Skocz do zawartości

Praktyczny Domosław 20.03.19


Amadeus

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. 

Pytanie na egzaminie (jedno z wielu): w jakich okolicznościach sprawdziamy homologację przewodów pod samochodem. Przewody od zbiornika do silnika. 

 

I jeszcze jedno pytanie. Za każdym razem trafiam na tego samego egzaminatora i zawsze wyglada to tak samo. Zostaje na stacji najdłużej, pyta mnie i pyta do momentu aż popełnię jakiś błąd. Czy ktoś może mi powiedzieć jak się zdaje w innych miastach, bo to już jest przegięcie! Jeszcze ani razu nie dostałem pytania które wylosowałem, tylko jakies z czapki. Masakra jakaś! 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli odpowiadasz tak precyzyjnie jak cytujesz pytania, to szybkiego zdania Ci nie wróżę. 

Przewody służące do...? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 20.03.2019 o 12:12, Amadeus napisał:

w jakich okolicznościach sprawdziamy homologację przewodów pod samochodem.

Z kanału przeglądowego lub stojąc pod samochodem podniesionym na podnośniku. Wspomagając się lampką warsztatową, zwaną "przenośką", oraz przecierając mało widoczne napisy szmatką, zwaną "szmatką czyścioszką".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 20.03.2019 o 12:12, Amadeus napisał:

Witam. 

Pytanie na egzaminie (jedno z wielu): w jakich okolicznościach sprawdziamy homologację przewodów pod samochodem. Przewody od zbiornika do silnika.

 

Pewnie chodziło o to: Dz.U. 776

image.png.4400c153eaf3c44baece58ec0346dbda.png

.....................

image.png.8a7ecac11ceef7cc59c5eeb1acf229f8.png

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A dokładniej chodzi o przewody przewody miedziane w  otulinie, które mają homologację 67R-01 .

np:

https://www.agsiedlik.pl/rurka-miedziana-8mm-w-otulinie-przewod-miedziany-i1269.html

Dnia 20.03.2019 o 12:12, Amadeus napisał:

w jakich okolicznościach sprawdziamy homologację

Od zbiornika do parownika mają być przewody miedziane. Mogą być miedziane w plastikowej otulinie i wówczas z zewnątrz nie widać miedzi dla tego muszą być oznakowane j/w.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po pierwsze przepraszam, faktycznie zapomniałem napisać na początku że chodzi o przewody LPG.

Po drugie, egzaminator mi "podpowiedział" że jak wejdę pod samochód to od razu będe widział czy muszę sprawdzać homologację, czy nie. I pierwsza moja odpowiedź była właśnie taka jak piszecie wyżej. Że w zależności od tego jakie przewody zostały zastosowane do montażu instalacji LPG, czy miedziane w zabezpieczeniu, czy stalowe (nierdzewne lub zabezpieczone). To egzaminator od razu odparł że to zupełnie nie o to chodzi i mam kombinować dalej. 

 

Aha dodał jeszcze, "że konia z rzędem temu kto teraz w instalacji LPG montuje przewody inne niż miedziane"

Edytowane przez Amadeus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No cóż... To kolejny dowód na to, że egzaminy przeprowadzają "leśne dziadki"...

Może faktycznie czas na samorząd zawodowy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 godzin temu, Mecher napisał:

obiecaj, że go nie spałaszujesz razem z kopytami 

Nie kopyta zostawię a resztę przerobię na kabanosy.

13 godzin temu, blakop napisał:

To kolejny dowód na to, że egzaminy przeprowadzają "leśne dziadki"

Bo oni (pracownicy z TDT) mają tylko ADR-y opanowane a o pozostałych tematach wiedzą co nieco. W sumie to nie ma się czemu dziwić skoro nie są czynnymi diagnostami to niby skąd mają wiedzieć jak obecne pojazdy są zbudowane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i udało mi się skonsultować temat z Panem który był jednym z wykładowców u mnie na kursie i jasno mi powiedział tu ewidentnie chodziło o to kiedy instalacja została założona i czy ma przewody oznaczenie  homologacji 67R 00........!

A ja to wszystko mówiłem egzaminatorowi, bo za nim zadał mi pytanie na temat przewodów, zapytał mnie o to czy do starego wielozaworu można nowy zbiornik i odwrotnie. I przy pytaniu o te przewody mnie tknęło i moja pierwsza odpowiedź brzmiała: że w zależności z którego roku jest instalacja LPG i z jaką serią poprawek była montowana, czy 00, czy 01. To odpowiedział mi że nie o to chodzi, to moja kolejna odpowiedź brzmiała: w zależności jakie przewody, czy stalowe, czy miedziane w zabezpieczeniu. Tu również powiedział że nie o to chodzi, to później zacząłem strzelać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.