Skocz do zawartości

Badanie motocykla i inne


mike_van_mik

Rekomendowane odpowiedzi

Przepraszam kolego  wroc69 - ale czy ta misterna konstrukcja to tak cały czas zamontowana - czy tylko okazjonalnie dla motorów - bo tak z lekka to ciu.... to wygląda

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zwykła nakładka z ryflowanej stalowej blachy wykonana. Zarzuca się to na rolki i jazda. No sorry, bo łatwo się klika, ale ja już takiej płyty sam nie udźwignę. ;(

Przypatrz się IVVO-Iwanie dobrze, a zobaczysz minimalne różnice w tym niebieskim kolorze, co stałe, a co nałożone.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nakładki to widzę - tylko jak poruszać się po kanale - i co z długością ławy pomiarowej - jak by nie patrzeć - to pachnie komuną  - i życzę powodzenia jak wpadnie PIP

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nic nie rozumiem! IVVO o co z długością ławy pomiarowej chodzi, co ma PIP do tego wszystkiego, jak Ty sobie radzisz z motorami?

@zorro co Cię przeraża?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przeraża mnie BHP na SKP i jak to się ma do odbioru SKP i przepisów nakazujących diagnostom narażanie zdrowia i życia przy wykonywaniu badań motocykli w takich warunkach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego @zoro luzik , przecież na " podorędziu " czeka sobie w walizeczce opóźnieniomierz , którym można zbadać hamulce (  fakt , że trzeba " mieć kawałek placu/drogi  " ) lub trafić na odpowiednią pogodę np. " słabo w czasie opadów ".;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego @zoro, ale o czym Ty piszesz, o co chodzi, konkretnie co przeraża? Przykład, opis, sytuacja... Co z BHP jest na bakier?

A co ma powiedzieć rybak na kutrze podczas sztormowej pogody, a górnik na dole w kopalni, żeby mu się czasami chodnik nie zawalił...

Już nie będę kpił i się wygłupiał ile to niebezpieczeństw czyha na przechodzącego przez jezdnię. Jak to mawiają, "życie". :evil:

Life is brutal!!! :evil::evil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, Paprock napisał:

Nic nie rozumiem! IVVO o co z długością ławy pomiarowej chodzi, co ma PIP do tego wszystkiego, jak Ty sobie radzisz z motorami?

Paproczku - oprócz wartości funkcjonalnych liczy się też powiedzmy estetyka - nie pracuję na jakiejś super nowej stacji - ale tak popatrz obiektywnie - czy to wygląda profesjonalnie - tu kawałek kratki jakieś deski z tyłu widać jakieś dodatkowe elementy metalowe - mamy 21 -wiek  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No mamy! I są stacje, że w kanale oleju po kolana jest. Każdy orze jak może! Tylko, że do tego nic nie ma ani PiP, ani BHP (póki coś się nie stanie). Tak dechy jak i krata pełni swoją rolę chroniąc przed wpadnięciem do kanału kogokolwiek. A estetyka, no cóż... jeden lubi blondynki a drugi brunetki. Mój podnośnik wygląda podobnie. Tu się łuszczy, tam rdzewiej, jeszcze gdzieś uciapany. No kupili taki badziew, że teraz tylko rozkręcanie, piaskowania, cynkowanie, malowanie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, leski66 napisał:

Kolego @zoro luzik , przecież na " podorędziu " czeka sobie w walizeczce opóźnieniomierz , którym można zbadać hamulce (  fakt , że trzeba " mieć kawałek placu/drogi  " ) lub trafić na odpowiednią pogodę np. " słabo w czasie opadów ".;-)

Oczywiście,wiem co to jest opóźnieniomierz i próbuję go czasami stosować, ale coraz więcej jest komentarzy i  opinii motocyklistów że na stacjach nie bada się hamulców na rolkach.Jeżeli chodzi o zabezpieczenie kanału to jestem w stanie to zrobić, ale ja nie jestem właścicielem tylko diagnostą.A to co widać na zdjęciu to trzeba by zapytać insp.BHP lub insp.pracy czy to jest prawidłowo zabezpieczone i bezpieczne. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, Paprock napisał:

jak Ty sobie radzisz z motoram

A z tym nie ma problemu bo mam szerokie rolki - i po założeniu nakładek jest w miarę komfortowo - czasami szybciej opóźnieiomierzem  i WSH wyznaczyć

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, zoro napisał:

A to co widać na zdjęciu to trzeba by zapytać insp.BHP lub insp.pracy czy to jest prawidłowo zabezpieczone i bezpieczne. 

 

- a pytaj kogo chcesz. Tu masz przykład jak to wygląda na stacjach, po których Paprock się przechadzał. Jest wytyczona żółtym kolorem strefa dla klienta, dodatkowo wydzielona słupkami z taśmą. Krat WEMA tyle co widać, tyle ile komu potrzeba. Można i cały kanał kratownicą pokryć, jak i nikt nie broni dechy położyć. Jak kto chce, jak kto woli.

Kurcze nie wiem, bo teraz mam podnośnik i tak się zastanawiam czy bez pytania pod auto włazić, czy wpierwej behapowca o przyzwolenie prosić. :?

 

 

 

Strefa klienta.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, zoro napisał:

coraz więcej jest komentarzy i  opinii motocyklistów że na stacjach nie bada się hamulców na rolkach.

To , że nie bada się hamulców na rolkach w motocyklach ( ogólnie ) wynika czasami ze specyfikacji tych pojazdów, łatwiej wg. mojej oceny założyć opóźnieniomierz. Zawsze rundę można sobie strzelić  :icon_wink:. Gorzej jakby w tych komentarzach zaistniał wpis , że na SKP w ogóle hamulców się nie sprawdza :silent:

 

H-D.JPG.e3d8a8c646c9b7b805d25ce3bfd42be1.JPG

 

Przykładowo takim H-D w " rolki " bym się nie pchał :oops:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat

 behapowca o przyzwolenie prosić

przecież szkolenie BHP i to stosowne do stanowiska pracy, i wykonywanej funkcji każdy przeszedł, jest  na to glejt u każdego pryncypała, przecież nie świerzbi go kieszeń żeby za brak dostać mandat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Glejt u pryncypała jest. Jednak jakie było to szkolenie, to już inna bajka. Tak samo jak z OBT. Jeden wykona rzetelnie, inny tylko "zrobi".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@cezary, odpisywałem do kolegi, co to PIP i BHP chce pytać jak kanał zabezpieczyć! ;-)

Szkolenia szkoleniami a zabezpieczenia zabezpieczeniami. Co by nie zrobił, to i tak zęby można stracić. :evil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę , że akurat dla klienta ( który przybył na badanie techniczne motocyklem ) Nasze " zęby " są mało istotne, bardziej przejmowałby się swoim motocyklem, a w razie " W " kosztami naprawy.:?Tak czy siak to o zęby trza dbać:evil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie chodzi o pozwolenie od BHP tylko ocenę czy tak jak jest na zdjęciach jest prawidłowo i zgodnie z przepisami.Ale nikt nie odpowiedział na to pytanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A możesz skonkretyzować co te przepisy miałyby precyzować, bo jakoś nie mogę problemu skumać oraz gdzie takie pytanie było zadane? 8/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.