Skocz do zawartości

Zwiększenie DMC przyczepy SAM ,zmiany konstrukcyjne.


timer

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Czy jest możliwość dokonania zmian konstrukcyjnych przyczepy typu SAM obecnie zarejestrowanej.

Zmiany polegały by na zmianę osi na os hamowaną zmiany zaczepu na zaczep z hamulcem, wymiany elementów skorodowanych ( tu akurat naprawa), wzmocnienia elementów konstrukcyjnych zmiany ogumienia na własciwe obciążenie. Wszystko wykonane przez warsztat- fvat i oswiadzcenie o przeprowadzonych modyfikacjach.

Przyczepa ma obecnie dmc 600 kg masa własna 200kg , natomiast po zmianach ważyła by ok 300-350 KG (stosowny dokument z wagi) a dmc 1200 kg.

 

Edytowane przez timer
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Można próbować. Zachodzi zmiana rodzaju pojazdu, a więc słuszny podmiot, a więc słuszne PKD i się w praniu okaże...

Uzasadnienia nie mam, ale jakoś czarno widzę zwiększenie d.m.c.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszysko się da zrobić,co najwyżej PIMOT lub inna jednostka zarobi kasę na certyfikacji tej przyczepy

Edytowane przez yogi1984
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

37 minut temu, timer napisał:

Przyczepa ma obecnie dmc 600 kg masa własna 200kg , natomiast po zmianach ważyła by ok 300-350 KG (stosowny dokument z wagi) a dmc 1200 kg.

Z jakich materiałów ta przyczepa jest wykonana, żeby zmienić dmc o raz tyle?

Kiedyś to aby do wniosku o przeprowadzenie  badania pojazdu marki SAM, wymagany był rysunek nadwozia, podwozia lub ramy konstrukcji własnej,  z którego to rysunku powinno było dać się obliczyć wytrzymałość tej konstrukcji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 minuty temu, rewers napisał:

Z jakich materiałów ta przyczepa jest wykonana, żeby zmienić dmc o raz tyle?

Kiedyś to aby do wniosku o przeprowadzenie  badania pojazdu marki SAM, wymagany był rysunek nadwozia, podwozia lub ramy konstrukcji własnej,  z którego to rysunku powinno było dać się obliczyć wytrzymałość tej konstrukcji.

Rama ceownik zimnogiety 120x40x4 gruby.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

25 minut temu, rewers napisał:

z którego to rysunku powinno było dać się obliczyć wytrzymałość tej konstrukcji.

 

Nie było takiego wymogu żeby wyliczać to z rysunku.

 

A wracając do meritum - zmiana DMC w pojeździe marki SAM jest możliwa, bo przepis co do zasady zabrania podnoszenia DMC w pojazdach fabrycznych.

 

1 godzinę temu, timer napisał:

 inwestując w remont i zmiany kilka tysięcy nie chciał bym mieć pomnika przed domem.

 

Więc porozmawiaj najpierw z diagnostą na stacji okręgowej. Nie zaszkodzi też zapytać w urzędzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

52 minuty temu, michal_k napisał:

 

Nie było takiego wymogu żeby wyliczać to z rysunku.

 

A wracając do meritum - zmiana DMC w pojeździe marki SAM jest możliwa, bo przepis co do zasady zabrania podnoszenia DMC w pojazdach fabrycznych.

 

 

Więc porozmawiaj najpierw z diagnostą na stacji okręgowej. Nie zaszkodzi też zapytać w urzędzie.

Byłem na okręgowej i tak jest możliwe ale musi tego dokonać według diagnosty producent czyli w tym przypadku konstruktor tej przyczepy ;)  plus opinia rzeczoznawcy.

 Podejrzewam  że jest to interpretacja jakiegoś przepisu że tylko zmiana dmc to producent.

 

Szukam odpowiedniej przyczepy już od pół roku żeby wszystkie masy się zgadzały i nie ma takiej na rynku. Jak się masy zgadzają to wymiar zły itd. :( 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, rewers napisał:

po co ten rysunek wtedy był wymagany?

 

Był wymagany i tyle. Nie wynikało z przepisu, że ma to być rysunek "techniczny wytrzymałościowy".

 

2 godziny temu, timer napisał:

musi tego dokonać według diagnosty producent czyli w tym przypadku konstruktor tej przyczepy

 

Bzdura.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od razu można Ci poradzić - zmień stację, bo trafiłeś na fahofca na tej SKP.

 

A tak generalnie - skoro to już tak daleko idąca przeróbka to znajdź lepiej taką, co Ci masami pasuje i przerób wymiary - to zdecydowanie prostsze od zmiany DMC, która formalnie, w praktyce dość ciężko będzie Ci zmienić - co już chyba widzisz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzę właśnie w Polsce przepisy są tak zagmatwane , że brak słów. wkoło pełno fahofcuw.

Dziś myślałem ze uśmiechnęło się do mnie szczęście i trafiła sie przyczepa ale facet  pomylił dmc z ładownością :(

 

Jak by  w Polsce były przepisy takie jak w Niemczech i innych krajach czyli O1 O2 z dow nie równało by sie z dmc przyczepy a było RMC to nie miał bym problemu. 

 

 

 

 

.

Edytowane przez Jacdiag
cytat całego poprzedniego posta
  • Nie lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ty chyba za dużo w Niemczech nie mieszkasz :) Zdaj się na tych co mieszkają i legendami nie żyją :)

I chyba nie do końca rozumiesz co oznaczają dane parametry... Niezależnie od kraju :)

Edytowane przez blakop
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 godzin temu, michal_k napisał:

Był wymagany i tyle. Nie wynikało z przepisu, że ma to być rysunek "techniczny wytrzymałościowy".

Z rysunku technicznego zrobionego zgodnie ze sztuką, można było wyczytać co najwyżej, sposób konstrukcji i materiały z jakich zbudowana jest np. rama pojazdu. Na podstawie takich danych można było wykonać obliczenia wytrzymałościowe. Dla przykładu, w załączeniu obliczenia wytrzymałościowe ramy przyczepki jednoosiowej wykonanej z ceownika  C80.

rama.pdf

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, blakop napisał:

Ty chyba za dużo w Niemczech nie mieszkasz :) Zdaj się na tych co mieszkają i legendami nie żyją :)

I chyba nie do końca rozumiesz co oznaczają dane parametry... Niezależnie od kraju :)

Nie mieszkam, a co masz na mysli.

Auto kupilem z niemieckim dowodem, tam jak byk bylo ze moge ciagnac 1400 kg przy pidjazdach do 10% a jak wiecej to 1200 kg .Jak by tak bylo to biore przyczepe z wypozyczalni 1300 i jade.

 

Pi drugie z tego co wiem w niemczech liczy sie mase rzeczywista przyczepy a nie to co ma wbite dmc. W polsce jest rozporzadzenie i zrownuje Q1 dr pojazdu do dmc przyczepy.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, rewers napisał:

rama.pdf 243 kB · 14 downloads

Tylko pogratulować pomysłu konstruktorowi, który z ceownika hutniczego 80 mm chce zrobić ramę do przyczepy lekkiej. Sama rama ważyła by ok. 150 kg do tego oś burty i podłoga czyli razem jakieś 400 kg.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem, że to tylko przykład ale przyjęte założenie przekracza granice zdrowego rozsądku. W praktyce przyczepki lekkie konstruowano z rur kwadratowych o przekroju 50X50x3 mm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.