OLO Napisano 2 Luty 2006 Share Napisano 2 Luty 2006 Mercedes 953.30 w tłumaczeniu rodzaj pojazdu jest -pojazd ze zmiennym nadwoziem ,w tej chwili ma założone nadwozie "betoniarka" w fabrycznym wyposażeniu posiada "kiper" który w ciągu godziny można założyć zamiast betoniarki.Kiper i betoniarka są tak zrobione że stoją na czterech łapach,podjeżdzasz i zakładasz jak chcesz.Pytanie jak to zarejestrować jako co?ciężarowy podrodzaj pojemnik, przeznaczenie betoniarka? specjalny? czy jak ? a co z wywrotką?(kiprem)POMOCY!!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wald Napisano 2 Luty 2006 Share Napisano 2 Luty 2006 To jest problem. Takiego pojazdu w naszych przepisach nie uwzgledniono. Tu nie tylko w gre wchodzi rodzaj pojazdu który się zmienia , zmienna jest też masa własna. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
WOJT999 Napisano 2 Luty 2006 Share Napisano 2 Luty 2006 jak to wejdzie w zycie to bedzie tak jak z kratkami = wizyty w sadzie. Co 2 samochod bedzie wlasnie taki bo w zwiazku z tym bedzie mial jakies upusty,odliczenia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Roman Napisano 26 Luty 2006 Share Napisano 26 Luty 2006 Na mój rozum (świeżo upieczonego diagnosty ) to pojazdem jest tu kabina z ramą, a reszta to ładunek. I szczerze mówiąc nie wiem co zrobić, jeżeli ładunkiem jest coś, co podlega pod dozór technichny? Można żądać świadectwa, jeżeli to "coś" jest odłączalne? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
CMot Napisano 2 Marzec 2010 Share Napisano 2 Marzec 2010 Witam, chciałbym odświeżyć ten temat. Oczywiście już na dzień dzisiejszy takich zamiennych zabudów pełno jeździ po Polsce, prosiłbym zatem o podsumowanie tego tematu, czyli krótko: Jak kwalifikować? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
alex40 Napisano 2 Marzec 2010 Share Napisano 2 Marzec 2010 Ja kiedyś z WK ustalałem taki pojazd i doszliśmy do porozumienia Podrodzaj- Wielozadaniowy Przeznaczenie- Uniwersalny lub X [ Dodano: 02-03-2010, 14:58 ] Klient przy takim ronzwiązaniu będzie mógł stosować różne zabudowy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wolf Napisano 2 Marzec 2010 Share Napisano 2 Marzec 2010 Ja kiedyś pisałem inny, przewóz innych ładunków Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jacdiag Napisano 2 Marzec 2010 Share Napisano 2 Marzec 2010 ewentualnie przewóz kontenerów Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 2 Marzec 2010 Share Napisano 2 Marzec 2010 Co nie zmienia faktu, że istotnym różnicom będzie tu podlegać parametr masy własnej - i co z tym fantem? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wolf Napisano 2 Marzec 2010 Share Napisano 2 Marzec 2010 Zgadza się, dlatego trzeba podać MW bez ładunku Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
elliot Napisano 3 Marzec 2010 Share Napisano 3 Marzec 2010 Zgadza się, dlatego trzeba podać MW bez ładunku Co to zmieni? Przecież każda zabudowa ma inną wagę Chcesz podać masę własną pojazdu niekompletnego tj. z samą ramą? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wolf Napisano 3 Marzec 2010 Share Napisano 3 Marzec 2010 To co chcesz podać? MW ze skrzynią? lub czymś innym Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
elliot Napisano 3 Marzec 2010 Share Napisano 3 Marzec 2010 To co chcesz podać?MW ze skrzynią? lub czymś innym A od kiedy możesz wykonać BT z wynikiem pozytywnym na pojazd niekompletny? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wolf Napisano 3 Marzec 2010 Share Napisano 3 Marzec 2010 Jak jest przystosowany do zmiennej zabudowy to chyba jest w pewnym sensie kompletny. Jakoś za granicą to chodzi, a u nas problem Jakby miał gołe podwozie, bez mocowań, bez zawieszenia pneumatycznegi itp itd to zgoda ale tak ja daję P. A Ty jaką wartość MW wpiszesz jak przyjedzie bez ładunku? Każesz jechać coś zamontować ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
elliot Napisano 3 Marzec 2010 Share Napisano 3 Marzec 2010 wolf, a skąd Ty wiesz w ogóle jaki to rodzaj pojazdu skoro nie ma zabudowy? Dajesz pozytywa, a tak naparwdę nie wiesz na co! Skąd wiesz, że ten pojazd, który przyjechał do Ciebie na SKP jako w DR ciężarowy, nie zamontuje np. żurawia i w tym momencie jest już specjalnym? Jak możesz dawać pozytywa na coś co nie jest KOMPLETNYM pojazdem. [ Dodano: 04-03-2010, 00:43 ] Jakoś za granicą to chodzi, a u nas problem To dawaj osobówkom okresowe na dwa lata bo za granicą to też 'chodzi' a u nas problem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Migi60 Napisano 4 Marzec 2010 Share Napisano 4 Marzec 2010 Jakoś za granicą to chodzi, a u nas problem Niestety to co jest ok zagranica u nas ma się nijak do naszych przepisów i szarej polskiej rzeczywistości... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
alex40 Napisano 4 Marzec 2010 Share Napisano 4 Marzec 2010 Dajesz pozytywa, a tak naparwdę nie wiesz na co!Jeżeli klient ma kilka rodzaii zabudów do danej marki to z każdą ma sie wstawić osobno na badanie? Rejestróje chyba pojazd a nie zabudowę. Moim zdaniem podrodzaj Wielozadaniowy to klijent może zastosować każdy rodzaj zabudowy Jeżeli ma HDS to UDT ma do urządzenia nie do pojazdu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DARIO64 Napisano 4 Marzec 2010 Share Napisano 4 Marzec 2010 Jeżeli ma HDS to UDT ma do urządzenia nie do pojazdu Może poza tematem,ale właśnie mi przypomniałeś przypadek gdzie w dozorze na tzw. windę pisało "lokalizacja zmienna" czyli nie była przypisana do konkretnego pojazdu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jarolud Napisano 4 Marzec 2010 Share Napisano 4 Marzec 2010 czyli nie była przypisana do konkretnego pojazdu. A musi być przypisana ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 4 Marzec 2010 Share Napisano 4 Marzec 2010 Uważam, że MW powinna być podana na pojazd bez żądnego zamontowanego wariantu nadwozia. Skoro jego przeznaczenie to przewoź tychże kontenerów/zabudów (?), to każdorazowo taka konstrukcja będzie jego ładunkiem, a masa własna samego pojazdu to będzie masa bez tego urządzenia... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DARIO64 Napisano 4 Marzec 2010 Share Napisano 4 Marzec 2010 A musi być przypisana ? Pewnie nie,chociaż w wiekszości protokołów pisało na jakim podwoziu była zamontowana. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wolf Napisano 4 Marzec 2010 Share Napisano 4 Marzec 2010 wolf, a skąd Ty wiesz w ogóle jaki to rodzaj pojazdu skoro nie ma zabudowy?Dajesz pozytywa, a tak naparwdę nie wiesz na co! Skąd wiesz, że ten pojazd, który przyjechał do Ciebie na SKP jako w DR ciężarowy, nie zamontuje np. żurawia i w tym momencie jest już specjalnym? Jak możesz dawać pozytywa na coś co nie jest KOMPLETNYM pojazdem. [ Dodano: 04-03-2010, 00:43 ] Jakoś za granicą to chodzi, a u nas problem To dawaj osobówkom okresowe na dwa lata bo za granicą to też 'chodzi' a u nas problem Żuraw przy zmiennej zabudowie Nie występuje? UDT nie da Ci na takie cudo DT i ponadto montaż żurawia nie jest tak prosty jak Ci się wydaje. Rodzaj pojazdu ciężarowy, a jaki? Zabudowa nic tu nie zmieni. Jeśli miałby być specjalnym pojazdem to wyposażenie pojazdu musi być na stałe zamontowane. Przy windzie lokalizacja jest zmienna ponieważ jeździ to z pojazdem, a nie jest to urządzenie stacjonarne jak np suwnica. Nie róbmy problemu z rzeczy oczywistych. Ładunkiem w tym przypadku jest cała zabudowa. A pojazd jest moim zdaniem kompletny bo przystosowany jest do przewozu ładunków różnych. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
llary Napisano 4 Marzec 2010 Share Napisano 4 Marzec 2010 wolf, a skąd Ty wiesz w ogóle jaki to rodzaj pojazdu skoro nie ma zabudowy?Dajesz pozytywa, a tak naparwdę nie wiesz na co! Skąd wiesz, że ten pojazd, który przyjechał do Ciebie na SKP jako w DR ciężarowy, nie zamontuje np. żurawia i w tym momencie jest już specjalnym? Jak możesz dawać pozytywa na coś co nie jest KOMPLETNYM pojazdem. Trochę mieszasz bo jak koledzy zauważyli wg opisanego przypadku wywrotka lub betoniarka są elementami wymiennymi z zgadzam się że w tym przypadku MW to pojazd bez tej zabudowy, dodam jeszcze na przykładzie samochodów do przewozu kontenerów że taki pojazd raz wiezie kontener np z "gaciami" a zaraz potem kontener z paliwem i nie jesteś w stanie i nie masz podstaw aby od każdego takiego pojazdu żądać dokumentów do przewozu materiałów niebezpiecznych ponieważ on wcale nie musi takowych wozić Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
elliot Napisano 4 Marzec 2010 Share Napisano 4 Marzec 2010 Uważam, że MW powinna być podana na pojazd bez żądnego zamontowanego wariantu nadwozia. Skoro jego przeznaczenie to przewoź tychże kontenerów/zabudów (?), to każdorazowo taka konstrukcja będzie jego ładunkiem, a masa własna samego pojazdu to będzie masa bez tego urządzenia... Jego PRZEZNACZENIEM nie jest żaden przewóz kontenerów! Ma jedynie możliwość zmiany zabudowy w tempie ekspresowym. On raz może być wywrotką, a za chwilę betoniarką. Co do masy własnej to może najpierw przypomnę definicję: masa własna - masa pojazdu z jego normalnym wyposażeniem, paliwem, olejami, smarami i cieczami w ilościach nominalnych, bez kierującego Po pierwsze, czy uważasz, że pojazd z samą ramą jest pojazdem z normalnym wyposażeniem? Po drugie jeśli sam pojazd z ramą - strzelam - waży 6000kg i taką masę ktoś z Was wpisze na zaświadczeniu to będzie w porządku jak założy wywrot i jego masa własna będzie wynosić - znów strzelam - dwie tony więcej? Wtedy będzie OK? Skoro dopiero po założeniu wywrotu tak naprawdę ten pojazd spełnia swoje zadanie i możliwości przewozu ponieważ na samej ramie raczej nie wrzuci sobie węgla ani piachu. Panowie piszący o określeniu podrodzaju jako wielozadaniowy może zajrzyjcie do rozporządzenia w sprawie homologacji typu pojazdów i przyczep gdzie definicja AF jest wyraźnie określona: AF - wielozadaniowy - pojazd o nadwoziu innym niż opisane w kodzie od AA do AE, przeznaczony konstrukcyjnie do przewozu osób i ładunków w tym samym nadwoziu W betoniarce albo wywrotce przewozi się ludzi? dodam jeszcze na przykładzie samochodów do przewozu kontenerów że taki pojazd raz wiezie kontener np z "gaciami" a zaraz potem kontener z paliwem i nie jesteś w stanie i nie masz podstaw aby od każdego takiego pojazdu żądać dokumentów do przewozu materiałów niebezpiecznych ponieważ on wcale nie musi takowych wozić Aż ciśnie się na usta: "co ma piernik do wiatraka" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wolf Napisano 4 Marzec 2010 Share Napisano 4 Marzec 2010 Jestem Ciekaw co byś zrobił jakby przyjechał na BT ciągnik samochodowy z zapiętą skrzynią ładunkową na siodło Jakie parametry i rodzaj pojazdu byś zastosował? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.