emeryt Napisano 8 Marzec 2019 Share Napisano 8 Marzec 2019 Witam Panowie-Koledzy. Próbowałem znaleźć na forum interesujący mnie temat , lecz nie udało mi się. Konkretnie chodzi mi o pozycję 0.2.g) Dane zawarte na tabliczce znamionowej są niezgodne ze stanem faktycznym. Co należy uznać za stan faktyczny, aby można było go porównać z danymi na TZ. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 8 Marzec 2019 Share Napisano 8 Marzec 2019 Np. świadectwo zgodności. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sojer1disco Napisano 8 Marzec 2019 Share Napisano 8 Marzec 2019 Może chodzić o niezgodność mas , to częsty przypadek Miałem przypadek że klient kupił na złomie pas przedni z TZ do golfa III i założył do auta po czym przyjechał na SKP. I jak się okazuje na tabliczce nic się nie zgadzało . czyli była niezgodna ze stanem faktycznym. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
abcs Napisano 8 Marzec 2019 Share Napisano 8 Marzec 2019 To jest pytanie. Co to jest stan faktyczny? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 8 Marzec 2019 Share Napisano 8 Marzec 2019 W tym konkretnym przypadku założyli, że wszystko jest stanem faktycznym oprócz rzeczonej tabliczki. Tabliczki, która z założenia kombinowane dane zawiera. Jaki przepis takie jego rozumowanie. Przeze mnie przynajmniej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 8 Marzec 2019 Share Napisano 8 Marzec 2019 Stan faktyczny to rzeczywisty stan pojazdu. Problem rodzi się czy to pojazd nie odpowiada parametrom zawartym na TZ czy tabliczka zawiera błędne dane. Z doświadczenia wiem, że jeśli masy na TZ nie są zgodne z tymi zawartymi w DR to prawie zawsze kończy się to wymianą TZ a nie poprawą homo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 8 Marzec 2019 Share Napisano 8 Marzec 2019 No niestety ale innej rady nie ma. Czytając i rozumując wprost, to chodzi o tabliczkę znamionową. No przecież nikt nie będzie dopasowywał tabliczki do samochodu, tylko zawsze tabliczkę do auta. No taka prawda. Sławetne masy własne zapodane we Fiatach Palio/Siena zamiast dopuszczalnej masy całkowitej pojazdu. Wrrróć! Miało być odwrotnie "samochodu do tabliczki, tylko zawsze tabliczkę do auta". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 8 Marzec 2019 Share Napisano 8 Marzec 2019 Błędne TZ też się trafiają - szczególnie w autach w których są różne warianty mas do wyboru. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
yogi1984 Napisano 8 Marzec 2019 Share Napisano 8 Marzec 2019 Według PISKP i ich interpretacji i co mają na stronie to 0.2.g ma się stosować gdy jest różnica miedzy masami na tabliczce a tymi w DR lub jeśli takowych w DR brak. Diagnosta ma napisać w uwagach co się nie zgadza lub czego brak,zastosować 0.2.G UD i poinformować klient,a on teoretycznie ma 30 dni na wyprostowanie tego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 8 Marzec 2019 Share Napisano 8 Marzec 2019 No i te błędne dane są sednem tej usterki. Pisałem, że z doświadczenia wiem tylko o Fiacie. Ale ktoś wklejał gdzieś materiał, że przeładowany dostawczak do 3,5 tony, a na pace pozostawiona jedna jedyna tabliczka znamionowa, prawdopodobnie z drugiego etapu homologacji, na 6 lub 7 i pół tony d.m.c. I po mojemu to nie są żadne Drobne Usterki jak podpowiada post wyżej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 8 Marzec 2019 Share Napisano 8 Marzec 2019 7 i pół to już przesada - to już klasa "medium" się zaczyna. Ale 6,5 dziwnie przerobione w dół to owszem A 5,5 jako 3,5 to już całkiem po legalu z homo może tak być i jak najbardziej TZ mogą być pomylone. No a tych biednych Sien z masą własną zamiast DMC na TZ to już chyba w obiegu coraz mniej... Kto wie - może za parę lat taka Siena, właśnie z taką pomyloną TZ to będzie istny biały kruk warty kupę kasy wśród kolekcjonerów Co do zapisu cytowanego na wstępie - no jest nieco nieszczęśliwy. Bo zamiast stosować tą pozycję do wszelkich niezgodności pomiędzy DR a pojazdem, to w zasadzie, tak literalnie dotyczy tylko przypadków kiedy dane na TZ są błędne, a DR prawidłowe - tak by się mogło pobieżnie wydawać. Ale tak nie jest. Wymagałoby to opisania tu całego wykładu z teorii prawa o tym czym jest stan faktyczny, a czym fakt itd. Przyjmijmy, że w takim "ludzkim" brzmieniu, czy mówiąc kolokwialnie "po chłopsku", zapis ten brzmi: Dane zawarte na tabliczce znamionowej są niezgodne z danymi zawartymi w dokumentach urzędowych pojazdu. (bo to te dokumenty od strony prawnej określają stan faktyczny pojazdu... choć fakty mogą być inne - i to cała tajemnica) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jacdiag Napisano 8 Marzec 2019 Share Napisano 8 Marzec 2019 4 godziny temu, Paprock napisał: ktoś wklejał gdzieś materiał, jak to ktoś ... ITD u siebie a tu się pojawiło za sprawą @aboz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
emeryt Napisano 11 Marzec 2019 Autor Share Napisano 11 Marzec 2019 Dnia 8.03.2019 o 18:12, blakop napisał: Dane zawarte na tabliczce znamionowej są niezgodne z danymi zawartymi w dokumentach urzędowych pojazdu. (bo to te dokumenty od strony prawnej określają stan faktyczny pojazdu... Może być jednak tak, że to w dokumencie urzędowym pojazdu, pojawiają się oczywiste omyłki ( przypadek bardzo częsty w odniesieniu do pojazdów "sprowadzonych" ) dotyczące danych technicznych. I znów pojawia się dylemat co jest stanem faktycznym. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 11 Marzec 2019 Share Napisano 11 Marzec 2019 Ale wyraźnie opis usterki do danych na tabliczce się odnosi! O oczywistych omyłkach jest usterka inna! Owszem, racja, wiele tabliczkowych niezgodności podciąga się pod oczywiste omyłki związane z danymi technicznymi. Życie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 11 Marzec 2019 Share Napisano 11 Marzec 2019 No i jeśli w DR jest błąd, to taki jest właśnie stan faktyczny. I trzeba to wyjaśnić. Stąd potrzeba N na badaniu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
traper Napisano 13 Marzec 2019 Share Napisano 13 Marzec 2019 Dnia 11.03.2019 o 10:02, blakop napisał: No i jeśli w DR jest błąd, to taki jest właśnie stan faktyczny. I trzeba to wyjaśnić. Stąd potrzeba N na badaniu. Ma to sens. Zastanawiam się tylko kiedy możemy uznać taką usterkę : d) Oczywiste omyłki w dowodzie rejestracyjnym związane z danymi technicznymi pojazdu - UD Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 13 Marzec 2019 Share Napisano 13 Marzec 2019 Np. 55 zamiast 5 miejsc siedzących w samochodzie osobowym. Czyli parametr z założenia błędny, niemożliwy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
emeryt Napisano 13 Marzec 2019 Autor Share Napisano 13 Marzec 2019 29 minut temu, blakop napisał: Np. 55 zamiast 5 miejsc siedzących w samochodzie osobowym. Natomiast jeżeli będzie 7 zamiast 5 miejsc siedzących - to będzie to usterka ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 13 Marzec 2019 Share Napisano 13 Marzec 2019 To zależy w jakich okolicznościach. Po to diagnosta musi mieć parę klas i kursy aby podjął właściwą decyzję. Jak pojazd ma możliwość mieć 7 miejsc a ma 5 to znaczy, że przyjechał bez dwóch foteli lub wystawiający DR się trzepnął lub ktoś dokonał zmian konstrukcyjnych. Wywiad i decyzja. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 13 Marzec 2019 Share Napisano 13 Marzec 2019 Tak. 7 a 5 to w wielu autach możliwy wariant, więc albo to ZK albo faktycznie usterka. Ale już 777 to oczywisty błąd - natury pisarskiej można by rzec. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
emeryt Napisano 13 Marzec 2019 Autor Share Napisano 13 Marzec 2019 54 minuty temu, adam1501 napisał: Po to diagnosta musi mieć parę klas . Miałem pewne problemy w ostatniej klasie, bądź więc łaskaw uswiadomić mnie którą usterkę z tabeli w takim przypadku wybieramy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mirek_handlarz Napisano 13 Marzec 2019 Share Napisano 13 Marzec 2019 Wałkowany był temat w październiku 2017, wtedy kładziono nacisk z każdej strony na UD. Z perspektywy półtora roku wiem, że w wielu przypadkach UD jest "słabo" oddziaływające na klienta, a niejednokrotnie brak ZK w odpowiednim momencie skutecznie mu utrudnia sprostowanie "oczywistej omyłki". Więc "czeskie błędy" sprawa prosta. Liczba miejsc w osobówkach - np. VW Lupo, Passat CC (wariant 4 miejscowy) itp. (4, a jest wpis 5) to tel. do WK i wtedy decyzja. Powiedzmy sobie szczerze, że UD klient ma w okrężnicy na wysokości łączenia z jelitem cienkim. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aboz Napisano 14 Marzec 2019 Share Napisano 14 Marzec 2019 (edytowane) 17 godzin temu, mirek_handlarz napisał: Powiedzmy sobie szczerze, że UD klient ma w okrężnicy na wysokości łączenia z jelitem cienkim. No i co to zmienia? Diagnosta ma stwierdzić i przekazać klientowi informację. Klient ma ustawowy obowiązek zgłosić zmiany danych w ciągu 30 dni, a że kary za niepoinformowanie urzędu o zmianach nie ma żadnej, to już nie nasza sprawa. Nie bądźmy bardziej święci od papieża. Dnia 13.03.2019 o 08:05, traper napisał: d) Oczywiste omyłki w dowodzie rejestracyjnym związane z danymi technicznymi pojazdu - UD Ale korzystamy z aktualnych przepisów, a te mówią, że to 0.2.e w brzmieniu Cytat Oczywiste omyłki, niezgodności w dowodzie rejestracyjnym związane z danymi technicznymi pojazdu. Jeśli chodzi o 0.2.g to moim zdaniem ta usterka ma zastosowanie w przypadku, gdy dane w DR są zgodne z homo ale nie z TZ. Również w przypadku gdy w homo są bzdury w stylu F3=F1/2 ale podane masy przyczep, a na tabliczce masa zespołu jest. Edytowane 14 Marzec 2019 przez aboz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mirek_handlarz Napisano 14 Marzec 2019 Share Napisano 14 Marzec 2019 To kiedy wystąpią okoliczności do zastosowania 0.2 G ? Chyba tylko hipotetyczne.Wysłane przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aboz Napisano 14 Marzec 2019 Share Napisano 14 Marzec 2019 W ostatnim roku jakby ucichło, ale w poprzednich latach miałem takich przypadków od groma. VW, Skoda, MB itp. Pomylone TZ, pomylone dane w homo. Oj było tego trochę. A, że dostęp do homo mam dobry, to i "parę" negatywów wpadło. Problem mają klienci, którzy w większości przypadków mają pojazdy krajowe i po 3 lub kilku więcej latach (oczywiście OBT w jednej SKP i nikomu nie przeszkadzało) muszą biegać po salonach i prostować. A często wyrobienie nowej TZ to minimum kilka tygodni. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.