Skocz do zawartości

Tabela usterek


emeryt

Rekomendowane odpowiedzi

Witam Panowie-Koledzy.

Próbowałem znaleźć na forum interesujący mnie temat , lecz nie udało mi się.

Konkretnie chodzi mi o pozycję 0.2.g) Dane zawarte na tabliczce znamionowej są niezgodne ze stanem faktycznym.

Co należy uznać za stan faktyczny, aby można było go porównać z danymi na TZ.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może chodzić o niezgodność mas , to częsty przypadek

Miałem przypadek że klient kupił na złomie pas przedni z TZ do golfa III i założył do auta po czym przyjechał na SKP. I jak się okazuje na tabliczce nic się nie zgadzało . czyli była niezgodna ze stanem faktycznym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W tym konkretnym przypadku założyli, że wszystko jest stanem faktycznym oprócz rzeczonej tabliczki. Tabliczki, która z założenia kombinowane dane zawiera.

Jaki przepis takie jego rozumowanie. Przeze mnie przynajmniej. :evil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stan faktyczny to rzeczywisty stan pojazdu. Problem rodzi się czy to pojazd nie odpowiada parametrom zawartym na TZ czy tabliczka zawiera błędne dane. Z doświadczenia wiem, że jeśli masy na TZ nie są zgodne z tymi zawartymi w DR to prawie zawsze kończy się to wymianą TZ a nie poprawą homo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No niestety ale innej rady nie ma. Czytając i rozumując wprost, to chodzi o tabliczkę znamionową. No przecież nikt nie będzie dopasowywał tabliczki do samochodu, tylko zawsze tabliczkę do auta. No taka prawda. ;-)

Sławetne masy własne zapodane we Fiatach Palio/Siena zamiast dopuszczalnej masy całkowitej pojazdu.

 

Wrrróć! Miało być odwrotnie "samochodu do tabliczki, tylko zawsze tabliczkę do auta".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Według PISKP  i ich interpretacji i co mają na stronie to 0.2.g ma się stosować gdy jest różnica miedzy masami na tabliczce a tymi w DR lub jeśli takowych w DR brak. Diagnosta ma napisać w uwagach co się nie zgadza lub czego brak,zastosować 0.2.G UD i poinformować klient,a on teoretycznie ma 30 dni na wyprostowanie tego. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i te błędne dane są sednem tej usterki. Pisałem, że z doświadczenia wiem tylko o Fiacie. Ale ktoś wklejał gdzieś materiał, że przeładowany dostawczak do 3,5 tony, a na pace pozostawiona jedna jedyna tabliczka znamionowa, prawdopodobnie z drugiego etapu homologacji, na 6 lub 7 i pół tony d.m.c.

I po mojemu to nie są żadne  Drobne Usterki jak podpowiada post wyżej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 i pół to już przesada - to już klasa "medium" się zaczyna. Ale 6,5 dziwnie przerobione w dół to owszem :)

A 5,5 jako 3,5 to już całkiem po legalu z homo może tak być i jak najbardziej TZ mogą być pomylone.

No a tych biednych Sien z masą własną zamiast DMC na TZ to już chyba w obiegu coraz mniej... Kto wie - może za parę lat taka Siena, właśnie z taką pomyloną TZ to będzie istny biały kruk warty kupę kasy wśród kolekcjonerów :)

 

Co do zapisu cytowanego na wstępie - no jest nieco nieszczęśliwy. Bo zamiast stosować tą pozycję do wszelkich niezgodności pomiędzy DR a pojazdem, to w zasadzie, tak literalnie dotyczy tylko przypadków kiedy dane na TZ są błędne, a DR prawidłowe - tak by się mogło pobieżnie wydawać. Ale tak nie jest. Wymagałoby to opisania tu całego wykładu z teorii prawa o tym czym jest stan faktyczny, a czym fakt itd.

Przyjmijmy, że w takim "ludzkim" brzmieniu, czy mówiąc kolokwialnie "po chłopsku", zapis ten brzmi:

Dane zawarte na tabliczce znamionowej są niezgodne z danymi zawartymi w dokumentach urzędowych pojazdu.

(bo to te dokumenty od strony prawnej określają stan faktyczny pojazdu... choć fakty mogą być inne - i to cała tajemnica)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 8.03.2019 o 18:12, blakop napisał:

 

Dane zawarte na tabliczce znamionowej są niezgodne z danymi zawartymi w dokumentach urzędowych pojazdu.

(bo to te dokumenty od strony prawnej określają stan faktyczny pojazdu...

 

Może być jednak tak, że to w dokumencie urzędowym pojazdu, pojawiają się oczywiste omyłki ( przypadek bardzo częsty w odniesieniu do pojazdów "sprowadzonych" ) dotyczące danych technicznych. I znów pojawia się dylemat co jest stanem faktycznym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale wyraźnie opis usterki do danych na tabliczce się odnosi! O oczywistych omyłkach jest usterka inna!

Owszem, racja, wiele tabliczkowych niezgodności podciąga się pod oczywiste omyłki związane z danymi technicznymi. Życie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 11.03.2019 o 10:02, blakop napisał:

No i jeśli w DR jest błąd, to taki jest właśnie stan faktyczny. I trzeba to wyjaśnić. Stąd potrzeba N na badaniu. 

Ma to sens. Zastanawiam się tylko kiedy możemy uznać taką usterkę d) Oczywiste omyłki w dowodzie rejestracyjnym związane z danymi
technicznymi pojazdu - UD

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

29 minut temu, blakop napisał:

Np. 55 zamiast 5 miejsc siedzących w samochodzie osobowym. 

Natomiast jeżeli będzie 7 zamiast 5 miejsc siedzących - to będzie to usterka ??

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To zależy w jakich okolicznościach. Po to diagnosta musi mieć parę klas i kursy aby podjął właściwą decyzję. Jak pojazd ma możliwość mieć 7 miejsc a ma 5 to znaczy, że przyjechał bez dwóch foteli lub wystawiający DR się trzepnął lub ktoś dokonał zmian konstrukcyjnych. Wywiad i decyzja. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak. 7 a 5 to w wielu autach możliwy wariant, więc albo to ZK albo faktycznie usterka. Ale już 777 to oczywisty błąd - natury pisarskiej można by rzec. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

54 minuty temu, adam1501 napisał:

 Po to diagnosta musi mieć parę klas .

Miałem pewne problemy w ostatniej klasie,:) bądź więc łaskaw uswiadomić mnie którą usterkę z tabeli w takim przypadku wybieramy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wałkowany był temat w październiku 2017, wtedy kładziono nacisk z każdej strony na UD. Z perspektywy półtora roku wiem, że w wielu przypadkach UD jest "słabo" oddziaływające na klienta, a niejednokrotnie brak ZK w odpowiednim momencie skutecznie mu utrudnia sprostowanie "oczywistej omyłki". Więc "czeskie błędy" sprawa prosta.  Liczba miejsc w osobówkach - np. VW Lupo, Passat CC (wariant 4 miejscowy) itp.  (4, a jest wpis 5) to tel. do WK i wtedy decyzja. Powiedzmy sobie szczerze, że UD klient ma w okrężnicy na wysokości łączenia z jelitem cienkim.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 godzin temu, mirek_handlarz napisał:

Powiedzmy sobie szczerze, że UD klient ma w okrężnicy na wysokości łączenia z jelitem cienkim.

No i co to zmienia? Diagnosta ma stwierdzić i przekazać klientowi informację. Klient ma ustawowy obowiązek zgłosić zmiany danych w ciągu 30 dni, a że kary za niepoinformowanie urzędu o zmianach nie ma żadnej, to już nie nasza sprawa. Nie bądźmy bardziej święci od papieża.

 

Dnia 13.03.2019 o 08:05, traper napisał:

d) Oczywiste omyłki w dowodzie rejestracyjnym związane z danymi
technicznymi pojazdu - UD

Ale korzystamy z aktualnych przepisów, a te mówią, że to 0.2.e w brzmieniu

Cytat

Oczywiste omyłki, niezgodności w dowodzie rejestracyjnym związane z danymi technicznymi pojazdu.

 

Jeśli chodzi o 0.2.g to moim zdaniem ta usterka ma zastosowanie w przypadku, gdy dane w DR są zgodne z homo ale nie z TZ. Również w przypadku gdy w homo są bzdury w stylu F3=F1/2 ale podane masy przyczep, a na tabliczce masa zespołu jest.

Edytowane przez aboz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To kiedy wystąpią okoliczności do zastosowania 0.2 G ? Chyba tylko hipotetyczne.

Wysłane przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W ostatnim roku jakby ucichło, ale w poprzednich latach miałem takich przypadków od groma. VW, Skoda, MB itp. Pomylone TZ, pomylone dane w homo. Oj było tego trochę. A, że dostęp do homo mam dobry, to i "parę" negatywów wpadło. Problem mają klienci, którzy w większości przypadków mają pojazdy krajowe i po 3 lub kilku więcej latach (oczywiście OBT w jednej SKP i nikomu nie przeszkadzało) muszą biegać po salonach i prostować. A często wyrobienie nowej TZ to minimum kilka tygodni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.