szymonp Napisano 27 Marzec 2019 Share Napisano 27 Marzec 2019 Witam, dostałem papiery samochodu zza granicy aby się przygotować i za niedługo będę robił pierwsze zmiany konstrukcyjne podczas swojej kariery jako diagnosta Samochód to Renault Midliner masa własna 5400 t, rok produkcji 98. Stara zabudowa podobno była skrzynia, w dowodzie francuskim jest napisane Carrosserie (PLSC), co tłumacz przetłumaczył również jako pojazd skrzyniowy. Jakaś tam firma zdemontowała mu starą skrzynię i zamontowała wywrotkę. I tutaj moje pytania: -Jaki rodzaj badania? Okresowe przed pierwszą rejestracją+ zmiany konstrukcyjne? - jeżeli tak, to samochód musi mieć tablice rejestracyjne? - zmieniła się masa własna i naciski na osie. Firma która kupiła ten pojazd posiada wagę, nie wiem czy legalizowaną, handlują węglem i pojazd według tej wagi stracił około 350 kg na wadze, czy jest możliwość uznania takiego sposobu ważenia, jeżeli jest wystawione na to zaświadczenie? Czy naciski na osie powinny zostać niezmienione, jeżeli nie to w jaki sposób powinienem je wyznaczyć? To by było na tyle, z mojej strony, chyba że o czymś zapomniałem to proszę starszych kolegów o dobrą radę, nie chce umoczyć na takim temacie a badanie zrobić muszę bo stały klient, pozdrawiam serdecznie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
yogi1984 Napisano 27 Marzec 2019 Share Napisano 27 Marzec 2019 A więc ja robię to tak - klient do WK po tablice i PC - już u mnie ZK potem OBT przed 1-rejestracja -waga tylko z legalizowanej wagi -naciski bez zmian Na szybko to tyle, więcej jak inni robią gdzieś na forum jest-szukaj. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 27 Marzec 2019 Share Napisano 27 Marzec 2019 Najwygodniej było rejestrować na PC a potem zmiany kombinować. A tak mleko się rozlało... i jeżeli padło "uznawanie" to diagnoście najwygodniej uznać opinię rzeczoznawcy, bo inaczej to pozostaje się pałowanie z parametrami i pytaniami bez odpowiedzi, a skąd, a dlaczego, a po co, a na podstawie czego. No tak najczęściej pyta Temida i choć ślepa, to franca bywa dociekliwa. Nie lubię komuś w finanse wnikać, ale przy tej zmianie konstrukcyjnej to pikuś taka opinia, a o ile ułatwiłaby całą sprawę. No takie moje zdanie. A co do szukaj, to tutaj: https://forum.norcom.pl/index.php?/topic/12891-skrzynia-gt-wywrotka-ciężarowy-wielozadaniowy-specjaln/&do=findComment&comment=249763 - może się przyda. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 27 Marzec 2019 Share Napisano 27 Marzec 2019 32 minuty temu, szymonp napisał: -Jaki rodzaj badania? Okresowe przed pierwszą rejestracją+ zmiany konstrukcyjne? TAK 32 minuty temu, szymonp napisał: - jeżeli tak, to samochód musi mieć tablice rejestracyjne? DOKŁADNIE A co do meritum. Dlaczego niby zmieniły się naciski na oś? Co takiego zmieniono w tej konstrukcji? Wzmocniono jakoś zawieszenie tylnego mostu? Po drugie - po takiej przeróbce, czyli zmianie stałej skrzyni na wywrotkę pojazd w najlepszym razie może zachować wagę, ale żeby jeszcze się odchudzić? Co do zasady konstrukcja wywrotu jest cięższa, dochodzi do tego hydraulika, PTO (jeśli pojazd wcześniej nie miał). Dlatego z powodów jak wyżej dość asekuracyjnie podszedł bym do tematu tej zmiany i określenia nowych parametrów. W opisanym przypadku pokusił bym się jednak na Twoim miejscu (z uwagi na brak doświadczenia o którym sam wspominasz) o opinię rzeczoznawcy w kwestii tych nowych parametrów. Pytanie też co z TZ pojazdu, jeśli miałyby się zmienić naciski, które zapewne są tam określone. Uważaj Kolego - taka moja rada. A zalegalizowana waga brzmi ok, ale może w mniej newralgicznych przypadkach i nie kiedy jest to waga samego klienta (bo to w tym momencie dyskusyjny obiektywizm) 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
smaug Napisano 27 Marzec 2019 Share Napisano 27 Marzec 2019 W przypadku zmiany z skrzyni na wywrotkę dochodzi rama pomocnicza i hydraulika tak więc masa własna powinna wzrosnąć lub zostać bez zmian , w tym przypadku zabezpieczył bym sie opinia rzeczoznawczy jak kiedyś ITD zważy ten pojazd i będzie inna masa własna 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mirek_handlarz Napisano 27 Marzec 2019 Share Napisano 27 Marzec 2019 3 godziny temu, szymonp napisał: handlują węglem i pojazd według tej wagi stracił około 350 kg na wadze Pewnie waga po demontażu skrzyni wykazała różnicę -350 [kg]. Teraz pozostaje zważenie pojazdu po założeniu wywrotu ? Uważaj na masę - 99% przypadków to próba przekręcania diagnosty ! 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 27 Marzec 2019 Share Napisano 27 Marzec 2019 1 godzinę temu, smaug napisał: W przypadku zmiany z skrzyni na wywrotkę dochodzi rama pomocnicza Hmmm - czyli zwykła skrzynia niby nie miała ramy pośredniej (jak to Ty nazywasz "pomocniczej")? No błagam... Nie tędy droga w takich podpowiedziach... Praktycznie każda "pospolita" zabudowa ma ramę pośrednią. Jedynie indywidualne zabudowy przeznaczone pod konkretny egzemplarz pojazdu bywają w niezwykle rzadkich przypadkach jej pozbawione. Mowa o konstrukcjach ramowych rzecz jasna. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
yogi1984 Napisano 27 Marzec 2019 Share Napisano 27 Marzec 2019 (edytowane) Zapewne koledze @smaug chodzi nie o to że każda skrzynia czy inna zabudowa ma swoją ramę pośrednią bo to raczej każdy wie. A o to że wywrot ma tak jakby dwie jedna na skrzyni druga do ramy głównej przytwierdzoną(i o nią się rozchodzi), przynajmniej tak ja to zrozumiałem. Edytowane 27 Marzec 2019 przez yogi1984 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 27 Marzec 2019 Share Napisano 27 Marzec 2019 No mam nadzieję - ale o tym to już sam wspomniałem, że wywrot z założenia to konstrukcja cięższa od skrzyni (nawet z plandeką) - o urządzeniach pomocniczych nie wspomnę. Interesuje mnie ten nacisk osi. Tak naprawdę nawet fabryczne wzmocnienie elementów zawieszenia (np. dodatkowe pióra resorów, co w takich konstrukcjach bywa stosowane) wcale nie wpływa na wartości nominalne związane z naciskiem na daną oś. Ciekaw jestem co tam wymyślili. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szymonp Napisano 28 Marzec 2019 Autor Share Napisano 28 Marzec 2019 Dzięki panowie, chyba nie ma co ryzykować i się podkładać, opinia rzeczoznawcy i dopiero wtedy mogę pogadać z gościem, pozdrawiam! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.