Skocz do zawartości

Hybryda


czmarek1

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, dzisiaj przy wypełnianiu DIP-u dla toyoty hybrid w systemie Norcom w rubryce "moc silnika elektr.(kw)" wpisałem odpowiednią wartość, uzupełniłem wszystkie niezbędne rubryki , wydałem klientowi dokument DIP. Niestety Pani w okienku stwierdziła brak tych danych z silnika elektr. , klient zadzwonił do mnie z pretensjami. Okazało się ze rzeczywiście na wydruku  w DIP- ie nie ma tych danych. One po prostu nie przepisuję się  do wersji papierowej. Oczywiście zgłosiłem ten fakt do serwisu Norcom. Dowiedziałem sie że informacja ta powinna być wpisana w "dodatkowych informacjach". Tak więc pomimo ze wpiszecie w systemie odpowiednie wartości w tej rubryce , to i tak to nie działa, nie zostanie przepisane do wersji papierowej.

Na pewno będą głosy że powinienem sprawdzić wszystko przed podpisaniem, ale nie spodziewałem sie że to co uzupełniam nie wszystko jest potrzebne.>:(

Czy któryś z kolegów miał juz taki przypadek?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja zawsze byłem zwolennikiem programów gdzie dane są wpisywane bezpośrednio w dokument a nie w okienka programu a program po swojemu te dane po przetwarza i zapisze co uzna za stosowne. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

programy mogą mieć jakieś opcje pomocnicze, w niczym to nie przeszkadza, ale finalnie wydrukowany dokument  z badania technicznego musi być zgodny i aktualny ze wzorem z obowiązujących aktów prawnych. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A poza tym, to wzór DiP-u na dzisiaj nic więcej nie przewiduje oprócz klasyki. Czyli standardowo pojemność, moc, obroty, paliwo, a pozostałe cuda do uwag.

 No rzeczywiście, ale mi pomogły opcje pomocnicze!  :nausea:

:evil:

Edytowane przez Paprock
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co pamiętam to nie wpisuje się do Dipu ponieważ nie ma takiej pozycji, ale jest wysyłane do cepiku. Jak w WK wprowadzą do systemu to powinno im się wyświetlić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dokumentach z badania powinno być przede wszystkim to, co jest wymagane do wystawienia DR/KP w WK. Niezależnie od rubryk. Brakuje czegoś, co wiesz, że jest wymagane (a powinieneś wiedzieć) - wpisujesz w adnotacjach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, arekkos napisał:

Z tego co pamiętam to nie wpisuje się do Dipu ponieważ nie ma takiej pozycji

Kolego mylisz sie jest taka pozycja, chyba dawno nie robiłeś DIP-u , albo korzystasz z innego programu

11 godzin temu, blakop napisał:

Brakuje czegoś, co wiesz, że jest wymagane (a powinieneś wiedzieć) - wpisujesz w adnotacjach. 

Może Ty wiesz co jeszcze nie przechodzi do DIP-u z rubryk wypełnianych w systemie, bo ja nie spodziewałem się że coś wypełniam niepotrzebnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powoli! Powoli!

Zaświadczenia plus załączniki mają być wypełniane/wystawiane zgodnie ze wzorem. Ułatwienia programowe nie stanowią w tym przypadku wykładni.

To jest podobnie jak odptaszkowanie kwadracika [HAK] lub [GAZ] na ekranie, co i tak nie skutkuje przeniesieniem tych informacji do punktu drugiego zaświadczenia, przynajmniej w tej aplikacji.

Mój kumpel-zmiennik non-stop ptaszkuje HAK lub GAZ lub TAXI, a i tak nie wypełnia punktu drugiego i rok w rok się tłumaczy obiecując poprawę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 minut temu, Paprock napisał:

Powoli! Powoli!

Wydaje mi się i wiem to na pewno że większość kolegów nie wiedziała o tym że po wypełnieniu nie wszystkie dane przechodzą do wersji papierowej. Uważam ze te spostrzeżenia przynajmniej niektórym się przydadzą i będą cenną uwagą, chyba  warto dzielić się tym na forum .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No pewnie, że się przydadzą. Jak swoje hybrydy męczyłem ze dwa lata temu, to... No to nie pamiętam czy te okieneczka były.

Zaiste nadejdzie wiekopomna chwila kiedy to wszystko zatrybi. ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 weeks later...

Z informacji o nowej wersji programu, wynika ze już po zaznaczeniu że 2 rodzaje zasilania np. hybryda , w wydruku DIp jest widoczna wartośc w kw dla silnika elektrycznego. ale jeszcze tego nie sprawdziłem osobiście. jest postęp.:ok

  • Polub 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, czmarek1 napisał:

jest postęp.:ok

Jest postęp, bo i do tabeli usterek dodano INNĄ USTERKĘ i w opisie można wpisać co to za usterka z po za głównego katalogu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale wzór DIP-u z rozporządzenia się nie zmienił, więc to co wydrukujesz i tak musi mieć postać jak w rozporządzeniu, czyli postęp programowy jest tak naprawdę iluzoryczny :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

53 minuty temu, cezary napisał:

 czyli postęp programowy jest tak naprawdę iluzoryczny :wink:

musze sprawdzić, z opisu zmian wynika coś innego?

Kolego sprawdziłem , nie masz racji, jest podana wartość w pozycji 37.DIP-u , zarówno dla siln.benz, jak EE w kw. Zmiany są? nie tylko iluzoryczne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

34 minuty temu, czmarek1 napisał:

Kolego sprawdziłem , nie masz racji, jest podana wartość w pozycji 37.DIP-u , zarówno dla siln.benz, jak EE w kw

Ale tego z programu/rejestru. Bo oficjalnie wg. 776 z późn. zm. jest tak: ;-)

776.JPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 month later...

Taką hybrydę wymęczyłem.

Wymęczyłem, bo po francuskim dowodzie to nic nie wiadomo.

Nie czepiałbym się o to, że w DiP-ie utworzyły się nowe rubryczki na silnik elektryczny, podobnie nie widzę sensu czepiania się, że w tym przypadku zaginęło info o dopalaczu w CEPiK-u.

 

Tak się odważę na przyszłość i pod rozwagę zapodać to, co mi wyszło:


1945301000_Hybrydadowdfrancuski.gif.d4e69ec9ae754c8347345a226331299a.gif

 

1081537282_HybrydaDiP.thumb.jpg.14397cdc3bffeb9b753934b519fe89ac.jpg

 

Hybryda PC.gif

 

Hybryda CEPiK.gif

 

 

 

Edytowane przez Jacdiag
porządkowanie bałaganu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Była o ładowności w osobowych dyskusja. Nie ma sensu do tego wracać. 

O tablicach też. To że pojazd nie ma fizycznie założonych tablic, to nie znaczy że nie posiada przypisanego mu nr rejestracyjnego. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.