Skocz do zawartości
timer

Zwiększenie DMC przyczepy SAM ,zmiany konstrukcyjne.

Rekomendowane odpowiedzi

timer
Napisano (edytowane)

Witam,

Czy jest możliwość dokonania zmian konstrukcyjnych przyczepy typu SAM obecnie zarejestrowanej.

Zmiany polegały by na zmianę osi na os hamowaną zmiany zaczepu na zaczep z hamulcem, wymiany elementów skorodowanych ( tu akurat naprawa), wzmocnienia elementów konstrukcyjnych zmiany ogumienia na własciwe obciążenie. Wszystko wykonane przez warsztat- fvat i oswiadzcenie o przeprowadzonych modyfikacjach.

Przyczepa ma obecnie dmc 600 kg masa własna 200kg , natomiast po zmianach ważyła by ok 300-350 KG (stosowny dokument z wagi) a dmc 1200 kg.

 

Edytowane przez timer

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Paprock

Można próbować. Zachodzi zmiana rodzaju pojazdu, a więc słuszny podmiot, a więc słuszne PKD i się w praniu okaże...

Uzasadnienia nie mam, ale jakoś czarno widzę zwiększenie d.m.c.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
timer

Nie chce próbować, bo inwestując w remont i zmiany kilka tysięcy nie chciał bym mieć pomnika przed domem.

 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
yogi1984
Napisano (edytowane)

Wszysko się da zrobić,co najwyżej PIMOT lub inna jednostka zarobi kasę na certyfikacji tej przyczepy

Edytowane przez yogi1984

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
wadi

Czy aby nie jest to remont w tym stylu?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
rewers
37 minut temu, timer napisał:

Przyczepa ma obecnie dmc 600 kg masa własna 200kg , natomiast po zmianach ważyła by ok 300-350 KG (stosowny dokument z wagi) a dmc 1200 kg.

Z jakich materiałów ta przyczepa jest wykonana, żeby zmienić dmc o raz tyle?

Kiedyś to aby do wniosku o przeprowadzenie  badania pojazdu marki SAM, wymagany był rysunek nadwozia, podwozia lub ramy konstrukcji własnej,  z którego to rysunku powinno było dać się obliczyć wytrzymałość tej konstrukcji.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
timer
23 minuty temu, rewers napisał:

Z jakich materiałów ta przyczepa jest wykonana, żeby zmienić dmc o raz tyle?

Kiedyś to aby do wniosku o przeprowadzenie  badania pojazdu marki SAM, wymagany był rysunek nadwozia, podwozia lub ramy konstrukcji własnej,  z którego to rysunku powinno było dać się obliczyć wytrzymałość tej konstrukcji.

Rama ceownik zimnogiety 120x40x4 gruby.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
michal_k
25 minut temu, rewers napisał:

z którego to rysunku powinno było dać się obliczyć wytrzymałość tej konstrukcji.

 

Nie było takiego wymogu żeby wyliczać to z rysunku.

 

A wracając do meritum - zmiana DMC w pojeździe marki SAM jest możliwa, bo przepis co do zasady zabrania podnoszenia DMC w pojazdach fabrycznych.

 

1 godzinę temu, timer napisał:

 inwestując w remont i zmiany kilka tysięcy nie chciał bym mieć pomnika przed domem.

 

Więc porozmawiaj najpierw z diagnostą na stacji okręgowej. Nie zaszkodzi też zapytać w urzędzie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
rewers
13 minut temu, michal_k napisał:

Nie było takiego wymogu żeby wyliczać to z rysunku.

No to, po co ten rysunek wtedy był wymagany?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
timer
52 minuty temu, michal_k napisał:

 

Nie było takiego wymogu żeby wyliczać to z rysunku.

 

A wracając do meritum - zmiana DMC w pojeździe marki SAM jest możliwa, bo przepis co do zasady zabrania podnoszenia DMC w pojazdach fabrycznych.

 

 

Więc porozmawiaj najpierw z diagnostą na stacji okręgowej. Nie zaszkodzi też zapytać w urzędzie.

Byłem na okręgowej i tak jest możliwe ale musi tego dokonać według diagnosty producent czyli w tym przypadku konstruktor tej przyczepy ;)  plus opinia rzeczoznawcy.

 Podejrzewam  że jest to interpretacja jakiegoś przepisu że tylko zmiana dmc to producent.

 

Szukam odpowiedniej przyczepy już od pół roku żeby wszystkie masy się zgadzały i nie ma takiej na rynku. Jak się masy zgadzają to wymiar zły itd. :( 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
duchu
1 godzinę temu, michal_k napisał:

 bo przepis co do zasady zabrania podnoszenia DMC w pojazdach fabrycznych.

znam i udane takie przypadki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
michal_k
3 godziny temu, rewers napisał:

po co ten rysunek wtedy był wymagany?

 

Był wymagany i tyle. Nie wynikało z przepisu, że ma to być rysunek "techniczny wytrzymałościowy".

 

2 godziny temu, timer napisał:

musi tego dokonać według diagnosty producent czyli w tym przypadku konstruktor tej przyczepy

 

Bzdura.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
blakop

Od razu można Ci poradzić - zmień stację, bo trafiłeś na fahofca na tej SKP.

 

A tak generalnie - skoro to już tak daleko idąca przeróbka to znajdź lepiej taką, co Ci masami pasuje i przerób wymiary - to zdecydowanie prostsze od zmiany DMC, która formalnie, w praktyce dość ciężko będzie Ci zmienić - co już chyba widzisz.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
timer
Napisano (edytowane)

Widzę właśnie w Polsce przepisy są tak zagmatwane , że brak słów. wkoło pełno fahofcuw.

Dziś myślałem ze uśmiechnęło się do mnie szczęście i trafiła sie przyczepa ale facet  pomylił dmc z ładownością :(

 

Jak by  w Polsce były przepisy takie jak w Niemczech i innych krajach czyli O1 O2 z dow nie równało by sie z dmc przyczepy a było RMC to nie miał bym problemu. 

 

 

 

 

.

Edytowane przez Jacdiag
cytat całego poprzedniego posta
  • Nie lubię 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
blakop
Napisano (edytowane)

Ty chyba za dużo w Niemczech nie mieszkasz :) Zdaj się na tych co mieszkają i legendami nie żyją :)

I chyba nie do końca rozumiesz co oznaczają dane parametry... Niezależnie od kraju :)

Edytowane przez blakop

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
rewers
15 godzin temu, michal_k napisał:

Był wymagany i tyle. Nie wynikało z przepisu, że ma to być rysunek "techniczny wytrzymałościowy".

Z rysunku technicznego zrobionego zgodnie ze sztuką, można było wyczytać co najwyżej, sposób konstrukcji i materiały z jakich zbudowana jest np. rama pojazdu. Na podstawie takich danych można było wykonać obliczenia wytrzymałościowe. Dla przykładu, w załączeniu obliczenia wytrzymałościowe ramy przyczepki jednoosiowej wykonanej z ceownika  C80.

rama.pdf

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
IVVO

Zmiana jak najbardziej możliwa - tylko tak jak kolega wcześniej zapodał poszukałbym coś już z najazdowym i zmienił SKP

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
timer
13 godzin temu, blakop napisał:

Ty chyba za dużo w Niemczech nie mieszkasz :) Zdaj się na tych co mieszkają i legendami nie żyją :)

I chyba nie do końca rozumiesz co oznaczają dane parametry... Niezależnie od kraju :)

Nie mieszkam, a co masz na mysli.

Auto kupilem z niemieckim dowodem, tam jak byk bylo ze moge ciagnac 1400 kg przy pidjazdach do 10% a jak wiecej to 1200 kg .Jak by tak bylo to biore przyczepe z wypozyczalni 1300 i jade.

 

Pi drugie z tego co wiem w niemczech liczy sie mase rzeczywista przyczepy a nie to co ma wbite dmc. W polsce jest rozporzadzenie i zrownuje Q1 dr pojazdu do dmc przyczepy.

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
danielg539
3 godziny temu, rewers napisał:

rama.pdf 243 kB · 14 downloads

Tylko pogratulować pomysłu konstruktorowi, który z ceownika hutniczego 80 mm chce zrobić ramę do przyczepy lekkiej. Sama rama ważyła by ok. 150 kg do tego oś burty i podłoga czyli razem jakieś 400 kg.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
rewers
Napisano (edytowane)

Te obliczenia to tylko tak przykładowo. Dane do odpowiednich profili dobiera się z tabel.

Edytowane przez rewers

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
danielg539

Wiem, że to tylko przykład ale przyjęte założenie przekracza granice zdrowego rozsądku. W praktyce przyczepki lekkie konstruowano z rur kwadratowych o przekroju 50X50x3 mm.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.