Bartek24 Napisano 2 Kwiecień 2019 Share Napisano 2 Kwiecień 2019 (edytowane) Witam. Jak podejśc do zmian konstrukcyjnych - samochód ciężarowy, skrzynia, 3 osobowy -> na samochód ciężarowy przewóz pojazdów, 6 osobowy. Chodzi mi głównie o zmianę liczby miejsc siedzących, Jak to się ma względem słynnego paragrafu 9?? Dotyczy on tylko nadwozia rodzaju BB. Czy w takim przypadku potrzebna jest jednostka uprawniona?? I rej - 2015r. Edytowane 2 Kwiecień 2019 przez Bartek24 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 2 Kwiecień 2019 Share Napisano 2 Kwiecień 2019 Jakby podstaw na PIMOTY brak. Rodzaj pojazdu nie ulegnie zmianie, także "oświadczenie podmiotu" zbędne. Pozostaje tylko solidna robota i pozmianowe badanie. Bo jakbym zobaczył montaż na wkręty od rigipsów, to nie ma co gadać! Tak mnie tylko jeszcze ciekawi jaka była ta trzyosobowa kabina na skrzyni, że teraz sześć foteli się w niej zmieści. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bartek24 Napisano 2 Kwiecień 2019 Autor Share Napisano 2 Kwiecień 2019 (edytowane) No właśnie też mnie to ciekawi, jak będę znał szczególy to się nimi podzielę. Pewnie było 6 miejsc, a w papierach 3, tymbardziej, że w pierwszym rzędzie siedzeń ma 2 miejsca, a w drugim rzędzie siedzeń kanapę 4 osobową, więc nijak to pasuje, żeby był 3 osobowy. Chyba, że całą kabina została wymieniona. Głównie na początek chciałem właśnie poznać Wasze zdanie na temat tych PIMOTÓW, jak to kolega napisał. Edytowane 2 Kwiecień 2019 przez Bartek24 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
yogi1984 Napisano 2 Kwiecień 2019 Share Napisano 2 Kwiecień 2019 Ostatnio kolega był gdzieś w ITS-ie czy PIMO-cie na szkoleniu i bardzo podobna tematyka była. Stwierdzili tylko tyle że ten paragraf jest tak niejednoznaczny w wypowiedzi o to nadwozie BB(do którego auta to się tyczy) że lepiej nie dotykać bez papierka. Ale wiadomo to PIMOT i ITS który ów papierek wydaje i kasę pobiera,także ich opinia może nie być zbyt obiektywna na ten temat Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 2 Kwiecień 2019 Share Napisano 2 Kwiecień 2019 Po mojemu paragraf miał za zadanie ukrócić wieloosobowe brygadówki lub autobusy kombinowane z blaszaków jeszcze nie tak całkiem dawno i to się udało. O PIMOTOWSKIE szczegóły dopytywać @DARIO64 tu albo po drugiej stronie, bo ostatnio miał do czynienia z podobną sprawą, w sensie czy PIMOT wymagany, czy nie wymagany na niektóre zmiany. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bartek24 Napisano 2 Kwiecień 2019 Autor Share Napisano 2 Kwiecień 2019 Czyli większość jest za tym, że nie potrzeba PIMOTÓW. Nie zauważyłem od razu ale auto ma TZ z drugiego etapu homologacji i w DR jest w pozycji K numer homologacji z tego drugiego etapu. Auto jest krajowe. Być może drugi etap homologacji polegał na tej zmianie liczby miejsc siedzących z 3 na 6 i zmianie kabiny, tylko WK w DR błędnie przepisał liczbę mijesc siedzących. Tak sobie kombinuje, bo ciężko jest wyjaśnić tą zmianę liczby miejsc z 3 na 6. Trzeba dotrzeć do tej homologacji i może wyjasni się skąd te 6 miejsc siedzących się wzięło. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 2 Kwiecień 2019 Share Napisano 2 Kwiecień 2019 Moim zdaniem kabina jest przełożona. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bartek24 Napisano 2 Kwiecień 2019 Autor Share Napisano 2 Kwiecień 2019 (edytowane) To jedyne rozsądne rozwiązanie, bo kto by w podwójnej kabinie miał tylko 3 miejsca siedzące. Chociaż z drugiej strony w PORD jest napisane: zabrania się: 5) wymiany nadwozia pojazdu posiadającego cechy identyfikacyjne, o których mowa w ust. 3a pkt 1; Trzeba dotrzeć do tych homologacji i wszystko się wyjaśni. Edytowane 2 Kwiecień 2019 przez Bartek24 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 2 Kwiecień 2019 Share Napisano 2 Kwiecień 2019 To kabina, a nie nadwozie. Gdzie tam jest nr? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
smaug Napisano 2 Kwiecień 2019 Share Napisano 2 Kwiecień 2019 A tak z zdjęcia to chyba ten zwis tylny troszkę chyba duży ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bartek24 Napisano 2 Kwiecień 2019 Autor Share Napisano 2 Kwiecień 2019 (edytowane) VIN jest nabity na przegrodzie czołowej, a TZ przy fotelu. W tych starszych modelach był na ramie. 1 minutę temu, smaug napisał: A tak z zdjęcia to chyba ten zwis tylny troszkę chyba duży ? A jaki powinien być?? Edytowane 2 Kwiecień 2019 przez Bartek24 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 2 Kwiecień 2019 Share Napisano 2 Kwiecień 2019 No jeśli tak to faktycznie formalnie kabiny zmienić nie można. Trzeba spojrzeć w historię papierów o co chodzi z tymi miejscami. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
smaug Napisano 2 Kwiecień 2019 Share Napisano 2 Kwiecień 2019 Jeśli dobrze pamiętam to 60 procent rozstawu osi tylnej . a jak jest hak to producent podaje max odległość od tylnej osi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bartek24 Napisano 2 Kwiecień 2019 Autor Share Napisano 2 Kwiecień 2019 4 minuty temu, blakop napisał: Trzeba spojrzeć w historię papierów o co chodzi z tymi miejscami. Dokładnie. W jakimś celu w końcu zrobiono ten drugi etap homologacji. 7 minut temu, smaug napisał: Jeśli dobrze pamiętam to 60 procent rozstawu osi tylnej To jest tak przyjęte 60-65%. W przepisach tego nie ma. W dyrektywie jest coś z promieniem zataczania tylko jakieś wytyczne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
yogi1984 Napisano 2 Kwiecień 2019 Share Napisano 2 Kwiecień 2019 19 minut temu, Bartek24 napisał: W jakimś celu w końcu zrobiono ten drugi etap homologacji. Według mnie to ten drugi etap homologacji raczej nijak ma sie do siedzeń bo zapewne na 99,9% auto było kupione jako do zabudowy(gołe) a ci co tą skrzynie czy cos montowali wystawili 2 etap. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bartek24 Napisano 2 Kwiecień 2019 Autor Share Napisano 2 Kwiecień 2019 (edytowane) Też jest to mozliwe ale w podwójnej kabinie wstawili by 3 miejsca siedzące? Może tylko w DR jest błąd. Klient ma dotrzeć do historii tych homologacji i się wszystko wyjaśni. Edytowane 2 Kwiecień 2019 przez Bartek24 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
IVVO Napisano 2 Kwiecień 2019 Share Napisano 2 Kwiecień 2019 Ja się tylko tak zapytam - czy badanie ma być wykonane na tej stacji co na pierwszej focie - kanał nie przelotowy wiec chyba to PSKP Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aboz Napisano 2 Kwiecień 2019 Share Napisano 2 Kwiecień 2019 11 minut temu, IVVO napisał: kanał nie przelotowy wiec chyba to PSKP A to OSKP nie może mieć dwóch stanowisk? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bartek24 Napisano 2 Kwiecień 2019 Autor Share Napisano 2 Kwiecień 2019 Tak tylko było wjechane do zdjęcia, a badanie na OSKP będzie o ile się wyjasni coś z tymi miejscami siedzącymi. Ale IVVO spostrzegawczy jesteś, trzeba przyznać. Nie daje mi spokoju to, że w podwójnej kabinie są 3 miejusca siedzące. Wiec albo w drugim etapie wymieniono kabine (co jest niezgodne z PORD) albo jest błąd w DR. Przyjeżdzają do nas craftery z pewnej firmy, zarejestrowane jako ciężarowe 9 osobowy. Firma brała zawsze nowe 3 osobowe i producent od razu przerabiał je na 9 osobowe. Na kilka aut w jednym ,który przyjechał na badanie po trzech latach zamiast 9 miejsc siedzących, były wpisane 3. Okazało się, że WK wpisał z tej pierwotnej homologacji i błąd wyszedł dopiero na przeglądzie, bo przez 3 lata nikt nie zwrócił na to uwagi. Może tutaj tez jest po prostu błędnie wpisane. Czekamy na informacje z homologacji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
IVVO Napisano 2 Kwiecień 2019 Share Napisano 2 Kwiecień 2019 (edytowane) Mogła być doble ale na potrzeby Vat usunięto 2-gi rząd - a teraz powrócono do pierwotnego stanu - a tak z ciekawości to ładowność chyba z 800 do 1100 w legalu Edytowane 2 Kwiecień 2019 przez IVVO literówka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 2 Kwiecień 2019 Share Napisano 2 Kwiecień 2019 52 minuty temu, IVVO napisał: tak z ciekawości to ładowność chyba z 800 do 1100 w legalu Po załadowaniu kompletu pasażerów pewnie 500-600 kg zostanie. Następny temat, to oznaczenie konturowe nie jest dopuszczone w pojazdach o DMC pon. 7,5 t. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
smaug Napisano 2 Kwiecień 2019 Share Napisano 2 Kwiecień 2019 60 procent z dyrektywy 7.6.4. Na wniosek producenta można również sprawdzić wymagania ppkt 7.6.1–7.6.3, stosując odpowiednie równoważne obliczenia lub przedstawienie geometryczne. ▼M2 1997L0027 — PL —15.04.2003 — 002.002— 19 Jeżeli na wniosek producenta pojazdy kategorii N z niekierowanymi osiami tylnymi sprawdzane są zgodnie z ich geometrycznymi właściwościami, pojazd uważa się za spełniający wymagania ppkt 7.6.2 powyżej, jeżeli jego tylny zwis nie przekracza 60 % rozstawu osi pojazdu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 2 Kwiecień 2019 Share Napisano 2 Kwiecień 2019 Daniel - nie wolno konturowych do 7,5t? Możesz podać podstawę? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 2 Kwiecień 2019 Share Napisano 2 Kwiecień 2019 Oznaczenie konturowe wymagane jest dla: Cytat 17) oznakowanie odblaskowe konturowe: a) tylne - pojazd o szerokości większej niż 2100 mm należący do następujących kategorii: - N2 o maksymalnej masie całkowitej przekraczającej 7,5 t oraz N3; nie dotyczy podwozia samochodu ciężarowego z kabiną i ciągnika siodłowego, - O3 i O4, b) boczne - pojazd o długości większej niż 6000 mm należący do następujących kategorii: - N2 o maksymalnej masie całkowitej przekraczającej 7,5 t oraz N3; nie dotyczy podwozia samochodu ciężarowego z kabiną i ciągnika siodłowego, - O3 i O4 - stosuje się do pojazdu zarejestrowanego po raz pierwszy na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej po dniu 10 października 2009 r. Dopuszczone jest dla: Cytat 14) oznakowanie odblaskowe konturowe - wszystkich innych kategorii pojazdów, niewymienionych w ust. 1 pkt 17, w tym podwozia samochodu ciężarowego z kabiną i ciągników siodłowych; Czyli jednak można zamontować. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bartek24 Napisano 3 Kwiecień 2019 Autor Share Napisano 3 Kwiecień 2019 (edytowane) 18 godzin temu, IVVO napisał: Mogła być doble ale na potrzeby Vat usunięto 2-gi rząd - a teraz powrócono do pierwotnego stanu - a tak z ciekawości to ładowność chyba z 800 do 1100 w legalu Mogło by tak być ale teraz ma układ siedzeń 2 - pierwszy rząd siedzeń, 4 - drugi rząd siedzeń, a w DR ma wpisne - 3, więc nijak to pasuje. Jeżeli by tak było to musiało by być wcześniej w pierwszym rzędzie siedzeń 3 miejsca. Później musieli by jedno z pierwszego usunąc (po co??) i w drugim rzędzie siedzeń wstawić kanapę dla 4 osób. Zagmatwane by to było. A co do masy własnej to mamy po sąsiedzku wagę i nawet jak klient ma kwit z innej wagi to zawsze to koryguję. Kiedyś jak przed opisem zmian powiedziałem kilentowi, żeby podjechał pod biuro, ja zamknę drzwi i skoczymy zważyć to powiedział OK i już się nie zatrzymał tylko odjechał w siną dal. Patrzyłem takie busy ale z pojedyńczą kabiną to mają masę własną w granicach 2000-2100 kg, więc tutaj trzeba się spodziewać więcej, przy podwójnej kabinie, w zalezności też od zabudowy oczywiście. Pewnie szału nie będzie z ładownością. Edytowane 3 Kwiecień 2019 przez Bartek24 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.