Skocz do zawartości

Mocowanie siedzeń


BOY96

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, mam takie pytanie, przeglądając rożne tematy związane ze zmianami konstrukcyjnymi często jest mowa o tym ze siedzenia maja być zamontowane w fabrycznych miejscach montażu  i stad moje pytanie, w których przepisach jest o tym mowa bo nigdzie nie mogę tego znaleźć. W warunkach pisze tylko że siedzenia maja być przymocowane do nadwozia w sposób uniemożliwiający niezamierzone zmiany ich położenia. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 68
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

  • Paprock

    17

  • BOY96

    11

  • michal_k

    5

  • Mecher

    5

Top Posters In This Topic

Posted Images

Chodzi mi głównie o to że klient chce zrobić ZK w Renault Master gdzie dołożył tylne fotele, oświadczenie o zmianach ma, tylko że nie było fabrycznych miejsc do tego przeznaczonych, siedzenia są przymocowane jak twierdzi klient na wzór, tak jak było oryginalnie w brygadówkach, tylko że nie wiem czy takie coś w ogóle może przejść, tym bardziej ze jest to pojazd N1.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, BOY96 napisał:

Chodzi mi głównie o to że klient chce zrobić ZK w Renault Master

Master to sam. ciężarowy więc warunki techniczne i słynny par. 9b

 

Cytat

9b. W samochodzie ciężarowym o maksymalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 3,5 tony (kategorii N1)
i samochodzie ciężarowym o maksymalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 7,5 tony (kategorii N2) o nadwoziu rodzaju BB mogą być wprowadzone zmiany konstrukcyjne polegające na zmianie liczby siedzeń, jeżeli pojazd spełnia wymagania, o których mowa w pkt 3.5., pkt 3.6. oraz pkt 3.8. dla pojazdów kategorii N1, części A załącznika II do dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady 2007/46/WE z dnia 5 września 2007 r. ustanawiającej ramy dla homologacji pojazdów silnikowych i ich przyczep oraz układów, części i oddzielnych zespołów technicznych przeznaczonych do tych pojazdów i spełnione są wymagania techniczne dotyczące wytrzymałości siedzeń i ich mocowania, kotwiczenia pasów bezpieczeństwa, potwierdzone badaniami na zgodność z wymaganiami Regulaminów nr 14, 17 EKG ONZ, wykonanymi przez jednostkę uprawnioną. Siedzenia powinny być wyposażone w pasy bezpieczeństwa spełniające wymagania Regulaminu nr 16 EKG ONZ; z zastrzeżeniem § 9c.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, BOY96 napisał:

Chodzi mi głównie o to że klient chce zrobić ZK w Renault Master gdzie dołożył tylne fotele, oświadczenie o zmianach ma, tylko że nie było fabrycznych miejsc do tego przeznaczonych [...]

 

- uciąłem w tym miejscu wypowiedź, bo bardzo interesuje mnie zawartość "oświadczenia o zmianach". Co ono zawiera, jaką treść? Bo z tego co wiem, to takie oświadczenie piszę się w przypadku zmiany rodzaju pojazdu, a więc do konkretów poproszę takich jak: rodzaj pojazdu przed zmianami i po zmianach, podrodzaj pojazdu przed zmianami i po zmianach i tak dalej...

A cała reszta sto razy już była maglowana. Między innymi tutaj: https://forum.norcom.pl/index.php?/topic/11550-zmiana-liczby-miejsc/&do=findComment&comment=218666

 

 

Ostatni najczęściej takie rozwiązanie spotykam i skoro dowód wydany, miejsca wpisane, numer homo zgodny z tabliczką znamionową, no to jaka podstawa wnikania.

Mowa o samochodach homologowanych dwuetapowo.

 

 

 

 

Mocowanie siedzeń w blaszaku.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może od poczatku, klient w zwyklem blaszaku zamontował tylne fotele (zestaw 4-foteli) i chce zrobic zmiany, Na moje pytanie czy są montowane w fabrycznych miejscach odpowiedział że z fabryki nie wychodza te auta z miejscem na montaz tylko w pozniejszym  czasie sa dorabiane w razie potrzeby (i wlasnie na wzor tych oryginalnych zrobil mu przedsiębiorca wydajac oswiadczenie w ktorym jest mowa o zmienia miejsc z 3 na 7, tylko ze nie zauwazylem czy zmiana na samochod osobowy jest czy nie ale to chyba nie ma roznicy? )

 

I kwestia jest tego co klient teraz ma zrobic i czy w ogole moze cos zrobic aby mogl zmienic miejsca w dowodzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja to widzę tak. Skoro to był/jest blaszak i nawet jak to był stary blaszak, któremu w papiery nie wpisało się podrodzaju VAN, to po mojemu jest to i tak klasyczny blaszak klasyfikowany na podstawie przepisów drogowych do podrodzaju BB-VAN. Do podrodzaju, o którym mowa w kultowych paragrafach dziewiątych rozporządzenia ministra w sprawie warunków technicznych pojazdów. Kultowych paragrafach dziewiątych, które cisną, że w przypadku takiego dokoptowania dodatkowych miejsc do siedzenia potrzebna jest słuszna opinia jednostki badawczej. I tyle i tematu nie ma.

 

Klient ma się udać do PIMOTU i wydębić opinie najlepiej bez badań niszczących mu samochód! :evil:

Edytowane przez Paprock
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za konkretne podpowiedzi, tak też mu doradzę, tylko ciekawe co klient na to bo gdy wspominałem mu że coś takiego może być konieczne twierdził że przecież ma oświadczenie i że to przecież powinno wystarczyć i że dlaczego nie chce mu to podbić od razu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To mu powiedz, że jesteś uprawnionym diagnostą (jak jesteś), że swoją robotę wykonujesz na podstawie uprawnień wydanych prze starostę/prezydenta, że nie będziesz szargał swojej diagnostycznej (dobrej?) opinii jak i nie narażał na szykany tych, co papiery do wykonywania roboty Ci wydali dla potrzeb czyjegoś wymysłu o dodatkowych siedzeniach w blaszaku.

Poza tym, należy się zastanowić i zgłębić tajemnice tej konstrukcji co do pochodzenia pasów zintegrowanych z siedzeniami lub samych pasów ze zwijaczami, a jak wiadomo stosować ich z demobilu nie wolno!

Oczywiście trudno ocenić, trudno zdiagnozować rodowód takich elementów, bo mogą być stare w senie nieużywane li tylko przez lata w magazynie zalegające jako nowe, ale organoleptyka jest wskazana jak najbardziej, żeby się nie okazało, że "nowe" a postrzępione, poszarpane, potargane, używane... :silent:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, BOY96 napisał:

twierdził że przecież ma oświadczenie i że to przecież powinno wystarczyć i że dlaczego nie chce mu to podbić od razu.

 

Zacytuj mu warunki tech. par. 9b i niech jedzie do jednostki uprawnionej.

Mój znajomy diagnosta miał na ostatniej kontroli miał dym właśnie o zmianę miejsc w ciężarowym a zmienił tylko z 2 na 3 miejsca i były fabryczne punkty w kabinie ale wyjaśniania było trochę i sprawa się rozeszła na szczęście dla niego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

35 minut temu, Mecher napisał:

Pewnie ten przedsiębiorca i klient to jedna i ta sama osoba lub koledzy

Na pewno koledzy :) i jeszcze to tłumaczenie że przecież tamten fachowiec już tyle aut przerabiał i jeżdżą a ja się czepiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przed lipcem 2016 mógł hurtem takie przeróbki robić. Ale po tej dacie narobili w przepisach co narobili i przeróbki się skończyły. Można zawdzięczać to tej konstrukcyjnej inteligencji, co to siedzenia mocowała do podłogi wkrętami jak rigipsy do ściany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To bez pimotu wtedy. I wraca pytanie z pierwszego postu, na które w zasadzie nikt nie odpowiedział, bo wszyscy się skupili na tym, że to ciągle będzie ciężarowy po zmianach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, blakop napisał:

I wraca pytanie z pierwszego postu, na które w zasadzie nikt nie odpowiedział, bo wszyscy się skupili na tym, że to ciągle będzie ciężarowy po zmianach.

To w takim razie pytanie, załóżmy że ktoś chce przebudować ciężarowy na osobowy(nie do końca w omawianym pojeździe) dokładając siedzenia mocując je w nie fabrycznych miejscach i czy można takie zmiany zrobić bez PIMOTU czy lepiej nie? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jakie masz podstawy aby wymagać jakichkolwiek dokumentów z pimotu w takim przypadku? Przepisy tego nie przewidują. Co nie znaczy, że jest to zawsze dozwolone i możliwe. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nasz paragrafy unikają jak ognia czegoś takiego jak "miejsca fabryczne" w sensie dziur/otworów pod kanapy/siedzenia/fotele.

Nasze paragrafy posiłkują się kulawym terminem "mocowanie siedzeń w miejscach nieprzewidzianych do tego konstrukcyjnie dla danego typu pojazdu" i bądź mądry i weź zgadnij co to znaczy.

Równie dobrze może chodzić o siedzenie zamocowane na masce traktora, jak i o siedzenia zamocowane na przyczepie ciężarowej. Już nie mówiąc o tym, że konstrukcja pojazdu może być wieloetapowa. Więc ja nie wiem, kto finalnie odpowiada za dokoptowanie siedzeń w takim aucie. :?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No niby tak, ale nie potrafię uzasadnić sobie odpowiedzi na takie wynalazki nawet, jak cztery fabryczne siedzenia w jednej Pandzie, a w innej tych fabrycznych siedzeń jest pięć i weź cokolwiek wymyśl, żeby tą czteromiejscową całkiem po legalu przerobić na pięć. 

Tak, wiem, że wyciągi z homo, że świadectwa, producenci, pimoty, iteesy ale dalej nie wiem dlaczego tak się dzieje. Podobne kino z ciężarowymi Seicentami było, że pomimo wzmocnienia tylnej zawiechy, to te ciężaróweczki i tak nie mogły ciągnąć przyczepy. No i zgadnij dlaczego, co nie. :?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W Kielcach diagnosta miał sporo kłopotów, przy przebudowie pojazdu stwierdził, że pasy zostały zamocowane w miejscach fabrycznie do tego przeznaczonych , a przedstawiciel producenta na piśmie dał, że ten pojazd nie miał takich miejsc , zostały zaspawane. W rzeczywistości były zaślepione plastikowym korkiem. 

 

Zalecają pisać montowane w miejscach do tego przeznaczonych, a nie w miejscach fabrycznych bo tych czasami na papierze moze nie być.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

25 minut temu, lato8 napisał:

przedstawiciel producenta na piśmie dał, że ten pojazd nie miał takich miejsc , zostały zaspawane

 

25 minut temu, lato8 napisał:

W rzeczywistości były zaślepione plastikowym korkiem.

I kto z powodu kłamstwa powinien mieć problemy???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.