Skocz do zawartości

Mocowanie siedzeń


BOY96

Rekomendowane odpowiedzi

3 godziny temu, Paprock napisał:

Jak już cokolwiek producent napiszę, to 

powinien stwierdzić to co jest w homologacji pojazdu ...

No chyba, iż jak większość rzeczoznawców na zasadzie, może mieć 2, 3, ... 15 miejsc siedzących plus leżące ze dwa na dachu, po odpowiednim przystosowaniu ... 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 68
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

  • Paprock

    17

  • BOY96

    11

  • michal_k

    5

  • Mecher

    5

Top Posters In This Topic

Posted Images

Jeżeli chodzi o Mastera to w pierwszym rzędzie są punkty kotwienia siedzeń zarówno dla wersji 2 jaki i 3 miejscowej. Problemem noże być użycie nowych pasów i foteli.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 months later...

No OK, podrodzaj znany, a rodzaj? Obstawiam ciężarowy, ale wolałbym na 100% wiedzieć.

Poza tym należy rozróżnić typy nadwozi, o których mowa w dyrektywie, a rozporządzenie w paragrafach dziewiątych właśnie unijne wytyczne przywołuje od polskiej klasyfikacji pojazdów w zakresie podrodzajów.

Edytowane przez Paprock
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, Paprock napisał:

Sorry, ale dyrektywa nie przewiduje czegoś takiego jak podrodzaj wielozadaniowy dla samochodu ciężarowego.

No taki miał w cepiku, dlatego pytam bo wielozadaniowy to jest ale przy osobówkach. No ale i tak uznałem że nie ma co bez pimotu tego robić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla mnie jest to zwykły blaszak = VAN. Tajemnicą pozostanie dlaczego został właśnie tak sklasyfikowany a nie inaczej.

Mniejsza o to. Nie mam zamiaru roztrząsać skąd się te cuda-cudawianki w klasyfikacji rodzajów i podrodzajów pobrały.

Co do reszty, to też nie ruszałbym bez PIMOTU takiej sprawy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, Paprock napisał:

Sorry, ale dyrektywa nie przewiduje czegoś takiego jak podrodzaj wielozadaniowy dla samochodu ciężarowego.

Dyrektywa może nie, ale przy np. VAT-1 

Cytat

... klasyfikowane na podstawie przepisów o ruchu drogowym do podrodzaju: wielozadaniowy ...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 w/g załącznika nr 4  OBWIESZCZENIA MINISTRA INFRASTRUKTURY I BUDOWNICTWA z dnia 16 czerwca 2016 r. Poz. 1088

ciężarowy może być wielozadaniowym, ale pewnie nadrzędność jednego nad drugim to klucz. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie nadrzędność, a bardziej zamota opisana w klasyfikacji. Zamiast skopiować to, co stoi w dyrektywie, to napowymyślali.

Owszem, dla rodzaju osobowego, jak również dla rodzaju ciężarowego przypisali jedne i te same pod-ro-dza-je. Mowa o podrodzaju terenowym, vanie, wielozadaniowym.

A paragrafy dziewiąte rozporządzenia o warunkach technicznych pojazdów milczą w temacie pod-ro-dza-ju właśnie, w zamian przywołując rodzaj nadwozia, który po unijnemu brzmi jako "typ nadwozia". No a dalej wszystko powinno być znane. Każdy osobowy wynalazek inny niż sedan, kombi, hatchback, cabrio, pick-up to WIELOZADANIOWY (multiuso, multi purpose). A każdy ciężarowy wynalazek z kratą/przegrodą, oszklony/nie oszklony, to VAN.

 

O proszę jak ładnie przydało się latanie wieczorową porą po dyrektywie. Okazało się, że wedle Unii typ nadwozia pick-up przyporządkowany jest do M1 i N1 homo-kategorii. ;-)

 

Żeby zrobiło się jaśniej, to podpowiem, że takie łagodne przejście z rodzaju nadwozia wielozadaniowego, hatchback, kombi do podrodzaju van wyraźnie obrazuje paragraf dziewięć "a":

§ 9a. W samochodzie osobowym (kategorii M1) o rodzaju nadwozia AB, AC, AF mogą być wprowadzone zmiany konstrukcyjne polegające na dostosowaniu do wymagań jak dla samochodów ciężarowych, jeżeli pojazd spełnia wymagania, o których mowa w pkt 3.5., pkt 3.6. oraz pkt 3.8. części A załącznika II do dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady 2007/46/WE z dnia 5 września 2007 r. ustanawiającej ramy dla homologacji pojazdów silnikowych i ich przyczep oraz układów, części i oddzielnych zespołów technicznych przeznaczonych do tych pojazdów (Dz. Urz. UE L 263 z 09.10.2007, str. 1, z późn. zm.), powodujące zmianę rodzaju pojazdu na samochód ciężarowy o podrodzaju van, o którym mowa w przepisach o rejestracji pojazdów.

 

 

 

I teraz zagadka: skoro przepis nakazuje zmianę na podrodzaj VAN, to skąd się biorą ciężarowe wielozadaniowce?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, Paprock napisał:

skoro przepis nakazuje zmianę na podrodzaj VAN, to skąd się biorą ciężarowe wielozadaniowce?

 

Przepis mówi tylko co należy spełnić jeśli zmienia się podrodzaj na VAT (nie nakazuje takiej zmiany). Natomiast literalnie nie ma zastosowania jeśli po zmianie rodzaju pojazdu podrodzaj będzie wielozadaniowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie rozumiem. Owszem, po naszemu ciężarowy może być wielozadaniowy, ale po wyrzuceniu unijnych wytycznych wychodzi mi coś takiego:

W samochodzie osobowym (kategorii M1) o rodzaju nadwozia AB, AC, AF mogą być wprowadzone zmiany konstrukcyjne polegające na dostosowaniu do wymagań jak dla samochodów ciężarowych, […], powodujące zmianę rodzaju pojazdu na samochód ciężarowy o podrodzaju van, o którym mowa w przepisach o rejestracji pojazdów.

I przyznam się szczerze, że jakoś nie przypominam sobie na badaniu sprowadzonej zza granicy wielozadaniowej ciężarówki. Jak dobrze pamiętam, to wszystkie vanami były. Tu, na forum często padało pytanie jaki podrodzaj przypasować ciężarówce, bo akurat zabrakło takich danych w zagranicznym dowodzie. I na dwoje kombinowaliśmy, że albo wielozadaniowy, albo van. Na ale to zgaduj-zgadula była, a nie podrodzaj przepisem wytyczony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego przepisu nie wynika, że po zmianie musi być VAN. Wynika jedynie tyle, że jeśli będzie VAN to muszą być spełnione warunki wymienione w przepisie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sorry, ale po mojemu wynika, że po przemianowaniu osobowego kombiaka, hatchbacka i wielozadaniowca (po spełnieniu wytycznych unijnych) powstaję auto ciężarowe o podrodzaju van. Van, o którym mówi polska klasyfikacja. Nie ma innej opcji. Karety/Sedana nie można przerobić. Tak samo jak przepis nie wymienia innych cudawianek, żeby z osobowego kombi wyszedł ciężarowy wielozadaniowy. Nie wymienia, bo dyrektywa nie operuje czymś takim jak wielozadaniowy przy rodzaju ciężarowym. 

Owszem, byłoby prościej, gdyby przepis zakończono: powodujące zmianę rodzaju pojazdu na samochód ciężarowy o podrodzaju wielozadaniowy / van, o którym mowa w przepisach o rejestracji pojazdów.

 

 

No, ale ja mam trudności z pokapowaniem przepisowych zawiłości! :cry:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, Paprock napisał:

(...) ale ja mam trudności z pokapowaniem przepisowych zawiłości! 

Myślę ( a nawet " śmiem " twierdzić ), że nie tylko TY : " patrz cytat " ( co nie ) :oops:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

24 minuty temu, Paprock napisał:

 powstaję auto ciężarowe o podrodzaju van. Van, o którym mówi polska klasyfikacja. Nie ma innej opcji. Karety/Sedana nie można przerobić.

 

Można przerobić nawet karetę. Nie zawsze też po przeróbce powstanie VAN. Czytaj przepis literalnie. Dozwolone są inne przeróbki (z dużą ingerencją co prawda) np. na skrzynię czy furgon. Żaden przepis też nie zabrania określenia podrodzaju po przeróbce jako wielozadaniowy, bo klasyfikacja na to pozwala. Analogicznie - nie tylko pojazd ciężarowy można przerobić na autobus, ale tylko przeróbka z ciężarowego na autobus powoduje konieczność przedstawienia dokumentu z uprawnionej jednostki (par. 9d).

 

Czyli należy rozumieć to tak - wszystko jest dozwolone (w ramach spełniania warunków oczywiście), ale pewne przeróbki muszą spełnić dodatkowe wymogi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak. Ja to rozumiem. Tylko, że Ty mówisz o szerokiej gamie przeróbek, a ja tylko o tym, co jest w przepisie, czyli wszystko zostaję w tej samej budzie AB lub AC lub AF.

Jeżeli nie kroimy nadwozia coby pick-up wyszedł, jeżeli przestrzeń dla pasażerów oraz ładunków zostaje w tej samej budzie, no to przecież nic innego jak BB-VAN nie wyjdzie. O to mi idzie.

Poproszę kolegów z dostępem do katalogów o możliwość wyszukania fabrycznych wielozadaniowych ciężarówek. Dziękuję.

Chociaż teraz, jak hatchback to kombi a kombi to hatchback, wszystko jest możliwe. :?

Nie ukrywam, że deko zwątpiłem.:meditate:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.