Skocz do zawartości

Vauxhall Vivaro z UK


mateusz32v

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, mam problem.
Mam gościa który sprowadził Vivaro z UK, kierownica po prawej stronie, przystosowany już do naszego ruchu, z tym że w dowodzie rejestracyjnym z UK jest wpis w pozycji kategorii pojazdu- N1, miejsca siedzące- to pole jest puste. Klient przerobił go, dołożył oryginalne fotele z pasami bezpieczeństwa, wkleił tylne szyby oryginalne, drzwi przesuwne są po obu stronach pojazdu. Wiec na ten moment to jest samochód 9 osobowy. Zrobił równiej opinie rzeczoznawcy w której stwierdza ze to jest samochód osobowy. Czy mogę legalnie taki samochód zarejestrować? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tego nie wiem. Zakładam, że ma to wszystko porobione legalnie. Poza tym, tak trochę z przekory odniosłem się na tak do rejestracji jako samej rejestracji. Prawdopodobnie chodzi o badanie, ale ja ci tam wiem co autor miał na myśli. :?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"2a. 10   Dopuszcza się umieszczenie kierownicy po prawej stronie pojazdu w pojeździe kategorii M1 o rodzaju samochód osobowy, nowym objętym świadectwem homologacji typu WE pojazdu, albo uprzednio zarejestrowanym na terytorium jednego z państw członkowskich Unii Europejskiej, pod warunkiem, że pojazd jest wyposażony w: "

 

Wiec papierowo jest to pojazd z dowodem V5C z wpisem w dokumentach N1 po przerobieniu w Polsce na osobowy... tu mam wątpliwości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A konkretnie czego dotyczą wątpliwości?

Cytowany przepis traktuje o umieszczeniu kiery po prawej stronie i koniec. Auto z kierą po prawej stronie ma być objęte świadectwem homo lub uprzednio zarejestrowane w jednym z krajów wspólnoty i zaś koniec. To gdzie wątpliwość, jaka wątpliwość?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wg ustawy można zarejestrować samochód osobowy z kategorią M1 z kierownicą po prawej stronie. A wspomniane Vivaro przyjechało jako samochód ciężarowy z wpisem N1 w dokumentach i tu mam problem, bo dopiero tu w Polsce zostało przekształcone na osobowe (wszystko przykręcone w oryginalne punkty kotwiczenia), bo wg mojej interpretacji nie da się zarejestrować ciężarowego z Anglii z kierownicą po prawej stronie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To o jaki pojazd wkoncu chodzi? Ja zrozumiałem że autor ma na badaniu auto z Anglii co ma w dowodzie V5 kategorię N1 z kierownicą po prawej stronie (co być nie może) , które zostało  już w Polsce przebudowane do kategorii M z kierownicą też po prawej(która już być może w tej kategorii). Dla mnie ciężki temat i bardzo ślizgi i sama opinia rzeczoznawcy że to jest kategoria M troszkę mało i szukał bym jeszcze jakiś wyciągów z Homo czy coś by potwierdzić ta kategorię. Może wyślij go po PC jeśli dla WK wystarczy ta opinia to mu chyba wpiszą na PC że to jest kategoria M a wtedy problemu nie widzę. Ale z tym WK i PC to tylko mój poranny wymysł i nie wiem czy dobry,ktoś kto jest bliżej WK niech się wypowie może.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

40 minut temu, yogi1984 napisał:

to mu chyba wpiszą na PC że to jest kategoria M

 

Widziałeś w PC rubrykę na kategorię pojazdu? Wiesz, na podstawie jakich dokumentów wpisuje się kategorię do DR?

 

I zasadnicze pytanie - czy samochód osobowy może mieć przypisaną inną kategorię niż M1 (nawet jeśli powstał z ciężarowego)?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy jest wpisana  i na podstawie jakich dokumentów,stąd sugestia by się ktoś bliżej rejestracji wypowiedział. Ale krótko zapytam @michal_k czy zarejestrujesz ten rzeczowy pojazd z Anglii który ma kategorię N1  w zagranicznym DR  kierownicę po prawej stronie,który następnie na osobowy się przerodzi dzięki opinii rzeczoznawcy?.Pytam bo  przyznam że w tym przypadku pewny tego nie jestem. A na pc kategorii być nie musi fakt, ale już  określenie "samochód osobowy" daje dużo.

Edytowane przez yogi1984
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Samochód może mieć zmieniony rodzaj na podstawie badania technicznego, a nie opinii rzeczoznawcy. Diagnosta wystawiając dokumenty z badania po zmianach określa nowy rodzaj pojazdu, ale już nie jego nową kategorię homologacyjną. Na tej z kolei podstawie WK wyda nowy DR. Więc jakim cudem dla pojazdu po zmianach konstrukcyjnych dotyczących zmiany rodzaju pojazdu w DR miał by się znaleźć wpis o kategorii homo? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę sobie, że sprowadzili blaszaka z kierą po prawej, a przecież sprowadzić nic i nikt nie zabrania. Potem wykombinowali zmiany konstrukcyjne podpierając się opinią rzeczoznawcy (może w załączeniu jest i oświadczenie dokonującego zmiany rodzaju pojazdu), no i na koniec badanie, którego też przecież nikt nie zabrania. A co i skąd diagnosta tam powpisywał kategorie homo i inne takie, to już tylko jego sprawa. Mało konkretów, mało załączników aby pewnie coś odpowiedzieć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra prościej napiszę. Jestem petentem który ma auto z kierownicą po prawej stronie i  ZDR V5C z kategorią N1 mam też załóżmy badanie z ZK o OBT z DiPem w których jest samochód osobowy bez kategorii wiadomo,mam opinię rzeczoznawcy że jest to kategoria M1 którą można z kierownicą po prawej rejestrować.  I moje krótkie pytanie,czy to wystarczy do rejestracji? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minut temu, yogi1984 napisał:

mam opinię rzeczoznawcy że jest to kategoria M1

Rzeczoznawca nie jest uprawniony do określania kategorii homo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tam nie wiem czym posiłkują się  WK zapodając w dowód kategorię homo, ale diagności mają to jasno rozpisane w objaśnieniach do uwag zaświadczenia. ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Osobiście nie widzę problemu jeśli diagnosta wystawi zaświadczenie z opisem zmian z wynikiem pozytywnym. Każdy osobowy ma "przypisaną" kategorię M1.

 

Zawsze mnie zastanawia wybiórczość stosowania przepisów. Założę się, że żaden z diagnostów "nie klepnie" bez dokumentu z jednostki uprawnionej zmian konstrukcyjnych polegających na zwiększeniu liczby miejsc w ciężarowym VAN-ie, który nie ma wpisanej w DR kategorii N1. A przecież w par. 9b podana jest kategoria, więc przepis stosuje się tylko dla pojazdów z wpisaną kategorią, czyż nie? :P 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no nie!!! w/g Ciebie

Cytat

Każdy osobowy ma "przypisaną" kategorię M1

to według tej Twojej wykładni - każdy ciężarowy VAN powinien mieć przypisaną kategorę N1 i wtedy par 9b ma zastosowanie, czyż nie?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

59 minut temu, cezary napisał:

każdy ciężarowy VAN powinien mieć przypisaną kategorę N1 i wtedy par 9b ma zastosowanie, czyż nie?

 

Właśnie tak i taką wykładnię stosują diagności. Ale już zastosować to do M1 z kierownicą po prawej - opór :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

34 minuty temu, michal_k napisał:

Ale już zastosować to do M1 z kierownicą po prawej - opór

no i nie powinieneś się w żaden sposób dziwić, ponieważ  fraza "kategorii M1 o rodzaju samochód osobowy jest nierozłączna i należy ją czytać łącznie", jak wiesz jest to informacja dotycząca stosowania warunków technicznych wydana przez MI, a pewność, że "papiery" anglika  z badania w którym nie ma wpisu M1  trafią do Michała są bliskie zeru, inne WK zastosują się do wytycznych ministerstwa i diagnosta ma ciepło, ale o tym już było więc dajmy już spokój. :icon_wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, michal_k napisał:

Osobiście nie widzę problemu 

I oby jak najwięcej takich osób było. Niestety w moim regionie było by tylko 

 

42 minuty temu, cezary napisał:

diagnosta ma ciepło,

I dlatego ja bym tego tytułowego auta nie dotykał...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

53 minuty temu, cezary napisał:

fraza "kategorii M1 o rodzaju samochód osobowy jest nierozłączna

 

A fraza "samochodzie ciężarowym o maksymalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 3,5 tony (kategorii N1)" jest rozłączna? Czy bez dokumentu z uprawnionej jednostki wykonasz pozytywne badanie po zwiększeniu liczby miejsc dla ciężarowego VAN-a bez wpisanej kategorii N1? A jeśli nie to dlaczego?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja wiem jedno. Choć prawo ewoluuje i nawet kpa już otwarcie przyjęło pewne wytyczne, to w naszej mentalności (mnie również to dotyczy) mamy bardzo często takie dziwne zjawisko, że jak coś jest niejednoznaczne to interpretujemy to "na wszelki wypadek" na niekorzyść drugiej strony :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.