Skocz do zawartości
soraj

Cam An Maveric BRP

Rekomendowane odpowiedzi

soraj
Napisano (edytowane)

Witam.

 

Jak się część domyśla po tytule tematu, chcialem podjać temat tych pojazdów, czyli buggy fabryczne produkowane przez firme BRP Cam An maveric.

 

Był dziś u mnie dealer sprzedający tego typu pojazdy z zapytaniem co robić bo problem zaczyna być na dużą skale.

 

Czytalem temat quadów zarej. jako rolnicze, tu jest sytacja podobna ale troche inna, tz wyższa waga, ale i jakieś tam inne wyposażenie fabryczne typu kierunki, swiatła, rama ochronna

 

Mianowicie duża część tych pojazdów została zarejestrować  jako rolniczne, dane które udało mi się odczytać z dowodu to przykładowo:

 

pojemnosc 899cm

waga 695kg

f1 850kg

S1-2

113kW

 

 

Oczywiscie jest problem obecnie z przeglądami tego, bo ktoś to zarejstrował i dalej rejestruje a potem jest zdziwienie, że nie można przeglądu zrobić. Albo niektórzy kombinują jako pojazd samochodowy inny lekki ale to tez nie jest prawdą bo widziałem dowody rej gdzie są wpisane wagi rzędu 360kg , producent na stronie podaje wagę wyższą około 600 kilo. Rolnicze maszyny tez to nie są co chyba jest jasne, chyba, że ktoś na silę chce się doszukiwać wyposażenia rolniczego.

 

Wniosek do wydziału który to rejestrował o zapytanie odnośnie wyciągu z homologacji? Negatyw za źle sklasyfikowaną kategorie i co dalej? Wniosek do starostwa o odstępstwa? Jeżeli sklasyfikowanie tego pojazdu to jako co ? inny kołowy lekki odpada ze względu na wagę..

 

Zaczyna być tego plaga a ludzi, którzy nie wiedza co z tym zrobić jeszcze więcej ...

 

 

 

 

cam an.jpg

Edytowane przez soraj

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Paprock

Co to jest "waga"?

Bo masy czterokołowców są dokładnie w unijnym rozporządzeniu rozpisane.

Bez homo nie rozbierze, bo trudną zgadnąć jaką "wagę" i w którą rubrykę do dowodu wklepano.

A jako homo mówi, że to traktor, no to sorry...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
mirek_handlarz

Szkoda, że dealer dopiero teraz zauważa problem i udaje się z nim do diagnosty, a nie do właściwego ministra. Tam uzyskał by odpowiedź ogólnokrajową z której wszyscy moglibyśmy skorzystać.

Wysłane przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
michal_k
41 minut temu, soraj napisał:

Rolnicze maszyny tez to nie są co chyba jest jasne

 

Podważasz homologacje dla kategorii T3b? Na jakiej podstawie?

 

Jak jest homologowany pojazd z tego tematu?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
mirek_handlarz

Ten że zdjęcia posiada homologację?

Wysłane przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Mecher

Obawiam się że homo brak, bo jakby było, to jaki mialby być problem ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
michal_k
35 minut temu, Mecher napisał:

jakby było, to jaki mialby być problem ?

 

Różne bywają problemy. Choćby moc powyżej 15 kW w czterokołowcach L7e-B1 albo prędkość w ciągnikach rolniczych T3b powyżej 40 km/h (albo "wygląd" nierolniczy).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
soraj

Paprock waga - G w dowodzie rej. nawet na stronie producenta waga na sucho najnowszego modelu to + - 650 kg.

 

Te pojazdy posiadaja homologacje bo są rejestrowane przez WK, które do końca chyba nie wiedza co rejestrują..

 

 

maveric.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Paprock

Rozporządzenie nie mówi o wadze na sucho. Rozporządzenie nie mówi o parametrze G w naszym dowodzie.

Rozporządzenie mówi o masie pojazdu w stanie gotowym do jazdy, która dla kategorii L7e odpowiednio wynosi:

5) masa w stanie gotowym do jazdy:

a) ≤ 450 kg do przewozu pasażerów

b) ≤ 600 kg do transportu towarów

 

Ten czarny Gad do czego się nadaje, do przewozu osób, czy bardziej towarów?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
michal_k
7 godzin temu, soraj napisał:

e pojazdy posiadaja homologacje bo są rejestrowane przez WK, które do końca chyba nie wiedza co rejestrują.. 

 

Ale z czym jest problem konkretnie? Czemu podważasz unijną homologację?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Arton

Tu jest coś podobnego z homologacją. Ale zrobic na to przegląd techniczny? Marnie to widzę

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
adam1501
Dnia 6.04.2019 o 10:56, soraj napisał:

Był dziś u mnie dealer sprzedający tego typu pojazdy z zapytaniem co robić bo problem zaczyna być na dużą skale.

Czy ten dealer posiada kwity homologacyjne na ten sprzęt, czy też sprzedaje z nadzieją, że ktoś to przyklepie.

Dnia 6.04.2019 o 10:56, soraj napisał:

Mianowicie duża część tych pojazdów została zarejestrować  jako rolniczne

To rozumiem, że jednak dealer nie posiada żadnej dokumentacji homologacyjnej, skoro część jest zarejestrowana tak, a inna siak.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Mecher

Przecież temat nie dotyczy Polarisa O.o

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Paprock

Temat dotyczy wynalazków, które czasami traktorowe homo mają. Nie ważna marka. Nie ważna nazwa. Może być Bombardier, Może być Caterpillar, może być Yamaha, może być Junak. A ten dziwak z filmiku marki Jeszcze Jeden Metr, to za pioruna nie rozszyfrowałem czy homologacja drogowa znaczy to samo co homologacja rolna. :nausea:

W każdym razie Hiszpania się pojawia. Ta sama Hiszpania, w której chińskiego Gada polskiej marki Junak też pohomologowali jako traktorek. Coś mało o nim słychać i chyba dobrze. ;-)

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
bartekacprzak
6 godzin temu, Paprock napisał:

W każdym razie Hiszpania się pojawia. Ta sama Hiszpania, w której chińskiego Gada polskiej marki Junak też pohomologowali jako traktorek. Coś mało o nim słychać i chyba dobrze.

Nie pamiętam nazwy firmy  ale mamy na terenie naszego kraju taką konkurencję dla ITS'u i PIMOT'u  co homologację wydaje - z Hiszpanii  właśnie  .

Niestety Dobrodziejstwo Unii ,wolny przepływ towarów i usług  ( z naciskiem na to drugie ) .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
soraj
Dnia 6.04.2019 o 13:15, Paprock napisał:

 

 

Ten czarny Gad do czego się nadaje, do przewozu osób, czy bardziej towarów?

Realnie to typowo zabawka do wsciekaczki w terenie, czyli przewóz osoób, ale jeżeli to jest zarejetrowane pod maszyne rolnicza to może w świetle tej rejestracji być jako przewóz towarów, choc tam paka jest bardzo mała...

 

znalazlem podobny temat

 

 

 

Nie mogę edytować stąd kolejny post.

 

Wiec gdyby ten  pojazd wychodził  z homologacja jako samochodowy inny a nie rolniczy nie było by całej zadymy i problem z rejestracją i przeglądami był by rozwiązany ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.