539

Stan faktyczny to rzeczywisty stan pojazdu. Problem rodzi się czy to pojazd nie odpowiada parametrom zawartym na TZ czy tabliczka zawiera błędne dane. Z doświadczenia wiem, że jeśli masy na TZ nie są zgodne z tymi zawartymi w DR to prawie zawsze kończy się to wymianą TZ a nie poprawą homo.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Paprock

No niestety ale innej rady nie ma. Czytając i rozumując wprost, to chodzi o tabliczkę znamionową. No przecież nikt nie będzie dopasowywał tabliczki do samochodu, tylko zawsze tabliczkę do auta. No taka prawda. ;-)

Sławetne masy własne zapodane we Fiatach Palio/Siena zamiast dopuszczalnej masy całkowitej pojazdu.

 

Wrrróć! Miało być odwrotnie "samochodu do tabliczki, tylko zawsze tabliczkę do auta".

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
blakop

Błędne TZ też się trafiają - szczególnie w autach w których są różne warianty mas do wyboru. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
yogi1984

Według PISKP  i ich interpretacji i co mają na stronie to 0.2.g ma się stosować gdy jest różnica miedzy masami na tabliczce a tymi w DR lub jeśli takowych w DR brak. Diagnosta ma napisać w uwagach co się nie zgadza lub czego brak,zastosować 0.2.G UD i poinformować klient,a on teoretycznie ma 30 dni na wyprostowanie tego. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Paprock

No i te błędne dane są sednem tej usterki. Pisałem, że z doświadczenia wiem tylko o Fiacie. Ale ktoś wklejał gdzieś materiał, że przeładowany dostawczak do 3,5 tony, a na pace pozostawiona jedna jedyna tabliczka znamionowa, prawdopodobnie z drugiego etapu homologacji, na 6 lub 7 i pół tony d.m.c.

I po mojemu to nie są żadne  Drobne Usterki jak podpowiada post wyżej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
blakop

7 i pół to już przesada - to już klasa "medium" się zaczyna. Ale 6,5 dziwnie przerobione w dół to owszem :)

A 5,5 jako 3,5 to już całkiem po legalu z homo może tak być i jak najbardziej TZ mogą być pomylone.

No a tych biednych Sien z masą własną zamiast DMC na TZ to już chyba w obiegu coraz mniej... Kto wie - może za parę lat taka Siena, właśnie z taką pomyloną TZ to będzie istny biały kruk warty kupę kasy wśród kolekcjonerów :)

 

Co do zapisu cytowanego na wstępie - no jest nieco nieszczęśliwy. Bo zamiast stosować tą pozycję do wszelkich niezgodności pomiędzy DR a pojazdem, to w zasadzie, tak literalnie dotyczy tylko przypadków kiedy dane na TZ są błędne, a DR prawidłowe - tak by się mogło pobieżnie wydawać. Ale tak nie jest. Wymagałoby to opisania tu całego wykładu z teorii prawa o tym czym jest stan faktyczny, a czym fakt itd.

Przyjmijmy, że w takim "ludzkim" brzmieniu, czy mówiąc kolokwialnie "po chłopsku", zapis ten brzmi:

Dane zawarte na tabliczce znamionowej są niezgodne z danymi zawartymi w dokumentach urzędowych pojazdu.

(bo to te dokumenty od strony prawnej określają stan faktyczny pojazdu... choć fakty mogą być inne - i to cała tajemnica)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jacdiag
4 godziny temu, Paprock napisał:

ktoś wklejał gdzieś materiał,

 

jak to ktoś ... 

ITD u siebie  

 

dost_10__5_.jpg

 

tu się pojawiło za sprawą  @aboz  

 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
emeryt
Dnia 8.03.2019 o 18:12, blakop napisał:

 

Dane zawarte na tabliczce znamionowej są niezgodne z danymi zawartymi w dokumentach urzędowych pojazdu.

(bo to te dokumenty od strony prawnej określają stan faktyczny pojazdu...

 

Może być jednak tak, że to w dokumencie urzędowym pojazdu, pojawiają się oczywiste omyłki ( przypadek bardzo częsty w odniesieniu do pojazdów "sprowadzonych" ) dotyczące danych technicznych. I znów pojawia się dylemat co jest stanem faktycznym.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Paprock

Ale wyraźnie opis usterki do danych na tabliczce się odnosi! O oczywistych omyłkach jest usterka inna!

Owszem, racja, wiele tabliczkowych niezgodności podciąga się pod oczywiste omyłki związane z danymi technicznymi. Życie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
blakop

No i jeśli w DR jest błąd, to taki jest właśnie stan faktyczny. I trzeba to wyjaśnić. Stąd potrzeba N na badaniu. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
traper
Dnia 11.03.2019 o 10:02, blakop napisał:

No i jeśli w DR jest błąd, to taki jest właśnie stan faktyczny. I trzeba to wyjaśnić. Stąd potrzeba N na badaniu. 

Ma to sens. Zastanawiam się tylko kiedy możemy uznać taką usterkę d) Oczywiste omyłki w dowodzie rejestracyjnym związane z danymi
technicznymi pojazdu - UD

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
blakop

Np. 55 zamiast 5 miejsc siedzących w samochodzie osobowym. Czyli parametr z założenia błędny, niemożliwy. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
emeryt
29 minut temu, blakop napisał:

Np. 55 zamiast 5 miejsc siedzących w samochodzie osobowym. 

Natomiast jeżeli będzie 7 zamiast 5 miejsc siedzących - to będzie to usterka ??

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
adam1501

To zależy w jakich okolicznościach. Po to diagnosta musi mieć parę klas i kursy aby podjął właściwą decyzję. Jak pojazd ma możliwość mieć 7 miejsc a ma 5 to znaczy, że przyjechał bez dwóch foteli lub wystawiający DR się trzepnął lub ktoś dokonał zmian konstrukcyjnych. Wywiad i decyzja. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
blakop

Tak. 7 a 5 to w wielu autach możliwy wariant, więc albo to ZK albo faktycznie usterka. Ale już 777 to oczywisty błąd - natury pisarskiej można by rzec. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
emeryt
54 minuty temu, adam1501 napisał:

 Po to diagnosta musi mieć parę klas .

Miałem pewne problemy w ostatniej klasie,:) bądź więc łaskaw uswiadomić mnie którą usterkę z tabeli w takim przypadku wybieramy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
mirek_handlarz

Wałkowany był temat w październiku 2017, wtedy kładziono nacisk z każdej strony na UD. Z perspektywy półtora roku wiem, że w wielu przypadkach UD jest "słabo" oddziaływające na klienta, a niejednokrotnie brak ZK w odpowiednim momencie skutecznie mu utrudnia sprostowanie "oczywistej omyłki". Więc "czeskie błędy" sprawa prosta.  Liczba miejsc w osobówkach - np. VW Lupo, Passat CC (wariant 4 miejscowy) itp.  (4, a jest wpis 5) to tel. do WK i wtedy decyzja. Powiedzmy sobie szczerze, że UD klient ma w okrężnicy na wysokości łączenia z jelitem cienkim.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
aboz
Napisano (edytowane)
17 godzin temu, mirek_handlarz napisał:

Powiedzmy sobie szczerze, że UD klient ma w okrężnicy na wysokości łączenia z jelitem cienkim.

No i co to zmienia? Diagnosta ma stwierdzić i przekazać klientowi informację. Klient ma ustawowy obowiązek zgłosić zmiany danych w ciągu 30 dni, a że kary za niepoinformowanie urzędu o zmianach nie ma żadnej, to już nie nasza sprawa. Nie bądźmy bardziej święci od papieża.

 

Dnia 13.03.2019 o 08:05, traper napisał:

d) Oczywiste omyłki w dowodzie rejestracyjnym związane z danymi
technicznymi pojazdu - UD

Ale korzystamy z aktualnych przepisów, a te mówią, że to 0.2.e w brzmieniu

Cytat

Oczywiste omyłki, niezgodności w dowodzie rejestracyjnym związane z danymi technicznymi pojazdu.

 

Jeśli chodzi o 0.2.g to moim zdaniem ta usterka ma zastosowanie w przypadku, gdy dane w DR są zgodne z homo ale nie z TZ. Również w przypadku gdy w homo są bzdury w stylu F3=F1/2 ale podane masy przyczep, a na tabliczce masa zespołu jest.

Edytowane przez aboz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
mirek_handlarz

To kiedy wystąpią okoliczności do zastosowania 0.2 G ? Chyba tylko hipotetyczne.

Wysłane przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
aboz

W ostatnim roku jakby ucichło, ale w poprzednich latach miałem takich przypadków od groma. VW, Skoda, MB itp. Pomylone TZ, pomylone dane w homo. Oj było tego trochę. A, że dostęp do homo mam dobry, to i "parę" negatywów wpadło. Problem mają klienci, którzy w większości przypadków mają pojazdy krajowe i po 3 lub kilku więcej latach (oczywiście OBT w jednej SKP i nikomu nie przeszkadzało) muszą biegać po salonach i prostować. A często wyrobienie nowej TZ to minimum kilka tygodni.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.