soraj Napisano 6 Kwiecień 2019 Share Napisano 6 Kwiecień 2019 (edytowane) Witam. Jak się część domyśla po tytule tematu, chcialem podjać temat tych pojazdów, czyli buggy fabryczne produkowane przez firme BRP Cam An maveric. Był dziś u mnie dealer sprzedający tego typu pojazdy z zapytaniem co robić bo problem zaczyna być na dużą skale. Czytalem temat quadów zarej. jako rolnicze, tu jest sytacja podobna ale troche inna, tz wyższa waga, ale i jakieś tam inne wyposażenie fabryczne typu kierunki, swiatła, rama ochronna Mianowicie duża część tych pojazdów została zarejestrować jako rolniczne, dane które udało mi się odczytać z dowodu to przykładowo: pojemnosc 899cm waga 695kg f1 850kg S1-2 113kW Oczywiscie jest problem obecnie z przeglądami tego, bo ktoś to zarejstrował i dalej rejestruje a potem jest zdziwienie, że nie można przeglądu zrobić. Albo niektórzy kombinują jako pojazd samochodowy inny lekki ale to tez nie jest prawdą bo widziałem dowody rej gdzie są wpisane wagi rzędu 360kg , producent na stronie podaje wagę wyższą około 600 kilo. Rolnicze maszyny tez to nie są co chyba jest jasne, chyba, że ktoś na silę chce się doszukiwać wyposażenia rolniczego. Wniosek do wydziału który to rejestrował o zapytanie odnośnie wyciągu z homologacji? Negatyw za źle sklasyfikowaną kategorie i co dalej? Wniosek do starostwa o odstępstwa? Jeżeli sklasyfikowanie tego pojazdu to jako co ? inny kołowy lekki odpada ze względu na wagę.. Zaczyna być tego plaga a ludzi, którzy nie wiedza co z tym zrobić jeszcze więcej ... Edytowane 6 Kwiecień 2019 przez soraj Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 6 Kwiecień 2019 Share Napisano 6 Kwiecień 2019 Co to jest "waga"? Bo masy czterokołowców są dokładnie w unijnym rozporządzeniu rozpisane. Bez homo nie rozbierze, bo trudną zgadnąć jaką "wagę" i w którą rubrykę do dowodu wklepano. A jako homo mówi, że to traktor, no to sorry... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mirek_handlarz Napisano 6 Kwiecień 2019 Share Napisano 6 Kwiecień 2019 Szkoda, że dealer dopiero teraz zauważa problem i udaje się z nim do diagnosty, a nie do właściwego ministra. Tam uzyskał by odpowiedź ogólnokrajową z której wszyscy moglibyśmy skorzystać.Wysłane przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 6 Kwiecień 2019 Share Napisano 6 Kwiecień 2019 41 minut temu, soraj napisał: Rolnicze maszyny tez to nie są co chyba jest jasne Podważasz homologacje dla kategorii T3b? Na jakiej podstawie? Jak jest homologowany pojazd z tego tematu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mirek_handlarz Napisano 6 Kwiecień 2019 Share Napisano 6 Kwiecień 2019 Ten że zdjęcia posiada homologację?Wysłane przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mecher Napisano 6 Kwiecień 2019 Share Napisano 6 Kwiecień 2019 Obawiam się że homo brak, bo jakby było, to jaki mialby być problem ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 6 Kwiecień 2019 Share Napisano 6 Kwiecień 2019 35 minut temu, Mecher napisał: jakby było, to jaki mialby być problem ? Różne bywają problemy. Choćby moc powyżej 15 kW w czterokołowcach L7e-B1 albo prędkość w ciągnikach rolniczych T3b powyżej 40 km/h (albo "wygląd" nierolniczy). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 6 Kwiecień 2019 Share Napisano 6 Kwiecień 2019 Homologacja: NIE http://www.bluebike.pl/model-808-can-am_maverick_x3_xmr_turbo_r_model_2019 Homologacja: T3B http://www.bluebike.pl/model-808-can-am_maverick_x3_xmr_turbo_r_model_2019 https://archiwum.allegro.pl/oferta/can-am-maverick-x-ds-turbo-gliwice-od-zaraz-i7213588313.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
soraj Napisano 6 Kwiecień 2019 Autor Share Napisano 6 Kwiecień 2019 Paprock waga - G w dowodzie rej. nawet na stronie producenta waga na sucho najnowszego modelu to + - 650 kg. Te pojazdy posiadaja homologacje bo są rejestrowane przez WK, które do końca chyba nie wiedza co rejestrują.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 6 Kwiecień 2019 Share Napisano 6 Kwiecień 2019 Rozporządzenie nie mówi o wadze na sucho. Rozporządzenie nie mówi o parametrze G w naszym dowodzie. Rozporządzenie mówi o masie pojazdu w stanie gotowym do jazdy, która dla kategorii L7e odpowiednio wynosi: 5) masa w stanie gotowym do jazdy: a) ≤ 450 kg do przewozu pasażerów b) ≤ 600 kg do transportu towarów Ten czarny Gad do czego się nadaje, do przewozu osób, czy bardziej towarów? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 6 Kwiecień 2019 Share Napisano 6 Kwiecień 2019 7 godzin temu, soraj napisał: e pojazdy posiadaja homologacje bo są rejestrowane przez WK, które do końca chyba nie wiedza co rejestrują.. Ale z czym jest problem konkretnie? Czemu podważasz unijną homologację? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Arton Napisano 7 Kwiecień 2019 Share Napisano 7 Kwiecień 2019 Tu jest coś podobnego z homologacją. Ale zrobic na to przegląd techniczny? Marnie to widzę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 7 Kwiecień 2019 Share Napisano 7 Kwiecień 2019 Dnia 6.04.2019 o 10:56, soraj napisał: Był dziś u mnie dealer sprzedający tego typu pojazdy z zapytaniem co robić bo problem zaczyna być na dużą skale. Czy ten dealer posiada kwity homologacyjne na ten sprzęt, czy też sprzedaje z nadzieją, że ktoś to przyklepie. Dnia 6.04.2019 o 10:56, soraj napisał: Mianowicie duża część tych pojazdów została zarejestrować jako rolniczne To rozumiem, że jednak dealer nie posiada żadnej dokumentacji homologacyjnej, skoro część jest zarejestrowana tak, a inna siak. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
IVVO Napisano 8 Kwiecień 2019 Share Napisano 8 Kwiecień 2019 U nas to produkują - homologacja traktor https://www.polarisatv.pl/rzr-xp4-1000-eps-black-pearl-tractor-2019/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mecher Napisano 8 Kwiecień 2019 Share Napisano 8 Kwiecień 2019 Przecież temat nie dotyczy Polarisa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 8 Kwiecień 2019 Share Napisano 8 Kwiecień 2019 Temat dotyczy wynalazków, które czasami traktorowe homo mają. Nie ważna marka. Nie ważna nazwa. Może być Bombardier, Może być Caterpillar, może być Yamaha, może być Junak. A ten dziwak z filmiku marki Jeszcze Jeden Metr, to za pioruna nie rozszyfrowałem czy homologacja drogowa znaczy to samo co homologacja rolna. W każdym razie Hiszpania się pojawia. Ta sama Hiszpania, w której chińskiego Gada polskiej marki Junak też pohomologowali jako traktorek. Coś mało o nim słychać i chyba dobrze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bartekacprzak Napisano 8 Kwiecień 2019 Share Napisano 8 Kwiecień 2019 6 godzin temu, Paprock napisał: W każdym razie Hiszpania się pojawia. Ta sama Hiszpania, w której chińskiego Gada polskiej marki Junak też pohomologowali jako traktorek. Coś mało o nim słychać i chyba dobrze. Nie pamiętam nazwy firmy ale mamy na terenie naszego kraju taką konkurencję dla ITS'u i PIMOT'u co homologację wydaje - z Hiszpanii właśnie . Niestety Dobrodziejstwo Unii ,wolny przepływ towarów i usług ( z naciskiem na to drugie ) . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
soraj Napisano 9 Kwiecień 2019 Autor Share Napisano 9 Kwiecień 2019 Dnia 6.04.2019 o 13:15, Paprock napisał: Ten czarny Gad do czego się nadaje, do przewozu osób, czy bardziej towarów? Realnie to typowo zabawka do wsciekaczki w terenie, czyli przewóz osoób, ale jeżeli to jest zarejetrowane pod maszyne rolnicza to może w świetle tej rejestracji być jako przewóz towarów, choc tam paka jest bardzo mała... znalazlem podobny temat Nie mogę edytować stąd kolejny post. Wiec gdyby ten pojazd wychodził z homologacja jako samochodowy inny a nie rolniczy nie było by całej zadymy i problem z rejestracją i przeglądami był by rozwiązany ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.