Skocz do zawartości

Zmiana - samochód ciężarowy.


Bartek24

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Jak podejśc do zmian konstrukcyjnych - samochód ciężarowy, skrzynia, 3 osobowy -> na samochód ciężarowy przewóz pojazdów, 6 osobowy. Chodzi mi głównie o zmianę liczby miejsc siedzących, Jak to się ma względem słynnego paragrafu 9?? Dotyczy on tylko nadwozia rodzaju BB. Czy w takim przypadku potrzebna jest jednostka uprawniona?? I rej - 2015r.

image_7.jpg

Edytowane przez Bartek24
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakby podstaw na PIMOTY brak. Rodzaj pojazdu nie ulegnie zmianie, także "oświadczenie podmiotu" zbędne. Pozostaje tylko solidna robota i pozmianowe badanie. Bo jakbym zobaczył montaż na wkręty od rigipsów, to nie ma co gadać!

Tak mnie tylko jeszcze ciekawi jaka była ta trzyosobowa kabina na skrzyni, że teraz sześć foteli się w niej zmieści.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie też mnie to ciekawi, jak będę znał szczególy to się nimi podzielę. Pewnie było 6 miejsc, a w papierach 3, tymbardziej, że w pierwszym rzędzie siedzeń ma 2 miejsca, a w drugim rzędzie siedzeń kanapę 4 osobową, więc nijak to pasuje, żeby był 3 osobowy. Chyba, że całą kabina została wymieniona. Głównie na początek chciałem właśnie poznać Wasze zdanie na temat tych PIMOTÓW, jak to kolega napisał.

Edytowane przez Bartek24
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ostatnio kolega był gdzieś w ITS-ie czy PIMO-cie  na szkoleniu i bardzo podobna tematyka była. Stwierdzili tylko tyle że ten paragraf jest tak niejednoznaczny w wypowiedzi o to nadwozie BB(do którego auta to się tyczy) że lepiej nie dotykać bez papierka. Ale wiadomo to PIMOT i ITS który ów papierek wydaje i kasę pobiera,także ich opinia  może nie być zbyt obiektywna na ten temat:$

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po mojemu paragraf miał za zadanie ukrócić wieloosobowe brygadówki lub autobusy kombinowane z blaszaków jeszcze nie tak całkiem dawno i to się udało. 

O PIMOTOWSKIE szczegóły dopytywać @DARIO64 tu albo po drugiej stronie, bo ostatnio miał do czynienia z podobną sprawą, w sensie czy PIMOT wymagany, czy nie wymagany na niektóre zmiany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli większość jest za tym, że nie potrzeba PIMOTÓW. Nie zauważyłem od razu ale auto ma TZ z drugiego etapu homologacji i w DR jest w pozycji K numer homologacji z tego drugiego etapu. Auto jest krajowe. Być może drugi etap homologacji polegał na tej zmianie liczby miejsc siedzących z 3 na 6 i zmianie kabiny, tylko WK w DR błędnie przepisał liczbę mijesc siedzących. Tak sobie kombinuje, bo ciężko jest wyjaśnić tą zmianę liczby miejsc z 3 na 6. Trzeba dotrzeć do tej homologacji i może wyjasni się skąd te 6 miejsc siedzących się wzięło. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jedyne rozsądne rozwiązanie, bo kto by w podwójnej kabinie miał tylko 3 miejsca siedzące. Chociaż z drugiej strony w PORD jest napisane:

zabrania się:

5) wymiany nadwozia pojazdu posiadającego cechy identyfikacyjne, o których mowa w ust. 3a pkt 1; 

Trzeba dotrzeć do tych homologacji i wszystko się wyjaśni. 

Edytowane przez Bartek24
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

VIN jest nabity na przegrodzie czołowej, a TZ przy fotelu. W tych starszych modelach był na ramie.

1 minutę temu, smaug napisał:

A tak z zdjęcia to chyba ten zwis tylny troszkę chyba duży ? 

A jaki powinien być??

Edytowane przez Bartek24
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, blakop napisał:

Trzeba spojrzeć w historię papierów o co chodzi z tymi miejscami. 

Dokładnie. W jakimś celu w końcu zrobiono ten drugi etap homologacji.

7 minut temu, smaug napisał:

Jeśli dobrze pamiętam to 60 procent rozstawu osi tylnej

To jest tak przyjęte 60-65%. W przepisach tego nie ma. W dyrektywie jest coś z promieniem zataczania tylko jakieś wytyczne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 minut temu, Bartek24 napisał:

W jakimś celu w końcu zrobiono ten drugi etap homologacji.

Według mnie to ten drugi etap homologacji raczej nijak ma sie do siedzeń bo zapewne na 99,9% auto było kupione jako do zabudowy(gołe) a ci co tą skrzynie czy cos montowali wystawili 2 etap.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też jest to mozliwe ale w podwójnej kabinie wstawili by 3 miejsca siedzące? Może tylko w DR jest błąd. Klient ma dotrzeć do historii tych homologacji i się wszystko wyjaśni. 

Edytowane przez Bartek24
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak tylko było wjechane do zdjęcia, a badanie na OSKP będzie o ile się wyjasni coś z tymi miejscami siedzącymi.

Ale IVVO spostrzegawczy jesteś, trzeba przyznać.

Nie daje mi spokoju to, że w podwójnej kabinie są 3 miejusca siedzące. Wiec albo w drugim etapie wymieniono kabine (co jest niezgodne z PORD) albo jest błąd w DR. Przyjeżdzają do nas craftery z pewnej firmy, zarejestrowane jako ciężarowe 9 osobowy. Firma brała zawsze nowe 3 osobowe i producent od razu przerabiał je na 9 osobowe. Na kilka aut w jednym ,który przyjechał na badanie po trzech latach zamiast 9 miejsc siedzących, były wpisane 3. Okazało się, że WK wpisał z tej pierwotnej homologacji i błąd wyszedł dopiero na przeglądzie, bo przez 3 lata nikt nie zwrócił na to uwagi.  Może tutaj tez jest po prostu błędnie wpisane. Czekamy na informacje z homologacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mogła być doble ale na potrzeby Vat usunięto  2-gi rząd - a teraz powrócono  do pierwotnego stanu - a tak z ciekawości to ładowność chyba z 800 do 1100 w legalu

Edytowane przez IVVO
literówka
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

52 minuty temu, IVVO napisał:

tak z ciekawości to ładowność chyba z 800 do 1100 w legalu

Po załadowaniu kompletu pasażerów pewnie 500-600 kg zostanie.

Następny temat, to oznaczenie konturowe nie jest dopuszczone w pojazdach o DMC pon. 7,5 t.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

60 procent z dyrektywy

7.6.4. Na wniosek producenta można również sprawdzić wymagania ppkt
7.6.1–7.6.3, stosując odpowiednie równoważne obliczenia lub przedstawienie
geometryczne.
▼M2
1997L0027 — PL —15.04.2003 — 002.002— 19
Jeżeli na wniosek producenta pojazdy kategorii N z niekierowanymi
osiami tylnymi sprawdzane są zgodnie z ich geometrycznymi właściwościami,
pojazd uważa się za spełniający wymagania ppkt 7.6.2
powyżej, jeżeli jego tylny zwis nie przekracza 60 % rozstawu osi
pojazdu.
 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oznaczenie konturowe wymagane jest dla:

Cytat

17) oznakowanie odblaskowe konturowe:
a) tylne - pojazd o szerokości większej niż 2100 mm należący do następujących kategorii:
- N2 o maksymalnej masie całkowitej przekraczającej 7,5 t oraz N3; nie dotyczy podwozia samochodu ciężarowego z kabiną i ciągnika siodłowego,
- O3 i O4,
b) boczne - pojazd o długości większej niż 6000 mm należący do następujących kategorii:
- N2 o maksymalnej masie całkowitej przekraczającej 7,5 t oraz N3; nie dotyczy podwozia samochodu ciężarowego z kabiną i ciągnika siodłowego,
- O3 i O4
- stosuje się do pojazdu zarejestrowanego po raz pierwszy na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej po dniu 10 października 2009 r.

Dopuszczone jest dla:

Cytat

14) oznakowanie odblaskowe konturowe - wszystkich innych kategorii pojazdów, niewymienionych w ust. 1 pkt 17, w tym podwozia samochodu ciężarowego z kabiną i ciągników siodłowych;

Czyli jednak można zamontować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 godzin temu, IVVO napisał:

Mogła być doble ale na potrzeby Vat usunięto  2-gi rząd - a teraz powrócono  do pierwotnego stanu - a tak z ciekawości to ładowność chyba z 800 do 1100 w legalu

Mogło by tak być ale teraz ma układ siedzeń 2 - pierwszy rząd siedzeń, 4 - drugi rząd siedzeń, a w DR ma wpisne - 3, więc nijak to pasuje. Jeżeli by tak było to musiało by być wcześniej w pierwszym rzędzie siedzeń 3 miejsca. Później musieli by jedno z pierwszego usunąc (po co??) i w drugim rzędzie siedzeń wstawić kanapę dla 4 osób. Zagmatwane by to było. A co do masy  własnej to mamy po sąsiedzku wagę i nawet jak klient ma kwit z innej  wagi to zawsze to koryguję. Kiedyś jak przed opisem zmian powiedziałem kilentowi, żeby podjechał pod biuro, ja zamknę drzwi i skoczymy zważyć to powiedział OK i już się nie zatrzymał tylko odjechał w siną dal. Patrzyłem takie busy ale z pojedyńczą kabiną to mają masę własną w granicach 2000-2100 kg, więc tutaj trzeba się spodziewać więcej, przy podwójnej kabinie, w zalezności też od zabudowy oczywiście. Pewnie szału nie będzie z ładownością.

Edytowane przez Bartek24
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.