Skocz do zawartości
Bartek24

Zmiana - samochód ciężarowy.

Rekomendowane odpowiedzi

Bartek24
Napisano (edytowane)

Witam. Jak podejśc do zmian konstrukcyjnych - samochód ciężarowy, skrzynia, 3 osobowy -> na samochód ciężarowy przewóz pojazdów, 6 osobowy. Chodzi mi głównie o zmianę liczby miejsc siedzących, Jak to się ma względem słynnego paragrafu 9?? Dotyczy on tylko nadwozia rodzaju BB. Czy w takim przypadku potrzebna jest jednostka uprawniona?? I rej - 2015r.

image_7.jpg

Edytowane przez Bartek24

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Paprock

Jakby podstaw na PIMOTY brak. Rodzaj pojazdu nie ulegnie zmianie, także "oświadczenie podmiotu" zbędne. Pozostaje tylko solidna robota i pozmianowe badanie. Bo jakbym zobaczył montaż na wkręty od rigipsów, to nie ma co gadać!

Tak mnie tylko jeszcze ciekawi jaka była ta trzyosobowa kabina na skrzyni, że teraz sześć foteli się w niej zmieści.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Bartek24
Napisano (edytowane)

No właśnie też mnie to ciekawi, jak będę znał szczególy to się nimi podzielę. Pewnie było 6 miejsc, a w papierach 3, tymbardziej, że w pierwszym rzędzie siedzeń ma 2 miejsca, a w drugim rzędzie siedzeń kanapę 4 osobową, więc nijak to pasuje, żeby był 3 osobowy. Chyba, że całą kabina została wymieniona. Głównie na początek chciałem właśnie poznać Wasze zdanie na temat tych PIMOTÓW, jak to kolega napisał.

Edytowane przez Bartek24

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
yogi1984

Ostatnio kolega był gdzieś w ITS-ie czy PIMO-cie  na szkoleniu i bardzo podobna tematyka była. Stwierdzili tylko tyle że ten paragraf jest tak niejednoznaczny w wypowiedzi o to nadwozie BB(do którego auta to się tyczy) że lepiej nie dotykać bez papierka. Ale wiadomo to PIMOT i ITS który ów papierek wydaje i kasę pobiera,także ich opinia  może nie być zbyt obiektywna na ten temat:$

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Paprock

Po mojemu paragraf miał za zadanie ukrócić wieloosobowe brygadówki lub autobusy kombinowane z blaszaków jeszcze nie tak całkiem dawno i to się udało. 

O PIMOTOWSKIE szczegóły dopytywać @DARIO64 tu albo po drugiej stronie, bo ostatnio miał do czynienia z podobną sprawą, w sensie czy PIMOT wymagany, czy nie wymagany na niektóre zmiany.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Rafi90

Jedno z pytań opisowych w moich materiałach szkoleniowych. Myślę że coś pomoże wnieść do tematu 

IMG_20190402_093842_3.jpg

IMG_20190402_093858_1.jpg

IMG_20190402_093903_7.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
aboz

Słabe te materiały. Po pierwsze nie zmiana rodzaju pojazdu, a ilości miejsc siedzących nie wymaga badania przez jednostkę uprawnioną, bo tego dotyczy par 9. O cenie za BT nie wspomnę. Ktoś żyje w dalekiej przeszłości.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Bartek24

Czyli większość jest za tym, że nie potrzeba PIMOTÓW. Nie zauważyłem od razu ale auto ma TZ z drugiego etapu homologacji i w DR jest w pozycji K numer homologacji z tego drugiego etapu. Auto jest krajowe. Być może drugi etap homologacji polegał na tej zmianie liczby miejsc siedzących z 3 na 6 i zmianie kabiny, tylko WK w DR błędnie przepisał liczbę mijesc siedzących. Tak sobie kombinuje, bo ciężko jest wyjaśnić tą zmianę liczby miejsc z 3 na 6. Trzeba dotrzeć do tej homologacji i może wyjasni się skąd te 6 miejsc siedzących się wzięło. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
blakop

Moim zdaniem kabina jest przełożona. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Bartek24
Napisano (edytowane)

To jedyne rozsądne rozwiązanie, bo kto by w podwójnej kabinie miał tylko 3 miejsca siedzące. Chociaż z drugiej strony w PORD jest napisane:

zabrania się:

5) wymiany nadwozia pojazdu posiadającego cechy identyfikacyjne, o których mowa w ust. 3a pkt 1; 

Trzeba dotrzeć do tych homologacji i wszystko się wyjaśni. 

Edytowane przez Bartek24

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
blakop

To kabina, a nie nadwozie. Gdzie tam jest nr? 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
smaug

A tak z zdjęcia to chyba ten zwis tylny troszkę chyba duży ? 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Bartek24
Napisano (edytowane)

VIN jest nabity na przegrodzie czołowej, a TZ przy fotelu. W tych starszych modelach był na ramie.

1 minutę temu, smaug napisał:

A tak z zdjęcia to chyba ten zwis tylny troszkę chyba duży ? 

A jaki powinien być??

Edytowane przez Bartek24

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
blakop

No jeśli tak to faktycznie formalnie kabiny zmienić nie można. Trzeba spojrzeć w historię papierów o co chodzi z tymi miejscami. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
smaug

Jeśli dobrze pamiętam to 60 procent rozstawu osi tylnej . a jak jest hak to producent podaje max odległość od tylnej osi  

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Bartek24
4 minuty temu, blakop napisał:

Trzeba spojrzeć w historię papierów o co chodzi z tymi miejscami. 

Dokładnie. W jakimś celu w końcu zrobiono ten drugi etap homologacji.

7 minut temu, smaug napisał:

Jeśli dobrze pamiętam to 60 procent rozstawu osi tylnej

To jest tak przyjęte 60-65%. W przepisach tego nie ma. W dyrektywie jest coś z promieniem zataczania tylko jakieś wytyczne.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
yogi1984
19 minut temu, Bartek24 napisał:

W jakimś celu w końcu zrobiono ten drugi etap homologacji.

Według mnie to ten drugi etap homologacji raczej nijak ma sie do siedzeń bo zapewne na 99,9% auto było kupione jako do zabudowy(gołe) a ci co tą skrzynie czy cos montowali wystawili 2 etap.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Bartek24
Napisano (edytowane)

Też jest to mozliwe ale w podwójnej kabinie wstawili by 3 miejsca siedzące? Może tylko w DR jest błąd. Klient ma dotrzeć do historii tych homologacji i się wszystko wyjaśni. 

Edytowane przez Bartek24

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
IVVO

Ja się tylko tak zapytam - czy badanie ma być wykonane na tej stacji co na pierwszej focie - kanał nie przelotowy wiec chyba to PSKP

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
aboz
11 minut temu, IVVO napisał:

kanał nie przelotowy wiec chyba to PSKP

A to OSKP nie może mieć dwóch stanowisk?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Bartek24

Tak tylko było wjechane do zdjęcia, a badanie na OSKP będzie o ile się wyjasni coś z tymi miejscami siedzącymi.

Ale IVVO spostrzegawczy jesteś, trzeba przyznać.

Nie daje mi spokoju to, że w podwójnej kabinie są 3 miejusca siedzące. Wiec albo w drugim etapie wymieniono kabine (co jest niezgodne z PORD) albo jest błąd w DR. Przyjeżdzają do nas craftery z pewnej firmy, zarejestrowane jako ciężarowe 9 osobowy. Firma brała zawsze nowe 3 osobowe i producent od razu przerabiał je na 9 osobowe. Na kilka aut w jednym ,który przyjechał na badanie po trzech latach zamiast 9 miejsc siedzących, były wpisane 3. Okazało się, że WK wpisał z tej pierwotnej homologacji i błąd wyszedł dopiero na przeglądzie, bo przez 3 lata nikt nie zwrócił na to uwagi.  Może tutaj tez jest po prostu błędnie wpisane. Czekamy na informacje z homologacji.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
IVVO
Napisano (edytowane)

Mogła być doble ale na potrzeby Vat usunięto  2-gi rząd - a teraz powrócono  do pierwotnego stanu - a tak z ciekawości to ładowność chyba z 800 do 1100 w legalu

Edytowane przez IVVO
literówka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
danielg539
52 minuty temu, IVVO napisał:

tak z ciekawości to ładowność chyba z 800 do 1100 w legalu

Po załadowaniu kompletu pasażerów pewnie 500-600 kg zostanie.

Następny temat, to oznaczenie konturowe nie jest dopuszczone w pojazdach o DMC pon. 7,5 t.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
smaug

60 procent z dyrektywy

7.6.4. Na wniosek producenta można również sprawdzić wymagania ppkt
7.6.1–7.6.3, stosując odpowiednie równoważne obliczenia lub przedstawienie
geometryczne.
▼M2
1997L0027 — PL —15.04.2003 — 002.002— 19
Jeżeli na wniosek producenta pojazdy kategorii N z niekierowanymi
osiami tylnymi sprawdzane są zgodnie z ich geometrycznymi właściwościami,
pojazd uważa się za spełniający wymagania ppkt 7.6.2
powyżej, jeżeli jego tylny zwis nie przekracza 60 % rozstawu osi
pojazdu.
 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
blakop

Daniel - nie wolno konturowych do 7,5t? Możesz podać podstawę? 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.